Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Samsung Galaxy S II + MMS + Onecall = FAIL

 

Heisann! Jeg får ikke til og motta eller sende mms. Alle innstillinger er rett og mobildata er skrudd på + roming. Jeg vet ikke hva som skal være på av disse, men jeg har fulgt innstruksene på onecall sin side. Og hvis jeg får det til og funke med hjelpen deres, liker jeg heller ikke at mobildata er skrudd på.. fordi da kan den suge litt penger av ting uten at jeg vet det.

 

Takk :)

 

Funker helt greit her hos meg med One Call

 

hva skal du med mms?

Bruk whatsapp isteden... mange flere funksjoner og billigere (om du har dataplan som man bør ha med en smart telefon)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva heter Google Maps hos deg? Maps eller Kart?

Samsung har fucka opp locale innstillingene på telefonene sine. Dersom du i stiller inn telefonen til Norsk, vises alle innstillinger osv. på norsk, men alt annet (feks. Facebook og andre apps) vises på engelsk. Dette er, som αкαѕнα sier, fordi Samsung bruker feil locale innstillinger for norsk.

 

Dersom du laster ned et 3.parts program for å stille locale innstillingene til "nb_NO" (som er "riktig" innstilling for norsk språk), er alle disse andre appsene (feks. Facebook/Google Maps) plutselig på norsk, mens alle systeminnstilligner osv. er på engelsk.

 

det heter maps.. :) da er det nok slik dere sier med den bug'en. Og hvis jeg forstår deg riktig så vil det ikke løse noenting å prøve å endre localeinnstillingene, da alt fortsatt ikke blir på norsk?

Lenke til kommentar

Sto akkurat ute i sola med ett par kolleger. Utrolig stor forskjell på denne skjermen og iPhone4 / Desire HD (de jeg sammenlignet med) sine. De slet som bare det med å se skjermen, men jeg hadde null problemer! :)

 

men skremmende Batteri. Min var ladet til 100% til halv 1. i natt da jeg la meg. Satte på vekkeklokke til 7. Sto opp og brukte den nå nettopp i 5 minutter. Gått 30% av batteriet...på ingen verdens ting. :(

Endret av Caliente
Lenke til kommentar

men skremmende Batteri. Min var ladet til 100% til halv 1. i natt da jeg la meg. Satte på vekkeklokke til 7. Sto opp og brukte den nå nettopp i 5 minutter. Gått 30% av batteriet...på ingen verdens ting. :(

Skulle ikke Galaxy S II ha god batterilevetid da? Iallefall det tester sier... Hmmmm man burde vel lese tester med en klype salt ja.

Lenke til kommentar

Har ett par spørsmål til dere som kan en del alt. :)

- Kan man få høyere SMS varsel? - Min er satt på fult, men den er fortsatt veldig lav.

- Virker ikke som Kontakter vil synce med Gmail kontoen min, står på TAB`en at sync ikke fungerer optimalt, men ikke på S2`en. Noen som vet noe om dette?

- Noen som har prøvd Torque eller lignende app for denne telefonen? - Funket veldig dårlig hos meg. Viste helt feil verdier :(

Lenke til kommentar

min sto på lading frem til kl 7 den 16. mai og den gikk ikke tom før ca kl 19 på 17. mai.. så jeg er godt fornøyd, for jeg ringte en god del på mandag og brukte telefonen generelt flittig. men jeg har dempet facebooksynking ganske betraktelig feks.

Lenke til kommentar

min sto på lading frem til kl 7 den 16. mai og den gikk ikke tom før ca kl 19 på 17. mai.. så jeg er godt fornøyd, for jeg ringte en god del på mandag og brukte telefonen generelt flittig. men jeg har dempet facebooksynking ganske betraktelig feks.

 

Kanskje der det ligger. Jeg slo av all Syncing og skal se om det hjelper. Takk for tips! :)

Lenke til kommentar

Da får jeg telefonen når jeg er ferdig på skolen i dag! Kan nesten ikke vente.

 

Poeng: fordi jeg kan ^^

Merkbart raskere: jeg har satt den til "on demand", som betyr at den kun drar på om det er nødvendig med mer futt.

Varmgang: Den blir jo sykt varm når den kjører stock hastighet på 1,2 GHz også for lenge.

Betterilevetid: Tviler på at det er spesielt stort utslag når man kjører "on demand".

 

Kan jo sette den til å kjøre full pinne hele tiden, men ser ikke helt poenget med det heller.

Min erfaring med å klokking fra min HTC Desire er faktisk at når jeg setter minimumsgrensa lavest og maksimum høyest, og bruker "on demand", så varer faktisk batteriet lenger siden den stort sett bruker mindre CPU.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har et irriterende problem som jeg håper noen her kan hjelpe meg med!

Dette er min første smarttelefon så er ikke spesielt dreven med slike telefoner :b

 

Den medfølgene digitale klokke(widgeten?) på hovedskjermen viser feil dag/tid , og jeg finner ikke ut hvordan jeg får korigert den?

 

Den vanlige klokken på mobilen øverst i høyre hjørne på mobilen viser rett tid fra før, og det er bare den jeg finner innstillingsmuligheter for.

 

Noen tips? :)

Lenke til kommentar

Har nettopp fått min Galaxy S II, men hvor finner jeg brukermanualen?

 

Her

Lagt i førstepost.

 

Hei.

Jeg har et irriterende problem som jeg håper noen her kan hjelpe meg med!

Dette er min første smarttelefon så er ikke spesielt dreven med slike telefoner :b

 

Den medfølgene digitale klokke(widgeten?) på hovedskjermen viser feil dag/tid , og jeg finner ikke ut hvordan jeg får korigert den?

 

Den vanlige klokken på mobilen øverst i høyre hjørne på mobilen viser rett tid fra før, og det er bare den jeg finner innstillingsmuligheter for.

 

Noen tips? :)

Regner med at hvis du går inn i programmet(ikke widgeten) kan du endre innstillingene der. Da vil det vise riktig på widget etterpå.

Lenke til kommentar

Har nettopp fått min Galaxy S II, men hvor finner jeg brukermanualen?

 

Her

Lagt i førstepost.

 

Hei.

Jeg har et irriterende problem som jeg håper noen her kan hjelpe meg med!

Dette er min første smarttelefon så er ikke spesielt dreven med slike telefoner :b

 

Den medfølgene digitale klokke(widgeten?) på hovedskjermen viser feil dag/tid , og jeg finner ikke ut hvordan jeg får korigert den?

 

Den vanlige klokken på mobilen øverst i høyre hjørne på mobilen viser rett tid fra før, og det er bare den jeg finner innstillingsmuligheter for.

 

Noen tips? :)

Regner med at hvis du går inn i programmet(ikke widgeten) kan du endre innstillingene der. Da vil det vise riktig på widget etterpå.

 

 

Ok men da har jeg et problem nr 2. Jeg finner ikke det aktuelle programmet noe sted på mobilen :b

 

 

Redigert: Fant ut av det. Virker som Widgeten hadde hengt seg opp. Hjalp å starte mobilen på nytt :)

Endret av Zhrot
Lenke til kommentar

Hva heter Google Maps hos deg? Maps eller Kart?

Samsung har fucka opp locale innstillingene på telefonene sine. Dersom du i stiller inn telefonen til Norsk, vises alle innstillinger osv. på norsk, men alt annet (feks. Facebook og andre apps) vises på engelsk. Dette er, som αкαѕнα sier, fordi Samsung bruker feil locale innstillinger for norsk.

 

Dersom du laster ned et 3.parts program for å stille locale innstillingene til "nb_NO" (som er "riktig" innstilling for norsk språk), er alle disse andre appsene (feks. Facebook/Google Maps) plutselig på norsk, mens alle systeminnstilligner osv. er på engelsk.

 

det heter maps.. :) da er det nok slik dere sier med den bug'en. Og hvis jeg forstår deg riktig så vil det ikke løse noenting å prøve å endre localeinnstillingene, da alt fortsatt ikke blir på norsk?

 

Hvis man fikser Locale på telefonen (f.eks. v.h.a. MoreLocale 2 fra Market) til nb_NO vil man få alle apper på norsk (som støtter det...). MEN ulempen blir da at alle Samsungmenyer + noen predefinerte apper (nettleser osv) blir på engelsk fordi Samsung bruker no_NO.

 

Noen som har et sted vi kan mase til Samsung om dette? Føler ikke de gjør stort om bare en tar kontakt?

 

det sto på norsk på min desire hd og endrer jeg språket til dansk så står det på dansk. må være en bug med norsk da?

 

[nerd]

Det er korrekt... det er en bug på samsung sitt oppsett..

 

de har brukt no_NO som Norsk prefix noe som gjør at det blir feil..

 

Apps osv bruker nb_NO som prefix..

 

[/nerd]

 

Feilen er bekreftet mottatt av Samsung og skal også være videresendt til de som har med slikt å gjøre ^^

Hørt noe mer fra Samsung angående dette? Vet du om et sted man kan mase for å få dem til å fikse dette i en firmwareupdate?

Lenke til kommentar

heads up til alle som bestilte fra Telenor på mandagen:

 

de har hatt noe trøbbel med å confirm denne smsen man svarer JA på for å bekrefte at man vil bytte telefonoperatør/abbonement, så flere bestillinger har falt gjennom.

 

Jeg ringte dem i dag for å bekrefte at mobilen ble sendt i dag, og da hadde min bestilling blitt stoppet fordi de ikke hadde fått registrert at jeg svarte på denne SMSen, og bestillingen måtte legges inn på nytt. Nå skal det sies at de forventer inn et nytt parti i dag (18. Mai) eller muligens i morgen.

 

Selv valgte jeg å kansellere da Netcoms fysiske butikk kunne gi meg Large abbonement for 540,- i mnd pluss 999,- for telefonen ved henting, og de forventer leveranse i morgen, senest fredag.

 

Jeg kan seriously not wait for å få fatt i denne dingsen.

 

Når man kommer fra Symbian^3 og Maemo5 er det VELDIG mye å sette seg inn i. Men som med Maemo5 går det raskt til man sitter og tukler med avanserte saker og får customized telefonen sin akkurat som man ønsker, håper jeg på.

 

Mmmm det blir en salig endring fra N8 og N900 ass.

 

 

SIDENOTE: N64 og PS emulatore finnes vel til SGS2 out of the box via android market? Har vel ikke noe å si hvordan launcher man bruker?

Lenke til kommentar

Kan noen si hvor i alle dager de har fått tak i denne telefonen allerede?

 

Hei.

 

Jeg fikk min på Tirsdag fra cdon.com. La inn bestilling forrige fredag, selvom det sto at de var utsolgt, og ikke fikk inn igjen før den 26 mai. Men brått så fikk jeg sms at den var på postkontoret gitt.. Kanksje flaks, men sjekk med de om de kanskje har en telefon på lur, selv om det står at de er tomme....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...