Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Norges hovedstad Oslo. En pryd for landet eller en forfallen rønne? Et fristed for kriminalitet eller en trygg by?


Hvordan synes du Oslo er utsendemessig?  

685 stemmer

  1. 1. Synes du Oslo er en fin by utsendemessig?



Anbefalte innlegg

 

 

Som jeg skrev for litt siden måtte jeg korrigere meg selv litt da jeg synes det kan være hyggelig å besøke Oslo i to-tre dager, men jeg kunne aldri noen sinne bodd der. Hvis dere ser på bilder jeg ar lagt ut av forslag til kommende arkitektur i Oslo håper jeg byen har håp for framtiden.

 

Bare av ren nysgjerrighet, hvor i landet bor du After Dark :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på denne listen. Oslo er den eneste norske byen som er regnet som en verdensby. (I klassen Beta):

 

Verdensby

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Verdensby

 

Oslo er den eneste virkelig kjente norske byen, hovedstad og maktsentrum så da mener jeg også at det må være en by i stil med andre verdensbyer og storbyer (selv om Oslo ikke er en storby). Norge er et av de få i-landene i verden som fremdeles ikke har en eeste skyskraper og det er en ren skam!!!

Lenke til kommentar

 

Nei bare lurer på hva mener du det er som gjør Stavanger bedre enn Oslo?

 

(Liker selv Stavanger bedre enn Oslo btw).

 

 

Absolutt ingen ting! Poenget mitt er at Oslo som hovedstad, den eneste norske byen som er ført opp på listen over verdensbyer og den eneste norske byen som er noen lunde kjent internasjonalt burde se ut som en skikkelig by og ikke som en tragisk landsby fra tidlig 1600-tallet eller hvordan man nå skal beskrive den.

 

Norge er at de få i-landene i verden som fremdeles ikke har en eneste skyskraper!

 

Kan legge til at jeg senest var i Oslo i går og det var helt tragisk hvordan byen så ut!

Lenke til kommentar

Sprøtt at man går etter skyskrapere for hva som er vakkert. Virker som en noe absurd målestokk. I så fall må jo kinesiske industribyer være toppen av estetisk nytelse. 

 

 

Jeg bor i en by uten en eneste skyskraper, og den er stort sett regnet som en av de aller vakreste byene i verden. Og det trives jeg utrolig godt med. For en skyskraper her hadde ødelagt absolutt hele byen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sprøtt at man går etter skyskrapere for hva som er vakkert. Virker som en noe absurd målestokk. I så fall må jo kinesiske industribyer være toppen av estetisk nytelse.

 

 

Jeg bor i en by uten en eneste skyskraper, og den er stort sett regnet som en av de aller vakreste byene i verden. Og det trives jeg utrolig godt med. For en skyskraper her hadde ødelagt absolutt hele byen.

Samme her bor også i en by uten skyskrapere og er veldig glad for det :)
Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende;  flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt.

I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Jeg tenkte egentlig på Firenze og Venezia, men veit egentlig ikke hvorvidt det er skyskrapere der. Trodde ikke slike bygg var så vanlige i de store gamle byene langs middelhavet.

 

Men så er de kanskje heller ikke så store byer...

"It's now or never , come hold me tight , kiss me my darling......"

 

Det er ikke skyskrapere i Venezia , it's old skool all the way.

Lenke til kommentar

Utviklingen kommer:

 

Nå kommer Oslos første elbusser. Om åtte år kan over halvparten av bussene gå på strøm.

 

De veier flere tonn, men er nesten lydløse. Elbusser skal testes i Oslo i to år.

 

Om forsøket til 43 millioner kroner blir en suksess, kan elbusser bli en stor del av bussparken i Oslo, som etter 2020 skal være fri for fossilt drivstoff.

 

https://www.aftenposten.no/osloby/i/6nnn5o/Na-kommer-Oslos-forste-elbusser-Om-atte-ar-kan-over-halvparten-av-bussene-ga-pa-strom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...