Gå til innhold

Hva synes du google og apple bør gjøre med deres mobil OS.


Anbefalte innlegg

Og at man kan låse opp et hav av funksjoner / ting som man normalt ikke har med en ikke-jailbreaket iPhone.

 

Gratis apps er vel hovedmotivatoren, med mindre at en kameraknapp på låseskjermen er viktig nok for deg til at du gladelig vasser igjennom en sjø av potensielle problemer.

 

Jeg er klar over de "teoretiske" godene ved jailbreak, men jeg savner konkrete eksempler på apps til iPhone som gjør det verdt å jailbreake. Jeg pleide som sagt å jailbreake mine tidligere iPhoner, på den tiden når man måtte kjøpe dem fra USA og de manglet veldig vesentlige funksjoner som copy/paste osv, men nå ser jeg ikke lenger poenget.

 

Poenget er å snyte hardtarbeidende apputviklere for penger ved å piratkopiere tusenvis av kroner i software. Men spør du noen her på forumet er "customiserte meldingslyder" eller noe svaret man får.

Endret av Lilac1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen med en jailbreaket iPhone som kan fortelle meg hvorfor de syntes det er verdt det?

 

iOS er rett og slett en pinlig opplevelse uten oppsatt med apps som krever jailbreak. Se f.eks. her og her.

 

Du vil ikke ønske å ta frem en iPhone 4 i samme rom som en HTC Desire uten dette. Det blir for flaut.

Lenke til kommentar

Kom over en artikkel for litt siden der 30% av alle som jailbreaket sin enheter, gjor dette primært for å få gratis applikasjoner. Det tallet er faktisk veldig høyt. Så Lilac1 har rett i det han sier. Men husk også på at det er 70% som jailbreaker for andre grunner. Noen er nysjerrige, andre for å få mer funksjoner, muligheter og frihet.

Lenke til kommentar

Min klassekamerat fikk samsung galaxy s og jeg fikk iPhone 4 samme uke. Nesten hele klassen ville prøve min telefon mens bare 2-3 stk. ville prøve androiden. Derfor liker jeg iPhone 4.

 

Synes google burde prøve og gjøre Android mere stabilt og litt mindre nerdete. også gjøre seg litt mere kjent, slik at vanlige folk vet hva det er.

 

iPhone: bedre notifications

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

iPhone: bedre notifications

 

Hoho, vet ikke helt der kompis. Push notifications systemet te iPhone e litt utdatert.. Det sies at det vil bli hovedtemaet i neste lansering av iOS. Den kan jo bare håndtere en notification av gangen, mens Android har en lagre ettersom de "popper" inn. Også er det, selvfølgelig, mer oversiktlig i Android, mens på iPhone opper dritten opp og tar halve skjermen også må du velge enten eller. På Android kan du du gjøre ditten og datten, uten av notificationen påvirker deg.

Lenke til kommentar

Min klassekamerat fikk samsung galaxy s og jeg fikk iPhone 4 samme uke. Nesten hele klassen ville prøve min telefon mens bare 2-3 stk. ville prøve androiden. Derfor liker jeg iPhone 4.

 

På grunn av at du får mere oppmerksomhet ? Ting som funksjonalitet og fleksibilitet er ikke viktig :p ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

iPhone: bedre notifications

 

Hoho, vet ikke helt der kompis. Push notifications systemet te iPhone e litt utdatert.. Det sies at det vil bli hovedtemaet i neste lansering av iOS. Den kan jo bare håndtere en notification av gangen, mens Android har en lagre ettersom de "popper" inn. Også er det, selvfølgelig, mer oversiktlig i Android, mens på iPhone opper dritten opp og tar halve skjermen også må du velge enten eller. På Android kan du du gjøre ditten og datten, uten av notificationen påvirker deg.

Nå mente han vel dette som forslag på en ting med rom for forbedring, noe som jeg er helt enig i.

For min egen del har push fungert greit nok, men det kunne godt ha vært et arkiv de ble lagret i.

Lenke til kommentar

 

iPhone: bedre notifications

 

Hoho, vet ikke helt der kompis. Push notifications systemet te iPhone e litt utdatert.. Det sies at det vil bli hovedtemaet i neste lansering av iOS. Den kan jo bare håndtere en notification av gangen, mens Android har en lagre ettersom de "popper" inn. Også er det, selvfølgelig, mer oversiktlig i Android, mens på iPhone opper dritten opp og tar halve skjermen også må du velge enten eller. På Android kan du du gjøre ditten og datten, uten av notificationen påvirker deg.

Nå mente han vel dette som forslag på en ting med rom for forbedring, noe som jeg er helt enig i.

For min egen del har push fungert greit nok, men det kunne godt ha vært et arkiv de ble lagret i.

Åja, sant, mistolka "setninga" da.

Lenke til kommentar

Push notifications systemet te iPhone e litt utdatert.. Det sies at det vil bli hovedtemaet i neste lansering av iOS. Den kan jo bare håndtere en notification av gangen, mens Android har en lagre ettersom de "popper" inn. Også er det, selvfølgelig, mer oversiktlig i Android, mens på iPhone opper dritten opp og tar halve skjermen også må du velge enten eller. På Android kan du du gjøre ditten og datten, uten av notificationen påvirker deg.

Notified er hovedgrunnen til at jeg har jailbreaket min iPhone 4.

Lenke til kommentar

Min klassekamerat fikk samsung galaxy s og jeg fikk iPhone 4 samme uke. Nesten hele klassen ville prøve min telefon mens bare 2-3 stk. ville prøve androiden. Derfor liker jeg iPhone 4.

 

På grunn av at du får mere oppmerksomhet ? Ting som funksjonalitet og fleksibilitet er ikke viktig :p ?

hehe. tenkte også det samme. kjøper man ting for å få oppmerksomhet, da er det noe galt :p

 

Grunnen til at alle flokka rundt fonen din er pga apple har ganske snedig og enkel reklame som får "alle" til å tro at apple er best. Var vel en på forumet her som ville ha iphone4 pga reklameteksten: "dette forandrer alt" :D

 

Uansett, det jeg syns Google burde gjøre med Android er bedre layout på programmene. Er ganske mange apps som ser ut som at de ble utviklet på 90-tallet. og hakkete overganger ved åpning av menyer etc får OS'et til å virke uferdig.

 

ang Apple og Ios så er det neppe mange som liker notification systemet. der har de noe å lære av Android. Ellers så burde muligheten for å bruke IM bli mye bedre. jeg vet aldri om jeg blir logga ut av IM appen om jeg ikke bruker den på en stund. og akkurat på IM delen så er notification-systemet helt forferdelig.

 

og ordentlig multitasking ville vært knall. Den kan jo ikke laste ned ting i bakgrunnen engang.

 

Og et felles sted hvor man kan lagre ting selv uten å måtte gå via apps. Tenk mine dokumenter på windows.

 

For å virke nøytral i denne debatten så kan jeg si at jeg bruker Windows laptop, Android mobil og Ios ipad :)

Lenke til kommentar

Ett spill og en haug med ukjente faktorer. Nei sier meg ingenting.

Joda, dette er for ett firma, men du ser hvor dette vil gå sant?

 

Er bare snakk om tid før Android tar over iOS totalt i alt.

 

Og hva tror du egentlig som vil skje når flere og flere tjener MYE mere på Android over iOS?

 

Jo flere og flere vil gå i fra iOS over til Android.

Lenke til kommentar

Er ikke noe poeng i å diskutere med Vindicator, han nekter å tenke over noe av det han sier, og virker helt ærlig talt å være på samme stadie som 16 åringer er mentalt.

Selv om kanskje ikke innholdet i linken kan brukes til å konkludere på generell basis, er det du gjør her et tegn på at du ikke har noe å komne med selv. Det å begynne å fjase om andre debattanters mentale nivå er bare å synke til det ytterste lavmål og hører ingen steder hjemme, så du gjør ikke deg selv noen tjenester.

Endret av teitur
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...