Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har plukket opp noe nytt om en ren Nexus pad fra Google med clean Android?

hva mener du? alle nyere tablets som kommer med honeycomb 3.1 er ren android. Eneste produsentene har lagt inn er apps og widgets.

 

Er et par andre ting også, forskjellig design på icons på taskbar er den jeg har lagt merke til uten å ha fiklet med andre tablets enn A500.

Lenke til kommentar

 

Noen som har plukket opp noe nytt om en ren Nexus pad fra Google med clean Android?

 

hva mener du? alle nyere tablets som kommer med honeycomb 3.1 er ren android. Eneste produsentene har lagt inn er apps og widgets.

Er et par andre ting også, forskjellig design på icons på taskbar er den jeg har lagt merke til uten å ha fiklet med andre tablets enn A500.

Uten at jeg skal påberope meg å ha særlig peiling her så trodde jeg at det kun var Asus som hadde gjort endringer på ikonene.

Lenke til kommentar

 

Noen som har plukket opp noe nytt om en ren Nexus pad fra Google med clean Android?

 

hva mener du? alle nyere tablets som kommer med honeycomb 3.1 er ren android. Eneste produsentene har lagt inn er apps og widgets.

Er et par andre ting også, forskjellig design på icons på taskbar er den jeg har lagt merke til uten å ha fiklet med andre tablets enn A500.

Uten at jeg skal påberope meg å ha særlig peiling her så trodde jeg at det kun var Asus som hadde gjort endringer på ikonene.

 

Så vidt jeg vet er det INGEN som kjører 100% ren Android slik som Nexus-mobilen. Alle har sine små varianter.

Lenke til kommentar

Vel, da har du lært noe nytt idag ;) Alle Android tablets med honeycomb kjører REN Android. Samsung skal visst komme med sin egen skin til tab 8.9 og 10.1 ved en senere oppdatering.

 

edit: Eneste forskjellen jeg har sett er at Asus Transformer har endret på hjem, tilbake og multitaskknapp-ikonene

Endret av tiboine
Lenke til kommentar

Likevel vil jo en "nexustablet" ha den fordelen at den får oppdateringer før alle andre, om man bryr seg om sånt.

 

red: Det kan jo være en relativt stor fordel mtp. at man ikke er garantert noen oppdateringr i det hele tattmed andre produsenter.

 

Synd det er mye dårligere utvslg med 3g, og at prisene er kunstg mye høyere mtp at det ikke er inkludert noen dataplan og 3g-modulen koster en femtilapp eller noe...

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jo, jeg leser hva du skriver, du ha har derimot tydeligvis store problemer med å forstå mitt. Om man kjører ren Android eller ikke, er det INGEN garanti for at oppdateringer kommer i det hele tatt - og i hvert fall ikke at de kommer fort. Samsungs Androidtelefoner er et godt eksempel, de har veldig liten tukling med Android (strekker seg ikke stort lenger enn en egen launcher), likevel bruker de håpløst lang tid på å komme med oppdateringer. Det finnes sikkert et utall telefoner som ikke får Android-oppdateringer i det hele tatt, fordi de er for gamle. Jeg vet ikke hva du synes, men jeg tenker at jeg vil kunne ha an tablet i to-tre år i hvertfall.

 

Var det noe mer du ikke forstod, eller kan jeg legge bort teskjeen nå?

Lenke til kommentar

Jo, jeg leser hva du skriver, du ha har derimot tydeligvis store problemer med å forstå mitt. Om man kjører ren Android eller ikke, er det INGEN garanti for at oppdateringer kommer i det hele tatt - og i hvert fall ikke at de kommer fort. Samsungs Androidtelefoner er et godt eksempel, de har veldig liten tukling med Android (strekker seg ikke stort lenger enn en egen launcher), likevel bruker de håpløst lang tid på å komme med oppdateringer. Det finnes sikkert et utall telefoner som ikke får Android-oppdateringer i det hele tatt, fordi de er for gamle. Jeg vet ikke hva du synes, men jeg tenker at jeg vil kunne ha an tablet i to-tre år i hvertfall.

 

Var det noe mer du ikke forstod, eller kan jeg legge bort teskjeen nå?

 

Hmm, Samsungs mobiler er MYE tuklet med. Touchwiz går laaangt inn i Android og er hovedgrunnen til at oppdateringer tar så lang tid.

 

Når det gjelder "ren" Android se her: http://blogs.computerworld.com/18394/samsung_galaxy_tab_10_1_stock_honeycomb

 

og her: http://www.computerworld.com/s/article/9217494/Samsung_Galaxy_Tab_10.1_A_slim_and_sexy_Android_tablet?taxonomyId=15&pageNumber=2

 

I alle fall Galacy Tab 10.1 får ikke 100% ren Android, og det er heller ikke sannsynlig at den får direkte oppdateringer fra Google. Derfor er vel mitt opprinnelige spm. fortsatt relevant: Har noen lest noe mer om en ren Nexus tablet fra Google? Gikk rykter om dette tidligere.

Lenke til kommentar

Nja, sammenliknet med f.ekss Sense fra HTC, utgjør Touchviz ganske små endringer. Men uansett, selv ren Android er ingen garanti for at oppdateringene kommer, elelr at de kommer fort. Det avhenger jo litt av hvor mye support de gidder å gi for gamle produkter. I tillegg har nyere software/andre funksjoner tradisjonelt vært et salgsargument for å kjøpe nye modeller, det er nok ikke en vane som er så lett å legge av seg.

 

Det har vært mye rykter om Nexus Tab, men ingen konkrete bekreftede opplysninger så vidt jeg vet. Jeg er helt enig med deg i at det kan være fordeler med å ha en nexus tab ifbm oppdateringer, i fall det var uklart.

Lenke til kommentar

Utviklertelefoner og -nettbrett er ment for nettopp utviklere. Kjøper ikke helt argumentet med hastigheten på oppgraderinger. Produsenter som ønsker å benytte Android 3 plattformen har blitt tvunget til å gi garantier for når og hvor lenge produktene skal oppdateres - nettopp fordi Google ønsker at disse skal slippes tidligere. Se f.eks. på oppdateringen til 3.1. Samtlige modeller fikk vel denne omtrent samtidig?

Endret av indeksregulert
Lenke til kommentar

Nja, sammenliknet med f.ekss Sense fra HTC, utgjør Touchviz ganske små endringer. Men uansett, selv ren Android er ingen garanti for at oppdateringene kommer, elelr at de kommer fort. Det avhenger jo litt av hvor mye support de gidder å gi for gamle produkter. I tillegg har nyere software/andre funksjoner tradisjonelt vært et salgsargument for å kjøpe nye modeller, det er nok ikke en vane som er så lett å legge av seg.

 

Det har vært mye rykter om Nexus Tab, men ingen konkrete bekreftede opplysninger så vidt jeg vet. Jeg er helt enig med deg i at det kan være fordeler med å ha en nexus tab ifbm oppdateringer, i fall det var uklart.

 

 

Poenget med ren Android er jo at man skal få oppdateringer direkte fra Google, ikke fra de ulike produsentene.

Lenke til kommentar

Google har sagt at de skal gjøre oppdatering av OS lettere i fremtiden. Altså at produsenter ikke trenger å kode inn alt på nytt for å sende ut oppdateringene.

 

Mao at google sender ut oppdatering til alle, uansett merke. Dette skulle vel gjelde fra 3.0 tror jeg. ikke helt sikker på dette.

Lenke til kommentar

Mao at google sender ut oppdatering til alle, uansett merke. Dette skulle vel gjelde fra 3.0 tror jeg. ikke helt sikker på dette.

 

Er nok dessverre feil. MÅ innom de ulike produsentene.

 

Stemmer. Transformer har fått 3.1, mens Iconia A500 fortsatt har 3.0 men update er ventet i juni.

Lenke til kommentar

Poenget med ren Android er jo at man skal få oppdateringer direkte fra Google, ikke fra de ulike produsentene.

Det kan godt hende du synes det hadde vørt et flott poeng, men så lenge det er faktisk feil har du ikke noe poeng i det hele tatt... Opdateringene kommer fortsatt fra produsent, ikke fra Google, og med tanke på at drivere og settings til x antall ulike hardwareenheter og -konigurasjoner vil det nok fortsatt være slik. I hvert fall frem til Android blir såpass modularisert at man kan oppdatere resten av systemet helt uavhengig av kjernen og hardware. Men det er ikke ideelt i seg selv. (Øker muligheten for feil(kilder) og konfigurasjonsmismatch.)

 

Men det hadde utvilsomt vært kjekt, og det har jo vært snakk om at det kommer endringer. Vi får se.

Lenke til kommentar

Poenget med ren Android er jo at man skal få oppdateringer direkte fra Google, ikke fra de ulike produsentene.

Det kan godt hende du synes det hadde vørt et flott poeng, men så lenge det er faktisk feil har du ikke noe poeng i det hele tatt... Opdateringene kommer fortsatt fra produsent, ikke fra Google, og med tanke på at drivere og settings til x antall ulike hardwareenheter og -konigurasjoner vil det nok fortsatt være slik. I hvert fall frem til Android blir såpass modularisert at man kan oppdatere resten av systemet helt uavhengig av kjernen og hardware. Men det er ikke ideelt i seg selv. (Øker muligheten for feil(kilder) og konfigurasjonsmismatch.)

 

Men det hadde utvilsomt vært kjekt, og det har jo vært snakk om at det kommer endringer. Vi får se.

 

Hallo? Det er jo derfor jeg spør om noen har hørt noe mer til ryktet om en Nexus-aktig tab fra Google. Da kommer oppdateringene direkte fra Google. Anbefaler å lese deg litt opp på Hva Nexus-serien er for noe... ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...