Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant ut at jeg ikke trengte noe annet enn den offisielle minecraft serveren etter at den har fått whitelist. Serveren har også blitt utrolig mye raskere. Gikk fra å starte den på 5-7 sekunder til 1 sekund, og ingame laster også chunksene inn mye raskere.

 

Vet ikke helt enda på dette, han loade kjappere og gir mindre cpu load til serveren, men klientene er svært seine å loade chunks fra serveren så oppdateringen var vel bra og dårlig på forskjelige måter.

Lenke til kommentar

Jeg har en liten server jeg kjører på min stasjonære for meg og et par andre venner. Det er MCAdmin, og runecraft som mod.

 

Når jeg nå prøver å starte den, får jeg en error:

24.02.2011 02:34:18 [MCAdmin] Server started!

24.02.2011 02:34:21 [MCAdmin] Server stopped!

24.02.2011 02:34:21 [MCAdmin] Something Done Goofed- Is out of date firewall System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

at MCAdmin.Program.StopServer()

 

Noen som vet hvordan jeg kan løse dette problemet? Jeg har godtatt MCadmin i firwallen, og det funker heller ikke om jeg skrur av firewall, så den er neppe problemet.

Trenger hjelp, takk på forhånd :)

 

Det er ikke firewall probleme men runecraften din er ikke oppdatert til den nyeste server versionen av Minecraft.

 

MCAdmin autoupdate minecraft_server.jar

 

Vist du oppdatere runecraft skal den fungere igjen.

 

Edit:

 

Merkelig diskusjon var i dag (trippelpost :S)

 

Sikkert bedre steder å finne den, men jeg henter de i hvert fall fra: http://ci.bukkit.org/job/dev-CraftBukkit/ :p

 

Hvordan kan jeg fjerne Adminium/Bedrock i bukkit? Jeg har serveren lokalt hos meg.

Tenkte jeg skulle bygge et spawn trap eller hva man kaller det, og det er vel kun bedrock som normalt sett ikke kan fjernes.

 

Kan du kode litt er det ganske enkelt og ordne et verktøy som kan fjerne alt eller kun bedrock vist du vil. Vist du ikke kan kode kan jeg anbefale og bruke WorldEdit

 

Download linken kan du finne her:

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Kan du kode litt er det ganske enkelt og ordne et verktøy som kan fjerne alt eller kun bedrock vist du vil. Vist du ikke kan kode kan jeg anbefale og bruke WorldEdit

 

Download linken kan du finne her:

Takk, fikk den til å funke sånn bob-bob :p Får aktivert superpickaxe, men ser ut til å funke på alt utenom bedrock x) Hva må jeg gjøre?

 

en annen command jeg ikke helt forstår hvordan funker:

/removebelow [height]

 

har prøvd å testa meg litt fram på den, men den føles litt random x)

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar

Kan du kode litt er det ganske enkelt og ordne et verktøy som kan fjerne alt eller kun bedrock vist du vil. Vist du ikke kan kode kan jeg anbefale og bruke WorldEdit

 

Download linken kan du finne her:

Takk, fikk den til å funke sånn bob-bob :p Får aktivert superpickaxe, men ser ut til å funke på alt utenom bedrock x) Hva må jeg gjøre?

 

en annen command jeg ikke helt forstår hvordan funker:

/removebelow [height]

 

har prøvd å testa meg litt fram på den, men den føles litt random x)

 

Kan anbefale du leser denne for oversikt over kommandoene

 

Har aldri brukt SuperPickAxem men mener den skal kunne fjerne bedrock. Sikkert berre en configuartion feil les: Les her

Endret av Tj-nome
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan sette opp Bukkit [Windows]

 

Last ned nyeste Bukkit:

 

Link

 

Legg den inni mappen med resten av server filene og start den med settings:

 

java -server -Djava.net.preferIPv4Stack=true -Xms1G -Xmx2G -jar craftbukkit-0.0.1-SNAPSHOT.jar

 

Nå har du installert bukkit!

 

 

Hvilke filer ??

Lenke til kommentar

Når jeg lager grupper og setter opp permissions i config.yml filen i WorlEdit så ser det ikke ut som den bryr seg om det.. uansett om jeg plasserer meg i forskjellige grupper så har jeg tilgang til alt :p

Kan det være fordi jeg er op? Hvis jeg fjerner meg derfra så mister jeg alle mulige rettigheter x)

Må jeg lage disse gruppene jeg lager i .yml filen et eller annet sted også?

Lenke til kommentar

Når jeg lager grupper og setter opp permissions i config.yml filen i WorlEdit så ser det ikke ut som den bryr seg om det.. uansett om jeg plasserer meg i forskjellige grupper så har jeg tilgang til alt :p

Kan det være fordi jeg er op? Hvis jeg fjerner meg derfra så mister jeg alle mulige rettigheter x)

Må jeg lage disse gruppene jeg lager i .yml filen et eller annet sted også?

 

WorldEdit gir access til alle kommandoene vist du er OP. Du kan ordne access til enkelte/gruppe i yml filen.

 

Her kan du lese hvordan du sette opp .yml filen:

 

link

Endret av Tj-nome
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært innom den så forstod hvordan det skal gjøres, men skjønte det bare ikke helt når jeg hadde tilgang til alt uansett :p

 

Er det slik for alle plugins, at OP har full kontroll, bygd inn i bukkit eller noe? eks. WorldGuard vil det samme skje der, at op har alle rettigheter?

 

Btw takk for gode svar!

Lenke til kommentar

Har vært innom den så forstod hvordan det skal gjøres, men skjønte det bare ikke helt når jeg hadde tilgang til alt uansett :p

 

Er det slik for alle plugins, at OP har full kontroll, bygd inn i bukkit eller noe? eks. WorldGuard vil det samme skje der, at op har alle rettigheter?

 

Btw takk for gode svar!

 

Nei det er selve utvikleren som bestemmer det. I WorldGuard og WorldEdit (Av samme person) har han gjort at OP har full kontroll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...