Gå til innhold

Hvordan sette opp en Minecraft-server og andre serverrelaterte spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du fortelle litt mer om "wrappers" og Bukkit? :)

 

Tja, hva mer er det å fortelle. Kan ta fram en viktig forskjell:

 

Wrapper:

 

Does not modify, inherit, or override the Minecraft Java code, which makes a Wrapper fairly robust to Minecraft upgrades

 

Mods:

 

Mods på den andre siden kan modify, inherit eller override deler av koden til Minecraft. Derfor må mods oppdateres mellom hver update i forhold til en wrapper.

 

Bukkit:

 

Kan du leser mer om her.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Lastet ned server-programmet fra minecraft.net, lagde server, joinet den med en kompis og spilte. Så i dag, så startet jeg serveren på nytt (maskinen hadde samme IP som i går, om det hadde noe å si), så lagde den NYTT map(?). Hvor ble det av det gamle, borte for alltid?

 

Sjekket world-mappen, der var det bare den nye...

Lenke til kommentar

Hei, høre ut som hard crash eller reset av spawn point

 

 

Hard crash går ut på ingen av data har blitt lagret der den kjøre på "Save-off" Da lagre den alt i minne og når du lukke serveren, stengte du prosessen slik alt vart tapt.

 

Eller det kan være noe annet der den har forandret spawn point som ikke er svært uvanlig etter en crash.

 

Har du siste 20-30 linjene i server.log før du startet serveren og alt var tapt? Med den kan vi finne løsning på problemet.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

I server.log står det bare info om den nye serveren, så alt er tapt.

 

Men jeg husker jeg skrev save-all før jeg quitet. Så forstår det skal gå seg til.

Frister lite å begynne å bygge på en server som blir fjernet all info på når pcen restartes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...