Gå til innhold

Hva synes du google og apple bør gjøre med deres mobil OS.


Anbefalte innlegg

Bilder/video man har synkronisert fra maskinen til telefonen lar seg vel ikkje slette uten å måtte synce disse mot en tom mappe? Altså, bilder og film som ligger i egne album utenfor "Kamerarull" er jo ganske låst. IHvertfall hos meg er det slik. For all del, finnes det en letter måte må der bare informere meg.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke nok at du må koble iPhone til daten, men du må faen meg ringe telenor for å få aktivert den på nettet. Noe som førte til at dama måtte vente til dagen etter. Er INGEN andre telefoner jeg har opplevd dette med.

Som andre sier, hvor da i huleste kan dere Apple folk si den er brukervennlig når du må gå igjennom så lange proessorer for å skru den på.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Det har vært litt problemer med overbelastning på serveren da market.android.com var nytt. Men etter at ting jevnet seg ut så fungerte alt ypperlig.

 

Det er jo ikke uventet at det blir slik når en ny tjeneste lanseres til en såpass populær plattform. Skjedde noe lignende med app-store også..

 

Ikke nok at du må koble iPhone til daten, men du må faen meg ringe telenor for å få aktivert den på nettet. Noe som førte til at dama måtte vente til dagen etter. Er INGEN andre telefoner jeg har opplevd dette med.

Som andre sier, hvor da i huleste kan dere Apple folk si den er brukervennlig når du må gå igjennom så lange proessorer for å skru den på.

 

Måtte ikke ringe noen jeg for å få aktiver min telefon. Så det stemmer nok ikke for alle. Muligens må man det hvis telefonen er operatørlåst, I dunno, men jeg trengte i allefall ikke det.

 

Men jeg er enig i at den iTunes-aktiveringen er unødvendig. Nå sitter jeg på en Mac, hvor iTunes er standard. Men å måtte installere iTunes for å aktivere telefonen er litt unødvendig..

 

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

nå har jeg måtte redigere off topic og krangling i denne tråden igjen. Dette er tredje gangen på få dager jeg må inn i tråden og jeg begynner å lure på hvordan dere hele tiden klarer å synke ned i så mye drittslenging, OT og pirk på så kort tid.

 

### oppdatering ###

nå har jeg endelig fåt tid til å sjekke posthistorikken litt nærmere samt å ha lest mer i tråden. totalt fire brukere har fått en kort forumvinterferie. jeg kommer til å følge ekstra nøye med på denne tråden og dele ut strengere reaksjoner til de som måtte finne på å dra frem off topic og drittslenging. Det er bra at dere er uenige og lager debatt men et sted må grensen gå når debatten hverken blir høflig eller har en sakelig tone. Heretter ber jeg deg fokusere på sak, ikke person, og at dere diskuterer anstendig.

Endret av ilpostino
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er det bare meg, eller var det nesten totaldominans for Android på MWC i Barcelona? Hvor langt bak ligger iOS i form av salgstall og utvikling om et par år? De fleste analytikere mener det er langt.

 

Nå har Google Android teamet laget et OS for tablets som er skreddersydd. iPad er faktisk ingenting annet enn en forvokst iPhone. Her vinner og Google utviklingen.

 

Med et øyeglimt på Motorola Xoom så vil du kunne se informasjon om:

* Været

* Avtaler

* E-post

* Sosiale medier

* Nyheter

* Kontakter

* Andre personlige interesser

 

Med et øyeglimt på iPad så vil du kunne se informasjon om:

* Ingenting. Kun bilder av applikasjoner.

 

Brukeropplevelse - Android(subjektiv)

Brukervennlighet - iOS for nybegynnere / Android for viderekommende(subjektiv)

Frihet - Android

Overblikk - Android

Produktivitet - Android

Utvikling - Android

Personlighet - Android

Fremtidsrettet - Android

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller var det nesten totaldominans for Android på MWC i Barcelona? Hvor langt bak ligger iOS i form av salgstall og utvikling om et par år? De fleste analytikere mener det er langt.

 

Nå har Google Android teamet laget et OS for tablets som er skreddersydd. iPad er faktisk ingenting annet enn en forvokst iPhone. Her vinner og Google utviklingen.

 

Med et øyeglimt på Motorola Xoom så vil du kunne se informasjon om:

* Været

* Avtaler

* E-post

* Sosiale medier

* Nyheter

* Kontakter

* Andre personlige interesser

 

Med et øyeglimt på iPad så vil du kunne se informasjon om:

* Ingenting. Kun bilder av applikasjoner.

 

Brukeropplevelse - Android(subjektiv)

Brukervennlighet - iOS for nybegynnere / Android for viderekommende(subjektiv)

Frihet - Android

Overblikk - Android

Produktivitet - Android

Utvikling - Android

Personlighet - Android

Fremtidsrettet - Android

Her er jeg helt enig.

 

Det som kommer til å bli det desidert morsomste er når Apple skal introdusere iOS 5. Jeg kommer til å le meg halvt skakk hvis hele publikummet i salen går helt i ekstase og jubler av glede selv om iOS 5 bare ville bli en liten oppdatering av iOS 4 f.eks og bare får noen få nye oppdteringer / funksjoner som alle andre mobile OS'er har allerede og har hatt i flere år.

 

Der er rett og slett en ren komedie å se på folkene som er i salen hvor Apple har key noten når dem jubler i glede over noen nye funksjoner dem får som andre mobiltelefoner / operativsystemer har hatt i flere år allerede. Jeg tenker da liksom 'Ehhhhh duuuudes, dere kan neppe være oppdatert på hva andre mobiler har av funksjoner og på hvor lenge dem har hatt disse funksjonene. Kanskje på tide med en liten update på mobilfronten kanskje'?'.

 

Dette er jo nok til å gjøre en facepalm ut av.

 

Ikke at iOS 5 kommer til å bli det, men det er hva jeg tror iOS 5 kommer til å bli. Tragiskt, men sjangsen for at iOS 5 blir en bra og gigantisk oppdatering er nesten lik 0. Med andre ord, 99.99999% sikkert at dette ikke skjer.

 

For du vet jo at iOS ikke akkurat har utviklet seg noe serlig siden iPhone kom ut for første gang i forhold til hvor mye Android har utviklet seg f.eks. Så det er jo ingen grunner til å tro at iOS 5 kommer til å bli noen stor oppdatering i fra iOS 4 med det.

 

Det værste er jo egentlig at iPhone og iPad (iPod Touch er ikke tatt med her siden det er en MP3 spiller) kundene kommer til å akseptere at Apple ikke kommer til å forandre på en dritt på UI'en i iOS 5 heller. Jeg tør vedde 50 kroner på at UI'en ikke blir forandret i det hele tatt. Noen som vedder i mot :D ?

 

Så ja, for at en iPhone eller en iPad (iPod Touch er faktisk meget bra til å være en MP3 spiller) skal være noe interresant for meg og enormt mange andre, så har Apple en gigantisk jobb å gjøre.

 

iOS må forandres helt og bli MYE bedre og iPad må få sin helt egen tablet versjon av iOS (ikke en forvokst versjon av iPod Touch) om iPad skal ha noen sjangs mot Android tablets fremover.

 

Dere Apple karer (ikke du KjellGu) vil neppe tro på det jeg sier her, men jeg sier 'BARE VENT Å SE HVA SOM SKJER FREMOVER'. Dere ser kanskje ikke helheten i på hva som er på tur til å skje om Apple ikke gjør store forandringer i iOS , men det gjør jeg.

 

Magefølelsen min sier mye om iOS, iPhone og iPad nå i dag :!: .

Endret av Vindicator
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller var det nesten totaldominans for Android på MWC i Barcelona? Hvor langt bak ligger iOS i form av salgstall og utvikling om et par år? De fleste analytikere mener det er langt.

 

Nå har Google Android teamet laget et OS for tablets som er skreddersydd. iPad er faktisk ingenting annet enn en forvokst iPhone. Her vinner og Google utviklingen.

 

Med et øyeglimt på Motorola Xoom så vil du kunne se informasjon om:

* Været

* Avtaler

* E-post

* Sosiale medier

* Nyheter

* Kontakter

* Andre personlige interesser

 

Med et øyeglimt på iPad så vil du kunne se informasjon om:

* Ingenting. Kun bilder av applikasjoner.

 

Brukeropplevelse - Android(subjektiv)

Brukervennlighet - iOS for nybegynnere / Android for viderekommende(subjektiv)

Frihet - Android

Overblikk - Android

Produktivitet - Android

Utvikling - Android

Personlighet - Android

Fremtidsrettet - Android

Her er jeg helt enig.

 

Det som kommer til å bli det desidert morsomste er når Apple skal introdusere iOS 5. Jeg kommer til å le meg halvt skakk hvis hele publikummet i salen går helt i ekstase og jubler av glede selv om iOS 5 bare ville bli en liten oppdatering av iOS 4 f.eks og bare får noen få nye oppdteringer / funksjoner som alle andre mobile OS'er har allerede og har hatt i flere år.

 

Der er rett og slett en ren komedie å se på folkene som er i salen hvor Apple har key noten når dem jubler i glede over noen nye funksjoner dem får som andre mobiltelefoner / operativsystemer har hatt i flere år allerede. Jeg tenker da liksom 'Ehhhhh duuuudes, dere kan neppe være oppdatert på hva andre mobiler har av funksjoner og på hvor lenge dem har hatt disse funksjonene. Kanskje på tide med en liten update på mobilfronten kanskje'?'.

 

Dette er jo nok til å gjøre en facepalm ut av.

 

Ikke at iOS 5 kommer til å bli det, men det er hva jeg tror iOS 5 kommer til å bli. Tragiskt, men sjangsen for at iOS 5 blir en bra og gigantisk oppdatering er nesten lik 0. Med andre ord, 99.99999% sikkert at dette ikke skjer.

 

For du vet jo at iOS ikke akkurat har utviklet seg noe serlig siden iPhone kom ut for første gang i forhold til hvor mye Android har utviklet seg f.eks. Så det er jo ingen grunner til å tro at iOS 5 kommer til å bli noen stor oppdatering i fra iOS 4 med det.

 

Det værste er jo egentlig at iPhone og iPad (iPod Touch er ikke tatt med her siden det er en MP3 spiller) kundene kommer til å akseptere at Apple ikke kommer til å forandre på en dritt på UI'en i iOS 5 heller. Jeg tør vedde 50 kroner på at UI'en ikke blir forandret i det hele tatt. Noen som vedder i mot :D ?

 

Så ja, for at en iPhone eller en iPad (iPod Touch er faktisk meget bra til å være en MP3 spiller) skal være noe interresant for meg og enormt mange andre, så har Apple en gigantisk jobb å gjøre.

 

iOS må forandres helt og bli MYE bedre og iPad må få sin helt egen tablet versjon av iOS (ikke en forvokst versjon av iPod Touch) om iPad skal ha noen sjangs mot Android tablets fremover.

 

Dere Apple karer (ikke du KjellGu) vil neppe tro på det jeg sier her, men jeg sier 'BARE VENT Å SE HVA SOM SKJER FREMOVER'. Dere ser kanskje ikke helheten i på hva som er på tur til å skje om Apple ikke gjør store forandringer i iOS , men det gjør jeg.

 

Magefølelsen min sier mye om iOS, iPhone og iPad nå i dag laugh.gif .

 

Du har ikke akkurat hatt rett i noe som helst når vi tidligere har diskutert hva som skjer i fremtiden(X10 tråden f.eks.) så jeg vedder i mot. Jeg tror det blir være forandringer i iOS5.

 

 

Ellers så kommer du med akkurat det samme oppkastet som du tidligere har kommet med, og jeg tror ærlig talt av forumet i nesten hele sin brukermasse sier en ting: gjeesp. Jeg tror de fleste er inneforstått med at denne diskusjonen aldri vil bli vunnet av uansett "side".

 

Så for å si det på din måte: Jeg tror det er 99,99999% sikkert at iOS 5 vil ha endringer i UI'et, men at du fremdeles vil synes at android er 3215234234234 ganger bedre enn alt annet, og at du er 242355454235 ganger mer effektiv med 14 widgets på homescreenen.

 

Du er rett å slett så bastantisk i dine spådommer at det rett å slett er kvalmt.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil bli forandringer i brukergrensesnittet ja.. Men hvor mye? Hvor mye har dette forandret seg siden lanseringen av den første iPhonen? Ekstremt lite desverre. Denne filmen er så treffende på akkuratt det området.

 

Ta et eksempel på en hare og ei skilpadde. Det fleste vil være enig i at skilpadda representerer iOS i mye større grad enn hva haren gjør. Android har skutt fart og er nå langt på vei forbi. Det er i alle fall det inntrykket jeg og mine nermeste har fått.

 

Når du i 2011 ikke kan se annet enn bilder av applikasjoner på iPad`s startskjerm, da er det lov å sette et spørsmålstegn ved utviklingen. iOS ser nesten dønn likt ut som i 2007.

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

I følge Terminator så blir det ingen endringer og det er 99,9999% sikkert.

 

Det er jo uansett for dumt å gå rundt å tro at ikke Apple kan forandre seg eller gå nye retninger, uansett hvor mye man elsker android. Apple har jo f.eks. ansatt Rich Dellinger som var en av ui arkitektene bak webos, han var vel den som stod bak statusbaren. Så med han som ny senior ui designer så kan det jo være tegn på at Apple har endringer i planene. Store endringer blir det nok ikke, de tar nok endringene litt etter litt, men en statusbar håper jeg vi ser om ikke alt for lenge.

 

 

Lenke til kommentar

Du har ikke akkurat hatt rett i noe som helst når vi tidligere har diskutert hva som skjer i fremtiden(X10 tråden f.eks.) så jeg vedder i mot. Jeg tror det blir være forandringer i iOS5.

 

 

Ellers så kommer du med akkurat det samme oppkastet som du tidligere har kommet med, og jeg tror ærlig talt av forumet i nesten hele sin brukermasse sier en ting: gjeesp. Jeg tror de fleste er inneforstått med at denne diskusjonen aldri vil bli vunnet av uansett "side".

 

Så for å si det på din måte: Jeg tror det er 99,99999% sikkert at iOS 5 vil ha endringer i UI'et, men at du fremdeles vil synes at android er 3215234234234 ganger bedre enn alt annet, og at du er 242355454235 ganger mer effektiv med 14 widgets på homescreenen.

 

Du er rett å slett så bastantisk i dine spådommer at det rett å slett er kvalmt.

Jeg vet ikke helt, men du ser ut til å være litt desperat / butthurt med måten du svarer tilbake på.

 

Ja det er 0.00001% sjangse for at noe blir forandret i UI'en, men hvor mye tror du vil bli forandret når du ser på hvor LATTERLIG lite som er forandret på UI'en siden 2007?

 

Og ikke nok med det, Sony Ericsson XPERIA X10 funker knall med den orginale Android 2.1 versjonen.

 

EDIT: Etter å ha lest svaret ditt igjen så ser det ut til at du tar feil av hva UI og nye ting i OS'et er.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

I følge Terminator så blir det ingen endringer og det er 99,9999% sikkert.

 

Det er jo uansett for dumt å gå rundt å tro at ikke Apple kan forandre seg eller gå nye retninger, uansett hvor mye man elsker android. Apple har jo f.eks. ansatt Rich Dellinger som var en av ui arkitektene bak webos, han var vel den som stod bak statusbaren. Så med han som ny senior ui designer så kan det jo være tegn på at Apple har endringer i planene. Store endringer blir det nok ikke, de tar nok endringene litt etter litt, men en statusbar håper jeg vi ser om ikke alt for lenge.

Enig her. Jeg tror at iOS får et webOS-aktig notification-system i neste versjon, noe som vil være et massivt steg i riktig retning og fjerne et av de siste ankepunktene mot iOS på brukervennlighetssiden. Apple klør seg nok litt i hodet og lurer på hvordan de skal implementere det på en elegant måte uten at det skiller seg altfor mye fra dagens iOS-UI, men de klarer det nok til slutt.

 

Jeg har faktisk en mistanke om at Apple kliner til med sin egen variant av widgets også, og gjør dette til iOS-versjonen som gir Android en rett høyre midt i fleisen gjennom å matche de mest omtalte fordelene Android har over iOS i dag. Det vil imidlertid bli en veldig begrenset variant av widgets, og absolutt ingen tredjepartswidgets. Jobs er tross alt livredd for å overkomplisere iOS, og et åpent widget-system vil vi nok aldri se på iOS.

 

Notifications er mer eller mindre bankers, men widgets er jeg usikker på. Vi får se. Med alt stresset rundt Apple og 30%-andelen de tar av subscriptions nå så kan de trenge en liten push i neste runde, men Jobs vil neppe risikere å skyve fra seg mannen i gata heller. Spennende tider :)

Lenke til kommentar

I følge Terminator så blir det ingen endringer og det er 99,9999% sikkert.

 

Det er jo uansett for dumt å gå rundt å tro at ikke Apple kan forandre seg eller gå nye retninger, uansett hvor mye man elsker android. Apple har jo f.eks. ansatt Rich Dellinger som var en av ui arkitektene bak webos, han var vel den som stod bak statusbaren. Så med han som ny senior ui designer så kan det jo være tegn på at Apple har endringer i planene. Store endringer blir det nok ikke, de tar nok endringene litt etter litt, men en statusbar håper jeg vi ser om ikke alt for lenge.

Det hører også med til historien at Rich Dellinger jobbet hos Apple i flere år før han gikk over til Palm for å jobbe med webOS. Før han begynte hos Palm jobbet Dellinger med bl.a utvikling av apps og UI til iPhone (før lansering). Skal bli interessant å se hva mannen finner på nå når han har kommet "hjem" til Apple igjen. ;)

Lenke til kommentar

Du har ikke akkurat hatt rett i noe som helst når vi tidligere har diskutert hva som skjer i fremtiden(X10 tråden f.eks.) så jeg vedder i mot. Jeg tror det blir være forandringer i iOS5.

 

 

Ellers så kommer du med akkurat det samme oppkastet som du tidligere har kommet med, og jeg tror ærlig talt av forumet i nesten hele sin brukermasse sier en ting: gjeesp. Jeg tror de fleste er inneforstått med at denne diskusjonen aldri vil bli vunnet av uansett "side".

 

Så for å si det på din måte: Jeg tror det er 99,99999% sikkert at iOS 5 vil ha endringer i UI'et, men at du fremdeles vil synes at android er 3215234234234 ganger bedre enn alt annet, og at du er 242355454235 ganger mer effektiv med 14 widgets på homescreenen.

 

Du er rett å slett så bastantisk i dine spådommer at det rett å slett er kvalmt.

Jeg vet ikke helt, men du ser ut til å være litt desperat / butthurt med måten du svarer tilbake på.

 

Ja det er 0.00001% sjangse for at noe blir forandret i UI'en, men hvor mye tror du vil bli forandret når du ser på hvor LATTERLIG lite som er forandret på UI'en siden 2007?

 

Og ikke nok med det, Sony Ericsson XPERIA X10 funker knall med den orginale Android 2.1 versjonen.

 

EDIT: Etter å ha lest svaret ditt igjen så ser det ut til at du tar feil av hva UI og nye ting i OS'et er.

Har ikke snøring hvor mange % som blir forandre, men i følge deg så er det jo 0,00001%. Så da sier vi det. Og ja en statusbar er en endring i ui'et men du har sikkert en eller annen spesiel definisjon om hva ui er.

 

 

Gratulerer med endelig en grei mobil, når kommer 2.2 oppdateringen, 2.3 oppdateringen osv osv. Disse ville jo sony lansere garantert, det fortalte i allefall du meg her i vår/sommer. Hva skjedde?

 

 

 

I følge Terminator så blir det ingen endringer og det er 99,9999% sikkert.

 

Det er jo uansett for dumt å gå rundt å tro at ikke Apple kan forandre seg eller gå nye retninger, uansett hvor mye man elsker android. Apple har jo f.eks. ansatt Rich Dellinger som var en av ui arkitektene bak webos, han var vel den som stod bak statusbaren. Så med han som ny senior ui designer så kan det jo være tegn på at Apple har endringer i planene. Store endringer blir det nok ikke, de tar nok endringene litt etter litt, men en statusbar håper jeg vi ser om ikke alt for lenge.

Enig her. Jeg tror at iOS får et webOS-aktig notification-system i neste versjon, noe som vil være et massivt steg i riktig retning og fjerne et av de siste ankepunktene mot iOS på brukervennlighetssiden. Apple klør seg nok litt i hodet og lurer på hvordan de skal implementere det på en elegant måte uten at det skiller seg altfor mye fra dagens iOS-UI, men de klarer det nok til slutt.

 

Jeg har faktisk en mistanke om at Apple kliner til med sin egen variant av widgets også, og gjør dette til iOS-versjonen som gir Android en rett høyre midt i fleisen gjennom å matche de mest omtalte fordelene Android har over iOS i dag. Det vil imidlertid bli en veldig begrenset variant av widgets, og absolutt ingen tredjepartswidgets. Jobs er tross alt livredd for å overkomplisere iOS, og et åpent widget-system vil vi nok aldri se på iOS.

 

Notifications er mer eller mindre bankers, men widgets er jeg usikker på. Vi får se. Med alt stresset rundt Apple og 30%-andelen de tar av subscriptions nå så kan de trenge en liten push i neste runde, men Jobs vil neppe risikere å skyve fra seg mannen i gata heller. Spennende tider :)

Takk for at du svarer. Utrolig deilig å ha gode svar som leder til videre diskusjon, ikke en haug fjortiser som ikke gjør annet enn å digge android.

Nei du har nok rett i at det mest sannsynlig ikke vil bli widgets slik vi ser det på android, Apple gjør som regel ting på deres måte, og det har de jo tidligere hatt suksess med. Notification-systemet kommer nok i iOS 4, men de blir spennende å se hvordan de løser det. Tror nok mye av grunnen til at Apple har valgt å forandre lite på iOS er nok rett å slett at de har solgt meget godt, mye fordi det er først med 2.x serien av android at de føler at konkurrentene har overtaket. Det vi ofte glemmer her på forumet er at det store massen av mobilbrukere/kjøpere ikke henger her. Fruen var i allefall meget fornøyd med å gå fra en sliten HTC Desire til en iPhone 4. Den rett å slett fungerer, og hun som mange andre driter i tapet av widgets m.m.

 

 

 

Lenke til kommentar

I følge Terminator så blir det ingen endringer og det er 99,9999% sikkert.

 

Det er jo uansett for dumt å gå rundt å tro at ikke Apple kan forandre seg eller gå nye retninger, uansett hvor mye man elsker android. Apple har jo f.eks. ansatt Rich Dellinger som var en av ui arkitektene bak webos, han var vel den som stod bak statusbaren. Så med han som ny senior ui designer så kan det jo være tegn på at Apple har endringer i planene. Store endringer blir det nok ikke, de tar nok endringene litt etter litt, men en statusbar håper jeg vi ser om ikke alt for lenge.

Det hører også med til historien at Rich Dellinger jobbet hos Apple i flere år før han gikk over til Palm for å jobbe med webOS. Før han begynte hos Palm jobbet Dellinger med bl.a utvikling av apps og UI til iPhone (før lansering). Skal bli interessant å se hva mannen finner på nå når han har kommet "hjem" til Apple igjen. ;)

 

Aha, morsomt. Ja, uansett hvordan det går så vil nok denne harde konkurransen mellom iOS, Android og W7M komme oss brukere til gode. Blir mye å velge mellom :)

 

 

 

Lenke til kommentar

Tror nok mye av grunnen til at Apple har valgt å forandre lite på iOS er nok rett å slett at de har solgt meget godt, mye fordi det er først med 2.x serien av android at de føler at konkurrentene har overtaket. Det vi ofte glemmer her på forumet er at det store massen av mobilbrukere/kjøpere ikke henger her. Fruen var i allefall meget fornøyd med å gå fra en sliten HTC Desire til en iPhone 4. Den rett å slett fungerer, og hun som mange andre driter i tapet av widgets m.m.

Samtidig som jeg liker Apple sitt fokus på at ting skal være strømlinjeformede og fungere uten at man trenger å fikle med dem så er det noe motbydelig med denne "teknologiforakten" også. Man skal liksom beundre et selskap for å lage noe som er minst mulig avansert, og mest mulig egnet for folk som driter i teknologi. Jeg sliter veldig med dette, jeg vil så gjerne like Apple, ikke minst for måten de stadig har brakt nyvinninger til markedet på, men det er noe med denne ensrettingen og den kalkulerte brukervennligheten som er litt for perfekt til at jeg som teknologiinteressert klarer å sette pris på det. Jeg vet at mange er uenige med meg, og flere av mine mest teknologiinteresserte bekjente er Apple-mennesker på sin(e) hals(er) nettopp fordi ting bare funker og har en fin og glossy overflate, men ... jeg antar at jeg bare er sær :)

 

Uansett, med Android føler jeg mer og mer at plattformen mangler retning - der Apple har en klar egeninteresse av at produktene deres skal være best mulig, er Google egentlig bare interesserte i å opprettholde et alternativ til Apple som er "bra nok" til å drive konkurransen framover og øke interessen for smarttelefoner samt salget av disse ... slik at Google kan håve inn penger fra annonser på begge plattformene. Forsåvidt absolutt en god ting med konkurranse, men fokuset er for lite på perfeksjon, Android er for slurvete. Noen av problemene med Android er overdrevne, jeg mener at både fragmenteringsproblemene og og problemene med brukervennlighet er overdrevne, men jeg har likevel hovedinntrykket som sier at Google er spredt litt for tynt utover alle prosjektene sine og kunne ha fokusert ørlite grann mer på å forbedre Android. Kanskje de i lengden er best tjent med å ikke dra fra Apple i markedsandeler?

 

Jaja, min neste telefon blir uansett en HP med webOS, siden det ser ut til å være både et av de desidert peneste og mest avanserte og brukervennlige OSene som finnes. Slikt må man støtte :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...