Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

Er det mulig å ha en 24/7 server, UTEN å måtte ha på PCn eller noe? Isåfall hvordan :)

 

Need help! :whistle:

 

Du kan ikke ha en 24/7 server uten den maskinen er på. Er det linux og du starte serveren, men den går ned fordi du lukke putty programmet er det fordi du ikke bruke screen f.eks.

 

Du kan heller bruke denne kommandoen:

 

nohup java -server -Djava.net.preferIPv4Stack=true -Xms1G -Xmx1G -jar minecraft_server.jar nogui

 

Vist du ikke har maskin og hoste på er det vps eller dedikert server og anbefale. Eventuelt kjøpe fra en Minecraft hosting leverandør.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke

:( kan noen komme med teamwiver og gi meg en hånd?

 

Hva er det ikke du forstår, bruk f.eks print screen eller vertfall skriv hva som ikke fungere/hva du ikke får til.

 

Vi har ikke alltid tid til å sette opp alt for folk via teamviewer. Du lære heller ikke av andre gjør arbeidet ditt.

 

hvordan får jeg klasser på serveren min som kjører bukkit?

slik som admin, bygger og gjest?

 

og hvordan endrer jeg på /help?

 

Du må bruke plugins. Du har f.eks Essesial som dekker det meste av ditt behov.

 

Ta en titt på www.bukkit.org og du finner hva du leter etter. Vist du ikke finne, så skal jeg alltid finne dem senere :=)

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Har du lest førsteposten, har forklart hvordan du installere bukkit for Linux og Windows. Vist du ikke får det til, skrive du hva som er problemet så fikse vi det kjapt.

 

Bukkit er en stort libary som gjør det mulig for dem som utvikle plugins og komme med ekstra innhold for serveren. Tar du deg en tur innom http://bukkit.org/ er alt forklart der og du kan finne plugins andre har laget.

Lenke til kommentar

Har du lest førsteposten, har forklart hvordan du installere bukkit for Linux og Windows. Vist du ikke får det til, skrive du hva som er problemet så fikse vi det kjapt.

 

Bukkit er en stort libary som gjør det mulig for dem som utvikle plugins og komme med ekstra innhold for serveren. Tar du deg en tur innom http://bukkit.org/ er alt forklart der og du kan finne plugins andre har laget.

Kommer med feilmeldingen i morgen ;D Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Spør her også, for å sjekke om noen har vært borti det samme. Sliter med følgende:

 

Noen som har vært borti denne feilmeldingen før:

 

[WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

 

Denne meldinga kommer hver gang jeg joiner serveren i følge admin. Sletta playerfila mi på servern og da funka det bedre ei lita stund før det var samme greia igjen. Reinstallerte java, og minecraft uten noen effekt. Restarta pc'n og da funka det fint noen timer, før det igjen i dag er helt bugga. Alt lagger sinnsykt på servern fra mitt perspektiv, sola står bare å hakker frem og tilbake på himmelen og blokker jeg fjerner hopper tilbake igjen, samt blokker jeg plasserer forsvinner. Forslag?

 

Servern blir kun rar når jeg joiner, så det virker som problemet ligger i kommunikasjon mellom meg og servern eller noe. Logger jeg ut av servern igjen, så er alt fint. Har googlet problemet litt, og fant noen tips om å sjekke internet time. Har sjekket dette flere gang og fikk til å synce hver gang.

 

Spilte litt i dag, og da begynte servern å bli helt mongo igjen. Logga ut og sjekka intertnet time, og fikk error der:

 

"An error occurred while Windows was synchronizing with time.windows.com. This operation returned because the timeout period expired."

 

Virker nesten som jeg har periodevise problemer med sync av time.windows.com. Forslag? Kan jeg evt bruke et annet program for å synce klokka? Eller er minecraftserverne avhengig av time.windows?

Lenke til kommentar

hei! skal sette opp en server som jeg og to-tre andre skal spille på. men jeg lurte på om det er høye krav for pc-en som skal holde servern oppe? jeg tengte å ha en gammel slitt bærbar til serven sånn at den blir oppe 24/7. det går ann å spille minecraft på den, men det lagger for mye til at det er noe morsomt.

vil det ta mye strømm å la den ståpå 24/7?

Lenke til kommentar

Spør her også, for å sjekke om noen har vært borti det samme. Sliter med følgende:

 

Noen som har vært borti denne feilmeldingen før:

 

[WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

 

Denne meldinga kommer hver gang jeg joiner serveren i følge admin. Sletta playerfila mi på servern og da funka det bedre ei lita stund før det var samme greia igjen. Reinstallerte java, og minecraft uten noen effekt. Restarta pc'n og da funka det fint noen timer, før det igjen i dag er helt bugga. Alt lagger sinnsykt på servern fra mitt perspektiv, sola står bare å hakker frem og tilbake på himmelen og blokker jeg fjerner hopper tilbake igjen, samt blokker jeg plasserer forsvinner. Forslag?

 

Servern blir kun rar når jeg joiner, så det virker som problemet ligger i kommunikasjon mellom meg og servern eller noe. Logger jeg ut av servern igjen, så er alt fint. Har googlet problemet litt, og fant noen tips om å sjekke internet time. Har sjekket dette flere gang og fikk til å synce hver gang.

 

Spilte litt i dag, og da begynte servern å bli helt mongo igjen. Logga ut og sjekka intertnet time, og fikk error der:

 

"An error occurred while Windows was synchronizing with time.windows.com. This operation returned because the timeout period expired."

 

Virker nesten som jeg har periodevise problemer med sync av time.windows.com. Forslag? Kan jeg evt bruke et annet program for å synce klokka? Eller er minecraftserverne avhengig av time.windows?

 

 

[WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

 

Den feilmeldingen er ganske normal der CPU peake til maks den klare for 1 kjerne. Den er ikke svært farlig der CPU kalkulere igjen fortere en det et menneske kan oppfatte. Selvsagt er det en annen sak når den blir nedspammet av dette.

 

Jeg har en ide at du prøve joine en server på din egen maskin. Det har lenge vert et kjent problem der nettverket stopper opp og chat blir svært sein. Serveren er faktisk avhengig av tiden til Windows der den resynce seg til kl.

 

Faktisk hva problemet er skal vist være maskinvaren takler ikke serveren og klienten samtidig. Vi snakker om Minne og CPU kraft. Dette har hjulpet en del og kjøre serveren på en annen lokal ip: 127.0.0.x der X er valgfritt

 

Vet ikke hva annet som kan hjelpe. Selv klarte jeg hoste + klient på laptopen i starten av Hardwork. Var vel to veker eller noe der det ikke var mulig av meg å joine serveren vist det var mer en 5 stykke ingame der laptopen ikke hadde kapasitet for klient og serveren samtidig.

Lenke til kommentar

hei! skal sette opp en server som jeg og to-tre andre skal spille på. men jeg lurte på om det er høye krav for pc-en som skal holde servern oppe? jeg tengte å ha en gammel slitt bærbar til serven sånn at den blir oppe 24/7. det går ann å spille minecraft på den, men det lagger for mye til at det er noe morsomt.

vil det ta mye strømm å la den ståpå 24/7?

 

Har lagt til noe lunde maskinkrav i førsteposten. En laptop skal klare og hoste, men selvsagt er det begrensinger og kjøling en svært viktig faktor. Jeg vil anbefale du prøve og sjå hvordan det går. Husk at den har mer en nokk kjøling der laptopen fort kan bli overopphetet. Anbefale du kjøre linux på den der Windows bruke mye av RAM/CPU på ting som ikke er nøvendig

Lenke til kommentar

@Tj-nome: Problemet startet i går helt tilfeldig. Det var det samme enten det var to eller syv stykker på serveren, så jeg tror ikke problemet ligger i maskinvaren.

Serveren har følgende spec:

* CPU: 3 Core Phenom II @ 3.4Ghz

* RAM: 8GB OCZ 1600Mhz DDR3

* GFX: AMD Radeon 6870 1GB DDR5

* SSD: OCZ Vertex 2, 120GB

* PSU: 1000W Nexus RX-1K

* 25/5Mbit internet

 

Så det burde holde. Forresten, så har det i den siste tiden fungert helt fin igjen. Forandra bare litt på sync serverne og tilbake igjen. Og nå fungerer det iallefall, enda. Merkelige greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...