Gå til innhold

Iphone tåler ikke kulde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som nevnt tidligere i tråden. Skjønner ikke hva folk ser i de der "fruktfatene" til Stevie-boy.. :tease:

 

Når det er sagt; nå venter jeg bare på frukt-slavene skal komme innom tråden og fordvare de der "suverene" produktene med et halvspist eple på seg.

Spesielt venter jeg på hvordan de ordlegger seg når de forsvarer eple-sjefenes kundeservice og avgjørelser.

 

Så, til skjebnens ironi; mottok så sent som i dag mail/info fra min mobilleverandør at forsikringen min ikke vil gjelde om jeg har telefon eller plate fra nevnte fruktdistributør ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når det er sagt; nå venter jeg bare på frukt-slavene skal komme innom tråden og fordvare de der "suverene" produktene med et halvspist eple på seg.

Hvorfor skal vi "slaver" kaste bort tid på å forsvare noe du kommer til å hate uansett hva vi skriver? Jeg trives med iPhonen og MacBook Proen min, og har aldri hatt problemer (jeg ikke har klart å løse selv) med noen av iProduktene jeg har eid siden jeg kjøpte min første iPod for mange år siden.

Lenke til kommentar

Bare skyter inn at undertegnede har vært i kontakt med Apple kundeservice en rekke ganger og alltid fått strålende behandling. Bare så det er sagt.

 

edit: Dessuten gjelder norske lover for garanti og reklamasjon i Norge, så Apple kan nekte så mye de ønsker, det hjelper ikke. Du har mange rettigheter som forbruker.

Det at du har måttet være i kontakt med Apple sitt kundesenter en rekke ganger sier vel egentlig sitt...

Lenke til kommentar

Lurer på om det samme skjedde med denne fra Motorola:

http://www.mobiledia.com/news/77570.html

Han prøvde seg også på den at mobilen eksploderte av seg selv.

 

Kulde har ingenting å si for batteriet, men kapasiteten blir redusert, høy varme vil derimot være skadelig for batteriet.

 

Jeg mistenker at ikke alle fakta er fremlagt i denne saken.

Satt telefonen i holder på dashboardet f.eks? Hvis den satt på eller foran varmluftsuttaket blir det fort varmt siden hun sa det var 20 grader inne i bilen.

 

Hvis batteriet har ekspandert og det er det som har knust glasset, kan det være noe feil i ladekontrollen i telefonen, eller strømkilden.

(Ladekontrollen i telefonen skal så vidt jeg har forstått beskytte mot overlading, feil spenning osv.)

Lenke til kommentar

Det at du har måttet være i kontakt med Apple sitt kundesenter en rekke ganger sier vel egentlig sitt...

Nei, det gjør det ikke. Nå legger du ord i munnen på meg. Aldri hatt så stabile og gode produkter som de jeg har fra Apple. De varer lenge om man bruker de korrekt. Har også vært i kontakt med kundeservice hva gjelder applikasjoner og iTunes. Altså ikke utelukkende angående fysiske enheter.

Lenke til kommentar

At Apple ikke retter opp andres feil er vel ingen nyhet.

 

En telefon skal tåle normalt bruk.

 

Det er heller ingen nyhet at flere produsenter justerer ned levetiden på sine produkter. Det finnes blant annet "regler" om at lyspærer ikke skal klare mer enn 1000 timer, og hvis de gjør blir produsenten straffet med bøter.

 

Yeah, The Light bulb conspiracy. Og ja, det er faktum. Selv om pærer i dag varer 1500 for de billigste og så får man spesialpærer som varer mye lengre. Det er også forskjell på et produkt til flere tusen kr og en lyspære til noen kr, hvor man også på det billigste får vite levetiden før man kjøper den.

Lenke til kommentar

Det at du har måttet være i kontakt med Apple sitt kundesenter en rekke ganger sier vel egentlig sitt...

Nei, det gjør det ikke. Nå legger du ord i munnen på meg. Aldri hatt så stabile og gode produkter som de jeg har fra Apple. De varer lenge om man bruker de korrekt. Har også vært i kontakt med kundeservice hva gjelder applikasjoner og iTunes. Altså ikke utelukkende angående fysiske enheter.

Gjorde egentlig det :p

Men kan ikke si meg like godt fornøyd med iPhonene jeg har hatt, som med Mac'en min. Har hatt 3 ulike iPhone (3g, 3gs og 4) samtlige har hatt en tendens til å låse seg når jeg spiller online-spill. Mens dataen har jeg aldri hatt noe tull med.

Lenke til kommentar

Det at du har måttet være i kontakt med Apple sitt kundesenter en rekke ganger sier vel egentlig sitt...

Nei, det gjør det ikke. Nå legger du ord i munnen på meg. Aldri hatt så stabile og gode produkter som de jeg har fra Apple. De varer lenge om man bruker de korrekt. Har også vært i kontakt med kundeservice hva gjelder applikasjoner og iTunes. Altså ikke utelukkende angående fysiske enheter.

Hva mener du egentlig med "om man bruker de korrekt"?

 

De laptoppene og mobilene jeg har hatt gjennom tidene har fått bank så det holder, åpnet øl med dem, mistet en mobil i sjøen i 12 timer før jeg fikk hentet den opp igjen dagen derpå, mistet dem i gulvet, hatt bikkja som har gått berserk på dem etc. Likevel har de holdt ut til jeg har kjøpt nytt. Ikke pga de har sluttet å fungere, men pga jeg har fått "oppgraderings dilla".

 

Må man virkelig håndtere apple sine produkter med silkehansker på samt strikke en genser til de for at de skal overleve vinteren her i norge?

Lenke til kommentar

Må man virkelig håndtere apple sine produkter med silkehansker på samt strikke en genser til de for at de skal overleve vinteren her i norge?

Nå håper jeg du ser det er forskjell på å bruke silkehansker og å voldta produktene sine ved å la de ligge i sjøen eller bruke de som flaske/boksåpnere. Mine telefoner har blitt kastet rundt og brukt ute i mange minusgrader, men fungerer fortsatt like fint som om de var nye.

 

Det skal sies at jeg på ingen måte forventer at en smarttelefon (iPhone 4) overlever 12 timer i sjøen, og jeg hadde aldri brukt en telefon til 5-6000 kroner som flaskeåpner.

Lenke til kommentar

Ikke så overraskende, dette var en av disse årsakene som gjorde at jeg dømte iPhone nedenom og hjem under mitt mobilvalg noen måneder tilbake.

 

Ene var at jeg ikke var så veldig fornøyd med VNC klientene, andre var at det var låst.

Mens sistnevnte var Apple sine holdninger og ikke minst, kundeservicen, får jeg problemer så gidder jeg ikke å krangle hver gang.

Dette var også grunnen til at jeg valgte Komplett som leverandør av telefonen min, da disse har en meget god kundeservice i min bok på datadeler men utestet på telefoner enda, så vi får se om jeg får problemer.

 

Har enda ikke hatt kuldeproblemer med HTCen enda denne har vært i bruk i -20...

Riktignok antar jeg at i hennes tilfelle har telefonen ligget imellom setene da dette er den beste plassen å ha telefonen om du skal koble den til stereoen.

Lenke til kommentar

Hva mener du egentlig med "om man bruker de korrekt"?

I henhold til produktet sine spesifikasjoner og dets brukerhåndbok.

 

At en produkt designet i California ikke tåler norsk kulde like godt som feks. Nokia sine finske telefoner er ikke så rart. Ikke at iPhone ikke skal kunne brukes i de land de selges, men er da viktig å ta forhåndsregler. Altså å bruke de korrekt.

Lenke til kommentar

At en produkt designet i California ikke tåler norsk kulde like godt som feks. Nokia sine finske telefoner er ikke så rart. Ikke at iPhone ikke skal kunne brukes i de land de selges, men er da viktig å ta forhåndsregler. Altså å bruke de korrekt.

 

Med tanke på at produktet er utviklet for verdensmarkedet og ikke LA-markedet så er nok det rart jo.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...