Gå til innhold

Hva synes du google og apple bør gjøre med deres mobil OS.


Anbefalte innlegg

Patience, nå er det slik at de som sliter med dette har det inntil øret. Det er hvordan folk holder telefonen inntil øret som forårsaker at nærsensoren blir utsatt for litt sollys under samtalen. Nå er jeg ikke så kildevennlig heller, har bare sett en av pappas venn som slet seg med dette. Han er vel den eneste jeg har sett sliter med sensoren.

Endret av Ky_kun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ kaospiloten

 

Nei men herreg.. at min fungerer betyr selvsagt ikke at alle i verden har et feilfritt eksemplar.. Sensoren er en menneskapt ting som kan ha feil. Men i motsetning til deg så kan jeg PERSONLIG dokumentere at min iPhone 4 (har tester dette på en til) IKKE har problemer med denne sensoren. Om Per fra Gol har mistet sin i gulvet, og sensoren har sluttet å virke, eller Kari fra Enebakk har kjøpt et mandagseksemplar har da ikke noe å gjøre med om problemet er fikset. Googler du lenge nok så finner du nok ut eksakt det du vil finne ut uansett om det er rett eller galt. Når du ikke kan forholde deg til dokumentasjon heller så er det ikke sjanse i havet på at man skal nå inn..

 

Min og svært mange andre iPhone 4 HAR IKKE problemer med nærhetssensoren, Mange har det.. men VI VET IKKE HVORFOR!!! Det eneste vi vet, og som jeg vet, ER at denne NYE iPhone 4 ER helt i ORDEN!! Ergo ER det fikset. Men ikke at det ikke forekommer feileksemplarer.

 

Ergo ER det fikset for din og det andre eksemplaret du testet :tease: Neida, jeg har også fått med meg at feilrapporteringen har gått drastisk ned på apple.com og det er kjempe bra.

Lenke til kommentar

@ kaospiloten

 

Nei men herreg.. at min fungerer betyr selvsagt ikke at alle i verden har et feilfritt eksemplar.. Sensoren er en menneskapt ting som kan ha feil. Men i motsetning til deg så kan jeg PERSONLIG dokumentere at min iPhone 4 (har tester dette på en til) IKKE har problemer med denne sensoren. Om Per fra Gol har mistet sin i gulvet, og sensoren har sluttet å virke, eller Kari fra Enebakk har kjøpt et mandagseksemplar har da ikke noe å gjøre med om problemet er fikset. Googler du lenge nok så finner du nok ut eksakt det du vil finne ut uansett om det er rett eller galt. Når du ikke kan forholde deg til dokumentasjon heller så er det ikke sjanse i havet på at man skal nå inn..

 

Min og svært mange andre iPhone 4 HAR IKKE problemer med nærhetssensoren, Mange har det.. men VI VET IKKE HVORFOR!!! Det eneste vi vet, og som jeg vet, ER at denne NYE iPhone 4 ER helt i ORDEN!! Ergo ER det fikset. Men ikke at det ikke forekommer feileksemplarer.

 

Ergo ER det fikset for din og det andre eksemplaret du testet :tease: Neida, jeg har også fått med meg at feilrapporteringen har gått drastisk ned på apple.com og det er kjempe bra.

 

Ja, jeg skulle mene det. Men det er uansett svært komplekst å forholde seg til internett som kilde. Både for min egen og din del :) Ekke lett detta :)

 

Min og svært mange andre iPhone 4 HAR IKKE problemer med nærhetssensoren, Mange har det.. men VI VET IKKE HVORFOR!!! Det eneste vi vet, og som jeg vet, ER at denne NYE iPhone 4 ER helt i ORDEN!! Ergo ER det fikset. Men ikke at det ikke forekommer feileksemplarer.

 

 

Nå forstår du kanskje hvordan jeg har det når dere sier hakking, lite batteri og annet saltsprøyt.

 

Jeg på min side har gjort noe magisk, nemlig rasjonert på crapware.

 

huh??

Lenke til kommentar

Netcom-eier TeliaSonera kjøpte opp Chess fra Idar Vollvik for noen år siden og det er i dag Netcom som administrerer denne porteføljen i Norge på vegne av TeliaSonera. Og Apple sine rapporterte salg, ref. tidligere post med antall, er solgte enheter til sluttbrukere. Det var det jeg mente med sell-in "=" sell-out. Ikke værre enn det.

 

En som blogger for Wall Street Journal er vel også en representant for WSJ? Dette er også nevnt i papirutgaven deres dersom du leser denne?

 

Samsung har nå endret ordlyden "smooth" til "quite small", og med de tidligere solgte 600.000 enhetene, som også var "sell-in", så er nok sannheten at 2.000.000 enheter eller deromkring fremdeles ligger i butikkene.

 

Dette er rapportert flere andre steder, men siden Google er din venn, så antar jeg at du klarer å finne det selv? Når jeg leser nyheter så bryr jeg meg ikke om å lagre linkene til senere. Håper det er ok for deg.

 

Klart Apple vil møte økt konkurranse fremover. Men den kommer neppe fra Tab (og dumping av et halvferdig produkt) som du så sterkt argumenterte for (ønsket?) tidligere.

 

Første enheter med Honeycomb er meldt leveringsklare til April / mai og vil mao. lanseres omtrent samtidig med iPad 2. Begge vil imidlertid bli lansert i februar om enn ikke tilgjengelige før senere.

 

 

Dette er din påstand:

Netcom kjøpte Chess fra Idar Vollvik i sin tid og bruker Netcom sitt nett.

Det er bra du har korrigert din oppfatning etter at jeg påpekte misforståelsen for deg.

 

Apple sine salgsrapporter er ikke sell out. Hvordan kan apple ha nøyaktig oversikt over lager av appleprodukter over hele verden? Tvangstrøya iTunes gir en god pekepinn men ikke full oversikt.

 

Saken har ikke stått på trykk i wall street journal. Den er postet i en blogg. Hvis du kan dokumentere at den har vært trykket i WSJ så gjør du det. Hvis ikke glemmer vi den saken. Er det nødvendig å forsøke seg på en nødløgn?

 

 

Poor Samsung can't catch a break. First executive Lee Young-hee was misunderstood, saying that sales of the Galaxy Tab were "quite smooth" but the transcript of that conversation saying that they were instead "quite small."

 

Nok en gang. Du har misforstått teksten. Samsung korrigerte fra den feilaktige transkripten "quite small" til det korrekte "quite smooth". Engelsk kan være vanskelig. Jeg skjønner det.

 

 

Som sagt, Samsung sa quite smooth og det ble korrigert. Jeg kunne sikkert ha funnet en form for dokumentasjon på at det er solgt mange av de 2 mill tab som er sendt i butikkene i løpet av en 4 månedersperiode men det føles ikke nødvendig. Jeg tror den saken er klar for de fleste. Googles venn eller ikke.

 

Alt i alt så startet du frist og freidig ut, som vanlig, men skled litt ut etter hvert, i kjent stil. Du vil tjene stort på å forsøke å se vekk fra dine egne ønsker for hvordan "verden" skal se ut og hvordan den faktisk er...

 

Jeg tror du må snakke om deg selv til deg selv. Eller? Det er du som har skrevet dette ikke sant?

Derfor blir det ikke noe Android på meg! Spiller ingen rolle om Android klarer å stå på hodet og drite i 45 graders vinkel. Interesserer meg ikke. Er ferdig med å plukke på mobiler. De skal for mitt vedkommende kunne ringes med, motta epost, ha kontaktopplysninger for mine kontaktpersoner. Og stort sett ikke å gjøre annet enn å fungere. Har restartet nok, flashet nok, krasjet nok og stort sett vært på nivå med alle de stakkarene i Android trådene som ikke gjør noe annet enn å klø seg i hue og ræva. Har vært der. Er ferdig med det. Lik det eller ei.

 

Vi får prøve en gang til for om muligens å se om det går inn denne gang...

 

Apple sine rapporterte salg er basert på "sell-out", ikke sell-in, og fremgår av artikkelen ettersom det bl.a. gjøres et poeng av at både Samsung og Microsoft driver med kreativ rapportering. Det at du ikke forstår hvordan Apple kan få det til er ikke nødvendigvis mitt eller Apple sitt problem.

 

Saken er i løpet av de siste dagene tatt opp i flere andre medier, både trykte og web-baserte, etter at Samsungs “Tab fadese” ble oppdaget. Det er nemlig ikke hver dag at et selskap prøver seg på en “Enron” og blir tatt med buksa nede. Du kan stikke innom Narvesen (Nationalteateret) i morgen og spørre etter WSJ, så får du se.

 

Når det gjelder dine engelske kunnskaper, så bør de med basis i det sitatet du kom med revurderes “en smule”. Engelsk er vanskelig, det har du definitivt rett i, og du viser med all tydelighet at du ikke forstår sitatet du viser til. Direktøren hevder nemlig at han sa at salget var “quite smooth”, mens utskriften fra intervjuet viser at han med all tydelighet sa “quite small”. At han i etterkant hevder seg feilsitert og har byttet translatørselskap/oversettere hjelper ikke akkurat…

 

First executive Lee Young-hee was misunderstood, saying that sales of the Galaxy Tab were "quite smooth" but the transcript of that conversation saying that they were instead "quite small."

 

Skal bli spennende å se deg dokumentere at Samsung har solgt sine 2 millioner “hylle varmere”, når både Samsung og selskapene Gartner og IDC er av motsatt oppfatning.

 

Ser ellers ut til at du i ditt Apple hat har mistet av syne det viktigste i valg av løsning for oss alle; nemlig et system som fungerer godt for meg, mine nærmeste og som i all sin prakt er implementert hos meg. Håper du på ett eller annet tidspunkt blir i stand til å se at noen ikke “kødder” med en helhetlig og velfungerende løsning for et hjem for å leke med en hjemme skjerm og dorull kalibrering av fargene på denne. Vet at det kan være vanskelig å bruke både hue, øyne og ører til tider, men så dum er du ikke. Så mye tillegger jeg deg, høvelbenk eller ei…

 

Nå er det TV tid, Apple TV tid – Two and a half men venter. God kveld!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

bla-bla-bla

 

Når det gjelder dine engelske kunnskaper, så bør de med basis i det sitatet du kom med revurderes “en smule”. Engelsk er vanskelig, det har du definitivt rett i, og du viser med all tydelighet at du ikke forstår sitatet du viser til. Direktøren hevder nemlig at han sa at salget var “quite smooth”, mens utskriften fra intervjuet viser at han med all tydelighet sa “quite small”. At han i etterkant hevder seg feilsitert og har byttet translatørselskap/oversettere hjelper ikke akkurat…

 

Hehe, du skjønner altså ikke hva det står? Det står at Lee hadde sagt "quit smooth" men at det i utskriften stod "quite small". Altså hadde Lee sagt noen annet enn det som stod i utskriften, (som ble korrigert) Jeg gir opp å få deg til å forstå dette. Men tro meg, jeg kan engelsk.

 

Resten av jukkingen din får stå ukommentert. Jeg gidder ikke poste samme teksten med andre ord gang på gang.

Lenke til kommentar

Ser ellers ut til at du i ditt Apple hat

 

Applehat? Jeg har huset fullt av applprodukter. Alle har sine svakheter (iPod er faktisk en elendig musikkspiller sånn rent lydkvalitetsmessig men er genial å plugge i bilen) men fordelene overskygger som regel bakdelene. De to dårligste og mest mangelfulle appleproduktene er etter mitt syn iPhone4 og iPad. To produkter som jeg ikke forstår at apple sløser bort logoen sin på. Mitt favorittprodukt er en macbook air. Som knuser iPad ned i støvlene på absolutt alt. Eller min 2 år gamle macbook som også knuser iPad på absolutt alt. Så ikke kom her og snakk om applehat.

Lenke til kommentar
Mitt favorittprodukt er en macbook air. Som knuser iPad ned i støvlene på absolutt alt. Eller min 2 år gamle macbook som også knuser iPad på absolutt alt. Så ikke kom her og snakk om applehat.

Litt off-topic, men sjekk her du :thumbup: .

 

Så ja, jeg kjøper det som faktisk ER BRA. Uansett merke.

 

Så der har dere beviset for at jeg faktisk kjøper Apple produkter. Men samtidig så er jeg fullt imot hva Apple gjør med iPhone 4.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Mitt favorittprodukt er en macbook air. Som knuser iPad ned i støvlene på absolutt alt. Eller min 2 år gamle macbook som også knuser iPad på absolutt alt. Så ikke kom her og snakk om applehat.

Litt off-topic, men sjekk her du :thumbup: .

 

Så ja, jeg kjøper det som faktisk ER BRA. Uansett merke.

 

Så der har dere beviset for at jeg faktisk kjøper Apple produkter. Men samtidig så er jeg fullt imot hva Apple gjør med iPhone 4.

 

Hvorfor kjøpte du en SE X10 da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mitt favorittprodukt er en macbook air. Som knuser iPad ned i støvlene på absolutt alt. Eller min 2 år gamle macbook som også knuser iPad på absolutt alt. Så ikke kom her og snakk om applehat.

Litt off-topic, men sjekk her du :thumbup: .

 

Så ja, jeg kjøper det som faktisk ER BRA. Uansett merke.

 

Så der har dere beviset for at jeg faktisk kjøper Apple produkter. Men samtidig så er jeg fullt imot hva Apple gjør med iPhone 4.

 

Hvorfor kjøpte du en SE X10 da?

Ehhhh, fordi den knuser iPhone 4 i 95% av alt iPhone 4 har og kan. Greit iPhone 4 er smooth (som liksom er det eneste som er bra med iPhone 4), men den er jo så elendig som den kan bli når det kommer til personalisering. Og det alene gjør at sjangsen for at jeg kjøper en er så lav som 20%. Så kommer alt det andre inn også som setter sjangsen yttligere ned.

 

Som dere sikkert har skjønnt for lenge siden, jeg tar heller en annen mobil som ikke er fullt så smooth som iPhone 4 over en iPhone 4 any days, men som har 50 ganger flere funksjoner og muligheter. Og som er 250000 ganger lettere å bruke sånn generelt sett over iPhone 4.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

damn: Ser ut som at toalettdukkerten som iPhonen min tok her om dagen gjorde mer skade enn forventet. Proximitysensoren fungere ikke....bah. blir vel å roote Desiren og innstallere en ny rom på den, for så å sende iPhonen på ferie ett pr uker.

 

Installer Watchdog, ATK og root den! Så skal du få se fart (bokstavelig talt) i sakene!

Lenke til kommentar
X10 er bortimot en av de værste android telefonene som kom i 2010. Ikke verdt tusenlappene jeg gav for den, da var HTC Desire heller verdt pengene.

XPERIA X10 har MYE bedre kamera enn det HTC Desire har, den har mye bedre design (er en grunn til at jeg tok XPERIA X10 over Desire), og XPERIA X10 har større skjerm med høyere oppløsning som også er mye bedre for meg.

 

Og ikke nok med det, men når jeg hadde bestemt meg for å kjøpe meg en ny mobil, så fantes HTC Desire kun med den elendige AMOLED skjermen. Du kunne praktisk talt ikke bruke HTC Desire ute i lyse omgivelser. Siden du ikke kunne se noen ting med AMOLED skjermene. Så derfor havnet jeg mere over på XPERIA X10 siden jeg var meget skeptisk til skjermen på Desiren.

 

Bare fordi Android 1.6 på XPERIA X10 var dårlig for deg, så betyr ikke det at XPERIA X10 er dårlig med Android 2.1. Android 2.1 til XPERIA X10 er faktisk meget bra. Selvfølgelig mangler vi noe Android 2.2 har. Men er ikke så farlig nå man kan bruke custom rom's.

 

Faktisk så kan jeg kjøre Android 2.3.1 på min XPERIA X10 om jeg vil. Men skal heller vente lit til flere bugs er fjernet i fra custom rom'en.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Det er ikke første gang jeg rydder i denne tråden så nå er det på tide med en skjerpings folkens. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

 

dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Poenget med telefoner er vle at de skal fungere godt som de kommer. Man skal i teorien slippe å måtte legge inn customs rom etc for å få telefonen til å fungere. Sony Ericsson x10 mini, som jeg hadde, var rett og slett et kjøp man ikke kan forsvare på noen som helst måte. Den gikk videre i arv etter kort tid.

 

Kjøpte meg da 3Gs, som fungerer greit sånn den kommer. Men ikke noe særlig mer enn det.

 

Det eneste jeg kan komme på som kan gjøre at mange foretrekker Apple er vel det at man alltid VET at telefonen er god til det OSet Apple har. Man sliter sjelden med bugs osv som i Android. Men når det er sagt så er Android telefoner mer spennende og har mer å gi. Også ser man jo nå at Android har jo kraft og stabilitet. Så det er vel kanskje ikke noe problem lenger.

 

Forsovet så beklaget jo SE feilene som telefonene hadde. Så tydeligvis har de lært, i motsetning til Apple som ikke rører på fingern om noen burde vært gjort annereledes.

Lenke til kommentar

Huffda. Har noen vært eplekjekke igjen.

 

Det virker på meg som google har gjort det meste med sin nye versjon av OS av det som anbefales av brukerne her i tråden mens apple ikke har gjort noe med sitt foreløpig. Eller jo, de har fått nærsensoren til å virke. I de fleste tilfeller.

 

Har jeg glemt noe eller er det en relativt grei oppsummering?

Lenke til kommentar

Dette er sakset fra en diskusjon på iT-avisen:

 

"Jeg ble faktisk helt paff når jeg første gang fyrte opp min iPad og bare ble presentert med et iTunes og USB kabel symbol.

Ikke noe forklaring, ingenting.

Leste så bruksanvisningen og den fortalte meg at jeg MÅTTE installere iTunes 10.0.1 på en stasjonær PC, deretter plugge inn iPad i den og så "vekke" den til live via iTunes.

WHY??!! Er det slikt med iPhone også?

Hvis jeg kjøper en iPhone i en butikk så må jeg vente til jeg kommer hjem før jeg kan ta den ibruk??

 

En annen ting også. Bildealbum.. Herregud, don't get me started.

På min HTC kan jeg overføre bilder enten via Bluetooth, Wifi eller USB direkte til enheten.. fra PC'en.. jeg kan til og med bruke telefonen, koble meg opp til nettverket hjemme og kopiere over alt av bilder, musikk, filmer osv uten å løfte rompa ut av sofaen.

Jeg kan også lage mapper PÅ telefonen... så mange jeg vil.. og flytte filer fram og tilbake til jeg er tilfreds.

 

På iPad'en må jeg:

- Starte opp PC'en

- Starte iTunes

- Lage klar ferdige mapper på PC'en

- Kopiere alle bildene over i de respektive mappene

- Flytte disse over til iTunes.

- Plugge inn iPad'en

- Synce

 

Alt dette må gjøres FRA PC'en/Mac'en.

Etterpå kan jeg IKKE lage nye mapper på iPad'en eller gjøre noen endringer. Kan kun slette bilder osv.

 

Hva er vitsen med en sofadings når du må flytte deg over til en PC for å gjøre endringer på den?

 

Synes du dette høres MER brukervennlig ut Johnybravo?

 

Jeg kan på en måte forstå at Apple ønsker ET sted å administere filer. Det er sikkerhet.

Men hvis de absolutt skal ha de slikt... Ville det tatt de mange kalorier å gjøre iTunes Wifi/Bluetooth-Connectable?

Hvorfor kan ikke iTunes syncing styres FRA iPad'en/iPhonen ?

 

Nokia og SE har f.eks hatt Bluetooth connection på sine tilsvarende "suites" i.... herregud.. siden Bluetooth kom eller? Ihvertfall i en evighet.

 

Krav om å koble enheten til PC'en via USB er ikke bare 2008... det er 2000.

 

Vi lever i 2011 Jobs. Alt av enheter kommuniserer trådløst idag. Våkne opp

 

 

 

Bra post

 

Hvor er 'Liker' knappen?

 

Men ja, dette er bare en liten del av fustrasjonen med iPhone.

 

Hva må du gjøre om du vil slette noe på iPhone?

 

Joh, da er du jaggu meg nødt til å koble opp iPhone 4 til iTunes og synkronisere enheten etter at du har valgt på hva som skal slettes via iTunes.

 

Så, det betyr at om du er på ferie i utlandet en plass og ikke har en laptop med deg. Så kan du ikke slette noe som helst på iPhone.

 

Så om du har filmet en del og finner ut at du må slette noe siden du ikke har mere plass igjen.

 

Hva gjør du da?

 

Da må du faktisk vente til du er kommet hjem for å kunne slette noe sånn at du kan frigi litt plass sånn at man kan filme mere med iPhone 4.

 

Og jeg regner med at det fortsatt er slik at iTunes ødelegger kvaliteten totalt på alle bildene dine som du synkroniserer over til iPhone.

 

Var slikt på min iPod Touch. Jeg kunne ikke zoome noe som helst i bildene før bildene så helt herpet ut.

 

Og dette skulle ha vært ulovlig å gjøre, og fyren i Apple som programmerte dette skulle ha vært sparket på dagen.

 

Men om dette er fikset så la meg få vite.

 

Og skal du oppdatere iPhonen din, så er du også fullt avhengiv av å ha en laptop / datamaskin med internett tilgang. Og du er også avhengig av å måtte ha iTunes installert.

 

Men om du har overført 500 sanger, 20 filmer og 50 bilder til din iPhone hjemme og kommer over 40 nye kule sanger hos kompisen din som du vil ha. Hva gjør iTunes da om du installerer iTunes på komisen sin maskin?

 

Jo iTunes lager et nytt bibliotek og sletter alt som er på din iPhone siden iTunes laget et nytt bibliotek med 0 ting i.

 

Så, som du kan se, så er det en hel haug med problemer / irritasjonsproblemer.

 

Så dem som kaller dette for brukervennlig er rett og slett dum."

 

 

 

Stemmer dette? så tror jeg ikke vi trenger og diskutere brukervennlighet mer!

Lenke til kommentar

Dette er sakset fra en diskusjon på iT-avisen:

 

"Jeg ble faktisk helt paff når jeg første gang fyrte opp min iPad og bare ble presentert med et iTunes og USB kabel symbol.

Ikke noe forklaring, ingenting.

Leste så bruksanvisningen og den fortalte meg at jeg MÅTTE installere iTunes 10.0.1 på en stasjonær PC, deretter plugge inn iPad i den og så "vekke" den til live via iTunes.

WHY??!! Er det slikt med iPhone også?

Hvis jeg kjøper en iPhone i en butikk så må jeg vente til jeg kommer hjem før jeg kan ta den ibruk??

 

En annen ting også. Bildealbum.. Herregud, don't get me started.

På min HTC kan jeg overføre bilder enten via Bluetooth, Wifi eller USB direkte til enheten.. fra PC'en.. jeg kan til og med bruke telefonen, koble meg opp til nettverket hjemme og kopiere over alt av bilder, musikk, filmer osv uten å løfte rompa ut av sofaen.

Jeg kan også lage mapper PÅ telefonen... så mange jeg vil.. og flytte filer fram og tilbake til jeg er tilfreds.

 

På iPad'en må jeg:

- Starte opp PC'en

- Starte iTunes

- Lage klar ferdige mapper på PC'en

- Kopiere alle bildene over i de respektive mappene

- Flytte disse over til iTunes.

- Plugge inn iPad'en

- Synce

 

Alt dette må gjøres FRA PC'en/Mac'en.

Etterpå kan jeg IKKE lage nye mapper på iPad'en eller gjøre noen endringer. Kan kun slette bilder osv.

 

Hva er vitsen med en sofadings når du må flytte deg over til en PC for å gjøre endringer på den?

 

Synes du dette høres MER brukervennlig ut Johnybravo?

 

Jeg kan på en måte forstå at Apple ønsker ET sted å administere filer. Det er sikkerhet.

Men hvis de absolutt skal ha de slikt... Ville det tatt de mange kalorier å gjøre iTunes Wifi/Bluetooth-Connectable?

Hvorfor kan ikke iTunes syncing styres FRA iPad'en/iPhonen ?

 

Nokia og SE har f.eks hatt Bluetooth connection på sine tilsvarende "suites" i.... herregud.. siden Bluetooth kom eller? Ihvertfall i en evighet.

 

Krav om å koble enheten til PC'en via USB er ikke bare 2008... det er 2000.

 

Vi lever i 2011 Jobs. Alt av enheter kommuniserer trådløst idag. Våkne opp

 

 

 

Bra post

 

Hvor er 'Liker' knappen?

 

Men ja, dette er bare en liten del av fustrasjonen med iPhone.

 

Hva må du gjøre om du vil slette noe på iPhone?

 

Joh, da er du jaggu meg nødt til å koble opp iPhone 4 til iTunes og synkronisere enheten etter at du har valgt på hva som skal slettes via iTunes.

 

Så, det betyr at om du er på ferie i utlandet en plass og ikke har en laptop med deg. Så kan du ikke slette noe som helst på iPhone.

 

Så om du har filmet en del og finner ut at du må slette noe siden du ikke har mere plass igjen.

 

Hva gjør du da?

 

Da må du faktisk vente til du er kommet hjem for å kunne slette noe sånn at du kan frigi litt plass sånn at man kan filme mere med iPhone 4.

 

Og jeg regner med at det fortsatt er slik at iTunes ødelegger kvaliteten totalt på alle bildene dine som du synkroniserer over til iPhone.

 

Var slikt på min iPod Touch. Jeg kunne ikke zoome noe som helst i bildene før bildene så helt herpet ut.

 

Og dette skulle ha vært ulovlig å gjøre, og fyren i Apple som programmerte dette skulle ha vært sparket på dagen.

 

Men om dette er fikset så la meg få vite.

 

Og skal du oppdatere iPhonen din, så er du også fullt avhengiv av å ha en laptop / datamaskin med internett tilgang. Og du er også avhengig av å måtte ha iTunes installert.

 

Men om du har overført 500 sanger, 20 filmer og 50 bilder til din iPhone hjemme og kommer over 40 nye kule sanger hos kompisen din som du vil ha. Hva gjør iTunes da om du installerer iTunes på komisen sin maskin?

 

Jo iTunes lager et nytt bibliotek og sletter alt som er på din iPhone siden iTunes laget et nytt bibliotek med 0 ting i.

 

Så, som du kan se, så er det en hel haug med problemer / irritasjonsproblemer.

 

Så dem som kaller dette for brukervennlig er rett og slett dum."

 

 

 

Stemmer dette? så tror jeg ikke vi trenger og diskutere brukervennlighet mer!

Og gjett på hvem det var som skreiv posten som startet med 'Bra post'?

 

Jo det var meg det :thumbup: . Og ja, dette er det daglige livet med iTunes og iPhone / iPad og iPod Touch. Jeg har iPod Touch selv og har brukt den i over 1 år. og det er mere 'rive av seg håret i fustrasjon' opplevelse med iTunes for meg.

 

Jeg opplevde også at iTunes eller datamaskinen selv klarte å ødelegge iTunes biblioteket til min iPod Touch flere ganger. Det var flere ganger at jeg var nødt til å legge inn over 1000 sanger på nytt inn på min iPod Touch siden iTunes opprettet ett nytt bibliotek om det iTunes biblioteket jeg hadde var ødelagt.

 

Så etter at jeg fikk min Sony Ericsson XPERIA X10 telefon, så ga jeg totalt opp med iPod Touch. Og gud det var en befrielse.

 

Men, etter nærmere sjekk. Du han faktisk slette videoer med å slide fingeren til venstre på selveste film filen på iPhone. Men om du bare har film som du har filmet med iPhone 4, så vil du jo ikke slette disse filmene om det er filmer i fra en ferie f.eks.

 

Så om du skal slette bilder, mp3 musikk eller programmer, så må du nok ha en PC med iTunes installert.

 

Så dette med iTunes kaller man absolutt ikke brukervennlighet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Satt faktisk her en dag og skulle organisere bildene på iPhonen min (via iPhoto på Mac) Det programmet var ett sannt helvete å se logikken i for å si det mildt. Det er mulig programmet er buggete og ubrukelig i utgangspunktet, men det fungerte ihvertfall ikkje tilfredstillende den dagen der.

Lenke til kommentar

Du kan jo fint slette alt av bilder,video, programmer og podcaster på iphone og ipad uten å koble enheten til en pc.

 

Det er eneste musikk som ikke kan slettes på enheten.

 

Om en bruker telefonen til å kopiere musikk mellom seg å sine venner er jo itunes et problem. Men alle gjør ikke det.

 

Jeg bruker for det meste spotify for musikk og cinexplayer (http://cinexplayer.com/) for filmer/tv serier. Dropbox for å synke bilder og video.

 

Jeg har dog aldri gått tom for plass.

 

Å synke trådløst out of the box hadde vert en lettelse ja. Men det er ingen dealbreaker for de fleste.

 

Det hadde vert fisefint om debattantene her viste hva de snakket om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...