Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker jo veldig tungvindt å slette alt hver gang, det blir jo ikke gjort med offisielle updates. Er det virkelig nødvendig? Sletter ikek alt hver gang jeg oppdaterer windows akkurat...

 

AtW

Om du hadde skulle byttet fra windows vista til windows 7 hadde du villet tømme registeret og slettet alt av drivere, for at det ikke skulle henge igjen noen uønskede innstillinger.

Lenke til kommentar

Virker jo veldig tungvindt å slette alt hver gang, det blir jo ikke gjort med offisielle updates. Er det virkelig nødvendig? Sletter ikek alt hver gang jeg oppdaterer windows akkurat...

 

AtW

Om du hadde skulle byttet fra windows vista til windows 7 hadde du villet tømme registeret og slettet alt av drivere, for at det ikke skulle henge igjen noen uønskede innstillinger.

 

Føler feks å oppgradere fra 2.34 til 2.35 ikke er helt sammenliknbart med å oppgradere fra vista til win7, er bare ett par uker siden jeg oppdaterte til 2.3.4 å slette alle data, og styre med å legge de tinn på nytt ved hver oppdateringer er ganske omfattende.

 

AtW

Lenke til kommentar

USB-Jigen har ingenting med android-versjonen å gjøre. Den virker på hardware nivå, så den vil alltid virke.

 

Feil. Den virker avhengig av Bootloaderen, og den er endret i siste versjon!

 

"Kilde"

 

Skal vel nevnes at det som står er jo at man fortsatt kan flashe tilbake den gamle bootloaderen og nullstille counteren.

Lenke til kommentar

Føler feks å oppgradere fra 2.34 til 2.35 ikke er helt sammenliknbart med å oppgradere fra vista til win7, er bare ett par uker siden jeg oppdaterte til 2.3.4 å slette alle data, og styre med å legge de tinn på nytt ved hver oppdateringer er ganske omfattende.

 

AtW

Om du bytter fra rom til rom(vista/7) wiper du. Om det kommer en patch, wiper du ikke.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvordan jeg får til at når jeg skriver tekstmeldinger som er over 160 tegn eller 3 sms ikke skal bli konverteres til en mms melding når jeg bare bruker den innebygde meldings appen? bruker jeg handcent programmet kan jeg velge bort at meldinger blir splittet opp eller auto convert to mms.

 

og mail appen innebygd bruker jeg imap men når jeg sletter mailer og refresh får jeg de inn igjen i inbox. Hvorfor? er sykt dårlig mail appen som er innebygd på den

Lenke til kommentar

gattuso: se ca 20 innlegg tilbake...

 

Har kommet fix på xda som retter vibrasjonsikon-byggene, ligger under themes. Den gir grønne ikoner på statuslinjen og, men det kan man vel venne seg til :-)

Ligger og en framework med crt og sirkel-batteri med prosent. Synes det funker bra. Søk på XWKI8

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Fikk root med ein eldre CF-Root, den gamle KI4

 

USB jig

 

Klart du kan lage den sjølv, men den koster faktisk ikkje så masse på DX, trur eg venter...

 

OBS! Tror ikke denne lenger fungerer etter KI3 eller noe, de har endret bootloaderen. Skal sies at man kan fortsatt flashe tilbake og så gjøre det da.

 

Men det er jo et spørsmål om tid før Samsung tetter dette hullet.

 

Det kan eg snart finne ut av...

Skal stå i utgiften med å teste den.

Lenke til kommentar

Akkurat nå befinner jeg meg på criskelorom, men ønsker å oppdatere til 2.3.5 originalt. Jeg har også en usb jig hjemme som jeg tenkte å bruke til å nullstille counteren med. Har lest noe om at i 2.3.5 så funker ikke jig'en?

 

Har noen spørsmål til selve prosessen :

Kan jeg Flashe direkte over criskelorom? Eller bør jeg Flashe inn noe originalt på lavere android versjon før jeg flasher KI8? Eller bør jeg formatere hele greiene så legge inn KI8

USB-Jigen har ingenting med android-versjonen å gjøre. Den virker på hardware nivå, så den vil alltid virke.

 

Det er bare å flashe rett over til KI8, men du burde alltid wipe all data før du flasher

 

Jeg rootet min telefon etter at jeg la in 2.3.5 KI8 via Kies, men når jeg prøver å bruke min jig, så forsvinner ikke min gule trekant, og count står fremdeles på samme som før jeg satte in jig'en.

Må jeg ha en annen jig, den jeg har virket før?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg rootet min telefon etter at jeg la in 2.3.5 KI8 via Kies, men når jeg prøver å bruke min jig, så forsvinner ikke min gule trekant, og count står fremdeles på samme som før jeg satte in jig'en.

Må jeg ha en annen jig, den jeg har virket før?

 

Du må flashe den gamle bootloaderen. Den nye som kom med KI4 oppdateringen og nyere hindrer bruk av USB-jig.

 

Edit:

Du finner informasjon i denne tråden på XDA

Endret av byggeren
Lenke til kommentar

Nå må telefonen droppe i pris snart da, skal ha med mest mulig Data mb inkludert i prisen. Vil ikke ha med sånn 200 gratis sms og 100 ringe minutter i måneden. Da jeg ringer å sender lite meldinger.

 

Er litt spent på Htc EX pga beats audio også. Viktigste for meg er bra kamera, bra til å filme og mp3 spiller LYDKVALITET. Der failer GS2, men bra kamera bit arrrrgh.

 

Htc er ikke like bra på kamera igjen. Skal være så vanskelig ! Men jeg velger å se hva Sony kommer med pga stort batteri og alltid god mp3 og kamera funksjon.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...