Gå til innhold

Hva synes du google og apple bør gjøre med deres mobil OS.


Anbefalte innlegg

gleder meg til og se hvordan android 3.0 er.jeg har tenkt og kjøpe meg en tablet,så det blir enten en android 3.0 tablet eller ipad 2

Etter å ha sett Google live presenteringen av Android 3.0 Honeycomb nå, og sett hvordan Android Market blir nå, så ser jeg absolutt ikke noe som helst på hva som skal være så bra med iPad 2

 

For det nytter ikke å ha iPad 2 med mye bedre hardware osv hvis det blir minimale forandringer i iOS 5 i fra iOS 4.

 

Apple er nødt til å gjøre noen gigantiske forandringer i hele OS'et for iPad om Apple vil holde iPad i livet.

 

For hvis Apple bare gir noen få nye ting i hver iOS som kommer så kommer Apple seg ikke langt med iPad eller iPhone fremover.

 

Og Android 3.0 er faktisk veien Google kommer til å gå innenfor smart mobiler også.

 

Så om dere ikke er enige i at Apple må gjøre noen gigantiske forandringer iOS 5 og senere iOS'er for å holde seg på bena, så må dere være virkelig på bærtur.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple er nødt til å gjøre noen gigantiske forandringer i hele OS'et for iPad om Apple vil holde iPad i livet.

 

For hvis Apple bare gir noen få nye ting i hver iOS som kommer så kommer Apple seg ikke langt med iPad eller iPhone fremover.

 

Og Android 3.0 er faktisk veien Google kommer til å gå innenfor smart mobiler også.

 

Så om dere ikke er enige i at Apple må gjøre noen gigantiske forandringer iOS 5 og senere iOS'er for å holde seg på bena, så må dere være virkelig på bærtur.

 

Jeg er ikke så sikker på at alle er enige i det:

 

Her er en nøtt til dere veteraner, bestilte en iphone med italk medium abonnement forleden dag, og jeg innser etter å ha lest artikler og pratet med brukere at 699 i måneden er for drøyt for privilegiet av å eie en middelmådig telefon med store mangler i 2008, så jeg ønsker å benytte angreretten.

 

Hvis man mener at iPhone har utviklet seg fra å være en middelmådig telefon med store mangler (her representert ved iPhone 3) til å bli verdens desidert og overlegent beste mobiltelefon i 2010 (her representert ved iPhone 4) så har jeg ingen tro på at enkelte noensinne vil begripe at apple trenger å utvikle iOS mye. Raskt!

 

Jeg tror at hvis apple innfører morse på iPhone 5 så vil det være å anse som en ekstrem nyvinning av enkelte.

Lenke til kommentar

gleder meg til og se hvordan android 3.0 er.jeg har tenkt og kjøpe meg en tablet,så det blir enten en android 3.0 tablet eller ipad 2

Etter å ha sett Google live presenteringen av Android 3.0 Honeycomb nå, og sett hvordan Android Market blir nå, så ser jeg absolutt ikke noe som helst på hva som skal være så bra med iPad 2

 

For det nytter ikke å ha iPad 2 med mye bedre hardware osv hvis det blir minimale forandringer i iOS 5 i fra iOS 4.

 

Apple er nødt til å gjøre noen gigantiske forandringer i hele OS'et for iPad om Apple vil holde iPad i livet.

 

For hvis Apple bare gir noen få nye ting i hver iOS som kommer så kommer Apple seg ikke langt med iPad eller iPhone fremover.

 

Og Android 3.0 er faktisk veien Google kommer til å gå innenfor smart mobiler også.

 

Så om dere ikke er enige i at Apple må gjøre noen gigantiske forandringer iOS 5 og senere iOS'er for å holde seg på bena, så må dere være virkelig på bærtur.

 

Jeg er sterkt uenig utsagnet her og føler ikke jeg er på bærtur. Apple er fortsatt best på branding og markedsføring, samt stabilitet og brukeropplevelse. Dette er et rent faktum man ikke kan argumentere mot (da det er basert på statistikk) og så lenge dette er tilfellet vil de ikke behøve disse gigantiske forandringene du og jeg føler er nødvendige.

 

Folk er forskjellige og Apple og Google fokuserer på helt forskjellige aspekter. Så langt er Apple vinnerne på tablets, mens Google stormer frem på smarttelefonfronten. Hva som blir status i 2011 med iPad 2, Honeycomb og iPhone 5 er vanskelig å si men jeg tipper Apple er markedsledende på tablets og har en sterk mobilandel, mens androidtelefoner selger klart mer enn iPhones.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

gleder meg til og se hvordan android 3.0 er.jeg har tenkt og kjøpe meg en tablet,så det blir enten en android 3.0 tablet eller ipad 2

Etter å ha sett Google live presenteringen av Android 3.0 Honeycomb nå, og sett hvordan Android Market blir nå, så ser jeg absolutt ikke noe som helst på hva som skal være så bra med iPad 2

 

For det nytter ikke å ha iPad 2 med mye bedre hardware osv hvis det blir minimale forandringer i iOS 5 i fra iOS 4.

 

Apple er nødt til å gjøre noen gigantiske forandringer i hele OS'et for iPad om Apple vil holde iPad i livet.

 

For hvis Apple bare gir noen få nye ting i hver iOS som kommer så kommer Apple seg ikke langt med iPad eller iPhone fremover.

 

Og Android 3.0 er faktisk veien Google kommer til å gå innenfor smart mobiler også.

 

Så om dere ikke er enige i at Apple må gjøre noen gigantiske forandringer iOS 5 og senere iOS'er for å holde seg på bena, så må dere være virkelig på bærtur.

 

Jeg er sterkt uenig utsagnet her og føler ikke jeg er på bærtur. Apple er fortsatt best på branding og markedsføring, samt stabilitet og brukeropplevelse. Dette er et rent faktum man ikke kan argumentere mot (da det er basert på statistikk) og så lenge dette er tilfellet vil de ikke behøve disse gigantiske forandringene du og jeg føler er nødvendige.

 

Folk er forskjellige og Apple og Google fokuserer på helt forskjellige aspekter. Så langt er Apple vinnerne på tablets, mens Google stormer frem på smarttelefonfronten. Hva som blir status i 2011 med iPad 2, Honeycomb og iPhone 5 er vanskelig å si men jeg tipper Apple er markedsledende på tablets og har en sterk mobilandel, mens androidtelefoner selger klart mer enn iPhones.

Vel for det første. Bare sånn at du vet det, men iPad har gått ned i fra 94% markedsandel til 75% allerede nå. Hvor mye tror du det der kommer til å synke etterhvert?

 

Jeg tør tippe på at selv i starten av neste år så kommer ikke iPad til å ha mere enn 5% markedsandel. Disse Honecomb tablet'ene som kommer knuser iPad fullstendig i absolutt alt sammen. Greit at iPad er lett å bruke og at alt går så smooth der. Men velger du virkelig å ha noe som er VELDIG lett å sette seg inn i og som går veldig bra enn å ha en tablet som ikke er fullt så lett å sette seg inn i som iPad, men som fortsatt er utrolig lett å sette seg inn i og som også går enormt smooth men ikke 100% like smooth som iPad?

 

Og for det andre. Jeg gir deg et lite ultimatum. Fortell meg hva som er så mye bedre med en iPad og iOS over en tablet med Android 3.0 Honeycomb?

 

Hvis du kan si meg minst 10 meget gode grunner som er en realitet over på hvorfor jeg burde velge en iPad over en Android 3.0 Honeycomb tablet, så skal jeg faktisk gi deg en + her i topic'en.

 

Per dags dato, så finner jeg absolutt ingenting en iPad er noe bedre i over en Honeycomb tablet. Jeg har meget sterke mistanker om at iPad 2 ikke kommer til å bli store oppdateringen. Noe ny hardare kommer nok, men hva med iOS da?

 

Hvor mye har iOS utviklet seg de 3 siste årene når det kommer til nye og gode funksjoner?

 

Lite og ingenting er kommet. Noe nytt er kommet, men wow, Apple kom med noe i 2008 som andre mobiler har hatt i 4-5 år allerede.

 

Og hva får deg til å tro at iOS 5 kommer til å bli en gigantoppdatering når du ser hvor lite fremgang det har vært i iOS de 3 siste årene?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg er sterkt uenig utsagnet her og føler ikke jeg er på bærtur. Apple er fortsatt best på branding og markedsføring, samt stabilitet og brukeropplevelse. Dette er et rent faktum man ikke kan argumentere mot (da det er basert på statistikk) og så lenge dette er tilfellet vil de ikke behøve disse gigantiske forandringene du og jeg føler er nødvendige.

 

 

Markedsføring og branding. OK de er meget gode på det, men hvilken glede har jeg av det som forbruker?

 

Stabilitet? Jeg har klart å fryst en iPad en håndfull ganger på et par uker.

Brukeropplevelse? At Applefolket statistisk sett oppfatter iOS som fantastisk, har lite å si for hva jeg mener om systemet. Jeg synes brukeropplevelsen av iOS er direkte flau. "The best thing about this product is the lack of features" holder ikke for meg.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar
Vel for det første. Bare sånn at du vet det, men iPad har gått ned i fra 94% markedsandel til 75% allerede nå. Hvor mye tror du det der kommer til å synke etterhvert?

 

Klar over det, så tallene selv nylig. Dette kommer sannsynligvis av at iPad hadde null reell konkurranse, til Galaxy Tab kom.

 

Jeg tør tippe på at selv i starten av neste år så kommer ikke iPad til å ha mere enn 5% markedsandel. Disse Honecomb tablet'ene som kommer knuser iPad fullstendig i absolutt alt sammen. Greit at iPad er lett å bruke og at alt går så smooth der. Men velger du virkelig å ha noe som er VELDIG lett å sette seg inn i og som går veldig bra enn å ha en tablet som ikke er fullt så lett å sette seg inn i som iPad, men som fortsatt er utrolig lett å sette seg inn i og som også går enormt smooth men ikke 100% like smooth som iPad?

 

Vi kan godt vedde om Apple holder over 5% markedsdel ved neste år ;) Miss-click? Personlig har jeg en Galaxy Tab, du trenger ikke overbevise meg om at iPad ikke er verdt pengene.

 

Og for det andre. Jeg gir deg et lite ultimatum. Fortell meg hva som er så mye bedre med en iPad og iOS over en tablet med Android 3.0 Honeycomb?

 

 

Hvis du kan si meg minst 10 meget gode grunner som er en realitet over på hvorfor jeg burde velge en iPad over en Android 3.0 Honeycomb tablet, så skal jeg faktisk gi deg en + her i topic'en.

 

Fint lite. Som sagt over, jeg er ikke frelst av Apples produkter.

 

Per dags dato, så finner jeg absolutt ingenting en iPad er noe bedre i over en Honeycomb tablet. Jeg har meget sterke mistanker om at iPad 2 ikke kommer til å bli store oppdateringen. Noe ny hardare kommer nok, men hva med iOS da?

 

Hvor mye har iOS utviklet seg de 3 siste årene når det kommer til nye og gode funksjoner?

 

Lite og ingenting er kommet. Noe nytt er kommet, men wow, Apple kom med noe i 2008 som andre mobiler har hatt i 4-5 år allerede.

 

Og hva får deg til å tro at iOS 5 kommer til å bli en gigantoppdatering når du ser hvor lite fremgang det har vært i iOS de 3 siste årene?

 

Helt enig. iOS står særdeles stille. iOS 5 blir vel ikke annerledes.

 

Problemet er at du og jeg er ikke resten av verden. Majoriteten er iPadfrelst og slikt tar tid å endre. De første honeycombtabletsene kommer neppe før Q3. Da har iPad et helt vanvittig forsprang. Når den tid kommer, har Apple fortsatt fordelene som nevnt tidligere: markedsføring, brukeropplevelse, branding. Visste du at Deloitte Norge nylig valgte å gå over til iPhone fremfor sin mangeårige partner HTC da de følte de 'havnet etter' andre store konsulentselskaper på image?

 

Det er ubestridelig faktum at Apple er en særdeles suksessfull bedrift. Jeg kommer sannsynligvis aldri til å kjøpe et Apple produkt da jeg ikke liker hverken produktene eller ideologien deres. Likevel må man objektivt sett innrømme at produktene er særdeles populære og firmaet har enorm innvirkningskraft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vindicator: Det handler overhodet ikke om hvorfor du og jeg burde velge iOS. Det er hvorfor den jevne mann i gata kommer til å velge iPad 2 når den kommer.

 

Grunnen er som Olannon sier, marketing. De trenger faktisk ikke lage et toppspekket produkt, siden den jevne forbruker rett og slett ikke bryr seg.

De tar gjerne bare den de har hørt om, eller den det reklameres for. Og det er ingen tvil om at iPhone har en mye bedre dekning enn Honeycomb, uansett hvor revolusjonerende Honeycomb enn måtte være.

Jeg måtte for eksempel HELT til bunnen av dagbladet for å finne en liten notis om konferansen. På VG fant jeg den ikke i det hele tatt...

 

Jeg vil nok velge Honeycomb 10 av 10 ganger framfor iOS, men det betyr ikke at den jevne forbruker som ikke er like opplyste som vi er, vil finne på å gjøre det.

 

Dessuten fungerer iOS bra. Bra nok til at den jevne forbruker vil være fornøyd med iPad. Spiller ingen rolle om det finnes Android, hvis de ikke vet om at det er et alternativ til å begynne med.

Lenke til kommentar

Angående markedsandeler, så tviler jeg på at Apple noen gang kommer til å havne under 10% på tablets, mobiler eller MP3-spillere. Dette har mye med den trofaste brukermassen å gjøre :-)

Dette får jeg ikke helt til å stemme, for sist jeg sjekket så var vel rundt 75% av eksisterende iPhone / iPad kunder allerede kunder under Apple.

 

Så når det kommer til nye brukere innenfor Apple, så er det lite oppgang. Apple vil fortsette å holde på sine brukere mens noen nye brukere kommer.

 

Men jeg vil si at det blir litt juks å ta med iPod Touch i sammenligningen da. Jeg er ganske fornøyd med min 1st gen. iPod Touch når man tenker på hva den kan gjøre som en MP3 spiller.

 

Men den sluttet jeg å bruke helt etter at jeg fikk min Sony Ericsson XPERIA X10 telefon.

 

Så ser man på rene tall i fra iPhone's og iPad's, så vil markedsandelen bli meget liten om Apple ikke gjør noe enormt bra med iPad 2 og 3 og iOS 5 og 6 osv. Men jeg har mine sterke tvil da.

 

iOS kommer til å ende opp på samme måte som Symbian om Apple ikke gjøre noe med iOS. Symbian var stort og funket meget bra og hadde mange developers i sin tid, helt til noe mye bedre kom ut som gjorde at Symbian mistet enormt nange brukere og developers. Og Symbian utviklet seg veldig lite og hang langt langt etter de andre konkurentene i slutten.

 

Ja, og hva skjer nå med Symbian mon tro?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Fra ellers så Apple vennlige Gizmodo:

 

Five Ways the Android-Powered Google Tablet Is Better than the iPad

 

The iPad is easily the best tablet you can buy right now, but that's changing. Google showed off their upcoming tablets today, casting a spotlight on the iPad's shortcomings. Here are the Android features we wish we had on our iPads.

 

 

A Helpful, Simple, and Non-Intrusive Notification System

 

The Android vs. iOS fight isn't relegated to cellphones anymore. Google's tablet-focused Android operating system is introducing several great new features to Android-based tablets that we like considerably more than their feature-counterparts on the iPad. The notification system in iOS has always been nothing more than a series of pop-ups and long an annoyance of its users. This has been an issue on the iPhone, but it's particularly frustrating on a tablet where there's so much more space to make use of less-intrusive options. Android's new built-in notifications are extremely useful and stay out of your way. Music controls are easily brought up from the bottom of the screen and don't require the double-click of the home button and an additional swipe just to pause or change songs. When you receive a message in Android, you get a nice little message that fades in at the bottom of the screen to let you know without any additional interruption. On the iPad, all notifications come through the same pop-ups that not only interrupt what you're doing but can sometimes cause so much of an interruption that it'll cause you to lose a game you're playing, lose your position in a web video, or cause a few unintended typos.

 

 

 

True, Useful Multitasking

 

While iOS never claimed to have true multitasking, Apple's avoided it primarily due to battery life and performance concerns. While we can't know how battery life will be affected by multitasking on newer tablet hardware, the upcoming dual-core processors designed for tablets are certainly showing more than enough power to handle true multitasking. Android 3.0's new multitasking panel is not only easier to bring up with just a tap on the screen (as opposed to a double click of the iPad's home button), but it also provides full previews of running applications and is easy to navigate. This is a simple, effective part of the user interface and it's something Apple should have figured out already. Even the jailbreak community has found a way to do it effectively, so it would be nice to see better multitasking in an official iPad software update sooner than later.

 

 

 

A Better Home Screen

 

While I can understand the grid-like organization on the iPhone and iPod touch, the iPad has so much room with its big screen that it just seems wasteful to use it in the same way. With folders, we can organize apps on our iPad easily and not have to worry about ridiculous numbers of pages. On my iPad, I have yet to fill up an entire page for that reason. Why not utilize that space better and let us place widgets and other things on our home screen? Many apps would work better as widgets anyhow, and it would be a new class of apps that could be sold in the iTunes App Store that are both useful and easy to develop. It's a win-win.

 

 

 

A (Better) Camera App

 

Ever notice how there are a ton of better camera apps for iOS? It's because the one included in iOS is basically just a button. The iPad doesn't even have a camera yet, but that's an expected feature in the second generation. Hopefully Apple will take this opportunity to add a few more features to the camera application so we're not just stuck with a shutter. While I love Apple's "only what you need" philosophy, I think most of us need more than a single button and a photo/video toggle switch to take good photos with a cellphone camera. While Google's camera app might be a little heavy on the feature side, it would be nice to see the iPad's upcoming camera bring an app with it that is a nice compromise between the two.

 

 

 

 

Buying Apps in a Web Browser and Not Syncing

 

I think the iTunes App Store works pretty well, whether you're purchasing apps on your computer or directly from your iPad. Where the new Android Market Web Store really wins is how easily you can buy apps on your computer, send them to your device, and avoid syncing altogether. I haven't been shy about how much I hate syncing with the bloatware that is iTunes, and if I could have one new feature on iOS it would be the ability to comfortably cut the cord. Please don't continue to make us sync, Apple. It's annoying, tedious, and slow. Android has the right idea here. Take note.

Lenke til kommentar

gleder meg til og se hvordan android 3.0 er.jeg har tenkt og kjøpe meg en tablet,så det blir enten en android 3.0 tablet eller ipad 2

Etter å ha sett Google live presenteringen av Android 3.0 Honeycomb nå, og sett hvordan Android Market blir nå, så ser jeg absolutt ikke noe som helst på hva som skal være så bra med iPad 2

 

For det nytter ikke å ha iPad 2 med mye bedre hardware osv hvis det blir minimale forandringer i iOS 5 i fra iOS 4.

 

Apple er nødt til å gjøre noen gigantiske forandringer i hele OS'et for iPad om Apple vil holde iPad i livet.

 

For hvis Apple bare gir noen få nye ting i hver iOS som kommer så kommer Apple seg ikke langt med iPad eller iPhone fremover.

 

Og Android 3.0 er faktisk veien Google kommer til å gå innenfor smart mobiler også.

 

Så om dere ikke er enige i at Apple må gjøre noen gigantiske forandringer iOS 5 og senere iOS'er for å holde seg på bena, så må dere være virkelig på bærtur.

 

Jeg er sterkt uenig utsagnet her og føler ikke jeg er på bærtur. Apple er fortsatt best på branding og markedsføring, samt stabilitet og brukeropplevelse. Dette er et rent faktum man ikke kan argumentere mot (da det er basert på statistikk) og så lenge dette er tilfellet vil de ikke behøve disse gigantiske forandringene du og jeg føler er nødvendige.

 

Folk er forskjellige og Apple og Google fokuserer på helt forskjellige aspekter. Så langt er Apple vinnerne på tablets, mens Google stormer frem på smarttelefonfronten. Hva som blir status i 2011 med iPad 2, Honeycomb og iPhone 5 er vanskelig å si men jeg tipper Apple er markedsledende på tablets og har en sterk mobilandel, mens androidtelefoner selger klart mer enn iPhones.

Vel for det første. Bare sånn at du vet det, men iPad har gått ned i fra 94% markedsandel til 75% allerede nå. Hvor mye tror du det der kommer til å synke etterhvert?

 

Vet ikke om du har fått med deg de siste dagers nyheter, men Samsung har rapportert feil tall til markedet, både på Tab og telefoner. Av alle rapportert solgte Tab-er, er ca. 2 mill ikke solgt til sluttbruker og ligger på butikk usolgt. Det endrer selvfølgelig ting bitte litt...

Lenke til kommentar

 

Vet ikke om du har fått med deg de siste dagers nyheter, men Samsung har rapportert feil tall til markedet, både på Tab og telefoner. Av alle rapportert solgte Tab-er, er ca. 2 mill ikke solgt til sluttbruker og ligger på butikk usolgt. Det endrer selvfølgelig ting bitte litt...

 

Og apple rapporterer på en annen måte mener du? Jeg tror det er noen som misforstår kraftig her.

 

Redigert. Jeg humrer godt her nå. Man tror altså at apple får melding om alle solgte enheter ut fra butikk?

 

Jaha. Message to Mr Jobs:

Mr Bæsj Prøve has bought 1 (one) iPhone 4 32gb. Please correct your sales figures immediately.

Mr Hayward has been at elkjop and bought 1 (one) ipod shuffle. Please correct your sales figures immediately.

 

Hehe.

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...