Gå til innhold

liker du bioshock? hvorfor? hvorfor ikke?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt for likt System Shock, bare mye kjedeligere.

Dette sier meg ingenting da System Shock I og II er to av tidenes desidert beste spill. Jeg skal være enig i at Bioshock ikke når opp til gamlegutta, men det er alikevel et av de bedre spillene som har kommet ut de siste 4-5 årene.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Alt for likt System Shock, bare mye kjedeligere.

Dette sier meg ingenting da System Shock I og II er to av tidenes desidert beste spill. Jeg skal være enig i at Bioshock ikke når opp til gamlegutta, men det er alikevel et av de bedre spillene som har kommet ut de siste 4-5 årene.

 

Det burde faktisk si deg ganske mye. Alt fra plasmidene til å hacket turrets til stemmen over høytaleren er en direkte kopi av System Shock. Dette fordi det opprinnelig skulle være System Shock 3, men de har ikke lisensen lengre. Men jeg kan jo si det på en annen måte: Shodan dukker opp blandt de ti øverste på en liste over de beste hovedfiendene i et spill noensinne gang på gang. Svært få som ikke har spilt Bioshock husker navnet på hovedfienden der, og selv mange av oss som spilte det husker det ikke. Jeg husker bare at han het Andrew eller noe sånt. Det sier jo litt. ;)

Lenke til kommentar

Prøvde det, men likte det ikke, foretrekker fps spill, spill som mass effect, the saboteur etc.

Dette gir ingen mening. Høyst trolig har du hverken prøvd Bioshock eller Mass Effect. Eventuelt så vet du ikke hva forkortelsen FPS står for.

 

Jo jeg har faktisk spilt både bioshock (dog ikke så mye) og mass effect 1 og 2, men at jeg ikke har satt meg skikkelig inn i hva FPS står for kan jeg vel gå med på.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Jeg synes spillet er veldig bra, personelig så spiller jeg det ikke men har prøvd det et par ganger.

 

Synes det er bra historie, liker gamplayet , musikken og hele stemningen spillet gir.

 

Men er ikke noe suuper konsoll spiller så synes det blir litt for "avansert" for min smak. Kompissen min spiller det endel og synes det er en av de kulere spillen og se på bli spilt.

Lenke til kommentar

Selv ble jeg forelsket i Bioshock og historien den ga. Ting kunne vært bedre, men det ville bare forandret spillbarheten uten å påvirke historien. Historien var drivende, og jeg likte fortellermåten og detaljene som ble presentert. Big Daddy-delen kunne de droppa, det var bare kjedelig å spille.

Spillet mangler evne til å fenge etter å ha spilt en gang. jeg er personen som sjekker alt før jeg går videre, og da fikk jeg også med meg mer eller mindre alt første gangen, bortsett fra to endelser (jeg var snill), så jeg kunne like gjerne sjekke den slemme endelsen på Youtube.

 

Det dukker enda opp dager hvor jeg får Sander Cohen i tankene, og det fantastiske diktet hans :wee: . En sann kunstner.

 

Bioshock ga jeg aldri sjansen, så det er uprøvd, men etter å ha lest og hørt litt rundt, så ser det ikke ut som jeg gikk glipp av så mye. Likte hvordan historien ble presenter i Bioshock som sagt, og ser på Bioshock 2 like mye som en oppfølger FEAR 2 er for FEAR. Altså ødeleggende.

 

*fjernet slettet sitat samt kommentar*

Endret av Rampage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt for likt System Shock, bare mye kjedeligere.

Dette sier meg ingenting da System Shock I og II er to av tidenes desidert beste spill. Jeg skal være enig i at Bioshock ikke når opp til gamlegutta, men det er alikevel et av de bedre spillene som har kommet ut de siste 4-5 årene.

 

Det burde faktisk si deg ganske mye. Alt fra plasmidene til å hacket turrets til stemmen over høytaleren er en direkte kopi av System Shock. Dette fordi det opprinnelig skulle være System Shock 3, men de har ikke lisensen lengre. Men jeg kan jo si det på en annen måte: Shodan dukker opp blandt de ti øverste på en liste over de beste hovedfiendene i et spill noensinne gang på gang. Svært få som ikke har spilt Bioshock husker navnet på hovedfienden der, og selv mange av oss som spilte det husker det ikke. Jeg husker bare at han het Andrew eller noe sånt. Det sier jo litt. ;)

Andrew Ryan. Og jeg husker massevis av det han sa, noe resten av spillmiljøet også gjør. Og både han og Frank Fontaine figurer stadig vekk på villain-lister, så argumentet ditt er dødfødt. Tappert forsøk, da.

Lenke til kommentar

Likte det ikke. Syntes gameplayet var så som så pluss historien ble fortalt på en dårlig måte som gjorde at jeg ikke helt ble dratt inn i den. Jeg beholder normalt alltid alle spill jeg kjøper, men Bioshock byttet jeg faktisk bort etter en stund.

Endret av Keinu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...