Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

For min del virker det sånn som at selve usb pluggen blir etterhvert litt slitt ved å bruke den mye.....fra 2.3.3. til 2.3.4 fikk jeg brukt min htc kabel fra Desire HD osm ligger på jobben..men etter det har ikke telefonen snakket med kies, hjemme gikk jeg til bruk for original usb'en fra Samsung og vips så funket alt.

 

har en bang anelse om at det er noe slitasje eller "punkt" problemer med selve usb kabelen kan være en årsak til at KIES og telefonen ikke snakker så godt sammen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg rootet min telefon etter at jeg la in 2.3.5 KI8 via Kies, men når jeg prøver å bruke min jig, så forsvinner ikke min gule trekant, og count står fremdeles på samme som før jeg satte in jig'en.

Må jeg ha en annen jig, den jeg har virket før?

 

Du må flashe den gamle bootloaderen. Den nye som kom med KI4 oppdateringen og nyere hindrer bruk av USB-jig.

 

Edit:

Du finner informasjon i denne tråden på XDA

 

Jeg lastet ned firmware fra tråden du linker til, men den inneholder kun 1 fil som er pakket, velger jeg denne som bootloader i Odin og flasher?

Eller hvordan gjør jeg det?

Les guiden på førstesiden her. Flash firmware (den på et par hundre MB) under PDA i Odin.

Lenke til kommentar

 

Du må flashe den gamle bootloaderen. Den nye som kom med KI4 oppdateringen og nyere hindrer bruk av USB-jig.

 

Edit:

Du finner informasjon i denne tråden på XDA

 

WTF!!!!!

 

Forsvinner ikke trekanten lenger nei .... URK.... Må vi kjøpe en ny USB-jigg da eller?

 

Neida, du flasher bare den gamle bootloaderen som du finner i overnevnte tråd (2. innlegg, uthevet med rød skrift). Deretter kan vi bruker våre USB-jig'er akkurat som før, fungerer flott!

 

Når det kommer nye firmware, kan vi hente dem i den tråden som er linket til, og flashe med Odin. De rommene som legges ut i den tråden inneholder den gamle bootloaderen. Dette er både raskere og enklere å bruke Odin enn å bruke Kies. Kies fungerte bra i starten, men er bare blitt mer og mer trøblete. Dessuten flasher selvsagt Kies med den nye bootloaderen, så vi må uansett innom Odin og flashe tilbake den gamle bootloaderen slik at vår kjære USB-Jig funger ;)

Lenke til kommentar

Cyanogenmod 7.1 (Android 2.3.7) er ute i stabil utgave til Samsung Galaxy S 2.

 

http://www.cyanogenmod.com/blog/cyanogenmod-7-1-released

 

kanskje på tide å prøve noe nytt.. er det overbevisende?

Har ikke prøvd selv, men brukte CyanogenMod 6.X på min forrige telefon, HTC Magic, og dama bruker det på sin HTC Desire. Den er veldig minimalistisk og ypperlig for telefonen med litt under gjennomsnittet spesifikasjoner. På så måte skal det ikke være nødvendig for GS2, men for de som missliker TouchWiz og vil ha oppdateringer fortere enn Samsung o.l. produserer dem er den ypperlig. Stabil, rask og inneholder ikke alt mulig dritt.

 

Må si jeg selv er fristet til å prøve selv om jeg faktisk liker en del av TouchWiz nå som jeg har fryst alle drittprogrammene som følger med. Flasher nok uansett CyanogenMod hvis de kommer med Ice Cream Sandwich før Samsung gjør det.

Lenke til kommentar

"Kies på mac" = masse små grå hår ... thumbdown.gif

 

Her er gjeldende problem (forslag)!?

Jeg fikk samme melding når telefonen slukka skjermen mens jeg dreiv og rota med Kies.

Løsningen ble å trykke random på skjermen slik at skjermen ikke skulle gå i hvilemodus før Kies var ferdig :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Kies på mac" = masse små grå hår ... thumbdown.gif

 

Her er gjeldende problem (forslag)!?

Jeg fikk samme melding når telefonen slukka skjermen mens jeg dreiv og rota med Kies.

Løsningen ble å trykke random på skjermen slik at skjermen ikke skulle gå i hvilemodus før Kies var ferdig :p

 

takk for slaget! :)

Lenke til kommentar

Samsung announced a 'coming soon' update for its popular flagship, the Galaxy S II smartphone, which is set to increase the size of the on-screen application icons by 30 percent. Basically, after the update the homescreen will only show three icons at the bottom while the application menu is set to be reduced to a 3x3 grid. At first, you might wonder why Samsung would come up with such an update, but taking under consideration that the Korean company is in a legal battle with Apple for copying the trade dress of the iPhone, the move seems righteous enough. This way, the Galaxy S II UI will look nothing at all like the iPhone's UI, so Apple's complaint will probably turn into a non-issue. The update is also expected to bring a System Update widget, which will have the job of informing you of the current version of the software and the availability of any new updates.

 

http://www.extragsm.com/news/update-for-samsung-galaxy-s-ii-increases-the-size-of-icons-i405.html

 

Vi får vente og se

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...