Gå til innhold

Hva synes du google og apple bør gjøre med deres mobil OS.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke noe poeng i å diskutere med Vindicator, han nekter å tenke over noe av det han sier, og virker helt ærlig talt å være på samme stadie som 16 åringer er mentalt.

Selv om kanskje ikke innholdet i linken kan brukes til å konkludere på generell basis, er det du gjør her et tegn på at du ikke har noe å komne med selv. Det å begynne å fjase om andre debattanters mentale nivå er bare å synke til det ytterste lavmål og hører ingen steder hjemme, så du gjør ikke deg selv noen tjenester.

 

Nå er ikke akkurat dette noe enkelt tilfelle. Når denne brukeren bruker all sin tid å krefter på å kun forfremme sine egne bastante meniger om hva som er best. Og samtidig viser null forståelse for hva andre sier, jo da må man til slutt si i fra.

 

 

 

 

 

Tilbake til sak. Klart at utviklere virkelig begynner å se android som en attraktiv plass å selge programmer og spill, men foreløpig så er det ingenting som tyder på noe som Vindicator sier. Som alle dine meninger Vindicator så er de bortimot absolutte. Du sier f.eks:

 

Er bare snakk om tid før Android tar over iOS totalt i alt.

 

Hva mener du her med å ta over? Snakker du om at utviklere til slutt bare vil utvikle til android? Jeg ser fremdeles programmer og spill som kun kommer til Appstore, men jeg ser også det at flere og flere velger å gi ut på appstore og market samtidig. Rett å slett for å treffe mest mulig av markedet. Så i alle overskuelig framtid ser jeg for meg at uansett om man er appstore eller market bruker så vil man få det meste av spill og programmer som blir laget til mobiler.

 

Og hva tror du egentlig som vil skje når flere og flere tjener MYE mere på Android over iOS?
Er du ikke litt korttenkt her? Hvorfor i all verden var det i det hele tatt noen som utviklet noe som helst til android back in the days? Utviklerene så jo at bortimot ingen tjente penger der. Appstore er en meget god markedsplass for apps og spill, og det vil den nok fortsette å være.

 

Jo flere og flere vil gå i fra iOS over til Android.
Feil. Flere og flere vil nok utvikle for både android og market.

 

Ehm, du vet at all intekten som utvilkere tjener via sine programmer i Android Market går kun til dem og ikke til Google?
Google tar 30 % av alle kjøp over android market. I allefall om denne kilden er korrekt. Det bør den være siden den er fra google selv.

 

Så å sammenligne APple og Google i dette blir galt.
Nei det blir ikke galt, og det hadde helle ikke vært galt uansett hvor mange % google tar.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke noe poeng i å diskutere med Vindicator, han nekter å tenke over noe av det han sier, og virker helt ærlig talt å være på samme stadie som 16 åringer er mentalt.

Selv om kanskje ikke innholdet i linken kan brukes til å konkludere på generell basis, er det du gjør her et tegn på at du ikke har noe å komne med selv. Det å begynne å fjase om andre debattanters mentale nivå er bare å synke til det ytterste lavmål og hører ingen steder hjemme, så du gjør ikke deg selv noen tjenester.

 

Nå er ikke akkurat dette noe enkelt tilfelle. Når denne brukeren bruker all sin tid å krefter på å kun forfremme sine egne bastante meniger om hva som er best. Og samtidig viser null forståelse for hva andre sier, jo da må man til slutt si i fra.

 

 

 

 

 

Tilbake til sak. Klart at utviklere virkelig begynner å se android som en attraktiv plass å selge programmer og spill, men foreløpig så er det ingenting som tyder på noe som Vindicator sier. Som alle dine meninger Vindicator så er de bortimot absolutte. Du sier f.eks:

 

Er bare snakk om tid før Android tar over iOS totalt i alt.

 

Hva mener du her med å ta over? Snakker du om at utviklere til slutt bare vil utvikle til android? Jeg ser fremdeles programmer og spill som kun kommer til Appstore, men jeg ser også det at flere og flere velger å gi ut på appstore og market samtidig. Rett å slett for å treffe mest mulig av markedet. Så i alle overskuelig framtid ser jeg for meg at uansett om man er appstore eller market bruker så vil man få det meste av spill og programmer som blir laget til mobiler.

 

Og hva tror du egentlig som vil skje når flere og flere tjener MYE mere på Android over iOS?
Er du ikke litt korttenkt her? Hvorfor i all verden var det i det hele tatt noen som utviklet noe som helst til android back in the days? Utviklerene så jo at bortimot ingen tjente penger der. Appstore er en meget god markedsplass for apps og spill, og det vil den nok fortsette å være.

 

Jo flere og flere vil gå i fra iOS over til Android.
Feil. Flere og flere vil nok utvikle for både android og market.

 

Ehm, du vet at all intekten som utvilkere tjener via sine programmer i Android Market går kun til dem og ikke til Google?
Google tar 30 % av alle kjøp over android market. I allefall om denne kilden er korrekt. Det bør den være siden den er fra google selv.

 

Så å sammenligne APple og Google i dette blir galt.
Nei det blir ikke galt, og det hadde helle ikke vært galt uansett hvor mange % google tar.

Du sier at det ikke akkurat er enkelttilfelle?

 

Du har tydligvis ikke fått med deg at jeg formidler det som er dårlig med iOS OVER Android. Dere blir illsinte og forsvarer dere med nebb og klør når noen kommer med noe negativt om iOS.

 

Jeg klarer fint å stå frem alene å si at det er noe som er dårlig med Android 2.1 på min XPERIA X10 f.eks.

 

Er ikke rart folk går mann av huse for å rakke ned på dere når dere ikke tåler at noen sier noe negativt om iOS.

 

Jeg har hvertfall 10000 ganger gitt både linker og video klipper som viser hva som er dårlig med iOS. Men problemet er at dere forsvarer dere med å si pfffffft, ække så farlig så lenge det er greit for DERE. Men poenget er ikke at det skal være greit for dere, poenget er at det skal være et OS som faktisk er fremtidsrettet og som fungerer veldig bra uten noen form for irriterende ting.

 

Med at du må bruke iTunes til ALT når du har en iPhone eller iPad, så er det faktisk nok stort irritasjons problem for meg at det avgjør at jeg går for Android i stedet.

 

Hva skjer om du installerer iTunes på en annen datamaskin og vil ha over sanger der i fra?, jo da lager iTunes et nytt iTunes bibliotek og sletter rubbel og bit av det du har på din iPhone fra før av. Skikkelig bra det må jeg si.

 

Og med at iTunes ødelegger bildene dine totalt når du skal overføre / synce bilder via iTunes over til din iOS enhet. Så er det også nok til å holde seg langt unna iPhone siden du er 100% avhengig av å måtte ha iTunes da.

 

Jeg kan fortsette her i lang tid med å fortelle hva som er regelrett elendig med iOS og iTunes. Men skal la være siden dere ikke vil innse de negative tingene uansett.

 

Er så mange ulemper med å bruke iPhone i det daglige liv at jeg får frysninger på ryggen av det. Så ille er det. Joda, disse tingene funker da, men er så mye om og men for å få til det ene og det andre. Du får ikke lov til å slette programmer og mp3 filer uten å bruke iTunes f.eks. Så jah, bare det er jo vanvittig dårlig.

 

Så til det andre. Er ikke det jeg sier. jeg sier at flere og flere vil gå over til Android om det fortsetter som det linken om det spill selskapet viser til. Det er hva jeg tror.

 

Du vet at Symbian hadde enormt mange utvilkere dem noen år tilbake. Men du vet hva som skjedde. Det var lite utvikling i Symbian og Android kom. Og hva skjedde?, jo, en hel haug med utviklere forlot Symbian og gikk over til Android. Nemlig fordi alle gikk møkk lei av Symbian siden det var lite utvikling der.

 

Og når sier det JEG TRO vil skje. Om ikke Apple gjør noen store forandringer i iOS snart, så vil faktisk flere og flere brukere gå lei iOS siden OS'et for det meste står i ro med lite utvikling.

 

Å få noen nye bug fikser her og der og så gi noen få nye funksjoner er ikke direkte å utvikle noe videre.

 

Ta Google f.eks. Dem gikk i fra Android 2.3.3 til Android 3.0 Honeycomb. DER har du skikkelig utvikling.

 

Ta f.eks det MMO spillet som jeg spiller, det heter EVE Online. Det er en av de få MMO spillene i verden som utvikler seg mest. Og gjett hva som har skjedd?, jo EVE Online er en av de ytterst få MMO spillene som er mest populært og det spillet som bare vokser og vokser.

 

Og hva var det som fikk dem til å vokse å bli så vanvittig suksessfullt?

 

Jo, dem kom med masse nytt og oppgraderte grafikken og UI'en totalt og masse annet i spillet. Nå i vår kommer også Walking in Station som er en helt vanvittig stor ting som EVE aldri har hatt før.

 

Slike ting tiltrekker ser enormt mange nye brukere og holder på sine eksisterende kunder. Selv Apple liker EVE Online siden dem bruker bilder av spillet på MacBook Pro og Air sin side på Apple siden.

 

Men som du sikker også vet, så har ikke akkurat Apple med iOS vokst noe det siste året akkurat. Og hva kommer det av?

 

Tror iOS har vokst 0.1% siden oktober 2010 til nå.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

iOS selger enormt bra, så de har nok vokst mer enn 0.1% Du tenker sikkert på den statistikken om subscribers i USA som nylig ble publisert.

Etter å ha sjekket nærmere på hva det var, så stemmer dette faktisk.

 

Finnes det noen tall på hvor mye Apple har vokst i løpet av ett år nå?

Gjeeeeesp. Ja du understreket i allefall poengene mine.

Poengene dine er at dere ikke tåler trynet på dem som kommer med noe negativt om iOS. Og at dere går i full forsvarsmodus med nebb og klør og later som at ingenting er feil med iOS eller at noe mangler med iOS.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Apple har delt ut 1,7 milliarder$, delt på ca 300.000 apps... hmmmm det blir ikke så imponerende mange $ per app... ikke om man vet at det er noen få som tjener veldig mye..

 

 

Apples plattform er ødelagt, sier EA-grunnlegger Trip Hawkins

 

Her har vi en som har forstått hva som kommer til og bli litt av problemet til Apple:

 

"Spillveteranen snakket om hvordan det rett og slett ikke er mulig for mange å tjene penger på å lage spill til Apples håndholdte produkter.

 

- For noen måneder siden hadde en lokal avis her en sak om hvor fantastisk Apple nå gjør det. De hadde sørget for at alle utviklerne i AppStore tilsammen hadde tjentt en milliard dollar! Og ikke nok med det, det var nå 250.000 apps å velge mellom der, helt utrolig!, sa Hawkins, før han stoppet opp for en kunstpause.

 

Kom igjen, om du er en journalist med respekt for deg selv, hvordan kan du ikke gjøre en utregning på dette? Del én millard dollar på en kvart million, og du får ... 4000 dollar per applikasjon. Ser du problemet med dette? Det er ikke engang nok til å betale for et ålreit fussball-bord, sa Hawkins til latter fra salen."

 

www.pressfire.no/spesialer/intervjuer/3168/er-angry-birds-spillenes-idol-vinner

Lenke til kommentar

Men uansett, for å komme mere tilbake på hva denne tråden handler om så skal jeg si hva iOS burde få og hva Android burde få.

 

Ok, la oss starte med iOS.

 

1. Widgets.

 

2. Themes.

 

3. Live Wallpapers.

 

4. Ekstern harddisk mulighet.

 

5. Mulighet til å kunne skifte ut Home launcheren.

 

6. Mulighet til å overføre musikk, film, bilder og programmer til iOS enhetene uten å måtte bruke iTunes.

 

7. Mulighet for å kunne installere Andobe Flash om noen vil det.

 

8. Mye bedre notification system. Som f.eks den i Android eller noe lignende eller bedre.

 

9. Støtte for ZIP, RAR og SFX filer.

 

10. Muligheten til å sette opp forskjellige strøm alternativer på hvordan du bruker telefonen. Apple har sagt selv at iPhone 4 kan overopphete. Så hadde vært en fin ting å ha.

 

11. Ha grunnleggende funksjonalitet som a sende kontaktkort, musikk, bilder og filmer via Bluetooth, lagre websider, kalenderuke visning osv.

 

12. Og ikke minst ha et mye mere åpent OS.

 

Så er det over til Android.

 

Dette er hva Android burde blir bedre på.

 

1. Bedre Market (men dette kommer etterhvert).

 

2. GPU-akselerert UI i mobilversjonen av Android (dette kommer sikkert i neste release av Android til smart mobiler).

 

Er kun dette jeg kommer på i farten på hva som burde komme til Android nå. Vil skrive inn flere ting under Android her om jeg kommer på flere ting senere.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

iOS selger enormt bra, så de har nok vokst mer enn 0.1% Du tenker sikkert på den statistikken om subscribers i USA som nylig ble publisert.

Etter å ha sjekket nærmere på hva det var, så stemmer dette faktisk.

 

Finnes det noen tall på hvor mye Apple har vokst i løpet av ett år nå?

Gjeeeeesp. Ja du understreket i allefall poengene mine.

Poengene dine er at dere ikke tåler trynet på dem som kommer med noe negativt om iOS. Og at dere går i full forsvarsmodus med nebb og klør og later som at ingenting er feil med iOS eller at noe mangler med iOS.

 

Du må gjerne komme med noen eksempler på påstandene dine om at jeg ikke tåler noe negativt om iOS, og at jeg går i full forsvarsmodus og later som at ingenting er feil med iOS eller at noe mangler med iOS.

Om du ser i første innlegget i denne tråden så er allerede en av påstandene dine latterliggjort.

 

 

 

 

Ellers så kommer du jo med flere gode poenger i ditt siste innlegg. Mange er småting, men mer personalisering er det sikkert mange som ønsker. Deriblant meg, men for min del så trenger de ikke å prioritere dette. Få heller på plass statuslinje og snarveier til diverse funksjoner på denne.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Om du ser i første innlegget i denne tråden så er allerede en av påstandene dine latterliggjort.

Som hva da?

 

Alt jeg ser at du har skrevet ned hva du vil at Android og iOS skal være bedre i. Og det er jo bare bra det. Men nå har jo jeg skrevet ned det jeg vil at iOS og Android skal være bedre i.

 

Din påstand var:

Og at dere går i full forsvarsmodus med nebb og klør og later som at ingenting er feil med iOS eller at noe mangler med iOS.

 

Din påstand er jo tydeligvis ikke korrekt da jeg i første innlegg i denne tråden forteller om ting jeg ønsker i ios, og om jeg ønsker noe så må det jo mangle?

 

 

Lenke til kommentar
Om du ser i første innlegget i denne tråden så er allerede en av påstandene dine latterliggjort.

Som hva da?

 

Alt jeg ser at du har skrevet ned hva du vil at Android og iOS skal være bedre i. Og det er jo bare bra det. Men nå har jo jeg skrevet ned det jeg vil at iOS og Android skal være bedre i.

 

Din påstand var:

Og at dere går i full forsvarsmodus med nebb og klør og later som at ingenting er feil med iOS eller at noe mangler med iOS.

 

Din påstand er jo tydeligvis ikke korrekt da jeg i første innlegg i denne tråden forteller om ting jeg ønsker i ios, og om jeg ønsker noe så må det jo mangle?

Jeg boldet og underlinet over noe som du tydligvis ikke fikk med deg.

 

Om du hadde fått det med deg så hadde du sett at dette ikke bare gjelder deg.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Om du ser i første innlegget i denne tråden så er allerede en av påstandene dine latterliggjort.

Som hva da?

 

Alt jeg ser at du har skrevet ned hva du vil at Android og iOS skal være bedre i. Og det er jo bare bra det. Men nå har jo jeg skrevet ned det jeg vil at iOS og Android skal være bedre i.

 

Din påstand var:

Og at dere går i full forsvarsmodus med nebb og klør og later som at ingenting er feil med iOS eller at noe mangler med iOS.

 

Din påstand er jo tydeligvis ikke korrekt da jeg i første innlegg i denne tråden forteller om ting jeg ønsker i ios, og om jeg ønsker noe så må det jo mangle?

Jeg boldet og underlinet over noe som du tydligvis ikke fikk med deg.

 

Om du hadde fått det med deg så hadde du sett at dette ikke bare gjelder deg.

 

Herregud da man, jeg kan jo lese. Det betyr jo ingenting, du legger disse påstandene uansett på meg.

Lenke til kommentar
Herregud da man, jeg kan jo lese. Det betyr jo ingenting, du legger disse påstandene uansett på meg.

Åja herregud, jeg vet du føler deg truffet av at du også kan være inne i bildet der av og til, men dette gjelder ikke kun deg.

 

Hadde dette kun gjeldt deg, så hadde jeg klart og tydelig sagt DEG / DU i stedet for DERE.

 

Så nei, dette gjelder ikke kun deg, selv om du oppfatter det slikt.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Herregud da man, jeg kan jo lese. Det betyr jo ingenting, du legger disse påstandene uansett på meg.

Åja herregud, jeg vet du føler deg truffet av at du også kan være inne i bildet der av og til, men dette gjelder ikke kun deg.

 

Hadde dette kun gjeldt deg, så hadde jeg klart og tydelig sagt DEG / DU i stedet for DERE.

 

Så nei, dette gjelder ikke kun deg, selv om du oppfatter det slikt.

Tøvet ditt har tydeligvis ingen ende. Mener ikke å såre deg nå eller noe slikt, men har du lesevansker?

 

 

Jeg har fortsått hele tiden at dette ikke gjelder kun meg, men en slags gruppe. Men når du skrivet at det ikke gjelder kun meg, så sier du samtidig at det gjelder meg. Så jeg lurer fremdeles på om du kan oppdrive noe slags sitater eller sitasjoner der jeg oppfører meg slik du påstår. Eller mener du kanskje engentlig å si at jeg ikke er en av gruppen?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Herregud da man, jeg kan jo lese. Det betyr jo ingenting, du legger disse påstandene uansett på meg.

Åja herregud, jeg vet du føler deg truffet av at du også kan være inne i bildet der av og til, men dette gjelder ikke kun deg.

 

Hadde dette kun gjeldt deg, så hadde jeg klart og tydelig sagt DEG / DU i stedet for DERE.

 

Så nei, dette gjelder ikke kun deg, selv om du oppfatter det slikt.

Tøvet ditt har tydeligvis ingen ende. Mener ikke å såre deg nå eller noe slikt, men har du lesevansker?

 

 

Jeg har fortsått hele tiden at dette ikke gjelder kun meg, men en slags gruppe. Men når du skrivet at det ikke gjelder kun meg, så sier du samtidig at det gjelder meg. Så jeg lurer fremdeles på om du kan oppdrive noe slags sitater eller sitasjoner der jeg oppfører meg slik du påstår. Eller mener du kanskje engentlig å si at jeg ikke er en av gruppen?

Tøvet?

 

Du klarer tydligvis ikke å lese hva jeg skriver her.

 

Jeg sier at du (til tider og dermed ikke ment at du er det i denne topic'en) og andre her i denne topic'en og ellers andre topic's som handler om iOS og Android normalt sett forsvarer iOS med nebb og klør og mener at alle de manglene som iOS har ikke er noe å bry seg om og at det går så fint med alle de manglene.

 

Selv om det er greit for dere at det er slikt, så finnes det enormt mange millioner andre mennesker ute i verden som vil ha et OS som faktisk er like bra som Android når det kommer til funksjonalitet og valgmuligheter selv om dem ikke vil ha Android.

 

Så jeg sier det igjen, om du føler at du ble tatt for det her, så tok du feil. For jeg har aldri sagt kun at du er det her, jeg har sagt at mange andre er det her.

 

Så nå håper jeg at du kan ro litt ned her og se hva jeg sier her før du går amokk igjen.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du neste gang du påstår at jeg er enten det ene eller det andre så kommer du med noen gode beviser. Jeg tror du får problemer. Det er i allefall ikke vanskelig å se hvor hjertet ditt hører hjemme. Du er så hjernevasket fanboy som det er mulig å bli. Prøv heller å forstå hvorfor enkelt velger iOS selv om det i dine øyne er latterlig å velge operativsystemet med mindre funksjoner. Bare prøv å sett deg inn i alle personers forskjellige behov. Prøv også å ikke lese deg blind på alle disse flotte tallene rundt om. Og da gjelder det tall fra både apple og google, de vil alltid vinkle det for at det skal fremstå best mulig. Du klarer lett å se dette nå det kommer til Apple, men med en gang det gjelder google og android så er du blind som en flaggermus.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du neste gang du påstår at jeg er enten det ene eller det andre så kommer du med noen gode beviser. Jeg tror du får problemer. Det er i allefall ikke vanskelig å se hvor hjertet ditt hører hjemme. Du er så hjernevasket fanboy som det er mulig å bli. Prøv heller å forstå hvorfor enkelt velger iOS selv om det i dine øyne er latterlig å velge operativsystemet med mindre funksjoner. Bare prøv å sett deg inn i alle personers forskjellige behov. Prøv også å ikke lese deg blind på alle disse flotte tallene rundt om. Og da gjelder det tall fra både apple og google, de vil alltid vinkle det for at det skal fremstå best mulig. Du klarer lett å se dette nå det kommer til Apple, men med en gang det gjelder google og android så er du blind som en flaggermus.

Igjen så kommer du met en haug med tull som ikke har noe med det jeg snakker om.

 

Hvor mange ganger må jeg si det at jeg bare forteller hva som er dårlig med iOS?

 

Jeg gjør ikke det for å få dere som allerede har en iOS enhet til å snu, men jeg gjør det FOR Å FÅ FOLK SOM SKAL KJØPE SEG EN NY MOBIL til å faktisk se hva som er dårlig med iOS. For så å ta en avgjørelse på om dem vil ha en iOS enhet eller ikke.

 

Så bare fordi jeg forteller alle de negative sidene med iOS til dem som faktisk ikke er klar over de negative tingene, så er jeg en Android fanboy?

 

Javel, går du den veien, så er du en hjernevasket Apple fanboi som ikke tåler at andre folk kommer med sannheten om iOS og deres fantastiske og revolusjonerende og magiske enheter.

 

Igjen, du går amokk bare fordi jeg kom med faktaer på hva som er dårlig med iOS.

 

Jeg har linket til hva som er dårlig med iOS og har også gitt 12 punkter på hva Apple burde gjøre med iOS. Da burde du være fornøyd med det i denne topic'en.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Apple har delt ut 1,7 milliarder$, delt på ca 300.000 apps... hmmmm det blir ikke så imponerende mange $ per app... ikke om man vet at det er noen få som tjener veldig mye..

 

 

Apples plattform er ødelagt, sier EA-grunnlegger Trip Hawkins

 

Her har vi en som har forstått hva som kommer til og bli litt av problemet til Apple:

 

"Spillveteranen snakket om hvordan det rett og slett ikke er mulig for mange å tjene penger på å lage spill til Apples håndholdte produkter.

 

- For noen måneder siden hadde en lokal avis her en sak om hvor fantastisk Apple nå gjør det. De hadde sørget for at alle utviklerne i AppStore tilsammen hadde tjentt en milliard dollar! Og ikke nok med det, det var nå 250.000 apps å velge mellom der, helt utrolig!, sa Hawkins, før han stoppet opp for en kunstpause.

 

Kom igjen, om du er en journalist med respekt for deg selv, hvordan kan du ikke gjøre en utregning på dette? Del én millard dollar på en kvart million, og du får ... 4000 dollar per applikasjon. Ser du problemet med dette? Det er ikke engang nok til å betale for et ålreit fussball-bord, sa Hawkins til latter fra salen."

 

www.pressfire.no/spesialer/intervjuer/3168/er-angry-birds-spillenes-idol-vinner

Når man da bruker den kraftige veksten til Android Market som et argument for at Android er på frammarsj så minner dette litt om "throw shit at the wall and see if it sticks"-argumentering ... vil man egentlig ha flere apps i Android Market (bra fordi det tyder på vekst) eller færre apps i Android Market (bra fordi det blir færre utviklere å dele fortjenesten på)? :p

 

Når det er sagt så vil et altfor stort volum av applikasjoner selvsagt medføre utfordringer. Ekstremt mye vil være mer eller mindre likt, og det vil være vanskelig å skille seg ut i mengden. Både Android og iOS vil oppleve disse problemene, begge har vel flere hundre tusen apps tilgjengelige nå. 99,9999 % av disse er bare støy for en gjengs forbruker.

Lenke til kommentar

To ting jeg kunne ønske meg ble gjort av Google ifm. android:

- Bedre organisering/søkemuligheter i market. Mulig det er bedre i nettutgaven, den har jeg ikke sett så nøye på, men ønsker uansett flere muligheter fra tlf. Feks. mulighet til å søke bare etter gratisapps.

- Oppdatering av systemet uavhengig av produsenten. Denne er vel minst realistisk. Det jeg i første rekke tenker på er mulighet til bugfix/sikkerhetsoppdateringer i kjernekomponentene i android der endringene ikke er hw-avhengige. Muligens stille krav til leverandørene av enheter som skal kjøre android om f.eks. minst to års support/oppdateringsansvar etter at en enhet er lansert. Ev pålegge dem å rulle ut kritiske oppdateringer til sine enheter innen en viss tid.

 

IOs har jeg ikke videre kjennskap til, men en ting jeg alltid har hatet med appledingser er tvangstrøya som heter iTunes. For meg er det mye mer naturlig å bruke en filbehandler for å flytte filer til og fra enheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...