Gå til innhold

Kamptråd: Norge - Danmark


Hanske

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Drillo burde ha byttet til 4-4-2 etter 1. omgang. Hauger var usynlig hele kampen og gjorde ikke stort annet enn å dekke rom, som er greit nok det. Men med en spiss mer ville vi ha presset mer fremover, og BH Riise kunne ha føkket utpå kanten, hvor han kanskje kunne ha gjort noe godt for seg. Moa hadde for lite arbeidsplass hele kampen. En Ivers som makker ville ikke gjort ting annet enn bedre.

Lenke til kommentar

Utrolig hvor lite kreative spillerne på landslaget er. Kreativiteten på junior-nivå er ca. 700 ganger bedre. Kanskje på tide å få inn noen spillere som tør å prøve å gå med ballen. Spillet stopper jo helt opp når de ikke finner noen å sentre til, det virker som om de ikke tør å gå med ballen.

 

Jeg er 100 % seriøs når jeg sier at jeg sannsynligvis kunne gjort en bedre jobb enn mange av landslagsspillerne i dag. Overrasker meg egentlig hvor dårlig nivået på profesjonelle fotballspillere er hver eneste gang jeg ser tippeligaen o.l. Opptil flere jeg kjenner kunne nok hevdet seg på det nivået om de hadde fått sjansen.

 

Erik_Mykland__Mygge_157233a.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En svak kamp av Norge, men også ganske begredelig av Danmark. Begge lag var med på å dra underholdningsnivået ned i bånn av kummen, selv om spenningsnivået alltid var høyt. Jeg finner det rart at Hauger spiller hele kampen. Kreativiteten på midtbanen er helt borte, og jeg tror Braaten burde spilt minst fra pause. Kanskje kunne Drillos plan B med hell vært plan A denne gangen. Alle feilene og ufungerende spill til tross, det er noe med Drillo, og det er noe med Drillo på Ullevaal som gjør at vi fortsatt er ubeseiret og best av de fem lagene på fire kamper. La oss håpe vi bæsjer på Kypros og Island, drar poeng fra Danmark og at danskene går på en smell mot bunnlagene. Da er vi i EM!

Lenke til kommentar

La oss si Portugal vinner alle kampene, Norge taper mot Danmark og Portugal men vinner de to siste, og Danmark vinner alle bortsett fra mot Portugal.

 

Da står det vel 19 poeng til Portugal og 16 til Norge og Danmark. Vet ikke om det avgjøres på innbyrdes eller målforskjell da.

 

Men jeg tror danskenes arroganse gjør at de snubler mot Island. Jeg håper i hvert fall.

 

Danmark har to skikkelig dårlige kamper, en mot oss og en mot Island. Jeg blir overrasket om de klarer å ta 9 poeng til, men jeg tror vi skal klare 6 poeng.

Lenke til kommentar

Har vi ingen bedre enn Ruud til å stå på den høyrekanten enn Høgli? Verste jeg har sett på lenge. Og hver gang jeg ser J.A Riise så får jeg hjertet i halsen, det er bra at han er flink offensiv, men pokker heller er du i den bakre fireren så får du nå for helvete være der når motstanderen løper nedover. Hvorfor spiller ikke den fyren ving?

Lenke til kommentar

Vi har i hvertfall en lys landslagstid i møte. Med Solbakken som trener og nange unge spillere som kommer opp nå, hovedsaklig grunnet tippeligaklubbene sin økte satsing på talentutvikling. Danmark ligger foran oss med Kjær og Eriksen som begge kan utvikle seg til spillere på verdens ledende klubblag.

Endret av Lester Freemon
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å tippe hvordan tabellen vil se ut når kvalifiseringen er slutt. Er dere enige?

 

1. Norge eller Portugal - 17 poeng

3. Danmark - 15 poeng

4. Island - 4 poeng

5. Kypros - 2 poeng

 

Kamper:

 

Norge:

Island Norge - 1-2 - 3 poeng

Norge Portugal - 1-0 - 3 poeng

Kypros Norge - 1-2 - 3 poeng

Norge Danmark 1-1 - 1 poeng

 

Portugal Norge - 0 poeng

Norge Island - 3 poeng

Danmark Norge - 1 poeng

Norge Kypros - 3 poeng

 

Totalt: 17

 

Portugal:

Portugal Kypros - 4-4 - 1 poeng

Norge Portugal - 1-0 - 0 poeng

Portugal Danmark 3-1 - 3 poeng

Island Portugal - 1-3 - 3 poeng

 

Portugal Norge - 3 poeng

Kypros Portugal - 3 poeng

Portugal Island - 3 poeng

Danmark Portugal - 1 poeng

 

Totalt: 17

 

Danmark:

 

Danmark Island - 1-0 - 3 poeng

Portugal Danmark - 3-1 - 0 poeng

Danmark Kypros - 2-0 - 3 poeng

Norge Danmark - 1-1 - 1 poeng

 

Island Danmark - 3 poeng

Danmark Norge - 1 poeng

Kypros Danmark - 3 poeng

Danmark Portugal - 1 poeng

 

Totalt: 15

 

Kypros:

 

Portugal Kypros - 4-4 - 1 poeng

Kypros Norge - 1-2 - 0 poeng

Danmark Kypros - 2-0 - 0 poeng

Kypros Island - 0-0 - 1 poeng

 

Kypros Portugal - 0 poeng

Island Kypros - 0 poeng

Kypros Danmark - 0 poeng

Norge Kypros - 0 poeng

 

Totalt: 2

 

Island:

 

Island Norge - 1-2 - 0 poeng

Danmark Island - 1-0 - 0 poeng

Island Portugal - 1-3 - 0 poeng

Kypros Island - 0-0 - 1 poeng

 

Island Danmark - 0 poeng

Norge Island - 0 poeng

Island Kypros - 3 poeng

Portugal Island - 0 poeng

 

Totalt: 4

 

Jeg innser at det blir tøft nå. Vi må ta poeng i Parken eller Lisboa for avansement. Jeg tror vi greier uavgjort i København. Er vi heldige kan vi ta seieren. Men da skal vi være heldige.

Endret av Hanske
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk så tror jeg Norge slår Portugal borte. Fordi ingen tror at vi vinner i Lisboa. Dessuten var Danmark og Bosnia svært nærme seier i Lisboa. En annen ting er at vi møter Portugal midt i tippeliga-sesongen. Mens den portugisiske slutter i April

 

Med litt flaks går det. Vi får satse på en stor porsjon flaks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å sanke poeng på en særs dårlig dag, er ikke så gale det.

 

Banens dårligste var publikum. 20 000 nordmenn som lar dansker synge uten kamp, hva pokker? Fortsetter det slik er det like greit å flytte landskampene til Brann Stadion eller Lerkendal.

 

 

Evt. Alvheim, tror ikke dansker gidder reise så langt opp.

Det er ikke rart, de gjennomsnittlige tilskuere på Ullevål er barnefamilier som sitter og holder kjeft mens de gumler i seg pølser og brus. Sånn ser du i andre ligaer som Premier League også, nesten alltid bortesupporterene som lager mest stemning.

Lenke til kommentar

Synes Drillo burde ha byttet til 4-4-2 etter 1. omgang. Hauger var usynlig hele kampen og gjorde ikke stort annet enn å dekke rom, som er greit nok det.

 

Heh.... OK!

 

En av Norges beste i går og tok han der yplingen til danskene (Han som step_up tror er Bendtner) fullstendig ut av kampen.

Lenke til kommentar
Jeg er 100 % seriøs når jeg sier at jeg sannsynligvis kunne gjort en bedre jobb enn mange av landslagsspillerne i dag. Overrasker meg egentlig hvor dårlig nivået på profesjonelle fotballspillere er hver eneste gang jeg ser tippeligaen o.l. Opptil flere jeg kjenner kunne nok hevdet seg på det nivået om de hadde fått sjansen.

Sofahelt. Tempoet er et helt annet, og kan ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar

Saken er forsåvidt grei. Er vi gode nok, klarer vi sannsynligvis

hale en kvalifisering i land.

 

Men sånn som det så ut i går er vi på ingen måte det. Primitiv fotball er helt riktig å kalle det. Norge spiller stort sett på lykke og fromme.

 

Laget må bli et godt stykke bedre om det skal ha noe i et sluttspill å gjøre. Bedre spillemessig.

 

Ikke minst mangler vi enerne nå(som vi hadde på 90-tallet) spesielt på midtbanen.

Lenke til kommentar
Jeg er 100 % seriøs når jeg sier at jeg sannsynligvis kunne gjort en bedre jobb enn mange av landslagsspillerne i dag. Overrasker meg egentlig hvor dårlig nivået på profesjonelle fotballspillere er hver eneste gang jeg ser tippeligaen o.l. Opptil flere jeg kjenner kunne nok hevdet seg på det nivået om de hadde fått sjansen.

Sofahelt. Tempoet er et helt annet, og kan ikke sammenlignes.

Jeg for min del ser ikke særlig forskjell på tempoet i går og det som er vanlig i eliteserien for junior. Forskjellen er vel at på juniornivå er det mye mer press på deg når du får ballen, ettersom folk faktisk gidder å gå i press. Ærlig talt, forskjellen på junior (~19 år) og opp til senior er ikke særlig stor. I dårlige kamper som i går kunne man med fordel byttet ut flere av seniorspillerne med spillere på U21 o.l. ettersom de sannsynligvis er mye mer tent på å spille, og nivået ikke er særlig annerledes på de beste på U21 og de dårligste på seniornivå.

Lenke til kommentar

Når jeg sitter å leser aviser å slikt i da lurer jeg på om jeg faktisk satt å så på samme kamp.

 

Greit at Norge spiller en elendig kamp, eller ihvertfall langt under det vi kan forvente.

 

Spørsmålet mitt er... var egentlig danskene SÅÅÅÅ mye bedre?

 

Joda, de var bedre men at de rundspilte oss?????

Lenke til kommentar

Synes Drillo burde ha byttet til 4-4-2 etter 1. omgang. Hauger var usynlig hele kampen og gjorde ikke stort annet enn å dekke rom, som er greit nok det.

 

Heh.... OK!

 

En av Norges beste i går og tok han der yplingen til danskene (Han som step_up tror er Bendtner) fullstendig ut av kampen.

Snakker du om Eriksen? Han var jo et uromoment i store perioder av kampen, en av Danmarks farligste framover sammen med Rommedahl. Jeg ble også skuffet over Hauger, han manglet agressivitet og virket litt "bakpå" ved flere anledninger.

Lenke til kommentar

Når jeg sitter å leser aviser å slikt i da lurer jeg på om jeg faktisk satt å så på samme kamp.

 

Greit at Norge spiller en elendig kamp, eller ihvertfall langt under det vi kan forvente.

 

Spørsmålet mitt er... var egentlig danskene SÅÅÅÅ mye bedre?

 

Joda, de var bedre men at de rundspilte oss?????

 

De var merkbart bedre. Og da snakker vi om selve spillet, evnen til å kunne spille fotball. De var et bra par tre hakk over oss i ferdigheter, ballbehandling, passnings-sikkehet, mottak osv.

 

Norge mistet ballen, sleivet og strevde hele tiden. De måtte på sedvanlig vis bruke vesentlig mer energi og kraftanstrengelser for å få til noe.

Og det holdt bare noen små perioder i hver omgang. Ellers hadde Danskene stort sett kontrollen hele tiden. De var nærmere 2 og 3 mål til enn vi var det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...