Gå til innhold

Den store iPad 2 tråden


QUiPS

iPad 2  

238 stemmer

  1. 1. Skal du få deg iPad 2?

  2. 2. Hvilken farge er finest/tøffest?

  3. 3. Skal du få deg Smartcover og hdmi adapter?

    • Ja hdmi adapter og smartcover.
    • Bare hdmi adapter.
    • Bare Smartcover.
    • Ingen av delene


Anbefalte innlegg

Ipad 2 (apple.com)

Video fra lanseringen.

 

Den store Ipad 2 tråden

 

20110302-10220289--img4542.jpg

 

 

 

Ipad 2 spec:

  • Den blir tynnere.
  • Kamera på både fremsiden og baksiden.
  • Oppløsning på 1024 x 768 piksler
  • Tokjernet ARM Coretex-A9 på 1,2 GHz.
  • Videre skal grafikkjernen SGX543 være implementert.
  • Bedre høyaler.
  • Hvit og Svart farge
  • 33% tynnere.(Tynnere en Iphone 4)
  • Lettere
  • Samme pris.
  • HDMI
  • Dual Core.
  • Opp til2X raskere CPU. (A5 chip)
  • Opp til 9X raskere graffik.
  • Facetime.
  • IOS 3.
  • Videoredigering med iMovie
  • Hær står det mye.
  • Garage Band kommer for iPad!

 

Kommer til Norge: 25 Mars .

Pris :Samme som den koster nå

 

 

Hvis det er noe jeg har glemt er det bare å si ifra.

Skal optdatere når det kommer nye ting om ipad 2.

Endret av T0rd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lånte meg en iPad forrige dagen for at jeg er ute etter en tablet som også kan brukes til boklesing. Vel, nok om det ;) men har ei på 10 år i huset som fikk leke seg litt med den, og etter kort tid fant hun ut at den ikke var god nok til hennes bruk. Viste seg at den ikke kunne spille av innhold på nettsider som f.eks. nrk super. Så, kommer dette av at den ikke støtter flash og html5 og vil dette bli støttet i iPad2? (Se der, kom endelig til spørsmålet :D ).

Lenke til kommentar

Er dette den "beste tråden" vi har om iPad 2 så langt? Og det er vel ikke en smarttelefon? :p Er det ikke uansett bedre å ha tråden i "Mac" som iPad (1) tråden finner seg hos?

 

ANYWAAAY: Gleder meg til full announcement fra Apple om hva den kommer til å ha som gjør den så mye bedre enn den første.. men må si at jeg blir litt irritert at det allerede kommer rykter om hvor bra iPad 3 kommer til å bli mtp. skjermforbedringen og blabllaba, gjør det litt eklere å faktisk bruke pengene på 2'ern. Men jeg må nok kjøpe det anyway, så håper bare den blir en del bedre! Håper vi kan bruke denne tråden til å gi tips til hverandre om hvor man kan kjøpe den på nettet og hvilken ebay selger er best å kjøpe fra osv osv osv :)

Lenke til kommentar

Livestreem av iPad 2 lanseringen starter kl 18.00 : http://www.ustream.tv/channel/soldierknowsbest

 

Åhr.. jeg fant frem live update fra engadget, håpte jeg kunne følge med på dette utover arbeidsdagen..

 

Apple er jo ikke så glad i flash, så vist ikke ipad 2 kommer med flash støtte. Vil det si sider som nettbank, betalingsbildet på nettbutikker, vg.no/live og f.eks unibet.no sine odds sider ikke vil virke?

 

Heller ikke noe som helst livestreams av spill, fotball osv?

 

Ikke helt sikker på om flash er alt dette, eller om det er noe annet som gjør at de sidene fungerer?

Lenke til kommentar

Apple er jo ikke så glad i flash, så vist ikke ipad 2 kommer med flash støtte. Vil det si sider som nettbank, betalingsbildet på nettbutikker, vg.no/live og f.eks unibet.no sine odds sider ikke vil virke?

 

Heller ikke noe som helst livestreams av spill, fotball osv?

 

Ikke helt sikker på om flash er alt dette, eller om det er noe annet som gjør at de sidene fungerer?

Dersom du kan høyreklikke på innhold og se "About Flash Player X.Y..." (eller noe sånt) så er det Flash. VG Live ser ut til å være bare vanlig HTML, og jeg tviler på om noen nettbanker er laget i Flash. BankID-greia til Nordea er i alle fall en Java-applet, noe iOS forsåvidt heller ikke støtter (i likhet med webOS og Android). Løsningen for nettbank må vel da bli å enten kjøpe en laptop eller å håpe at banken har laget en app :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...