Gå til innhold

Vil forby bruk av hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo lov til å se etter biler før man går over da.....

Problemet er at veldig mange folk, både i USA og Norge, er selvopptatte og bare opptatt med å se på sin egen nesetupp. Har sett mange mennesker som bare sjener ut i veien uten å se seg for, de fleste har faktisk musikk på ørene.

 

Jeg er helt enig med Marie Wickham. Man må ta eget ansvar for denne type dumskap.

Av og til er mennesker så dumme at staten må beskytte de mot omverden, dessverre.

 

Og det er problemeatisk at folk buser rundt med farlige kjøretøy i gatene og ikke passer på fotgjengere, hva skal man forby for å hindre det?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig med Marie Wickham. Man må ta eget ansvar for denne type dumskap.
Av og til er mennesker så dumme at staten må beskytte de mot omverden, dessverre.

Det er da de blir puttet på institusjoner og/eller gjort umyndige og tilnevnt en verge.

Dette er snakk om å lage en lov mot situasjonsspesifik utbredt idioti, og å prøve å rette situasjonen via forbud er IMHO helt klart feil virkemiddel (både ideologisk og økonomisk). Informasjonskampanjer og eventuelt ekstra satsing der ulykker er overrepresentert (geografisk og demografisk) er mye mer effektivt.

Lenke til kommentar

Latterlige lover og latterlige uttalelser... vet ikke helt...

Lovene skal vel helst beskytte oss andre mot idioter som er en fare for samfunnet rundt seg, enten det er av dumskap eller ondskap.

Så lenge det er en fotgjenger som tråkker ut i trafikken for full musikk i livets siste sekund, ja kanskje greit, men samme person med samme musikken på øret i en tre-tonns traktor... ikke så greit kanskje?

Men jeg håper en dag at det er teknologi tilstede som kan trygge oss i trafikken, som f.eks. anti-kollisjons teknologi mm. for en ting er sikkert, og det er at mennesket blir ikke noe glupere av nye lover...

Lenke til kommentar
Den amerikansk kvinnen Marie Wickham har forståelse for lovforslaget, men kommer likevel med denne treffende uttalelsen: "Loven er et brudd på personlige rettigheter. På et eller annet tidspunkt må man ta ansvar for sin egen dumskap."

Jeg er i grunn enig, men med denne logikken kan vi også si at det ikke skal være påbudt med hjelm når man kjører motorsykkel, eller bilbelte.

 

Edit: Altså bilbelte når man kjører bil, ikke motorsykkel.

Nei, det burde ikke være PÅBUDT, det burde være ANBEFALT. Samme som at de fortsatt selger tobakk, selv om staten har advarsler mot å bruke det.

Lenke til kommentar

Jeg velger å sitere en setning som ble veldig aktuell under debatten om økning i flysikkerhet i USA: "Safety is never more important than freedom".

 

Her er det prinsipp, og det er individuell frihet som står på spill. (DLD anyone?) Syns DU at hverdagen din skal bli påvirket av slikt tøv fordi en eller annen dust her eller der springer baklengs over veien med en lapp for øya?

Lenke til kommentar
Nei, det burde ikke være PÅBUDT, det burde være ANBEFALT. Samme som at de fortsatt selger tobakk, selv om staten har advarsler mot å bruke det.

Om du ønsker å kjøre motorsykkel uten hjelm eller bil uten belte er det bare å få en doktor til å skrive lege-erklering om at du har fritak. En del personer med klaustrofobi har dette.

Det er selvfølgelig ikke lurt med tanke på egen sikkerhet, men det er en mulighet.

Lenke til kommentar

Nei, det burde ikke være PÅBUDT, det burde være ANBEFALT. Samme som at de fortsatt selger tobakk, selv om staten har advarsler mot å bruke det.

Problemet er at ulykker som involverer medisinsk behandling kostar staten millionar.

Er du i en kollisjon hvor du ikke bruker bilbelte/hjelm, vil du mest sannsynlig doe av skadene du paadrar deg pga din egen dumskap.

 

Jeg mener bare at det ikke burde vaere forbud paa slike ting som man burde vaere i stand til aa forstaa selv, man kan beskytte folk mot sin egen dumhet, men jeg mener det boer finne andre maater enn forbud ved lov.

Lenke til kommentar

Nei, det burde ikke være PÅBUDT, det burde være ANBEFALT. Samme som at de fortsatt selger tobakk, selv om staten har advarsler mot å bruke det.

Problemet er at ulykker som involverer medisinsk behandling kostar staten millionar.

Er du i en kollisjon hvor du ikke bruker bilbelte/hjelm, vil du mest sannsynlig doe av skadene du paadrar deg pga din egen dumskap.

 

Jeg mener bare at det ikke burde vaere forbud paa slike ting som man burde vaere i stand til aa forstaa selv, man kan beskytte folk mot sin egen dumhet, men jeg mener det boer finne andre maater enn forbud ved lov.

 

Prøver du å si at folk uten belte i snitt koster samfunnet mindre per kollisjon enn folk med? Det tviler jeg på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Et prematurt dødsfall koster også staten mye, i form av tapte skatteinntekter.

 

For ikke aa snakke om kostnadene ved ett altfor sent dødsfall!

Memo

 

Fra Staten

Til Folket

 

Vennligst pass paa aa doe noenlunde naert deres 67 aars bursdag, fortrinnsvis plutselig og uten en kostbar sykdom i forveien.

 

Vi maa alle bidra til fellesskapets beste!

 

mvh

 

En Stolt Berg

 

PS. Jeg skuer en mulighet for fritak fra paabudet om sikkerhetsbelte for pensjonister, av medisinske grunner.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...