Gå til innhold

Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]


Anbefalte innlegg

Har lest litt på bioware-forumene og kan vel egentlig bare svare på mitt eget spørsmål, hvis det er andre som lurer på det samme:

 

Man må bruke VPN helt frem til spillet blir låst opp. Så fort spillet er låst opp kl16 vil den ikke sjekke etter dato mer, og man kan skru av VPN.

 

guiden til Skyenet funket forresten knallbra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men fungerte ikke VPN bare i 20 minutter? Eller får man spille spillet etter VPN har koblet av, så lenge man er logget inn?

 

 

Er vel bare å vente til kl 16.00 skru på VPN, åpne origin, låse opp ME3, spill. Neste gang du spiller, slik jeg forstod så trenger du ikke å ha VPN lenger, så da trenger du heller ikke å tenke på den 20minutters greia så lenge du aktiverte spillet en gang mens den var på.

Lenke til kommentar

Er det noen "må ha" greier jeg går glipp av på konsoll kontra PC?

 

PCen skal duge til det meste (AMD 6970, X6 1090T, osv.) vil jeg påstå, men synest det er trivelig å spille på Xboxen også.

 

Frister å kjøpe på Xboxen siden det er der jeg spiller og har resten av serien. Er dog litt redd for å miste noe den ene muligens har over den andre.

Lenke til kommentar

Kjapp, Enkel og Gratis VPN Guide

 

Steg 1: Skru Origin helt av

 

Steg 2: Last ned FlyVPN Lite og start programmet (Ingenting å installere)

 

Steg 3: Gå til gratis siden til FlyVPN.

 

Steg 4: Skriv inn brukernavnet (vpnu) og passordet (står på siden i Steg 3 i FlyVPN programmet og velg "Connect"

 

Steg 5: Når du er inne, velg Asia og koble til en av de Koreanske serverene.

 

Steg 6: Start Origin, logg inn, aktiver Mass Effect 3

 

Husk at du kun kan koble til gratis versjonen av FlyVPN tre ganger eller noe slikt per dag per IP adresse, og kun i 20 minutter av gangen.

 

Blider kommer når jeg har gjort dette selv.

 

Disclaimer: Har skjekket at jeg får rett dato i aktiveringen, men kan selvfølgelig ikke garantere at dette vil fungere. Virket med BF3 ihvertfall.

 

Åpner jo om litt over 1 time bare faktisk, dette kan bli spennende, takker =)

 

En ting, etter at det er aktivert, kan må slå av VPN da? Eller må bruke den til release dagen her kommer?

 

Origins sjekker lanseringsdatoen hver gang du skrur på spillet, så det beste er nok å bare ha ME3 kjørende i bakgrunnen frem til den "egentlige" lansering.

Endret av -ErlendA-
Lenke til kommentar

Det spørs hvor lett det er å få brukt gratis-VPN når det åpner. Gratis-VPN er alltid det første til å forsvinne ved mye trafikk.

Håper det funker for dere! Selv betaler jeg gladelig for min sikre tilgang.

 

Litt off topic, men du har vært fornøyd med Overplay.net? Verdt pengene?

 

 

Kjapp, Enkel og Gratis VPN Guide

 

Steg 1: Skru Origin helt av

 

Steg 2: Last ned FlyVPN Lite og start programmet (Ingenting å installere)

 

Steg 3: Gå til gratis siden til FlyVPN.

 

Steg 4: Skriv inn brukernavnet (vpnu) og passordet (står på siden i Steg 3 i FlyVPN programmet og velg "Connect"

 

Steg 5: Når du er inne, velg Asia og koble til en av de Koreanske serverene.

 

Steg 6: Start Origin, logg inn, aktiver Mass Effect 3

 

Husk at du kun kan koble til gratis versjonen av FlyVPN tre ganger eller noe slikt per dag per IP adresse, og kun i 20 minutter av gangen.

 

Blider kommer når jeg har gjort dette selv.

 

Disclaimer: Har skjekket at jeg får rett dato i aktiveringen, men kan selvfølgelig ikke garantere at dette vil fungere. Virket med BF3 ihvertfall.

 

Åpner jo om litt over 1 time bare faktisk, dette kan bli spennende, takker =)

 

En ting, etter at det er aktivert, kan må slå av VPN da? Eller må bruke den til release dagen her kommer?

 

Origins sjekker lanseringsdatoen hver gang du skrur på spillet, så det beste er nok å bare ha ME3 kjørende i bakgrunnen frem til den "egentlige" lansering.

 

Hmm, ja fryktet vel egentlig at det var slik, men må nok prøve en gang uten VPN når spillet først har blitt aktivert en gang før jeg er 100% overbevist :p

Lenke til kommentar

Kjapp, Enkel og Gratis VPN Guide

 

Steg 1: Skru Origin helt av

 

Steg 2: Last ned FlyVPN Lite og start programmet (Ingenting å installere)

 

Steg 3: Gå til gratis siden til FlyVPN.

 

Steg 4: Skriv inn brukernavnet (vpnu) og passordet (står på siden i Steg 3 i FlyVPN programmet og velg "Connect"

 

Steg 5: Når du er inne, velg Asia og koble til en av de Koreanske serverene.

 

Steg 6: Start Origin, logg inn, aktiver Mass Effect 3

 

Husk at du kun kan koble til gratis versjonen av FlyVPN tre ganger eller noe slikt per dag per IP adresse, og kun i 20 minutter av gangen.

 

Blider kommer når jeg har gjort dette selv.

 

Disclaimer: Har skjekket at jeg får rett dato i aktiveringen, men kan selvfølgelig ikke garantere at dette vil fungere. Virket med BF3 ihvertfall.

 

Åpner jo om litt over 1 time bare faktisk, dette kan bli spennende, takker =)

 

En ting, etter at det er aktivert, kan må slå av VPN da? Eller må bruke den til release dagen her kommer?

 

Origins sjekker lanseringsdatoen hver gang du skrur på spillet, så det beste er nok å bare ha ME3 kjørende i bakgrunnen frem til den "egentlige" lansering.

 

Nei, det stemmer ikke. Origin har strengt tatt ingenting med sjekken å gjøre. Det startes en egen aktivering som dekrypterer exe-filen, og dette gjøres KUN en gang. :)

 

EDIT: Da var spillet aktivert og åpnet!

WOHOO!

Endret av Dr. Mobius
Lenke til kommentar

Kjapp, Enkel og Gratis VPN Guide

 

Steg 1: Skru Origin helt av

 

Steg 2: Last ned FlyVPN Lite og start programmet (Ingenting å installere)

 

Steg 3: Gå til gratis siden til FlyVPN.

 

Steg 4: Skriv inn brukernavnet (vpnu) og passordet (står på siden i Steg 3 i FlyVPN programmet og velg "Connect"

 

Steg 5: Når du er inne, velg Asia og koble til en av de Koreanske serverene.

 

Steg 6: Start Origin, logg inn, aktiver Mass Effect 3

 

Husk at du kun kan koble til gratis versjonen av FlyVPN tre ganger eller noe slikt per dag per IP adresse, og kun i 20 minutter av gangen.

 

Blider kommer når jeg har gjort dette selv.

 

Disclaimer: Har skjekket at jeg får rett dato i aktiveringen, men kan selvfølgelig ikke garantere at dette vil fungere. Virket med BF3 ihvertfall.

 

Åpner jo om litt over 1 time bare faktisk, dette kan bli spennende, takker =)

 

En ting, etter at det er aktivert, kan må slå av VPN da? Eller må bruke den til release dagen her kommer?

 

Origins sjekker lanseringsdatoen hver gang du skrur på spillet, så det beste er nok å bare ha ME3 kjørende i bakgrunnen frem til den "egentlige" lansering.

 

Nei, det stemmer ikke. Origin har strengt tatt ingenting med sjekken å gjøre. Det startes en egen aktivering som dekrypterer exe-filen, og dette gjøres KUN en gang. :)

 

Leste et sted at Origins sjekker hver gang frem til lanseringsdato, men i og med at jeg aldri har aktivert noe på Origins, så har du nok rett.

Lenke til kommentar

Da kan jeg bekrefte at det fungerer. Etter et par titalls forsøk på å koble til FlyVPN (Det er en grense på hvor mange som kan bruke den samtidig) kom jeg igjennom og fikk aktivert det. Kan også starte ME3 uten å ha FlyVPN på.

 

Fikk du en melding som sa noe lignende som "Login error occurred: You have reached the simultaneous usage limit."?

Lenke til kommentar

Da kan jeg bekrefte at det fungerer. Etter et par titalls forsøk på å koble til FlyVPN (Det er en grense på hvor mange som kan bruke den samtidig) kom jeg igjennom og fikk aktivert det. Kan også starte ME3 uten å ha FlyVPN på.

 

Fikk du en melding som sa noe lignende som "Login error occurred: You have reached the simultaneous usage limit."?

 

Ja, det er den om at bare et vist antall kan bruke prøve kontoen på en gang. Bare prøv et par titalls ganger (2x Enter prøver på nytt) så kommer du inn.

Lenke til kommentar

Da kan jeg bekrefte at det fungerer. Etter et par titalls forsøk på å koble til FlyVPN (Det er en grense på hvor mange som kan bruke den samtidig) kom jeg igjennom og fikk aktivert det. Kan også starte ME3 uten å ha FlyVPN på.

Nice. Kanskje jeg heller skal kjøpe det på origin istedenfor fysisk kopi da.

Lenke til kommentar

Da kan jeg bekrefte at det fungerer. Etter et par titalls forsøk på å koble til FlyVPN (Det er en grense på hvor mange som kan bruke den samtidig) kom jeg igjennom og fikk aktivert det. Kan også starte ME3 uten å ha FlyVPN på.

 

Fikk du en melding som sa noe lignende som "Login error occurred: You have reached the simultaneous usage limit."?

 

Ja, det er den om at bare et vist antall kan bruke prøve kontoen på en gang. Bare prøv et par titalls ganger (2x Enter prøver på nytt) så kommer du inn.

 

 

Fikk connecta, men er vist noe annet tull nå, blir disconnecta når den prøver å authenticate, står en eller annen grunn men vinduet er for lite så man får jo ikke sett hele settninga, merkelig greier.

Lenke til kommentar
Forklar meg hvordan man har funnet The Prothean og lærjakka i demoen uten at innholdet er kuttet for å tjene penger er du snill.

 

Jeg vet ikke noe om den saken. Utdyp gjerne og si hvordan den beviser at innholdet ville blitt laget uavhengig av om de kunne tjene penger på det eller ikke.

Lenke til kommentar

Er det noen "må ha" greier jeg går glipp av på konsoll kontra PC?

 

PCen skal duge til det meste (AMD 6970, X6 1090T, osv.) vil jeg påstå, men synest det er trivelig å spille på Xboxen også.

 

Frister å kjøpe på Xboxen siden det er der jeg spiller og har resten av serien. Er dog litt redd for å miste noe den ene muligens har over den andre.

La meg liste opp:

60 fps

Oppløsning

Ingen framerate dips

Mus+tastatur for kontroll

Texture mods

Savegame hacks

Mods

Lenke til kommentar
Forklar meg hvordan man har funnet The Prothean og lærjakka i demoen uten at innholdet er kuttet for å tjene penger er du snill.

 

Jeg vet ikke noe om den saken. Utdyp gjerne og si hvordan den beviser at innholdet ville blitt laget uavhengig av om de kunne tjene penger på det eller ikke.

 

 

Denne videoen med stemmen til the Prothean er basert på lydfiler funnet i demoen.

 

Jeg har ikke undersøkt så nærme omkring innholdet inkludert i DLCen, men jeg vet at du får ham på Eden Prime.

 

 

En annen ting som er verdt å nevne er at i Mass Effect 2 var Zaeed gratis DLC fra dag 1 for alle som kjøpte et nytt spill. From Ashes kunne lett vært det samme, og jeg hadde gitt totalt f. i om det var viktig eller ikke. Dag 1 DLC er ren bullshit for å tjene penger og jeg nekter å støtte en slik modell. At slutten på spillet bygger opp for en fremtidig MMO underbygger bare at Mass Effect-universet har blitt en cash-cow som skal melkes for penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...