Gå til innhold

Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bevisst unngått å spille demoen selv om det var fristende. Skjønner ikke helt all syting om manglende RPG elementer, for det ble vel gjort ganske klart etter ME1 at action og "filmopplevelsen" ville være fokuset i spillene etter?

En oppsummering av hva lekkasjer og streamer av spillet hittil har gitt av info (ingen historiespoilere, men du kommer til å bli forbannet likevel siden det avslører hvor halvveis spillmekanikken og historien virkelig er):

 

Paragon eller Renegade i hver samtale, nøytrale valg eksisterer ikke lenger.

Hva enn du sier eller gjør ender resultatet med det samme, som i DA2.

Mer autodialog per samtale.

Det du har gjort i tidligere spill har ingenting å si.

Plothull fra første minutt

 

 

EDIT:

Personlig kommer jeg kanskje til å ta en kikk på youtube og vente på en utgave som kommer med all DLC, ikke snakk om at jeg gidder å betale 600 kr for et halvbakt spill + 600-1000 kr for DLC, særlig med tanke på hvor svak spillmekanikken kommer til å være.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hvorfor kan dere ikke vente til produktet er på markedet, gå å kjøpe det hvis dere vil for å så spille det. Dermed etter det kan man dømme det. Det man driver med når man leser spoilere og ser youtube video om spoilere er det vi kaller "self sabotage" , men også. Jeg tror på alt som blir sagt av random folk på Internett.

 

Jeg skal ikke la meg suge inn av det her, ventet på Me3 lenge og jeg gleder meg så sinnssykt til å se slutten, hva det ender i. Og jeg gleder meg til timer med dialoger med karakterer jeg har kjent siden Xbox slipp 2007. La oss håpe Bioware gir oss det fansen fortjener =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kan dere ikke vente til produktet er på markedet, gå å kjøpe det hvis dere vil for å så spille det. Dermed etter det kan man dømme det. Det man driver med når man leser spoilere og ser youtube video om spoilere er det vi kaller "self sabotage" , men også. Jeg tror på alt som blir sagt av random folk på Internett.

 

Jeg skal ikke la meg suge inn av det her, ventet på Me3 lenge og jeg gleder meg så sinnssykt til å se slutten, hva det ender i. Og jeg gleder meg til timer med dialoger med karakterer jeg har kjent siden Xbox slipp 2007. La oss håpe Bioware gir oss det fansen fortjener =)

Dem gjør ikke det. Og fordi det vi leser og ser desverre er sant. Bioware forumet har ganske mange som klager nå på slutten og det. Og det randome folk sier er desverre sant. Streamer, bilder, lydklipp og mer har bevist det. Ikke bry deg for mye om karakterene dine heller, dem betyr ikke så mye.

Lenke til kommentar

Noen andre som har forhåndsbestilt fra gamezone.no??

 

Ser att de fortsatt ikke har fått på lager. Håper de klarer og få ut spillet før release.

Vist de ikke har klart å få det ut til tirsdag tror jeg att jeg må bestille fra origin istedenfor.

 

Jeg har handlet fra gamezone de siste 3 åra og er det en ting man kan si om gamezone så er det at man får spillet i tide, ofte for tidlig. De får det på lager 6 mars, sendes ut samme dag vil jeg tro, som alltid. Kan hende du har det 7, men du har det ihvertfall før 9 =)

Lenke til kommentar

Hvorfor kan dere ikke vente til produktet er på markedet, gå å kjøpe det hvis dere vil for å så spille det. Dermed etter det kan man dømme det. Det man driver med når man leser spoilere og ser youtube video om spoilere er det vi kaller "self sabotage" , men også. Jeg tror på alt som blir sagt av random folk på Internett.

 

Jeg skal ikke la meg suge inn av det her, ventet på Me3 lenge og jeg gleder meg så sinnssykt til å se slutten, hva det ender i. Og jeg gleder meg til timer med dialoger med karakterer jeg har kjent siden Xbox slipp 2007. La oss håpe Bioware gir oss det fansen fortjener =)

Mass Effect har aldri handlet om gameplay, skytesekvensene er kun lagt inn for å forlenge spilletiden og for å ikke gi deg for mye informasjon på en gang. Det store med Mass Effect-serien er at den har klart å fortelle en historie på et meget godt vis, kvaliteten på historien gikk merkbart ned i Mass Effect 2 forresten.

Det man gjør når man kikker på spoilere kan sammenlignes med å lese de siste sidene i en bok, kanskje ikke du gjør dette, men det er ikke verdt å dømme noen for å gjøre det ene eller andre.

 

Hadde du visst noe som helst om situasjonen rundt spoilerne her hadde du heller ikke sagt at dette er noe random folk på internett sier, spoilerne er bekreftet fra flere personer og det er så flust med bevis på at lekkene ikke er fabrikkert at det er vanskelig å ta deg seriøst når du påstår noe annet.

 

Det alle reagerer på er hvor mange plothull, retcons og totalt uforståelige begrunnelser som har kommet frem av lekkene.

Lenke til kommentar

Men du velger fortsatt å la dette definere din mening om spillet og virker som du er overbevist på at fordi det ser ut som noe fra en persons post vinkel om du vil, så er det riktig for deg også. Er der jeg ikke helt kan reagere enda, for jeg spoiler ikke for meg. Ikke filmer, ikke bøker, ikke serier og minst ikke spill. For bunn igrunn når man står der på slutten av det episke verket, så dømmer man jo det etter egen erfaring og opplevelse. Sier ikke at jeg er overbevist om at mass effect 3 slutten blir episk, men jeg lar meg selv oppleve den og over neste helg så får man se hva mine og andres reaksjoner er :)

 

glad for at vi har muligheten til forskjellig synspunkt og fremgangsmåter :) kos dere med spoiler video, jeg har noen mass effect comics og bøker jeg skal lese.

Lenke til kommentar

Har forhåndsbestilt spillet, men tiltroen min er litt under lav etter hvordan serien ble dummet ned i nr 2 og hvor latterlig dårlig DA 2 var. Ønsker selvfølgelig ikke å forhåndsdømme spillet, men jeg tipper at vi får presentert like dårlige dialogvalg som sistgang (Nå skal det sies at jeg virkelig ikke liker spill hvor du har snill/ond-aske, siden jeg finner det særdeles unaturlig)

Lenke til kommentar

Har stor respekt for BioWare og Mass Effect serien, men leser så mye negativt om ME3 at jeg vurderer å piratkopiere det før jeg evt kjøper noe collectors edition/origin download.

 

:cry:

 

Hva slags negativ kritikk har det fått? Syntes ihvertfall demoen holdt mål, ikke at det har så mye å si på et slikt spill da...

Lenke til kommentar

ME1 og ME2 har gitt meg så mange timer med kvalitetsmoro at jeg kun pga av dette vil belønne Bioware med en forhåndsbestilling av ME3.

 

DA2 var en gedigen skuffelse. Det var som om Uwe Boll lagde oppfølgeren til Inception. Og fordi om Bioware halveis har innrømmet at spillet var ett stort feilsteg i forhold til kvaliteten på DA:Origin - så er ikke det gitt at de ikke kan gjøre samme feilen igjen med ME3.

 

Men som sagt, jeg føler de har fortjent pengene mine. Kanskje også med ett håp på at de kan putte de på en mer kreativ og kvaltitativ plass for det neste store RPG spillet de lager.

 

Når det gjelder DLC så er det litt irriterende at de bruker det som en krykke til å lage ett halvferdig spill. DLC burde kun brukes som garnityr på ett allerede komplett produkt. Her føler jeg det er mer EA sine økonomer som styrer skuta, og ikke Bioware's kvalitetssikring av sine egne produkter :(

 

Alt i alt er jeg optimistisk over ME3, og er allerede meget positivt overrasket over co-op MP som jeg har spillt i demoen. Så det blir nok mange timer med moro selv om spillet lander på kulen og ikke i bunnen av bakken.

Endret av Singularity
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har stor respekt for BioWare og Mass Effect serien, men leser så mye negativt om ME3 at jeg vurderer å piratkopiere det før jeg evt kjøper noe collectors edition/origin download.

 

:cry:

 

Hva slags negativ kritikk har det fått? Syntes ihvertfall demoen holdt mål, ikke at det har så mye å si på et slikt spill da...

Du la ikke tilfeldigvis merke til (spoilere fra demo + tidligere Mass Effect):

 


  •  
  • Hvordan Shepard plutselig var blitt en profet for ledelsen av The Alliance, hvorfor sitter de som ledere og spør Shepard om hva de skal gjøre?
  • Anderson er plutselig ikke i The Council og en viktig mann i The Alliance til tross for at ME3 bare foregår 2-3 måneder etter Mass Effect 2 der han var enten i rådet eller kaptein (som er relativt langt unna viktig)
  • Gutten som blir trykket opp i ansiktet ditt der det nesten står på skjermen "GRÅT HER."

 

Lenke til kommentar

Har stor respekt for BioWare og Mass Effect serien, men leser så mye negativt om ME3 at jeg vurderer å piratkopiere det før jeg evt kjøper noe collectors edition/origin download.

 

:cry:

 

Hva slags negativ kritikk har det fått? Syntes ihvertfall demoen holdt mål, ikke at det har så mye å si på et slikt spill da...

Du la ikke tilfeldigvis merke til (spoilere fra demo + tidligere Mass Effect):

 


  •  
  • Hvordan Shepard plutselig var blitt en profet for ledelsen av The Alliance, hvorfor sitter de som ledere og spør Shepard om hva de skal gjøre?
  • Anderson er plutselig ikke i The Council og en viktig mann i The Alliance til tross for at ME3 bare foregår 2-3 måneder etter Mass Effect 2 der han var enten i rådet eller kaptein (som er relativt langt unna viktig)
  • Gutten som blir trykket opp i ansiktet ditt der det nesten står på skjermen "GRÅT HER."

 

 

 

Nr1 der:

 

Kan ikke ha noe med at Shepard er den person som faktisk har erfaring når det kommer til the reapers? Både når det kommer til å sloss mot de, samt kunnskap? Er vel ikke unormalt at mennesker uten kunnskap om ting snur seg mot person(er) som har?

 

 

 

Edit: Bestilte forøvrig nettopp fra Origin, sto i mailen at release dagen er 7.3, trodde release var 8 eller 9?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

EA sier at de har fjernet VPN-tilgang pga av bugs... Særlig. De fjernet det for å fjerne muligheten til å jukse med launch og US priser.

 

Men det er faktisk griselett å komme rundt.

 

Oppskrift til de med trøbbel:

First open up cmd with admin rights.(make sure your vpn connection is connected)

Then type route print -4

now don't confuse with Interface list heading, just come to IPv4 route table heading.

Now under Ipv4 route table look for 2nd entry under Gateway you will see your vpn gateway IP address, something like xxx.xx.x.x (x corresponds to a digit)

Just note that IP address in some place. Now come to control panel then network and sharing center, on the left side click on change adapter settings or just directly go to network connections. Find your tap adapter which is currently your vpn using (it would be something like tap win32 and it will show unidentified network on it), right click on that tap adapter then click on properties, scroll down until you find Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) and double click on it. Now you will see Default gateway field is empty, Now type the gateway IP you noted from the cmd to this field and click ok and ok. Now open origin and wowooo its working!!!!

 

Grunnen til at dette funker er at Origin ikke godtar "unknown connections", som man i de aller fleste tilfeller får ved bruk av VPN. Enjoy!

 

Edit 2: Jeg benytter meg av AceVPN gjennom OpenVPN. Der har man dette problemet.

Jeg brukte en annen VPN da jeg låste opp BF3, men jeg klarer ikke huske hvilken det var. Da var det ingen problem, så jeg antar at "hullet" er "tettet" etter BF3.

Endret av Dr. Mobius
Lenke til kommentar

EA sier at de har fjernet VPN-tilgang pga av bugs... Særlig. De fjernet det for å fjerne muligheten til å jukse med launch og US priser.

 

Men det er faktisk griselett å komme rundt.

 

Oppskrift til de med trøbbel:

First open up cmd with admin rights.(make sure your vpn connection is connected)

Then type route print -4

now don't confuse with Interface list heading, just come to IPv4 route table heading.

Now under Ipv4 route table look for 2nd entry under Gateway you will see your vpn gateway IP address, something like xxx.xx.x.x (x corresponds to a digit)

Just note that IP address in some place. Now come to control panel then network and sharing center, on the left side click on change adapter settings or just directly go to network connections. Find your tap adapter which is currently your vpn using (it would be something like tap win32 and it will show unidentified network on it), right click on that tap adapter then click on properties, scroll down until you find Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) and double click on it. Now you will see Default gateway field is empty, Now type the gateway IP you noted from the cmd to this field and click ok and ok. Now open origin and wowooo its working!!!!

 

Grunnen til at dette funker er at Origin ikke godtar "unknown connections", som man i de aller fleste tilfeller får ved bruk av VPN. Enjoy!

 

Edit 2: Jeg benytter meg av AceVPN gjennom OpenVPN. Der har man dette problemet.

Jeg brukte en annen VPN da jeg låste opp BF3, men jeg klarer ikke huske hvilken det var. Da var det ingen problem, så jeg antar at "hullet" er "tettet" etter BF3.

 

Mulig jeg ikke er utdannet nok i nettverk og spillprogrammering, men hvordan i alle dager kan man fjerne VPN tilgang fra et spill? Eller er det Origin klienten du snakker om?

Endret av -ErlendA-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...