Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

Takk Tj, ser på den i våken tilstand imorgen :)

 

Skal du ha mer hjelp kan jeg eventuelt sette den opp via Teamviewer eller du kan komme med å hjelpe utvikling plugin til Hardwork ;)

Kan gjerne gjøre begge deler :) Tror jeg har fått satt opp sånn halveis (Eclipse på mac).

Er mer enn gjerne med å utvikle til Hardwork!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungere fint å spille på linux (BC2 Woho!)

 

Uansett tilbake til svaret:

 

Du kan prøve og forandre Allocation Unit Size som er høg i forhold til dem små filene i world mappen. Du kan eventuelt fikse det med og formatere den, men da er du likelang vel?

 

Vist jeg ikke tar helt feil er den standar på 4096 bytes? Der en chunk er rundt 3000 bytes der trulig og ha denne på 1024 bytes er et bedre alternativ. Minuset er NTFS index blir større (2-3%) men burde gi en liten ekstra performance.

 

Må si denne hastigheten du har er svært low. Hva HDD har du? Kopier du fra sector til sector eller til en annen HDD?

 

Edit: Hva mener dere om Minimum spesifikasjoner?

 

CPU: 1.5 Ghz Single Core CPU (Anbefale: 2.2 Ghz Dual-core)

RAM: 2 GB (4 GB)

HDD: 20 GB (Med swap space)

Bandwidth: 20 Kb/s pr bruker

 

Er den grei eller burde jeg mer spessefisere som rundt ram osv? Kunne sikkert skreve en side om dette, mem mener dem får heller spør i tråden vist dem treng hjelp rundt dette.

Endret av Tj-nome
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en liten server jeg kjører på min stasjonære for meg og et par andre venner. Det er MCAdmin, og runecraft som mod.

 

Når jeg nå prøver å starte den, får jeg en error:

24.02.2011 02:34:18 [MCAdmin] Server started!

24.02.2011 02:34:21 [MCAdmin] Server stopped!

24.02.2011 02:34:21 [MCAdmin] Something Done Goofed- Is out of date firewall System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

at MCAdmin.Program.StopServer()

 

Noen som vet hvordan jeg kan løse dette problemet? Jeg har godtatt MCadmin i firwallen, og det funker heller ikke om jeg skrur av firewall, så den er neppe problemet.

Trenger hjelp, takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...