Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Da har jeg også oppdatert til Android 2.3.5 på min telefon. Denne gang ble Odin brukt til å flashe i stedet for Kies.

 

Nå tenker jeg hvorfor har jeg ikke flashet gjennom Odin før? :p

 

Fordi kies funker?

 

Det er en bug i KI8 som gjør at vibrasjonsikonet vises når man er i modus "sound+vibration".

 

Akkurat, slik det har seg ja.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg også oppdatert til Android 2.3.5 på min telefon. Denne gang ble Odin brukt til å flashe i stedet for Kies.

 

Nå tenker jeg hvorfor har jeg ikke flashet gjennom Odin før? :p

 

Fordi kies funker?

 

Det er ikke min erfaring. Tregt, ikke brukervennlig, programmet henger seg opp veldig ofte, nedlastningen av selve filen man flasher tar en evighet osv.

 

Jeg personlig har hatt mye trøbbel med Kies og synes det er nesten helt ubrukelig programvare men det er da min mening. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen her som har samsung galaxy s2 som kan velge simkort når man skal lagre en kontakt ?

Jeg kan kun velge phone og google account...

 

Har sjekket litt på diverse andre forum som xda og darky sitt forum og der virker det som dette er mulig på andre s2'er..

så lurte egentlig på om dette var generelt min mobil eller hos alle med s2 i norge ??

Lenke til kommentar

Da har jeg også oppdatert til Android 2.3.5 på min telefon. Denne gang ble Odin brukt til å flashe i stedet for Kies.

 

Nå tenker jeg hvorfor har jeg ikke flashet gjennom Odin før? :p

 

Fordi kies funker?

 

Det er ikke min erfaring. Tregt, ikke brukervennlig, programmet henger seg opp veldig ofte, nedlastningen av selve filen man flasher tar en evighet osv.

 

Jeg personlig har hatt mye trøbbel med Kies og synes det er nesten helt ubrukelig programvare men det er da min mening. :)

 

Som samok.no sa, det fungerer utmerket, eneste litt i starten så var det litt tull med noe tikobling, men en kjapp rs av tlf så var det fiksa, syns det er greit jeg og kjapt, jeg aner ikke hvor lang tid slikt tar, men tror ikke jeg brukte mer enn 20min når jeg sikkerhets kopierte ca 300MB, det tok nesten lengst tid av alt og la inn 2.3.4 updaten, tok kansje mindre tid også men jeg tok ikke tiden, men det tok ihvertfall ikke mer og 20 minutter har jeg alltids tid til, bør ringe en bjelle hvis man ikke kan avse 20min en eller anna gang.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, hva ville dere ha valgt av Lite'ning ROM v6.1 (KH3) eller The-GingerMOD Vanilla v0.5 (KI4)?

 

Burde jeg bare beholde Lite'ning ROM v6.1 eller gå for The-GingerMOD Vanilla v0.5 som er nyere og sikkert kjappere enn Lite'ning ROM v6.1?

 

Jeg liker utsende Lite'ning ROM v6.1 har veldig godt da. Men nå ser jeg i hovedsak etter stabilitet og funksjonalitet i OS'et.

 

Jeg vet at The-GingerMOD Vanilla v0.5 har litt mere tilpasningsmuligheter enn det Lite'ning ROM v6.1 har.

 

Så hva ville dere ha gått for?

 

EDIT: CyanogenMod 7 er ikke helt mitt valg enda med at den inneholder en del bugs enda som jeg er avhengig at det skal fungere 100%.

 

EDIT 2: Testet Galnet MIUI v1.10.8 i går, og ble aldri komfortabelt med det OS'et. Så er tilbake på Lite'ning ROM v6.1.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Da har jeg også oppdatert til Android 2.3.5 på min telefon. Denne gang ble Odin brukt til å flashe i stedet for Kies.

 

Nå tenker jeg hvorfor har jeg ikke flashet gjennom Odin før? :p

 

Fordi kies funker?

 

Det er ikke min erfaring. Tregt, ikke brukervennlig, programmet henger seg opp veldig ofte, nedlastningen av selve filen man flasher tar en evighet osv.

 

Jeg personlig har hatt mye trøbbel med Kies og synes det er nesten helt ubrukelig programvare men det er da min mening. :)

 

Som samok.no sa, det fungerer utmerket, eneste litt i starten så var det litt tull med noe tikobling, men en kjapp rs av tlf så var det fiksa, syns det er greit jeg og kjapt, jeg aner ikke hvor lang tid slikt tar, men tror ikke jeg brukte mer enn 20min når jeg sikkerhets kopierte ca 300MB, det tok nesten lengst tid av alt og la inn 2.3.4 updaten, tok kansje mindre tid også men jeg tok ikke tiden, men det tok ihvertfall ikke mer og 20 minutter har jeg alltids tid til, bør ringe en bjelle hvis man ikke kan avse 20min en eller anna gang.

 

Å min brukte maks 10 min når jeg tok bakup kalender hendelser programmer osv. ikke bilder å lyd. Kies var kanon drit med en gang det kom, nå fungerer det, men kunne godt tenke meg å slippe hele programmet.

Lenke til kommentar

Kansje min å brukte så liten tid, jeg husker ikke, men jeg kopierte alt, jeg bare whatever også trykka jeg ok på alt og ga regelrett faen.

Altså jeg leste all tekst og slikt, men skal man være sikker så tar man alt, haha, kansje unødvendig, men litt utfordring måtte man jo ha når det er såpass enkelt som det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, hva ville dere ha valgt av Lite'ning ROM v6.1 (KH3) eller The-GingerMOD Vanilla v0.5 (KI4)?

 

Burde jeg bare beholde Lite'ning ROM v6.1 eller gå for The-GingerMOD Vanilla v0.5 som er nyere og sikkert kjappere enn Lite'ning ROM v6.1?

 

Jeg liker utsende Lite'ning ROM v6.1 har veldig godt da. Men nå ser jeg i hovedsak etter stabilitet og funksjonalitet i OS'et.

 

Jeg vet at The-GingerMOD Vanilla v0.5 har litt mere tilpasningsmuligheter enn det Lite'ning ROM v6.1 har.

 

Så hva ville dere ha gått for?

 

EDIT: CyanogenMod 7 er ikke helt mitt valg enda med at den inneholder en del bugs enda som jeg er avhengig at det skal fungere 100%.

 

EDIT 2: Testet Galnet MIUI v1.10.8 i går, og ble aldri komfortabelt med det OS'et. Så er tilbake på Lite'ning ROM v6.1.

 

Jeg anbefaler deg å gå over til noe annet enn litening. De har sluttet å komme med oppdateringer så til slutt vil du sitte med eldgammel firmware.

Lenke til kommentar

Hmm, hva ville dere ha valgt av Lite'ning ROM v6.1 (KH3) eller The-GingerMOD Vanilla v0.5 (KI4)?

 

Burde jeg bare beholde Lite'ning ROM v6.1 eller gå for The-GingerMOD Vanilla v0.5 som er nyere og sikkert kjappere enn Lite'ning ROM v6.1?

 

Jeg liker utsende Lite'ning ROM v6.1 har veldig godt da. Men nå ser jeg i hovedsak etter stabilitet og funksjonalitet i OS'et.

 

Jeg vet at The-GingerMOD Vanilla v0.5 har litt mere tilpasningsmuligheter enn det Lite'ning ROM v6.1 har.

 

Så hva ville dere ha gått for?

 

EDIT: CyanogenMod 7 er ikke helt mitt valg enda med at den inneholder en del bugs enda som jeg er avhengig at det skal fungere 100%.

 

EDIT 2: Testet Galnet MIUI v1.10.8 i går, og ble aldri komfortabelt med det OS'et. Så er tilbake på Lite'ning ROM v6.1.

 

Jeg anbefaler deg å gå over til noe annet enn litening. De har sluttet å komme med oppdateringer så til slutt vil du sitte med eldgammel firmware.

Ok, skal gjøre et forsøk til med å teste ut noen andre ROM's nå.

 

De jeg skal teste litt senere er.

 

1. Exynos Extreme v7.1.3.

2. Androidmeda Hyperdroid Amazing Aquila v1.0.0

3. The GingerMOD Vanilla v0.5

 

Så får jeg se hva jeg liker best. Jeg vil ta en CWM backup av hele OS'et jeg er på nå før jeg gjør dette slikt at jeg bare kan kjøre en CWM restore og få alt tilbake slikt jeg hadde det før jeg flashet en ny ROM i tilfellet jeg må tilbake til Lite'ning ROM v6.1.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg får ikke koblet telefonen min til pcen jeg. Hverken som masselagringsenhet, eller til Kies. Kommer ikke noe beskjed på pcen om at enhet er plugget inn, men telefonen går over til tilkoblet modus, der det står MTP application. Noen som vet hva som er galt?

 

:)

 

Jeg får heller ikke beskjed med fullskjerm at den er koblet til. Men, det er kanskje fordi jeg har gått over til Win7 ? Eneste jeg får er et lite cion øvest på mobilen når mobilen er koblet til i mobiltelefon modus (kies modus)

 

Eller så får jeg fullskjerm osv når jeg velger datalagringsmodus osv på mobilen

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...