Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

ok :)

På bukkit serveren min så har jeg en bugg som er litt små irriterende, men usikker om det er min feil eller ikke x) prøvd å kjøre uten noen plugins osv og på singelplayer så funker det fint så må nesten være bukkit.. At TNT bugger seg ved å hoppe opp og ned med blokken under seg, av og til så "blir noen igjen" blinkende, løser seg ved relogg så er antagelig client men funker som sagt bra på singelplayer.. Og av og til så blir noen av blokkene som den sprenger slik også, etter at de er sprengt i de små størrelsene slik at vi kan ta de opp, det går faktisk ant å ta de opp x)

 

Ble langt, men men haha..

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok :)

På bukkit serveren min så har jeg en bugg som er litt små irriterende, men usikker om det er min feil eller ikke x) prøvd å kjøre uten noen plugins osv og på singelplayer så funker det fint så må nesten være bukkit.. At TNT bugger seg ved å hoppe opp og ned med blokken under seg, av og til så "blir noen igjen" blinkende, løser seg ved relogg så er antagelig client men funker som sagt bra på singelplayer.. Og av og til så blir noen av blokkene som den sprenger slik også, etter at de er sprengt i de små størrelsene slik at vi kan ta de opp, det går faktisk ant å ta de opp x)

Ble langt, men men haha..

 

Vet ikke akkurat om den feilen, men er ikke den feilen tilstede i vanlig minecraft_server.jar (SMP) uten bukkit anbefale du skrive den inn her:

 

http://leaky.bukkit.org/

 

Noen som vet om jeg kan dissable mob spawning, men still ha på mobs? På den måten kan jeg bruke /spawnmob for å få mobs i arenaen vår :)

 

Det finnes plugins der ute som styre mobspawning. Hvor bra dem er vet jeg ikke. Det er berre og ta en titt på:

 

 

http://forum.bukkit.org/

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Like greit med en ny post:

 

Har nå oppdatert specs litt etter litt testing på en eldre maskin. Har oppdatert og lagt til guide for Sun java i linux for ubuntu og centos.

 

Den viktigeste oppdateringen er ny wrapper Visual Admin som virke svært lovende, har lagt til Mineserver som er en Minecraft server skreve i c++, rykte sier at den tar 1/10 del av ressursene forhold til en java server.

 

Nå begynne guiden bli ganske finito! Kan være ting og tang som er glømt men si i fra så fikser jeg det etterhvert.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Den viktigeste oppdateringen er ny wrapper Visual Admin som virke svært lovende, har lagt til Mineserver som er en Minecraft server skreve i c++, rykte sier at den tar 1/10 del av ressursene forhold til en java server.

Litt pirk, men det er vell kanskje lurt å legge til at den fortsatt er i tidlig utvikling. Også tror jeg den kjører fint på BSD og.

Lenke til kommentar

Den viktigeste oppdateringen er ny wrapper Visual Admin som virke svært lovende, har lagt til Mineserver som er en Minecraft server skreve i c++, rykte sier at den tar 1/10 del av ressursene forhold til en java server.

Litt pirk, men det er vell kanskje lurt å legge til at den fortsatt er i tidlig utvikling. Også tror jeg den kjører fint på BSD og.

 

Den er forsatt i utvikling, det er selvsagt riktig. Hvor stabil den er kan jeg ikke utale meg om der jeg har kun testet den en liten stund, men ser du på bugs som er rappotert er det ikke så mye igjen å fikse. At den kjøre fint på BSD vil jeg ikke akkurat si. Den kan kjøre på BDS men hvor stabil den er på bsd har jeg ingen annelse. Vist noen kan bekrefte at den kjøre stabilt på BSD hadde det vert fint.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Den viktigeste oppdateringen er ny wrapper Visual Admin som virke svært lovende, har lagt til Mineserver som er en Minecraft server skreve i c++, rykte sier at den tar 1/10 del av ressursene forhold til en java server.

Litt pirk, men det er vell kanskje lurt å legge til at den fortsatt er i tidlig utvikling. Også tror jeg den kjører fint på BSD og.

 

Den er forsatt i utvikling, det er selvsagt riktig. Hvor stabil den er kan jeg ikke utale meg om der jeg har kun testet den en liten stund, men ser du på bugs som er rappotert er det ikke så mye igjen å fikse. At den kjøre fint på BSD vil jeg ikke akkurat si. Den kan kjøre på BDS men hvor stabil den er på bsd har jeg ingen annelse. Vist noen kan bekrefte at den kjøre stabilt på BSD hadde det vert fint.

Siterer readme filen som ligger fremme på forsiden deres, dog jeg kan ikke bekrefte det. Ville vell tro at det skal kompilere ganske greit på BSD, spesielt i og med at det skriver det selv.

Lenke til kommentar

Siterer readme filen som ligger fremme på forsiden deres, dog jeg kan ikke bekrefte det. Ville vell tro at det skal kompilere ganske greit på BSD, spesielt i og med at det skriver det selv.

 

Skal legge til den kjøre på BSD.

Hehe, er jo egentlig bare pirk. Vet ikke hvor mange her som har et ønske om å kjøre dette på BSD :p

Lenke til kommentar

Kjørte ein test i dag/går med mobs og animals, vanilla og bukkit (med og utan plugins).

Var to på serveren, inkludert meg. Serverprogrammet var på same maskin som clienten. Låg på konstant 60% prosessorbruk, og det var enormt med lag for begge som var på serveren. Til og med chatten var treig, men det dukka opp med ein gong i server-vinduet. Problemet forsvann då eg skrudde av mobs, men vil gjerne ha mobs på ein survival-server...

 

Kva er årsaka til dette? Har i7 920 2,66GHz, 6GB RAM og ein passe god harddisk.

Bukkit build var 445.

Lenke til kommentar

Kjørte ein test i dag/går med mobs og animals, vanilla og bukkit (med og utan plugins).

Var to på serveren, inkludert meg. Serverprogrammet var på same maskin som clienten. Låg på konstant 60% prosessorbruk, og det var enormt med lag for begge som var på serveren. Til og med chatten var treig, men det dukka opp med ein gong i server-vinduet. Problemet forsvann då eg skrudde av mobs, men vil gjerne ha mobs på ein survival-server...

 

Kva er årsaka til dette? Har i7 920 2,66GHz, 6GB RAM og ein passe god harddisk.

Bukkit build var 445.

 

Hei, du må huske å rekne med nettlinjen. Har du på monster er det akkurat det samme som og ha en ekstra spiller ingame som må sendes til klienten og klienten må gi respons og location må oppdateres. Jeg syns prosessor bruke var svært høgt for en i7 920.Det kan være garbage collector som er problemet, men testet selv med helt stander innstillinger og er langt i fra samme CPU bruk (I7 930)

 

Du har ikke noe annet som kjøres på pc? Som kan forklare det enorme cpu bruket?

Lenke til kommentar

Nettlinja er kanskje ikkje det beste, men dette skjedde då me var tre spelarar kobla til gjennom LAN også, alle var i same hus. Kan det vere routeren min som er elendig :hmm:?

Det var veldig rart med prosessorbruken, er ikkje så høgt når eg detonerer 1000 TNT ein gong, då går det kun opp i 30-40% i nokre sekund.

Brukar kartet med seed "Glacier", kan det gå hardt ut over skygge-berekninga?

Har også lasta ned ein gammal launcher, fordi eg ikkje fekk logga på med den nyaste.

 

Screenshot av oppgavebehandling etter start av client og server, logga meg også på serveren. CPU vippar mellom 15 og 30%. Og det er utan mobs.

 

post-196150-0-22717400-1298890469_thumb.png

 

Når eg skrur på mobs går CPU aldri under 20%, og vippar ofte opp til 30-40%. Og det er med kun meg på serveren. Når eg avsluttar clienten går eg plutseleg ned til 4-10% CPU.

Lenke til kommentar

Merkelig, kan du teste når du ikke er koblet til med klienten men med folk inne? Har hørt at det kan hende forstyrrelse med klient og server på samme maskinen. Hadde noe lignende i start perioden på Hardwork før den kom på eigen server maskin.

 

Vist du kan teste slik at det er folk inne på serveren og om det lagger då, eller om laggen kjem når du joiner med klienten.

Lenke til kommentar

Pokker, det skjer kun når eg joinar serveren. :(

Finnes det noko slags løysning på dette? Blir veldig kjipt å ikkje kunne spele på min eigen server, spesielt når eg skal på LAN seinare i dag.

 

Kan du prøve sette ip til serveren til: 127.0.0.2 ? Er faktisk litt usikker hvordan dette problemet kan fikses.

Lenke til kommentar

Går det ant å brukes seeds på multiplayer?

 

 

En annen ting. Lette litt, men så det i hvert fall ikke, kan man med WorldEdit lage fjell?

for jeg starta uten å tenke så mye på omgivelsene og har nå bygd den del, men ville vært fint med litt varierte omgivelser egentlig.. er liksom så flatt rundt meg x)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...