Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

Sliter med ekstrem bruk av cpu med monstre enabled selv, er det noe jeg ønsker så er det skikkelig multithreading i minecraft_server, atm er jo 99.9% i en tråd. Ikke noe moro å få brukt ~26% av cpu kapasitet :\

 

Kjenner meg godt igjen der. Det notch bør prioritere:

 

Auth-serveren og multicore support.

 

Går det ant å brukes seeds på multiplayer?

 

 

En annen ting. Lette litt, men så det i hvert fall ikke, kan man med WorldEdit lage fjell?

for jeg starta uten å tenke så mye på omgivelsene og har nå bygd den del, men ville vært fint med litt varierte omgivelser egentlig.. er liksom så flatt rundt meg x)

 

Er vel mulig og ta world filen etter du laget den i SP og sette den inn i SMP.

 

Du kan bruke WorldEdit for å lage fjell, men er en del arbeid rundt det, men det finner du ut av :whistle:

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal sette opp en server på pc-en min, bare for å teste hvordan det funker. Men, når skal koble meg til serveren lokalt, får jeg Connection timed out: connect.

 

Har W7 32bit, og nyeste Java. Noen ideer?

 

Hva satt du den opp med (Exe eller jar)? Har du firewall som sperre? Har du skrevet lokal ip? (127.0.0.1) || (localhost)

 

Kan tenke meg det er en liten feil du har gjort at den ikke fungere.

 

Satt du Server-ip i server.propterties?

Lenke til kommentar

Skal sette opp en server på pc-en min, bare for å teste hvordan det funker. Men, når skal koble meg til serveren lokalt, får jeg Connection timed out: connect.

 

Har W7 32bit, og nyeste Java. Noen ideer?

 

Hva satt du den opp med (Exe eller jar)? Har du firewall som sperre? Har du skrevet lokal ip? (127.0.0.1) || (localhost)

 

Kan tenke meg det er en liten feil du har gjort at den ikke fungere.

 

Satt du Server-ip i server.propterties?

 

Har prøvd å sette opp med begge, men ingen funker. Brannmuren er åpnet. Får samme feilmelding på alle IP-ene. Server-IP er 25565.

 

 

Skal sette opp en server på pc-en min, bare for å teste hvordan det funker. Men, når skal koble meg til serveren lokalt, får jeg Connection timed out: connect.

 

Har W7 32bit, og nyeste Java. Noen ideer?

Hvor mye minne har du?

 

4096MB RAM

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål rundt permissions, bruker GroupManager.

 

Både i groups og users så har du info "tab", hva er prefix, suffix og build? på user så er det satt noe inne i de ix'ene...

groups:
   Admins:
       default: false
       info:
           build: false
           prefix: ''
           suffix: ''
       inheritance:
       - SemiAdmin
       permissions:
       - '*'

users:
   anjocaido:
       group: Admins
       info:
           prefix: '&c'
           suffix: King
       permissions: []

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål rundt permissions, bruker GroupManager.

 

Både i groups og users så har du info "tab", hva er prefix, suffix og build? på user så er det satt noe inne i de ix'ene...

groups:
   Admins:
       default: false
       info:
           build: false
           prefix: ''
           suffix: ''
       inheritance:
       - SemiAdmin
       permissions:
       - '*'

users:
   anjocaido:
       group: Admins
       info:
           prefix: '&c'
           suffix: King
       permissions: []

Du kan legge til f. eks [Admin] prefix i chatten og farge det med fargekoder, f. eks &c. Build kan du bruke til å bestemme om en brukergruppe kan bygge eller ikke. Det kreves riktignok andre plugins i tillegg for å gjøre dette. Essentials ha noe innebygd for chatten, eller fungerte i allefall iChat før. AntiBuild eller AnitGrief tror jeg skal fikse build parameteret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan legge til f. eks [Admin] prefix i chatten og farge det med fargekoder, f. eks &c. Build kan du bruke til å bestemme om en brukergruppe kan bygge eller ikke. Det kreves riktignok andre plugins i tillegg for å gjøre dette. Essentials ha noe innebygd for chatten, eller fungerte i allefall iChat før. AntiBuild eller AnitGrief tror jeg skal fikse build parameteret.

ok, fant litt ut av prefix greiene. men takk for at du forklarte og opplyste meg ang build :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...