Gå til innhold

Samsungs kunder er lei


Anbefalte innlegg

Samsung har jo i en årrekke hatt null support på telefoner som de har sluppet, de lanserer dem også er det knapt oppdateringer eller noen oppfølging etter at produktet er sluppet.

Det der er jo bare tullball. Etter å ha fulgt med i tråden for Samsung Wave S8500 så vet jeg at flere der har sendt telefonen inn til service etter mislykkede firmware-oppdateringer og fått de reparert. Ny firmwarer har kommet med få ukers mellomrom (minimale oppdateringer/bugfiks). Det har også kommet en stor oppdatering fra Bada 1.0 til 1.2 for få uker siden. Samsungs Android-telefoner med Galaxy S i spissen har også fått oppdateringer. Det du sier er altså bare tullball. Mulig det stemte bedre for noen år siden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony Ericsson har potensiale til å synke enda lenger ned.

Ingen av de 4 Android-modellene de selger i dag kan oppgraderes høyere enn Android 2.1. Dermed går kundene glipp av forbedringene (App2SD, WiFi-aksesspunkt, forbedret mail-støtte, kjappere osv) i Android 2.2 som konkurrentene selger, og snart kommer andre med oppgradering til Android 2.3 også.

Lenke til kommentar

En annen ting:

At man ikke vil kjøpe det samme merket på nytt, betyr ikke nødvendigvis at man er lei.

Det kan gjerne være at en annen produsent har noe som er viktigere for en..

 

La oss si person 1 kjøper samsung og er egentlig fornøyd.

Men, så ser han: oi, nå kommer det en lg x2 og den har dualcore nvidia prosessor, så den vil jeg ha!

 

Betyr dette at han er misfornøyd med galaxy s? nei, det betyr bare at han heller vil ha lg x2.

 

Så har vi jo som en annen nevnte:

MANGE forskjellige mobilmodeller fra alle produsentene, EKSKLUDERT iphone-brukere.

Dvs. Nokia, Samsung, SonyEricsson, m.fl. selger mye "dumme" telefoner.

Riktignok er jo noen av de mest populære SE telefonene "dumme" (w595, etc).

 

Jeg vet ellers at mange er misfornøyde med SE sin manglende oppdateringsjobb på x10. Jeg håper at de frigir bootloaderen og hjelper "community" i gang, så de kan roote og herje på med x10. Den nye arc er vel en 2.3, men x10-eiere vil vel neppe kjøpe arc, om de blir hengende på 2.1.

 

En viktig politikk må være å ta vare på eksisterende kunder, da det er vanskeligere å få nye - enn å beholde gamle kunder. Folk har ofte en sær mentalitet som innebærer en slags lojalitet. Dette ikke bare til mobiltelefoner, men høyttalermerker, bilmerker, internettleverandører, teleoperatører, strømselskap, m.m... Jeg vet ikke om jeg skal si folk er dumme, eller om de bare liker å gå i flokk.

 

Når det er sagt, er vel unntaket de som henger på dedikerte mobilsider, de bryr seg gjerne mer om hva de kjøper. Men ca 70+% av kundene tar helt sikkert samme som de hadde, med mindre de hadde en ekstremt negativ opplevelse med produkt og serviceapparatet.

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Mange kjøper Apple pga. det er Apple.

Steve Jobs er vel muligens verdens beste illusjonist.

 

Jeg kjøpte iphone 4. Menst fordi at jeg savnet IOS da jeg hadde min HTC Magic. Men er ganske sikker på at min neste telefon blir med Android igjen. Er enig at det hadde vært morro å sett en undersøkelse mot OS og ikke merke.

 

Men tror at det hadde vært mest nyttig på slutten av 2011 eller starten av 2012. Da jeg mener at Android trenger litt mer tid på seg. kunne vært intrisant å sett hvordan Android og Ios lå ann i 2011 i forhold til 2009.

Lenke til kommentar
Samsung har jo i en årrekke hatt null support på telefoner som de har sluppet, de lanserer dem også er det knapt oppdateringer eller noen oppfølging etter at produktet er sluppet.

Det der er jo bare tullball. Etter å ha fulgt med i tråden for Samsung Wave S8500 så vet jeg at flere der har sendt telefonen inn til service etter mislykkede firmware-oppdateringer og fått de reparert. Ny firmwarer har kommet med få ukers mellomrom (minimale oppdateringer/bugfiks). Det har også kommet en stor oppdatering fra Bada 1.0 til 1.2 for få uker siden. Samsungs Android-telefoner med Galaxy S i spissen har også fått oppdateringer. Det du sier er altså bare tullball. Mulig det stemte bedre for noen år siden?

Mulig de har blitt bedre det siste året, men dette har vært typisk Samsung mobiltelefoner en god stund hvertfall.

 

 

Vurderte du, Simen1, å lese ferdig resten av innlegget hans før du i sinne trykket på Svar-knappen å begynte å skrive? Kom deg ut av din egen boble. RamGuy skriver da klart og tydelig at hans uttalelser gjelder en årrekke, men at det kan ha endret seg det siste året. Wave er en ganske ny telefon, og Galaxy-serien fikk vel sine første oppdateringer våren 2010.

 

Jeg kjenner meg forøvrig godt igjen i RamGuys beskrivelser av Samsungs produktoppfølging, men heldigvis har det vært store tegn til bedring den siste tiden.

Lenke til kommentar

Hvertfall med den Android-Samsungen jeg hadde, Spica, så var det store problemer med å oppdatere fra 1.5 til 2.1 gjennom Samsungs eget oppdateringsverktøy. Jeg (og flere med meg) måtte bruke et uoffisielt verktøy for å kunne oppdatere telefonen. Det samme gjelder visst også andre Samsunger. Dette er grunnen til at jeg og vil tenke meg om to ganger før jeg eventuelt kjøper en Samsung neste gang.

Jeg kjøpte min Galaxy 3 i slutten av november i fjor fordi det flere steder stod at det skulle komme en oppdatering rundt jul.. ..jeg venter fortsatt. Sendte en melding til Samsung Norge (3. januar) og spurte om når 2.2 kom til Galaxy 3, og fikk dette, noe diffuse svaret, tilbake:

 

Vi har ikke fått noen nærmere informasjon om når denne vil komme.

Heldigvis finnes det masse instruksjoner der ute til å roote telefonen og oppgradere selv, kanskje jeg forsøker dette senere hvis oppdateringen lar vente på seg..

------------------

 

Blir iallefall aldri flere samsung modeller til meg. Har kjøpt tre modeller fra de, alle i håp om at den ikke skulla være like dårlig som den forgie. Skuffet vær gang!

Jeg er godt fornøyd med min første Samsung telefon (Galaxy 3/i5800) den er ikke kraftig nok til å gjøre det til en fullkommen opplevelse, men det visste jeg på forhånd.

 

 

 

Og for å bidra til debatten om OS vs merke: Jeg har de siste 5 årene holdt meg til Nokia og nærmest sverget på at jeg aldri skulle kjøpe en Samsung pga det jeg mente var "håpløse" menyer o.l., men med Android har jo det synspunktet skiftet ganske drastisk.. blush.gif

Lenke til kommentar

Simen1: Det er ikke snakk om prosent her, men en rangering fra 1 til 10 som EPSI har fordelt ut over en skala fra 1 til 100. Brukere har oppgitt hvor sannsynlig det er at de vil velge samme merke på nytt, ikke svart ja eller nei, slik EPSIs tabell antyder. Vi trodde også det dreide seg om prosent på den siste da vi fikk se tabellen.

 

Nå er vel LG og til dels Blackberry og Huawei de eneste andre merkene som har en anseelig markedsandel som ser ut til å ha falt under annet i denne undersøkelsen, så "alle de andre" er nok ikke så veldig mange i norsk sammenheng.

 

Og, ja... Samsungs enheter selger godt - på verdensbasis. Galaxy S oppnådde blant annet målet på 10 millioner enheter i fjor. Det har også blitt hevdet, uten at jeg har sett tall på det, at Samsung Wave har solgt svært godt i Norge.

 

Vi vet forøvrig at Norge ikke gjenspeiler verden 100%. Sony Ericsson har eksempelvis et betydelig sterkere fotfeste her enn i verden for øvrig.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

For ikke å snakke om at det nok er en noe høyere frekvens av telefoner med skjerm man kan tafse på for å kontrollere i Norge enn de fleste andre land. Vi er som kjent gadgetgale, har mye penger og vil stort sett ha det siste hele tiden. Det samme så man da de første digitale bakstykkene til mellomformatkamera kom. I Europa dominerte film fortsatt i mange år før de fleste fotografene enten gikk til digitale bakstykker eller egne dedikerte digitale speilreflekskameraer for profesjonell studiobruk. Det er typisk norsk, kan man kanskje si.

 

Vi kjøper aluminiumsfelger til bilene våre også. Det gjør stort sett ikke svenskene. :p

Lenke til kommentar

Hvis det er riktig det du sier der RamGuy, så skal jeg tenke meg godt og lenge om før jeg kjøper en Samsung. Jeg hater når mobilprodusenter ikke følger opp produktene sine. En smarttelefon vil aldri være perfekt, og krever jevnlige oppdateringer etter lansering vil jeg mene.

 

Hvertfall med den Android-Samsungen jeg hadde, Spica, så var det store problemer med å oppdatere fra 1.5 til 2.1 gjennom Samsungs eget oppdateringsverktøy. Jeg (og flere med meg) måtte bruke et uoffisielt verktøy for å kunne oppdatere telefonen. Det samme gjelder visst også andre Samsunger. Dette er grunnen til at jeg og vil tenke meg om to ganger før jeg eventuelt kjøper en Samsung neste gang.

 

Samme story for Samsung Omnia HD. Jeg tok sjansen på å ikke kjøpe Nokia, men ville definitivt ha en Symbian-basert telefon, siden jeg hadde hatt det på mine forrige 5 telefoner, og er godt fornøyd med OS'et. Samsung Omnia HD fristet med markedets beste HW akkurat da, og jeg slo til. Det var en god del SW-bugs, men siden jeg var vant til Nokia, så regnet jeg med at det ville dukke opp snart. Det varte og det rakk, og Nokia N97 mottok både 1 og 2 og 3 oppdateringer, men ingen til skjedde for Samsung'en min. Til slutt kom en oppdatering som fikset det meste, men fortsatt noen ustabiliteter...

Så på forum at flere oppdateringer faktisk kom til kinesisk versjon, til italiensk versjon osv - men for Norsk versjon - *NEI*! Det er nå snart 1 år siden siste (og eneste) norske oppdatering kom, men ingen ting skjer....

 

Så, uansett hvor god HW Samsung måtte lansere i sine nye telefoner, så kommer ihvertfall *jeg* *ALDRI* igjen til å kjøpe noen Samsung mobiltelefon. Liker ikke å bruke 7.000,- kr på markedets beste HW fra Samsung, og så bli totalt glemt så fort de har fått pengene sine....

Lenke til kommentar
Samsung har jo i en årrekke hatt null support på telefoner som de har sluppet, de lanserer dem også er det knapt oppdateringer eller noen oppfølging etter at produktet er sluppet.

Det der er jo bare tullball. Etter å ha fulgt med i tråden for Samsung Wave S8500 så vet jeg at flere der har sendt telefonen inn til service etter mislykkede firmware-oppdateringer og fått de reparert. Ny firmwarer har kommet med få ukers mellomrom (minimale oppdateringer/bugfiks). Det har også kommet en stor oppdatering fra Bada 1.0 til 1.2 for få uker siden. Samsungs Android-telefoner med Galaxy S i spissen har også fått oppdateringer. Det du sier er altså bare tullball. Mulig det stemte bedre for noen år siden?

Mulig det stemmer på Samsung's *eget* OS, men det stemmer ihvertfall ikke når det gjelder Samsung's Symbian-telefoner, som f.eks. Omnia HD - der ga Samsung totalt f..n i å release fikser som definitivt var tilgjengelig fra Nokia for OS'et.

Lenke til kommentar

jeg synes det sier seg selv egentlig, de aller fleste er ikke så interessert i muligheten for å omprogrammere telefonen sin, eller ha mulighet til å gjøre masse tull med den generelt.

 

det de fleste her i verden (inkludert meg selv) vil med en telefon, er at den er lett å bruke, at den er underholdene og at den er god på sosiale medier (facebook osv.). Det er iPhone aller best på.

 

Jeg har hatt HTC med android, en telefon som lagget, ganske likt alle samsunger jeg har prøvd med android, og ja jeg har hørt at det kan fikses osv, men det trenger du ikke tenke på med iphone. Det virker fra før av.

 

Den HTC-telefonen døde forresten etter at det dukket opp en oppdatering fra produsenten, som drepte hele systemet.

 

Jeg har nå iPhone 4, og bruker den til det jeg trenger, og den gjør alt sammen PERFEKT. Ingen problemer, gode oppdateringer, uendelig med apps, god på internett, beste musikkopplevelse, beste synkroniseringsmuligheter. Hva mer skal man kreve liksom.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...