Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Det finnes i allefall to ganske store iPad-tråder her i forumet (iPad 1, iPad 2). Begge ligger, idiotisk nok, under Mac-delen av forumet. Idiotisk med tanke på at det ikke er Mac-enheter i det hele tatt.

 

Forøvrig enig med PL610. Det er ingenting i veien for å diskutere iPad 1/2 her i tråden på lik linje med andre tablets, selv om det i mange tilfeller selvsagt vil være naturlig å holde seg til de dedikerte iPad-trådene avhengig av hva slags diskusjon det er snakk om.

 

Vil jo være ganske komisk om man ikke skal kunne snakke om de to mest populære/solgte tabletmodellene på markedet i en generell tablet-tråd som dette, uten at folk skal begynne å sutre.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes i allefall to ganske store iPad-tråder her i forumet (iPad 1, iPad 2). Begge ligger, idiotisk nok, under Mac-delen av forumet. Idiotisk med tanke på at det ikke er Mac-enheter i det hele tatt.

...Og denne tråden ligger under "GPS, håndholdte og portable enheter", mens bærbare PC-er ligger under datamaskiner. Ganske tydelig at utviklingen har visket bort en del grenser. Kategori-inndelingen på forumet burde absolutt gjennomgå en skikkelig reorganisering.

Lenke til kommentar

...Og denne tråden ligger under "GPS, håndholdte og portable enheter", mens bærbare PC-er ligger under datamaskiner. Ganske tydelig at utviklingen har visket bort en del grenser. Kategori-inndelingen på forumet burde absolutt gjennomgå en skikkelig reorganisering.

 

Må si meg enig, ikke lett å finne frem til riktig kategori noen ganger.

Lenke til kommentar
Vil man ha hjelp med eller diskutere kun iPad derimot, kan man oppsøke dedikerte iPad-tråder, men dette gjelder alle tablets.

Det var det som var min tanke bak posten, istedet for at han skal "finne seg et mac forum" som han sier.

 

...Og denne tråden ligger under "GPS, håndholdte og portable enheter", mens bærbare PC-er ligger under datamaskiner. Ganske tydelig at utviklingen har visket bort en del grenser. Kategori-inndelingen på forumet burde absolutt gjennomgå en skikkelig reorganisering.

 

Må si meg enig, ikke lett å finne frem til riktig kategori noen ganger.

 

Dette med plaseringen av disse trådene er jeg helt enig i at er litt vanskelige.

Hvis jeg hadde gitt fruen diskusjon.no linken og sagt at hun skulle finne frem til kategorien med hvor nettbrett lå så hadde jeg vel ikke hørt så mye fra henne regner jeg med.

Jeg har luftet ideen med ett egen underforum her: Nytt underforum: Nettbrett men det har ikke kommet noen tilbakemeldinger der.

Lokasjonen er jo selvfølgelig diskuterbar men det var noe jeg hadde håpet ville bli et tema når Administrator kom på banen i tråden men det ser ikke ut til å ha skjedd.

Lenke til kommentar

For ASUS Transformer: Noen som vet hvordan jeg går rett inn i et åpent kjørende program? Må jeg starte det på nytt igjen?

 

Noen som vet hvor heg kan få kjøpt bare tastaturet?

 

Noen som kan anbefale en bra video-spiller? Jeg ser at vlc player ikke finnes for Android.

Lenke til kommentar

For ASUS Transformer: Noen som vet hvordan jeg går rett inn i et åpent kjørende program? Må jeg starte det på nytt igjen?

 

Noen som vet hvor heg kan få kjøpt bare tastaturet?

 

Noen som kan anbefale en bra video-spiller? Jeg ser at vlc player ikke finnes for Android.

Ikonet til høyre for hjem ikonet nede til venstre på skjermen din lar deg bytte mellom aktive prosesser. (Bilde)

 

Er ikke kommet til Norge enda, Komplett oppererer med ubekreftet dato 2 Juli

 

Jeg bruker MoboPlayer men den sliter med ÆØÅ på undertekstene.

Lenke til kommentar

For ASUS Transformer: Noen som vet hvordan jeg går rett inn i et åpent kjørende program? Må jeg starte det på nytt igjen?

 

Noen som vet hvor heg kan få kjøpt bare tastaturet?

 

Noen som kan anbefale en bra video-spiller? Jeg ser at vlc player ikke finnes for Android.

Ikonet til høyre for hjem ikonet nede til venstre på skjermen din lar deg bytte mellom aktive prosesser. (Bilde)

 

-Men hvordan lukker jeg åpne programmer da? Det var det jeg mente å spørre om...Min feil...

 

Er ikke kommet til Norge enda, Komplett oppererer med ubekreftet dato 2 Juli

 

Jeg bruker MoboPlayer men den sliter med ÆØÅ på undertekstene.

 

-Kan denne spille .mkv også? er det noen andre som støtter .mkv?

Lenke til kommentar

 

For ASUS Transformer: Noen som vet hvordan jeg går rett inn i et åpent kjørende program? Må jeg starte det på nytt igjen?

 

Noen som vet hvor heg kan få kjøpt bare tastaturet?

 

Noen som kan anbefale en bra video-spiller? Jeg ser at vlc player ikke finnes for Android.

Ikonet til høyre for hjem ikonet nede til venstre på skjermen din lar deg bytte mellom aktive prosesser. (Bilde)

 

-Men hvordan lukker jeg åpne programmer da? Det var det jeg mente å spørre om...Min feil...

 

Er ikke kommet til Norge enda, Komplett oppererer med ubekreftet dato 2 Juli

 

 

Jeg bruker MoboPlayer men den sliter med ÆØÅ på undertekstene.

 

-Kan denne spille .mkv også? er det noen andre som støtter .mkv?

Jeg har ikke testet men jeg vet at TF'en foreløbig sliter litt med avspilling av .mkv og (mp4?)

 

Jeg har linket til kilde i Tablets/Asus EEE Pad Transformer tråden en plass men finner den ikke igjen nå ettersom søkefunksjonen som skal søke internt i en tråd ikke fungerer.

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

-Men hvordan lukker jeg åpne programmer da? Det var det jeg mente å spørre om...Min feil...

 

La ikke merke til at Det var ett oppfølgingsspørsmål der ettersom det var lagt inn i min quote.

 

Man trenger ikke avslutte programmer i Android 3.x

Android lukker prosesser som er gamle eller ikke har blitt brukt på en lang tid selv eller når den trener mer resurser så tar den den eldste.

 

Ved og tvinge noe til og avslutte kan det også forårsake uønskede effekter.

En annen ting er at en prosess som ligger åpen ikke nødvendigvis bruker mye resurser. Og det ville være mye mer resurskrevende og starte prosessen opp igjen hvis man på ett senere tidspunkt ønsker og nyttegjøre seg av den.

 

Når det kommer til kilde så gjelder det samme her som for tidligere:

Jeg har linket til kilde i Tablets/Asus EEE Pad Transformer tråden en plass men finner den ikke igjen nå ettersom søkefunksjonen som skal søke internt i en tråd ikke fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge mail fra komplett så er tab 10.1 som de har listet i sortimentet av typen som har 3G. Den hadde vist også søtte for 4G.

Da ser prisene endelige ut:

 

16gb 4995,- og 32gb 5995,- Hadde et lite håp om at de skule få til SD kort på en 3G utgave som skulle komme senere...

 

 

Noen som vet om de amerikanske nettbutikkene har 3G utgaven? (GT-P7500UWDNEE)

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet men jeg vet at TF'en foreløbig sliter litt med avspilling av .mkv og (mp4?)

 

Jeg har linket til kilde i Tablets/Asus EEE Pad Transformer tråden en plass men finner den ikke igjen nå ettersom søkefunksjonen som skal søke internt i en tråd ikke fungerer.

Tegra 2 (som er i alle Android-tabletsene som er lansert nå) har dårlig støtte for H.264. For god videostøtte så kan nok en iPad være et smartere valg. Det kan hende man må skifte container til .mp4 fra .mkv (tar ett min), eller jailbreake og installere XBMC, men så skal det gå bra.

 

XOOM vs Ipad 2 Video playback: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=977174

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet men jeg vet at TF'en foreløbig sliter litt med avspilling av .mkv og (mp4?)

 

Jeg har linket til kilde i Tablets/Asus EEE Pad Transformer tråden en plass men finner den ikke igjen nå ettersom søkefunksjonen som skal søke internt i en tråd ikke fungerer.

Tegra 2 (som er i alle Android-tabletsene som er lansert nå) har dårlig støtte for H.264. For god videostøtte så kan nok en iPad være et smartere valg. Det kan hende man må skifte container til .mp4 fra .mkv (tar ett min), eller jailbreake og installere XBMC, men så skal det gå bra.

 

XOOM vs Ipad 2 Video playback: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=977174

Trenger ikke skifte container, jailbreake eller installere XMBC for å spille .mkv-filmer (eller DivX/Xvid for den del) på iPad, det finnes opptil flere apps i App Store som fikser den saken.

Lenke til kommentar

Men du må det om man skal bruke hardwareakselleringen. iPad 1 klarte ihvertfall ikke spille av 720p .mkv uten å hakke når jeg prøvde i fjor, nå spiller jeg av det helt fint på iPhone 4.

Det var i fjor, med annen software enn det som nå er tilgjengelig - og ikke minst en annen iPad enn iPad 2. I prinsippet så skal også iPad (v.1) fra i fjor klare dette like bra som du nå klarer på iPhone 4, siden de to har samme CPU og GPU. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...