Gå til innhold

Ski VM 2011 Oslo - Generell diskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Hun klager og syter på alt mulig. Astmamedisinen til Marit f.eks. Hun sier ikke at hun gjør noe galt, men antyder i ganske klare ordelag at hun synest Marit har en fordel.

Jeg skjønner godt at hun klager på det, når et flertall av skiløpere bruker det, og det beviselig gir en prestasjonsøkning. Klart, det er IKKE (viktig edit) fair å peke ut Bjørgen spesifikt, men poenget er fullt gyldig.

 

akkurat samme gnålet i dag også. Hun påpeker at hun blir blokkert, noe som faktisk ikke er lov. Så hun sutrer. Og eg sa eg ikke fikk med meg noe blokkeringer, bortsett fra at Johaug går i front foran Justyna. Hun har ingen krav på seg til å hoppe ut av løypa bare fordi Justyna føler for at hun gjør det.

Hvordan er det syting å forklare hva som skjedde? Hun sier ikke at det var derfor hun tapte, hun sier ikke at det var galt, og hun sier at hun ville gjort det samme. Det er ikke syting.

 

Kva er poenget med å klage på andre når du ville gjort det samme sjølv?

Jotun er den som kaller det klaging, Kowalczyk bare snakker om løpet, uten å anklage noen om ha gjort noe usportslig.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra og med i morgen blir det satt opp flere ruter til Kollen samt 6 i steden for 4 vogner i togsettene. De hadde rett og slett ikke forventet så mange folk. Noe som egentlig er latterlig teit.

Seriøst, seks vogner? Isåfall vil det være mange vogner stengt for av-/påstigning på flere av stasjonene fram mot Kollen. Har hørt at selv tre vogner er for lange på mange stasjoner etter Majorstuen.

Lenke til kommentar

Hun klager og syter på alt mulig. Astmamedisinen til Marit f.eks. Hun sier ikke at hun gjør noe galt, men antyder i ganske klare ordelag at hun synest Marit har en fordel.

Jeg skjønner godt at hun klager på det, når et flertall av skiløpere bruker det, og det beviselig gir en prestasjonsøkning. Klart, det er fair å peke ut Bjørgen spesifikt, men poenget er fullt gyldig.

 

Dette er feil faktisk. SÅ på SVT i dag og de tok det opp fordi mange svensker har klaget på at Marit får lov til å bruke denne medisinen.

 

Marit har et luftinntak på 80% av en vanlig langrennsløper. Når hun tar medisinene kommer hun opp i 100%, ergo noe som tilsier en helt vanlig og frisk langrennsløper. Det går ikke ann å ta mer slik at hun vil få en fordel av det. Det er ikke doping i den forstand som vanlige dopingmidler er, det bare øker hennes prestasjoner til hva det ville vært uten astma.

 

Forøvrig har hele fem personer på det svenske landslaget samme medisinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun klager og syter på alt mulig. Astmamedisinen til Marit f.eks. Hun sier ikke at hun gjør noe galt, men antyder i ganske klare ordelag at hun synest Marit har en fordel.

Jeg skjønner godt at hun klager på det, når et flertall av skiløpere bruker det, og det beviselig gir en prestasjonsøkning. Klart, det er fair å peke ut Bjørgen spesifikt, men poenget er fullt gyldig.

 

Eg sliter med å forstå hva du mener her hvis du ikke mener at astmamedisinen er doping.

 

 

POKKER.

 

Skulle sitere innlegget, så fjernet eg noe. :(

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Kva er poenget med å klage på andre når du ville gjort det samme sjølv?

Jotun er den som kaller det klaging, Kowalczyk bare snakker om løpet, uten å anklage noen om ha gjort noe usportslig.

 

Du får lese litt fra pressekonferansen Mr:

 

På spørsmålet "er det fair play?" svarer Justyna: Det er langrenn. Etter en liten pause tar hun mikrofonen og sier: "Nei".

 

Så du mener fortsatt hun ikke anklager noen for å være usportslig?

 

Og ja, eg kaller det klaging. Den tispa gjør ingenting annet enn å klage når hun ikke vinner. Syter og klager og skylder på alt og alle.

Lenke til kommentar

Fra og med i morgen blir det satt opp flere ruter til Kollen samt 6 i steden for 4 vogner i togsettene. De hadde rett og slett ikke forventet så mange folk. Noe som egentlig er latterlig teit.

Seriøst, seks vogner? Isåfall vil det være mange vogner stengt for av-/påstigning på flere av stasjonene fram mot Kollen. Har hørt at selv tre vogner er for lange på mange stasjoner etter Majorstuen.

Viser vel bare hvor jævla lite Ruter vet om sine egne ruter. :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik du skriver over her er det ikke tvil om hva du mener. "Poenget er gyldig" sier du om en uttalelse der vedkommede mener at Marit jukser. Da er jo du enig med henne?

Nei, igjen utleder du mye mer enn du har grunnlag for.

 

Poenget hennes er ikke "Bjørgen doper seg", men at det er problematisk at såpass mange har en diagnose som gir dem lov til å bruke preparater som man hadde grunn til å tro bidrar til en prestasjonsøkning. Dette gir et økt press på både løpere og legene de konfererer med, når marginene er så små.

 

Dette er feil faktisk. SÅ på SVT i dag og de tok det opp fordi mange svensker har klaget på at Marit får lov til å bruke denne medisinen.

 

Marit har et luftinntak på 80% av en vanlig langrennsløper. Når hun tar medisinene kommer hun opp i 100%, ergo noe som tilsier en helt vanlig og frisk langrennsløper. Det går ikke ann å ta mer slik at hun vil få en fordel av det. Det er ikke doping i den forstand som vanlige dopingmidler er, det bare øker hennes prestasjoner til hva det ville vært uten astma.

Du har helt rett. My bad.

 

Men det skal sies at dette er veldig nytt. Så vidt jeg kan se ble studien som bekrefter det utgitt så sent som november i fjor, så ville ikke vært rart om Kowalczyk ikke hadde fått det med seg. Når var dette?

Lenke til kommentar

Slik du skriver over her er det ikke tvil om hva du mener. "Poenget er gyldig" sier du om en uttalelse der vedkommede mener at Marit jukser. Da er jo du enig med henne?

Nei, igjen utleder du mye mer enn du har grunnlag for.

 

Poenget hennes er ikke "Bjørgen doper seg", men at det er problematisk at såpass mange har en diagnose som gir dem lov til å bruke preparater som man hadde grunn til å tro bidrar til en prestasjonsøkning. Dette gir et økt press på både løpere og legene de konfererer med, når marginene er så små.

 

Poenget hennes har hele tiden vært at Marit jukser. Det har da aldri vært noen ting i hennes uttalelser som sier noe annet.

 

At så mange har astma har med idretten å gjøre. Og når det har vært uttalt i årrekker av eksperter over hele verden at medisinene ikke bidrar til økte prestasjoner så kunne hun av alle holdt kjeft. Det er jo faktisk hun som er jukseren av disse personene.

 

Hva er det som gjør at hun som langrennsløper og tidligere juksepave kan heve seg over disse ekspertene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...