Gå til innhold

Iphone tåler ikke kulde


Anbefalte innlegg

De andre reagerte på at Steve Jobs sa at alle telefoner lider av lignende problemer, men når det blir satt fokus på, gjentar de bare det Apple sa og bruker det som forsvar.

 

Da er det brått gyldige argumenter.

 

Hvis du og alle andre stryker på eksamen vil jeg si noe er feil, men alle er uansett i samme båt. De bør se nærmere på eksamensoppgavene eller læreplanen/pensum, eller til og med læreren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De andre reagerte på at Steve Jobs sa at alle telefoner lider av lignende problemer, men når det blir satt fokus på, gjentar de bare det Apple sa og bruker det som forsvar.

 

Da er det brått gyldige argumenter.

 

Hvis du og alle andre stryker på eksamen vil jeg si noe er feil, men alle er uansett i samme båt. De bør se nærmere på eksamensoppgavene eller læreplanen/pensum, eller til og med læreren.

Poenget her er at Apple tok andre merker inn i demmes suppe når problemet kun omhandlet Apple iPhone 4. Fordi det finnes ikke en annen mobil i verden som mister dekning bare ved å ta en pekefinger på antenne punktet mellom disse 2 antennene nede til venstre på iPhone 4.

 

Så hvorfor Steve Jobs tok med andre merker her er jo ikke akkurat godt å si, men noe måtte jo Apple gjøre for å 'save face'.

 

For dem som ikke forstår dette, så vis meg en annen mobil som mister dekning med å kun bruke en liten pekefinger til å ta på et punkt på en hvilken som helst annen mobil. Beviser du meg at andre mobiler mister dekning da, så skal jeg være enig i at Steve Jobs gjorde det rett med å ta inn andre merker i demmes problem.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hverken min, eller noen av de jeg kjenner sine telefoner mister dekningen selv om man kopler sammen antennen med metall. De får som regel, men ikke alltid et lite signaltap.

 

HTC prøvde også febrilsk å "save face" ved å gjenta det Apple sa.

 

Edit: Glemte et par-tre ord :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Hverken min, eller noen av de jeg kjenner mister dekningen selv om man kopler sammen antennen med metall. De får som regel, men ikke alltid et lite signaltap.

 

HTC prøvde også febrilsk å "save face" ved å gjenta det Apple sa.

Vel HTC save't ikke akkurat noe face med at det problemet handlet om bare er på iPhone 4. Så ser man den veien, så berget ikke HTC noe face i det hele tatt. Dem bare svarte tilbake med at Apple var dumme. Dem sa ikke det sånn direkte, men var jo egentlig det dem mente.

Lenke til kommentar

Nå var det ikke meningen at antenneproblemet skulle tas opp i denne tråden.

 

Eksamenscaset var bare for å eksemplifisere. For å gjøre det enda enklere for deg:

Jeg blir ikke bedre i fotball ved å si at naboen min er dårligere. Tar du poenget mitt nå?

 

Jeg står fortsatt ved at ingen problem løses ved å skylde på at alle andre sliter med tilsvarende. Ting blir ikke bedre av det. Uavhengig om Apple skylder på HTC eller HTC skylder på Nokia og vice versa.

Lenke til kommentar

Nå var det ikke meningen at antenneproblemet skulle tas opp i denne tråden.

 

Eksamenscaset var bare for å eksemplifisere. For å gjøre det enda enklere for deg:

Jeg blir ikke bedre i fotball ved å si at naboen min er dårligere. Tar du poenget mitt nå?

 

Jeg står fortsatt ved at ingen problem løses ved å skylde på at alle andre sliter med tilsvarende. Ting blir ikke bedre av det. Uavhengig om Apple skylder på HTC eller HTC skylder på Nokia og vice versa.

Nei, men du vil virke mindre dårlig ved å sette fokus på at flere andre også er dårlige til å spille fotball. Da vil du ikke stikke deg ut lenger.

Alt Apple gjorde var å si at problemet også eksisterer på andre telefoner. Dette er jo sant, men ble ikke godt mottatt av Blant annet HTC.

 

Alt dette viser er at mobilsignaler sliter med å nå frem når vi holder i de forskjellige telefonene våre.

Utvendig antenne ville selvsagt løst dette, men til hvilken pris? :)

Lenke til kommentar

Det spesielle her er at Apple går ut og seier at Iphone ikkje bør brukast i minusgrader. Alt anna er irrelevant støy. Men det er i seg sjølv relativt spektakulært, fordi det bryt så grunnleggande med forventningane ein har til ein mobiltelefon for sal her i landet.

Lenke til kommentar

Apple hadde bevisst satt inn batterier som døde etter et år, og det kunne ikke skiftes så når det streika måtte du kjøpe ny ipod...

Det er heller ingen nyhet at flere produsenter justerer ned levetiden på sine produkter. Det finnes blant annet "regler" om at lyspærer ikke skal klare mer enn 1000 timer, og hvis de gjør blir produsenten straffet med bøter.

 

Du mener "det fantes regler for over 50 år siden" regner jeg med?

 

Personlig er jeg på genrell basis litt lei av mobilprodusentene når det gjelder slik, de bør tvinges til å ornde reklamasjon når det er helt normale situasjoner for en mobiltelefon, lei av tll som "tåler ikke varme, tåler ikke kulde, tåler ikke temperaturendinger, tåler ikke å være i lommene til folk"

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg mistenker at ikke alle fakta er fremlagt i denne saken.

Satt telefonen i holder på dashboardet f.eks? Hvis den satt på eller foran varmluftsuttaket blir det fort varmt siden hun sa det var 20 grader inne i bilen.

 

Hvis batteriet har ekspandert og det er det som har knust glasset, kan det være noe feil i ladekontrollen i telefonen, eller strømkilden.

(Ladekontrollen i telefonen skal så vidt jeg har forstått beskytte mot overlading, feil spenning osv.)

 

Det er mulig det ikke er, men det vet hverken du eller apple, som nekter å ta inn telefonen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Poenget her er at Apple tok andre merker inn i demmes suppe når problemet kun omhandlet Apple iPhone 4.

 

Dette har mer med markedsføring. Strategien til selskapet det siste tiår har vært bevisst på fremme Apple-produkt med å vise til andres (påståtte) feil. Eksempelvis de artige Mac vs. PC reklamene.

 

Som gjør det litt artig når noe ikke fungerer for Apple og det ikke fungerer for andre heller, om det med ett er eksempelvis en Samsung telefon med god antenne og de lager en reklame hvor de sier "Det fungerer med vår telefon, men ikke med iPhone" ville det vært samme trikset som Apples markedsføring.

 

Som vel ville fått Apple-tilhengere til å bli sint. Det blir en ond sirkel, fordi markedsføringen til Apple har medført en ekstremt polarisert debatt med klare fronter. Det blir som å si "dra til Bergen fordi Oslo er dårligere". Det blir ikke mye habermas-diskurs ut av et slikt utgangspunkt, det blir mer en retorisk krig mellom øst og vest. :)

Lenke til kommentar

To år gammel artikkel: - Mobiler tåler ikke kulde

http://www.dagensit.no/article1591452.ece

 

Intet nytt under solen, altså... ;)

 

 

Kan ikke se at Apple på noen måte har lagt skjul på at kulde kan være et problem. Hos andre produsenter må man finlese i bruksanvisninger o.l. for å finne begrensningene - og alle har de begrensninger for hva telefonen tåler og hvordan den bør håndteres, det er bare håpløst å finne informasjonen hos mange.

Apple er så langt jeg har sett den eneste produsenten som klart og tydelig opplyser om krav til driftsmiljø på sine nettsider: http://www.apple.com/no/iphone/specs.html

 

Krav til driftsmiljø

Temperatur ved bruk: 0 til 35 °C

Temperatur ved oppbevaring: -20 til 45 °C

Relativ luftfuktighet: 5 til 95 prosent ikke-kondenserende

Maksimal høyde over havet (ved bruk): 3000 meter

 

Rimelig klart fra Apples side, altså, og ikke noe som burde overraske noen.

 

 

PS. Noen som liker å fotografere fine vinterbilder her? Vær oppmerksom på at f.eks Canon har følgende driftsbetingelser for ett av sine mest populære speilreflekskamera: 0–40 °C, 85 % eller mindre luftfuktighet. Fint med et kamera som egner seg kun til innendørs bruk ca halve året... ;)

Lenke til kommentar

PS. Noen som liker å fotografere fine vinterbilder her? Vær oppmerksom på at f.eks Canon har følgende driftsbetingelser for ett av sine mest populære speilreflekskamera: 0–40 °C, 85 % eller mindre luftfuktighet. Fint med et kamera som egner seg kun til innendørs bruk ca halve året... ;)

 

Er poenget ditt at apple har lavere toleranser, iogmed at andre produkter faktisk tåler lavere temperatur enn de sier ;)

 

Uansett produsent, så er det idiotisk å gjemme sag bak slike ting for en mobil. De bør tåle å være andre steder enn i et oppvarmet rom, innenfor rimlighetens grenser. Minusgrader er meget rimlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det kulden som har forårsaket denne hendelsen i det hele tatt?

Selv om det påstås i artikkelen stiller jeg meg tvilende til akkurat det.

 

Hvilke komponenter i telefonen er det sannsynlig at svikter, eller slik det fremstilles i artikkelen, forårsaker skade på telefonen hvis du bruker den i kulde?

Lenke til kommentar

PS. Noen som liker å fotografere fine vinterbilder her? Vær oppmerksom på at f.eks Canon har følgende driftsbetingelser for ett av sine mest populære speilreflekskamera: 0–40 °C, 85 % eller mindre luftfuktighet. Fint med et kamera som egner seg kun til innendørs bruk ca halve året... ;)

 

Er poenget ditt at apple har lavere toleranser, iogmed at andre produkter faktisk tåler lavere temperatur enn de sier ;)

 

Uansett produsent, så er det idiotisk å gjemme sag bak slike ting for en mobil. De bør tåle å være andre steder enn i et oppvarmet rom, innenfor rimlighetens grenser. Minusgrader er meget rimlig.

 

AtW

Poenget var å vise at det er mange produkt beregnet for utendørs bruk, som folk for gitt at de kan bruke ute i minusgrader om vinteren, men som faktisk har angitt en nedre temperaturgrense på 0 grader.

Har for øvrig brukt iPhone ute i -15 grader i vinter, den funket fint da, den funker fortsatt fint. Den tåler lavere temperatur enn de sier i de aller, aller fleste tilfeller. Men jeg ville ikke latt den ligge ute i bilen i -20 °C over natten, for så å utsette den for en temperaturstigning på 30-40 grader i løpet av få minutter, samtidig som jeg bruker den og lader batteriet... ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...