Gå til innhold

Iphone tåler ikke kulde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt Apple gjorde var å si at problemet også eksisterer på andre telefoner. Dette er jo sant, men ble ikke godt mottatt av Blant annet HTC.

 

Fakta er at det ikke er korrekt. Det er ingen andre telefoner som opplever redusert signalstyrte ved å plassere en finger på siden av telefonen. Det er spesifikt for Iphone. At Steve Jobs sier noe annet er kun skyggelegging fra hans side i et forsøk på å flytte fokus vekk fra egne problemer. At Applefans og spesielt inviterte journalister sluker dette rått er vel ikke uventet.

 

Når det gjelder denne saken, så stiller jeg meg litt tvilende til at temperaturforskjellen alene skulle få glasset til å sprekke. Dersom det var tilfelle, ville det vel vært flere saker som denne.

Lenke til kommentar

"Antennagate" er todelt.

-Man kan oppleve et lite signaltap hvis man kopler sammen de to antennene. Det er en grunn til at de er adskilt.

-Når man holder telefonen i "dødsgrepet", dekker man til store deler av antennen med hånden med påfølgende signaltap.

 

Sistnevnte er det samme for mange telefoner, og flere produsenter gjorde narr da Apple påpekte nettopp dette.

HTC høres nå ut som Apple når de selv opplever samme problemet.

 

Om en antenne i tillegg har en bestemt "hotspot" som er mer følsom for tildekking vet jeg ikke, her vet sikkert andre mer enn meg.

 

Edit: Glemte et ord :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Hva mener du egentlig med "om man bruker de korrekt"?

I henhold til produktet sine spesifikasjoner og dets brukerhåndbok.

 

At en produkt designet i California ikke tåler norsk kulde like godt som feks. Nokia sine finske telefoner er ikke så rart. Ikke at iPhone ikke skal kunne brukes i de land de selges, men er da viktig å ta forhåndsregler. Altså å bruke de korrekt.

 

Jo, det er jo rimelig rart at de i California faktisk er så bakfulle at de ikke klarer å teste ut produktene sine som jo skal selges rundt om i hele verden for en så enkel ting som dette. Altså værforhold.

Lenke til kommentar

Selv Kia klarer jo å selge bil som er knallbra på glatten og herlig for norske forhold :wee:

 

Men jeg kan ikke se at det er blitt presentert alternative produkter som kan brukes i kulden? Hvordan er det med de mest aktuelle konkurrentene og hvilken minimumstemperatur de har for bruk?

 

Vel, eneste jeg har funnet i brukermanualen til min N8 er at man anbefales å holde batteriet (telefonen) i en temperatur på mellom 15-25 grader, pga. batteriets kapasitet

Og at man ikke skal oppbevare enheten i kalde og varme omgivelser pga. faren for fuktighet.. men det er jo også en standardfrase hos alle produsenter..

 

Finner altså ingen advarsel om hvilken temperaturer man SKAL bruke telefonen i.. Så gir meg beng i om jeg er ute i -15 grader.. jeg forventer at telefonen SKAL takle det.. men klart, batteriet har jo ikke full kapasitet i kalde omgivelser..

Lenke til kommentar

Selv Kia klarer jo å selge bil som er knallbra på glatten og herlig for norske forhold :wee:

 

Men jeg kan ikke se at det er blitt presentert alternative produkter som kan brukes i kulden? Hvordan er det med de mest aktuelle konkurrentene og hvilken minimumstemperatur de har for bruk?

 

Sakset fra dinside:

 

"Forøvrig: de som tror at iPhone er den eneste telefonen hvor produsent ikke kan garantere for full funksjonsdyktighet ved bruk utenfor temperaturintervallet fra 0 til 35 grader Celsius tar grundig feil. Dette gjelder ALLE telefoner uansett merke, ja faktisk nesten all elektronikk generelt. Det er bare å sjekke spesifikasjonene bakerst i brukermanualen din eller på produsentens hjemmeside (hvis produsenten er såpass seriøs at den har oppgitt dette).

Det som bestemmer temperaturintervallet som en elektronisk dings kan brukes innenfor er temperaturintervallet som er spesifisert for de IC'ene som telefonen er sammensatt av. Samme type IC kan du gjerne finne på tvers av ulike merker. Derfor lider alle telefoner av dette "temperaturproblemet". IC'er som har garanti for funksjonsdyktighet fra f.eks minus 40 til pluss 70 grader er ofte underlagt militære restriksjoner, er relativt dyre, brukes kun i militært/spesialutstyr og nesten aldri i forbrukerelektronikk."

 

Forøvrig er det jo litt artig at folk fortsatt tror i fullt alvor at man bruker typ kjøkkenglass-glass i iphone

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Merker meg årene i forsvaret gjorde meg bortskjemt, der var det ikke snakk om produkter som ikke tålte både kulde, sjøsprøyt og diverse annet.

 

Ellers, vært fint med en oversikt over telefoner som ikke blir ødelagt av bruk i ned til minus 10 (kaldere enn det, og jeg holder det som ganske uaktuelt å ta i bruk, tar ikke av tjukke votter da ^^).

 

Nedsatt batteri og funksjonsdyktighet er greit nok, men risiko for ødeleggelse bør komme klarere frem. Hvilken andre selskaper enn Apple vil stoppe kunden i døren om telefonen er ødelagt etter bruk i -10?

Lenke til kommentar

Her er det jo ikke snakk om "full funksjonsdyktighet" men ødeleggelse. Problemet har ikke vært at telefonen ikke har vært fult funksjonsdyktig i minusgrader.

 

AtW

Det er snakk om ett tilfelle av ødeleggelse der kulde ser ut til å være en faktor, men der vi ikke kjenner alle omstendigheter. Var telefonen skikkelig nedkjølt etter å ha lagt i bilen i lengre tid, kan det ha vært en skade på glasset fra før, var telefonen tilkoblet lader i bilen, osv...?

At elektroniske duppedingser kan være følsomme for kulde og brå temperaturendringer er ikke noe nytt eller unikt, ei helller at produsentene tar sine forbehold mht. driftsbetingelser. Det finnes tusenvis av iPhone som fungerer utmerket i vinterlandet Norge, og denne saken virker mest som en "freak accident" med uklar årsak.

Lenke til kommentar

Her er det jo ikke snakk om "full funksjonsdyktighet" men ødeleggelse. Problemet har ikke vært at telefonen ikke har vært fult funksjonsdyktig i minusgrader.

 

AtW

Det er snakk om ett tilfelle av ødeleggelse der kulde ser ut til å være en faktor, men der vi ikke kjenner alle omstendigheter. Var telefonen skikkelig nedkjølt etter å ha lagt i bilen i lengre tid, kan det ha vært en skade på glasset fra før, var telefonen tilkoblet lader i bilen, osv...?

At elektroniske duppedingser kan være følsomme for kulde og brå temperaturendringer er ikke noe nytt eller unikt, ei helller at produsentene tar sine forbehold mht. driftsbetingelser. Det finnes tusenvis av iPhone som fungerer utmerket i vinterlandet Norge, og denne saken virker mest som en "freak accident" med uklar årsak.

 

Det gjør vi ikke, men det gjør ikke apple helder, og de skylder på kulda, og vil ikek ta inn telefonen. Det de sier med en slik holdning er at man må kunne forvente at telefonen din blir permanent ødelagt av å være ute i kulda om det er en iPhone. Det er en ting å peke på en maual, det er en annen ting å ha som policy å nekte å ta inn telefoner som har vært ute i kulde.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis hun hadde kjøpt forsikringa til Telenor (25 kr/mnd), Chess (32 kr/mnd) eller Netcom (35/kr mnd) ville ikke dette være noe problem. Leksa er derfor kjøp forsikring, for du kan ikke stole på Apple!

Næ!

 

Endringer i din forsikringsavtale – NetCom Active Forsikring

 

Fra og med 10.03.2011 vil det inntreffe endringer i din forsikringsavtale og vi ber deg lese denne e-posten nøye.

 

Reparasjons- og erstatningskostnadene for iPhone har vist seg å være høyere enn for mange andre telefoner. Vi har derfor valgt å opprette en egen forsikring for iPhone – NetCom Active Extra.

"Vanlig" forsikring vil ikke gjelde uansett, man må ha "Active" til kr 69,- pr måned.

Men, har man fruktfat, så må man i tillegg ha, som nevnt "Active Extra" til kr 89,- pr måned.

I tillegg er det spesiell egenandel for iphone på 40% av reparasjonskostnadene.

 

Dette ifølge mail tilsendt fra NetCom.

Needless to say, dette er enda en grunn til at jeg *ALDRI NOENSINNE* kommer til å kjøpe noen slike søppelprodukt fra en slik søppelleverandør av råtne epler..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...