Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Et kjapt spørsmål da dette haster litt.

 

Xoom, er dette et bra nettbrett?

 

Mulighet til å kjøpe Wifi utgaven for 3100 ferdig levert, så lurer på om jeg bør slå til på dette eller om Transformer er verdt 1000,- kroner mer, og i så fall hva som gjør at den er verdt 1000,- kroner mer?

Transformeren har vel bedre skjerm

En del av TF reviewene jeg har lest har begynt med at de forteller at de har testet Xoom for litt siden og at innsiden av brettene skal være stort sett det samme og at Xoom skuffet veldig. Konklusjonene i reviewene er likevell at TFen er god så ut fra forrhåndstestene som jeg har lest så er TF ett hode forran Xoom

Hvor mye det utgjør i kroner og øre eg jeg usikker på. Satser på at noen andre kommer med noen synspunkter rundt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var Samsung Galaxy tab 10.1 i mine hender, uten at jeg har erfaring fra annet enn min telefon Galaxy S så må jeg si at dette var kos. Hadde litt flaks med USA turen da den traff butikkhyllene 17. Juni her nede:-) Så langt alt jeg har kunnet forvente men som sagt, har ingen erfaring fra andre tablets da. Prisen var også fin, ca 630$ for 32 G, wifiutgave.

Lenke til kommentar

Da ble det xoom på meg. Hadde i utgangspunktet tenkt å gå for Transormer, men jo mer jeg leser av brukererfaringer jo mer usikker ble jeg på transformer.

 

Så da får xoom duge, og gjør den ikke det så går det i arv eller returneres på angreretten og jeg venter til Tab er i butikkene:-)

Hvilke brukererfearinger baserer Du Ditt valg på? Våre her på forumet eller andre forum?

Lest brukererfaringer fra Xoom'en også eller kun fra TF'en?

 

Jeg trodde at skjermen var bedre på TF samt at den hadde fått bedre reviewer en Xoom da den var en skuffelse. (Muligens noe som kan ha blitt bedre etter Android 3.1 og ev. andre firmware oppdateringer)

 

Kjenner Du noen som har TF'en slik at Du kan komme med en samenligning når Du får Din Xoom?

 

For min egen del så føler jeg at de fleste ankepunktene som kommer frem ofte er relatert til OS'et og ev. applikasjonen.

Ang. applikasjonen så ser jeg jo at det muligens er mer krevende i forrhold til iPad der man kun har iPad eller iPad2 og forholde seg til ved design, mens man i AndroidMarket må forholde seg til en veldig mange enheter som tydeligvis har forskjelder som gjør dem unike når det kommer til måten man lager applikasjoner til dem.

Begrunner denne antagelsen med at jeg ikke får beskjed på alle appene at de passer til min enhet.

 

Det burde da gå ann og få en standard som man kunne utvikle etter.

Men jeg forstår at man ønsker og utnytte seg fult ut av potensialet i de forskjellige enhetene og når man har en Tegra2 prosessor så er det vel greit og kunne utnytte dette i forrhold til og følge en lavere standard for at den skal fungere på eldre nettbrett med dårligere hardware.

 

Det er vel dette som er den negative siden for oss som har valgt en mer åpen og tilgjengelig platform hvor utvalget av enheter er stort og forskjeldene er mange.

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål da dette haster litt.

 

Xoom, er dette et bra nettbrett?

 

Mulighet til å kjøpe Wifi utgaven for 3100 ferdig levert, så lurer på om jeg bør slå til på dette eller om Transformer er verdt 1000,- kroner mer, og i så fall hva som gjør at den er verdt 1000,- kroner mer?

 

Uten å ha prøvd xoom, så er merverdien det tastaturet gir meg verdt betraktelig mer enn 1000 kr. Er kjekt til mye mer enn å bare skrive i word. Feks ved fjersntyring av stasjonær, snarveier på tastaturet, skrive ord som ikke står i ordboken, ekstra batteri, og muligheten til å klappe sammen, så har du med ett en mye mer robust enhet enn et nettbrett alene. For ikke å glemme presisjonen musepekeren gir meg.

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål da dette haster litt.

 

Xoom, er dette et bra nettbrett?

 

Mulighet til å kjøpe Wifi utgaven for 3100 ferdig levert, så lurer på om jeg bør slå til på dette eller om Transformer er verdt 1000,- kroner mer, og i så fall hva som gjør at den er verdt 1000,- kroner mer?

 

 

Nå koster også WiFi utgaven av Transformer (16GB), uten tastatur, bare 3500 også da.

Lenke til kommentar

Da ble det xoom på meg. Hadde i utgangspunktet tenkt å gå for Transormer, men jo mer jeg leser av brukererfaringer jo mer usikker ble jeg på transformer.

 

Så da får xoom duge, og gjør den ikke det så går det i arv eller returneres på angreretten og jeg venter til Tab er i butikkene:-)

Hvilke brukererfearinger baserer Du Ditt valg på? Våre her på forumet eller andre forum?

Lest brukererfaringer fra Xoom'en også eller kun fra TF'en?

 

Jeg trodde at skjermen var bedre på TF samt at den hadde fått bedre reviewer en Xoom da den var en skuffelse. (Muligens noe som kan ha blitt bedre etter Android 3.1 og ev. andre firmware oppdateringer)

 

Kjenner Du noen som har TF'en slik at Du kan komme med en samenligning når Du får Din Xoom?

 

For min egen del så føler jeg at de fleste ankepunktene som kommer frem ofte er relatert til OS'et og ev. applikasjonen.

Ang. applikasjonen så ser jeg jo at det muligens er mer krevende i forrhold til iPad der man kun har iPad eller iPad2 og forholde seg til ved design, mens man i AndroidMarket må forholde seg til en veldig mange enheter som tydeligvis har forskjelder som gjør dem unike når det kommer til måten man lager applikasjoner til dem.

Begrunner denne antagelsen med at jeg ikke får beskjed på alle appene at de passer til min enhet.

 

Det burde da gå ann og få en standard som man kunne utvikle etter.

Men jeg forstår at man ønsker og utnytte seg fult ut av potensialet i de forskjellige enhetene og når man har en Tegra2 prosessor så er det vel greit og kunne utnytte dette i forrhold til og følge en lavere standard for at den skal fungere på eldre nettbrett med dårligere hardware.

 

Det er vel dette som er den negative siden for oss som har valgt en mer åpen og tilgjengelig platform hvor utvalget av enheter er stort og forskjeldene er mange.

 

Nå er det 32 GB versjonen av xoom jeg venter i posten, koster 3095.

 

Lest en del på xda rundt xoom og tf, og baserte mine uttalelser på hva jeg har lest der. Docken tømmes for batteri når den av avskrudd, oppdateringer kommer flere uker etter på tf enn på xoom. Men det er nok fordeler og ulemper med de begge.

 

32 GB utgaven av tf koster vel 3995, og dockingen ligger vel på rundt 1100 ekstra? Spør siden jeg så det ble nevnt rundt denne kombinasjonen av en annen.

 

Nå var jeg aldri ute etter den beste tableten som er å oppdrive, men den beste i forhold til pris. Har testet en xoom noen timer hos en bekjent, og synes ikke denne var så dum, og ihvertfall ikke til 3000. Har dessverre ikke mulighet til å teste tf, men kan gjerne komme med mine erfaringer med xoom når den er på plass dersom det er ønskelig. Håper å ha den tidlig neste uke:-)

 

Som jeg nevnte tidligere så er det bare å returnere den dersom den ikke svarer til forventningene innen mitt bruk, eventuelt så har jeg flere i familien som alt er kjempe misunnelig og som med stor glede overtar den om jeg ikke liker den. Det blir uansett en tablet til her i huset i løpet av de neste månedene, vet bare ikke hvilken det blir enda.

 

Synes dog det er litt rart at ingen andre benyttet seg av å kjøpe xoom når den lå ute til 3000,- Var jo langt under hva andre forhandlere tar for den.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Da ble det xoom på meg. Hadde i utgangspunktet tenkt å gå for Transormer, men jo mer jeg leser av brukererfaringer jo mer usikker ble jeg på transformer.

 

Så da får xoom duge, og gjør den ikke det så går det i arv eller returneres på angreretten og jeg venter til Tab er i butikkene:-)

Hvilke brukererfearinger baserer Du Ditt valg på? Våre her på forumet eller andre forum?

Lest brukererfaringer fra Xoom'en også eller kun fra TF'en?

 

Jeg trodde at skjermen var bedre på TF samt at den hadde fått bedre reviewer en Xoom da den var en skuffelse. (Muligens noe som kan ha blitt bedre etter Android 3.1 og ev. andre firmware oppdateringer)

 

Kjenner Du noen som har TF'en slik at Du kan komme med en samenligning når Du får Din Xoom?

 

For min egen del så føler jeg at de fleste ankepunktene som kommer frem ofte er relatert til OS'et og ev. applikasjonen.

Ang. applikasjonen så ser jeg jo at det muligens er mer krevende i forrhold til iPad der man kun har iPad eller iPad2 og forholde seg til ved design, mens man i AndroidMarket må forholde seg til en veldig mange enheter som tydeligvis har forskjelder som gjør dem unike når det kommer til måten man lager applikasjoner til dem.

Begrunner denne antagelsen med at jeg ikke får beskjed på alle appene at de passer til min enhet.

 

Det burde da gå ann og få en standard som man kunne utvikle etter.

Men jeg forstår at man ønsker og utnytte seg fult ut av potensialet i de forskjellige enhetene og når man har en Tegra2 prosessor så er det vel greit og kunne utnytte dette i forrhold til og følge en lavere standard for at den skal fungere på eldre nettbrett med dårligere hardware.

 

Det er vel dette som er den negative siden for oss som har valgt en mer åpen og tilgjengelig platform hvor utvalget av enheter er stort og forskjeldene er mange.

 

Nå er det 32 GB versjonen av xoom jeg venter i posten, koster 3095.

 

Lest en del på xda rundt xoom og tf, og baserte mine uttalelser på hva jeg har lest der. Docken tømmes for batteri når den av avskrudd, oppdateringer kommer flere uker etter på tf enn på xoom. Men det er nok fordeler og ulemper med de begge.

 

32 GB utgaven av tf koster vel 3995, og dockingen ligger vel på rundt 1100 ekstra? Spør siden jeg så det ble nevnt rundt denne kombinasjonen av en annen.

 

Nå var jeg aldri ute etter den beste tableten som er å oppdrive, men den beste i forhold til pris. Har testet en xoom noen timer hos en bekjent, og synes ikke denne var så dum, og ihvertfall ikke til 3000. Har dessverre ikke mulighet til å teste tf, men kan gjerne komme med mine erfaringer med xoom når den er på plass dersom det er ønskelig. Håper å ha den tidlig neste uke:-)

 

Som jeg nevnte tidligere så er det bare å returnere den dersom den ikke svarer til forventningene innen mitt bruk, eventuelt så har jeg flere i familien som alt er kjempe misunnelig og som med stor glede overtar den om jeg ikke liker den. Det blir uansett en tablet til her i huset i løpet av de neste månedene, vet bare ikke hvilken det blir enda.

 

Synes dog det er litt rart at ingen andre benyttet seg av å kjøpe xoom når den lå ute til 3000,- Var jo langt under hva andre forhandlere tar for den.

 

Kjøpte min TF for 2800.- ny på Ebay. grunnen til jeg ville ha transformer fremfor xoom er LED skjerm som blir betydelig bedre en LCD.

Den andre tingen er utviding av minnet som kan gjøres i TF'en og i tastaturet med vanlig SD i tillegg til 2 USB'er, itillegg har TF gratis MyCloud i ett år.

Hvis ingenting av dette er viktige faktorer hadde jeg kjøpt Xoom. Er og verdt og få med seg att Brukere med Xoom blir en av det første som får mulighet til og prøve Music beta

Lenke til kommentar

Nå var å kjøpe på ebay uaktuelt for min den, vil ha de rettighetene jeg får med å kjøpe fra en norsk forhandler.

 

Ja at skjermen er litt bedre har jeg fått med meg. Dock hadde jeg veldig lyst på het til jeg fant ut at det eneste den ville blitt brukt til ar ekstra lading. Skal jeg på skolen eller andre steder så tar jeg heller med meg pcen der jeg får bedre office programmer enn på android, og om jeg ikke trenger office så klarer jeg meg fint med xoob uten tastatur. Er vel kanskje mulighet for å skrive direkte på skjermen på disse sakene og lagre notater på den måten?

Lenke til kommentar

Nå var å kjøpe på ebay uaktuelt for min den, vil ha de rettighetene jeg får med å kjøpe fra en norsk forhandler.

 

Ja at skjermen er litt bedre har jeg fått med meg. Dock hadde jeg veldig lyst på het til jeg fant ut at det eneste den ville blitt brukt til ar ekstra lading. Skal jeg på skolen eller andre steder så tar jeg heller med meg pcen der jeg får bedre office programmer enn på android, og om jeg ikke trenger office så klarer jeg meg fint med xoob uten tastatur. Er vel kanskje mulighet for å skrive direkte på skjermen på disse sakene og lagre notater på den måten?

Jeg hadde også valg Norsk forhandler så er enig med Deg der.

Det er "office" pakke til tblettene, er pre-installert på TF'en og hvis det ikke er det på Xoom så finnes det helt sikkert tilgjengelig på Market.

Notatprogrammer finnes det mange av i både gratis og betal varianter, og det finnes de hvor man bruker skjerm-tastaturet, man har stemme-gjenkjenning (usikker på hvor godt dette fungerer) og så har man programmer hvor man kan notere med frihånd med fingeren eller stylus.

 

Jeg har ikke satt meg helt inn i det men er selv på jakt etter notatprogramm med håndskrift-gjenkjenning slik at håndskriften blir omgjort til bokstaver slik at man enkelt kan redigere med f.eks. tastatur hvis man ønsker det senere.

Lenke til kommentar

Jeg er spent på hvilke vurderinger Tab kommer til å få på slike tester, men det er vel en stund til det kommer flere, siden alle har funnet ut at de skal kjøre en nettbrett-test rett før Samsung får gitt ut sitt brett.

Med mindre du jobber i Asus skjønner jeg ikke hvorfor du skal bli så indignert over at nettbrettet deres ikke blir testet. Mange ønsker å kjøpe nettbrett nå og da er det naturlig å omtale de modellene som faktisk er på markedet akkurat nå. Om en redaksjon skulle vente med en test til akkurat én modell ble sluppet på markedet ville nok mange sett på det som favorisering av ett merke.

Endret av indeksregulert
Lenke til kommentar

Interessant sak om nettbrett i ukens utgave av Teknisk Ukeblad. Kort fortalt: Acer Iconica A500 fikk terningkast tre med overskriften "hva var de de tenkte på?", Motorola Xoom fikk terningkast fire, HTC Flyer og Asus Eee Pad Transformer fikk terningkast fem og testens vinner ble Apple iPad 2, med terningkast seks.

Sikker på at det var acer iconia a500 og ikke w500? W500 har fått ganske mye pepper, men klarer ikke å forstå at a500 skulle få "hva var det de tenkte på".

Lenke til kommentar

lyd og bilde har også en liten test der de tar for seg disse brettene.

 

ViewPad 10

Acer Iconia A500

Apple iPad 2

Creative Zio 10

LG Optimus Pad

 

 

Må si jeg synes utvalget er noe spesielt, og dette gir virkelig feil intrykk utav enhetene som er på markedet.

 

A500 ble kåret til beste kjøp. Får trekk for vekt og mangel på 3g, i tillegg til at kritiserer for uferdig tablet OS i Android 3.x

 

iPad 2 blir best i test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...