Gå til innhold

Kamptråd: Norge - Danmark


Hanske

Anbefalte innlegg

Jeg bruker malen til Latias.

 

norway.gifNorge vs Danmark denmark.gif

 

Kvalifisering til EM-sluttspillet i Polen/Ukraina 2012.

26-03-2011 Kl. 20:00

Ullevål Stadion, Oslo

 

Vises på: tv2_logo.jpg

 

960x.jpg

 

 

Kampen spilles på Ullevål Stadion i Oslo. Kampen er i tillegg til å være et derby mellom to skandinaviske land, en kvalifiseringskamp til EM i 2012. Norge ligger for tiden på 11. plass på Fifa-rankingen, mens danskene inntar 28. plass. Dette betyr ikke at kampen blir enkel. Danmark har et godt fotballag, og var Skandinavias eneste land i VM 2010.

 

Norge ligger på førsteplass i gruppen, med tre seire av tre mulige, etter seire over Portugal, Island og Kypros.

 

Danmark ligger på tredjeplass, med seire over Island og Kypros, og tap for Portugal. Portugal har en kamp mer spilt enn Norge og Danmark.

 

Tabell, EM-kvalifisering gruppe H:

Norge - 9p

Portugal - 7p

Danmark - 6p

Kypros - 1p

Island - 0p

Da er troppene tatt ut:

 

 

Norge

Rune Almenning Jarstein - Viking

Espen Bugge Pettersen - Molde

Mohammed Abdellaoue - Hannover

John Carew - Stoke - Ute med skade - Erstattet av Daniel Braaten

Christian Grindheim - Heerenveen

Brede Hangeland - Fulham

Henning Hauger - Stabæk

Erik Huseklepp - Bari

Tom Høgli - Tromsø - Ute med skade

Steffen Iversen - Crystal Palace

Ruben Yttergård Jenssen - Tromsø

Jonathan Parr - Aalesund

Morten Gamst Pedersen - Blackburn

Bjørn Helge Riise - Sheffield United

John Arne Riise - Roma

Thomas Rogne - Celtic

Espen Ruud - Odense

Alexander Tettey - Rennes

Kjetil Wæhler - Aalborg

 

Danmark:

Anders Lindegaard (Manchester United)

Stephan Andersen (Brøndby)

Thomas Sørensen (Stoke)

Mathias Zanka Jørgensen (FCK)

Daniel Agger (Liverpool)

Daniel Wass (Brøndby)

Lars Jacobsen (West Ham)

Simon Kjær (Wolfsburg)

Christian Poulsen (Liverpool)

Christian Eriksen (Ajax)

Jakob Poulsen (Midtjylland)

Kasper Lorentzen (Randers)

Lasse Schøne (NEC Nijmejgen)

Michael Silberbauer (Utrecht)

Thomas Enevoldsen (Groningen)

William Kvist (FCK)

Dennis Rommedahl (Olympiakos)

Mads Junker (Roda JC)

Michael Krohn-Dehli (Brøndby)

Nicklas Bendtner (Arsenal)

Nicklas Pedersen (Groningen)

 

 

Mitt tips: 2-1. Eksperttips har jeg ikke sett ennå.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Selv om det fortsatt er over to måneder til kampen mot Danmark, følte jeg det var på tide å åpne en tråd om kampen. Dette er jo tross alt slaget om Norden, så en real diskusjon om Bayertullinger og fjellaper hadde vært gøy :D

 

Aller først vil jeg bare stille et spørsmål; hvem sender den?

 

Jeg personlig tror vi har muligheten til å nå sluttspillet. Nå som Huseklepp kan havne i Celtic har vi også mange offensive spillere i kampform. Som kjent har Tippeligaen bare så vidt startet når landskampen spilles.

 

Hva slags forventninger har dere til kampen? Hvem vinner? Alt som har med kampen å gjøre kan tas opp i denne tråden.

 

Nå ble det da Bari for Huseklepp :), men sannsynligvis vil han møte sterkere motstand enn det han hadde gjort i Skottland. Når det gjelder kampen tror jeg vi MÅ vinne for å fortsatt ha gode muligheter til avansement. Vi kan ikke glemme at Portugal borte er neste hinder, for ikke å si returkampen mot Danmark senere.

Endret av Betico
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Selv om det fortsatt er over to måneder til kampen mot Danmark, følte jeg det var på tide å åpne en tråd om kampen. Dette er jo tross alt slaget om Norden, så en real diskusjon om Bayertullinger og fjellaper hadde vært gøy :D

 

Aller først vil jeg bare stille et spørsmål; hvem sender den?

 

Jeg personlig tror vi har muligheten til å nå sluttspillet. Nå som Huseklepp kan havne i Celtic har vi også mange offensive spillere i kampform. Som kjent har Tippeligaen bare så vidt startet når landskampen spilles.

 

Hva slags forventninger har dere til kampen? Hvem vinner? Alt som har med kampen å gjøre kan tas opp i denne tråden.

 

Nå ble det da Bari for Huseklepp :), men sannsynligvis vil han møte sterkere motstand enn det han hadde gjort i Skottland. Når det gjelder kampen tror jeg vi MÅ vinne for å fortsatt ha gode muligheter til avansement. Vi kan ikke glemme at Portugal borte er neste hinder, for ikke å si returkampen mot Danmark senere.

 

Da jeg skrev posten var ikke Bari nevnt som et alternativ engang. Enig i det du sier, forresten.

Lenke til kommentar

Dette er tidenes viktigste kamp for landslaget, nesten at jeg sier vinn eller forsvinn. Med seier setter vi oss selv i en fantastisk posisjon. Med tap venter Portugal borte i neste runde, noe som i teorien burde bli null poeng. Gud så deilig det hadde vært å knuse danskene!

Lenke til kommentar

Laget blir vel ikke tatt ut før det er igjen 45 minutter til kamp.

 

Men troppen blir tatt ut nå på mandag. :)

 

Egil «Drillo» Olsen står foran en hektisk oppkjøring. Troppen til EM-kvalifiseringskampen mot Danmark i fotball offentliggjøres mandag neste uke.
Endret av Latias
Lenke til kommentar

Rogne er der jo. Jeg må slutte å tolke alt media skriver i en retning slik at alt de skriver kommer til å skje. Dog, veldig rart at ikke Marcus Pedersen rangeres foran Iversen i køen.

Det er riktignok ikke så farlig, da er det verre med Jarstein. Spør du meg hadde det vært mye bedre å sikre Adam L.K for Norge.

 

Men hvorfor er ikke Fellah med?

Andreas Nordvik?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...