Gå til innhold

Den store tablet-tråden!


Swome

  

452 stemmer

  1. 1. Hvilken tab kan du tenke deg?

    • Motorola XOOM
      26
    • Samsung Galaxy Tab 10.1
      129
    • HTC Flyer
      25
    • Asus Eee Pad Slider
      5
    • Asus Eee Pad Transformer
      89
    • Apple iPad
      3
    • Apple iPad 2
      87
    • Acer Iconia A500
      16
    • Acer Iconia A100
      0
    • NookColor
      1
    • En annen
      17
    • Ingen
      10
    • Samsung Galaxy Tab 8.9
      16
    • Samsung Galaxy Tab 7.7
      1
    • Huawei MediaPad
      1
    • Asus Transformer Prime
      15
    • Toshiba AT200
      0


Anbefalte innlegg

Sikker på at det var acer iconia a500 og ikke w500? W500 har fått ganske mye pepper, men klarer ikke å forstå at a500 skulle få "hva var det de tenkte på".

Var A500 som ble testet. Brettet fikk trekk pga et elendig kontrastbelegg som gjør skjermen "rett og slett så blank at den nærmest er ubrukelig om du befinner deg i nærheten av et vindu eller annen lyskilde, og i fullt dagslys utendørs er det bare å gi opp". Skjermen får også trekk pga dårlig lysstyrke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lyd og bilde har også en liten test der de tar for seg disse brettene.

 

ViewPad 10

Acer Iconia A500

Apple iPad 2

Creative Zio 10

LG Optimus Pad

 

 

Må si jeg synes utvalget er noe spesielt, og dette gir virkelig feil intrykk utav enhetene som er på markedet.

 

A500 ble kåret til beste kjøp. Får trekk for vekt og mangel på 3g, i tillegg til at kritiserer for uferdig tablet OS i Android 3.x

 

iPad 2 blir best i test.

 

Klart ipad kommer best i test. Mediene er jo helt oppslukt av den.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de ikke bare lager et åpent API mot koden deres, slik som f.eks. Spotify. De ville antakelig fått mye gratis utviklingsarbeid ved å la flere slippe til.

Nå skroter Adobe Air for linux, så noe må de uansett finne på om de ønsker å være cross platform. Dvs, fungerene Adobe Air-støtte på linux har jo reelt set vært ikke-eksisterende hele tiden, så det er ikke rart Adobe ikke har sett de store brukstallene..
Lenke til kommentar

Bruk forresten gjerne forumet på wimp til å gi tilbakemelding om dette. Jo flere av oss som klager, jo større er sannsynligheten for at de gidder å fikse en nettbrettversjon av Wimp til oss!

 

Sendte de en mail i går kveld, etter at jeg fikk svar her.

Hvis Wimp kommer med tablet-app før Spotify, skifter jeg lett over til Wimp.

Har lest at man kan importere spillelister fra Spotify, inn i Wimp, så man slipper arbeidet med og lage listene på nytt. Dessutenser det ut til at Wimp har bedre lydkvalitet?

Lenke til kommentar

Sendte de en mail i går kveld, etter at jeg fikk svar her.

Hvis Wimp kommer med tablet-app før Spotify, skifter jeg lett over til Wimp.

Har lest at man kan importere spillelister fra Spotify, inn i Wimp, så man slipper arbeidet med og lage listene på nytt. Dessutenser det ut til at Wimp har bedre lydkvalitet?

Wimp har dårligere lydkvalitet. På desktop er vel Wimp greit nok for de fleste uansett, dessverre er det merkbart på mobil (og sannsynligvis dermed også tabs). I tillegg er dekstopklienten deres rimelig crappy. Helvetes mye scrolling på laptopskjerm, relativt tregt og.
Lenke til kommentar

Spotify virker til en viss grad. Får kun lastet ned ene spillelista mi. Men ikke mp3'ene som er lagret lokalt på pc-en og satt i spillelista. Da går den i offline mode.

 

Kan vel hende at spotify går i offline mode pga de lokale mp3-ene? hmm, tror jeg må teste dette

Har funnet ut at dersom du sletter spotify-mappa under Android/data så virker det igjen. Må teste mer.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg veldig usikker her på hva jeg skal velge. Planen er å få hentet nettbrettet i morgen, men har nå fått priser på transformer og tab 10.1" i tillegg til xoom som jeg i utgangspunktet skulle ha.

 

Kan noen si raskt hva som er de største forskjellene på disse tre, og hvorfor en bør velge den ene fremfor den andre?

 

Har alle støtte for minnekort?

Har alle en form for hdmi ut via kabel eller adapter?

 

Jeg er i grunn redd for å gjøre et dårlig kjøp ut i fra alternativene og pris som er, så håper på en skikkelig forklaring her i fra dere som kan dette mye bedre enn meg.

 

- Xoom 32 GB Wifi 3230,- ferdig levert

- Transformer 32 GB Wifi 3990,- ferdig levert

- Galaxy Tab 10.1" 16 GB 3800,- ferdig levert (import)

 

Jeg har som nevnt muligheten til å hente disse til den nevnte prisen i løpet av morgen dagen, men hvilken og hvorfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...