Gå til innhold

Iphone tåler ikke kulde


Anbefalte innlegg

Hva mener du egentlig med "om man bruker de korrekt"?

I henhold til produktet sine spesifikasjoner og dets brukerhåndbok.

 

At en produkt designet i California ikke tåler norsk kulde like godt som feks. Nokia sine finske telefoner er ikke så rart. Ikke at iPhone ikke skal kunne brukes i de land de selges, men er da viktig å ta forhåndsregler. Altså å bruke de korrekt.

 

Skal du ikke ro litt lenger? Tror du virkelig at Apple satte seg ned og planla en telefon som skal være spesielt egnet i California, men skal selges over hele verden. Klima tror jeg er det siste en forbruksvare-produsent tenker på.

 

Det lages en utrolig stor sak ut av dette her, kun fordi det er en iPhone.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg skrev i e-post til amobil:

 

Det hadde vært kjekt med en oversikt over hvilken smartphones som kan brukes ute når graden er under 0, uten at man da risikerer at den blir ødelagt eller at garantien ryker.

 

Er jo ikke nødvendigvis at Apple-konkurrentene er bedre på området. For min egen del (og sikkert veldig mange nordmenn) er det en selvfølge at det oppstår situasjoner hvor man bruker smarttelefonen i minusgrader. Da ville det vært kjekt å se hvilken som blir uaktuelle å kjøpe.

 

Om infoen er tilgjengelig, er det jo ingenting i veien for å legge det til på produktside i Prisguide :)

Lenke til kommentar

I henhold til produktet sine spesifikasjoner og dets brukerhåndbok.

 

At en produkt designet i California ikke tåler norsk kulde like godt som feks. Nokia sine finske telefoner er ikke så rart. Ikke at iPhone ikke skal kunne brukes i de land de selges, men er da viktig å ta forhåndsregler. Altså å bruke de korrekt.

Så du mener Think skal være det mest korrekte å kjøre i Norge, mens Toyota er ukorrekt?

Lenke til kommentar

Det er litt rart at hun ikke nevner hvor telefonen befant seg i bilen da det skjedde. Ingen av artiklene jeg har sett har nevnt noe om det såvidt jeg kan se. (Mulig jeg simpelthen har oversett det)

 

Hadde det skjedd meg, og telefonen f.eks lå på setet helt uskyldig da det smalt, hadde allefall jeg sørget for å omstendig nevne det både titt og ofte. Det ville styrket saken min betraktelig vil jeg tro :)

Lenke til kommentar

Uff.. Dette er for dårlig av Apple! Har selv en Iphone som har kun vært problemer med. par uker etter jeg fikk den vart det svart skjerm, sendt inn og fikk ny telefon. Den varte på nytt et par uker før lyden forsvant fra høytaleren under. Sendt inn 2 ganger no, første gangen fant ikke Moobi noen feil på telefonen.Har Apple gått vekk fra Kvalitet "stempelet"?

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i e-post til amobil:

 

Det hadde vært kjekt med en oversikt over hvilken smartphones som kan brukes ute når graden er under 0, uten at man da risikerer at den blir ødelagt eller at garantien ryker.

 

Er jo ikke nødvendigvis at Apple-konkurrentene er bedre på området. For min egen del (og sikkert veldig mange nordmenn) er det en selvfølge at det oppstår situasjoner hvor man bruker smarttelefonen i minusgrader. Da ville det vært kjekt å se hvilken som blir uaktuelle å kjøpe.

 

Om infoen er tilgjengelig, er det jo ingenting i veien for å legge det til på produktside i Prisguide :)

 

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10027828

 

Står litt der. Vanligste ser ut til å være at de skal tåle minus ti grader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kulde får bare de kjemiske prosessene i batteriet til å gå saktere, i likhet med LCD-panelet i skjermen. Kulde får så vidt jeg vet ikke et slikt batteri til å svulme opp.

Resten av telefonen bryr seg fint lite om det er -30 eller +30 der den er.

 

Kondens blir derimot et faktum hvis du kommer fra -30 til +30 med telefonen gjennomkald i den uforede ytterlomma på thermodressen, røsker den opp og legger den på bordet. Det blir vel ved nærmere ettertanke rim på den først :)

Lenke til kommentar

Nokia har litt strengere krav til temperatur enn Apple ser det ut til:

 

Always keep the battery between 15°C and 25°C (59°F and 77°F). Extreme temperatures reduce the capacity and lifetime of the battery. A device with a hot or cold battery may not work temporarily.

 

Hentet fra manualen til N8 (helt tilfeldig) her:

http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_N8-00_UG_en.pdf

Lenke til kommentar

Her var det mange hjernedøde kommentarer. Ikke rart det er krig i verden med så mye hat.

Apple er nok et sært firma med en sær og streng politikk, men det fungerer for de aller, aller fleste kundene.

De aller fleste Applehatere er folk som ikke er kompatible med dem, folk som ikke har prøvd dem, og folk som tror de ikke har råd til dem.

Selv inser jeg at produktene deres fungerer bra. Det er det selvfølgelig andre produkter som gjør og.

Fordi jeg har et åpent sinn, og har turt å prøve, har jeg i dag en MacBook Pro, en iPad (Kult leketøy som faktisk er ganske anvennelig) og en HTC Desire HD. Hadde det eksistert en iPhonemodell med 4" skjerm hadde jeg hatt iPhone og.

Hadde det ikke vært for bildebehandling hadde jeg forresten kjørt Linux (Ubuntu).

Lenke til kommentar

Har hatt min iPhone ute i kulden flere ganger nå i vinter uten problemer. Som regel er det forfrosne fingre som har vært et problem :p Men jeg har hatt både en Nokia og en SE som måtte inn på service pga. fuktskader. Sistnevnte sluttet å fungere når utetemperaturen nærmet seg null.

Lenke til kommentar

Er så flott å se hvordan Apple håndterer slike saker. Er ikke første gangen Apple håndterer tilbakemeldinger dårlig.

 

Ble ikke overresket under antennediskusjonen da i stedet for å fremme hva de gjorde for å få rettet feilen sto Steve på sin høye hest og uttalte at alle andre telefoner har samme problemet, så det er egentlig ikke noe problem. Problem løst!

Lenke til kommentar

Rart hvordan dette snudde da HTC selv opplevde lignende antenneproblemer:

http://www.electronista.com/articles/10/12/02/htc.says.hd7.death.grip.inevitable/

Jeg har aldri sagt at andre ikke hadde det samme problemet. BlackBerry hadde også dette problemet. Det jeg sliter med er måten det blir håndtert. Å si at alle andre sliter med det samme er ingen løsning.

 

Hvis jeg stryker på en eksamen så hjelper det ikke hvis alle andre også strøk. Jeg fikk fortsatt stryk. Skjønner du hva jeg vil frem til? :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...