Gå til innhold

Eksplosjon i Stockholm - Diskuter hendelsen


Anbefalte innlegg

Pågrepne al-Qaida-medlemmer i Irak har avslørt i avhør at Stockholmsbombene bare er begynnelsen.

 

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/-alqaida-har-planlagt-selvmordsangrep-i-europa-i-jula-3367660.html

 

 

 

En mann tilknyttet al-Qaidas toppledelse i Irak advarte mandag om at selvmordsangrepet i Stockholm lørdag bare er starten på en «ny æra av jihad».

 

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/hevder-angrepet-i-stockholm-bare-er-begynnelsen-3365383.html

Den første artikkelen er fra 16. desember. Slutten på jula nærmer seg jo faretruende, så hvor ble det av terroren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil du egentlig oppnå med det spørsmålet?

Insinuerer du at det ikke vil bli mer Islamsk terror i Europa?

Mener du at disse al-Qaida medlemmene lyver?

Kansje du synes at vi hauser opp terrortrusselen for å skremme folk på gøy?

 

Isåfall synes jeg du skal reise til Beslan og fortelle de mange hundre barnløse familiene hva som er verdt å bruke tiden på. Paradise Hotell, ikke opplysning om en terrorideologi som har som uttalt mål å "eliminating and destroying the Western civilization from within and "sabotaging" its miserable house by their hands and the hands of the believers so that it is eliminated and God's religion is made victorious over all other religions." - The Muslim Brotherhood

Lenke til kommentar
Hva vil du egentlig oppnå med det spørsmålet?

Insinuerer du at det ikke vil bli mer Islamsk terror i Europa?

Mener du at disse al-Qaida medlemmene lyver?

Kansje du synes at vi hauser opp terrortrusselen for å skremme folk på gøy?

 

Isåfall synes jeg du skal reise til Beslan og fortelle de mange hundre barnløse familiene hva som er verdt å bruke tiden på. Paradise Hotell, ikke opplysning om en terrorideologi som har som uttalt mål å "eliminating and destroying the Western civilization from within and "sabotaging" its miserable house by their hands and the hands of the believers so that it is eliminated and God's religion is made victorious over all other religions." - The Muslim Brotherhood

Jeg mener å si at disse tullingene er store i kjeften, men klarer ikke å følge opp truslene sine.

Lenke til kommentar

Synes det bør skilles veldig klart mellom galninger i form av mennesker med sinnslidelse og mennesker med radikal ideologi. Ved å stemple de som sprenger seg selv i lufta som gale er en ansvarsfraskrivelse for handlingene de begår. Med dette synet så mener jeg også at man bagatelliserer problemet i den forstand at man kaller det som er et resultat av en organisert ekstremistgruppe for sinnsforvirrede enkeltpersoner. Det er en enorm forskjell i hvilken fare disse to forskjellige typene mennesker utgjør i helhet.

 

Vil du si at Ku-Klux-Klan folk som dreper en afroamerikaner er sinnsforvirrede? Nei, fordi du vil ikke ta fra dem ansvaret for handlingene deres. Tankegangen til disse menneskene er akkurat den samme som selvmordsbomberen på veldig mange plan.

 

Siden vi ikke vet med 100% sikkerhet at fyren ikke hadde psykiske lidelser fra før av, til tross for at all info gravd frem i ettertid viser et bilde av en "normal" person skal vi gå ut ifra at han var psykisk syk? Eller hvorvidt han ble utnyttet så skal vi regne med at han ble det? Ser du ikke at du tar vekk ansvar fra enkeltpersonen med disse spekulasjonene her?

 

Politiet mener at mannen skal ha fått hjelp til å utføre terroraksjonen. Er dette et par gærninger til eller organisert terrorisme?

 

Man liker ikke å tro at det er organiserte grupper klare for å utføre terror i Skandinavia, derfor er det veldig lett å heller høre på de som bagatelliserer og ufarliggjør signalene vi nå får.

 

Man har eksempler innen medisin der leger blir dødssyke, så når undersøkt har de store kreftbyller de ikke har "lagt merke til" til tross for at de er av en art som gjør de umulige å ignorere eller ikke gjenkjenne som en lege. Fakta er at de på et plan de ikke kontrollerer selv ikke har villet innse at de er alvorlig syke og de bedrar seg selv. Denne psykologiske sperren er overførbar til mange situasjoner.

 

Siv Jensen mener jo at bare det at noen muslimer velger å ikke håndhilse på det motsatte skjønn kan gjøre dem radikale. Så jeg vil si at klarer man å skille det radikale fra islam, så har man gjort mye og kan dermed plukke opp de riktige som er på feil vei. med andre ord, gjør man det motsatte av Siv Jensen(som skiller islam fra mennesker), så er man på rett spor.

Lenke til kommentar
Jeg mener å si at disse tullingene er store i kjeften, men klarer ikke å følge opp truslene sine.

Og du synes det er en mer matnyttig kommentar, enn å ta dette som etterretning og forsøke å forstå det store bildet, samt motivasjonen og målet til disse menneskene?

Jeg kan tenke meg at det sitter en del mennesker i London, Bali, New York, Moskva og Beslan, for å nevne noen, som har et annet syn på terroristenes kapasitet enn det du synes å ha. Jeg har sagt det før og jeg gjentar det gjerne - kjenn din fiende, og ALDRI undervurder ham.

 

Siv Jensen mener jo at bare det at noen muslimer velger å ikke håndhilse på det motsatte skjønn kan gjøre dem radikale. Så jeg vil si at klarer man å skille det radikale fra islam, så har man gjort mye og kan dermed plukke opp de riktige som er på feil vei. med andre ord, gjør man det motsatte av Siv Jensen(som skiller islam fra mennesker), så er man på rett spor.

 

Klarer du å skille det radikale fra Ku Klux Klan eller Nazisme?

Lenke til kommentar

[..] en terrorideologi som har som uttalt mål å "eliminating and destroying the Western civilization from within and "sabotaging" its miserable house by their hands and the hands of the believers so that it is eliminated and God's religion is made victorious over all other religions." - The Muslim Brotherhood

Jeg mener å si at disse tullingene er store i kjeften, men klarer ikke å følge opp truslene sine.

Forøvrig kan dette ikke engang klassifiserers som "terrortrussel" men er et teoretisk scenario (uttalt av et medlem av amerikanske Muslim Btothers) om at Islam er superior vs kristendom og at nærværet av Islam vil få opp øynene våres slik at vi forkaster dagens system. Lurer på om ikke samme fyr'n uttalte at "en dag vil det Islamske flagget vaie over Det Hvite Hus"

 

Man kan like eller mislike det, men trussler/terror? Nei

Lenke til kommentar
Og la Taliban rævkjøre sivilbefolkningen? Den store realiteten er at det er ekstremister som Taliban og Al-Quida som ødelegger for alle andre muslimer og landene i midtøsten. Det er disse ekstremister som sprenger sivile uskyldige muslimer som enten ikke har noen tilhørighet til noen av partene i denne konflikten, eller tjenestemenn som prøver å verne om retten til et demokratisk samfunn. Om vi trekker oss ut så vil verdiene om demokrati og likestilling svinne hen, jenter vil atter en gang bli nektet skolegang, et fritt valgsystem vil ikke være mulig, det å ha andre meninger vil bli slått ned på.

 

Nei, det å trekke oss ut resulterer bare med at Taliban og ekstremister overtar makten!

Naivismen lenge leve, her har du virkelig slukt USAs propaganda helt rått. Tror du virkelig regimet vi beskytter i Afghanistan er stort bedre enn Taliban?

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=518183

"Sayed (23) lastet ned en rapport om kvinners rettigheter. Nå er studenten dømt til døden, etter en rettssak som tok fire minutter"

Lenke til kommentar
så du sidestiller islam med nazisme og KKK ved å generalisere all islam?
Ideologien bak Islam, nasismen og KKK er like ille og overgrepene til de som startet disse livssynene er også like ille.

 

Ville du også brukt bortforklaringer som "Ikke alle nazister følger nasizmen bokstavelig" eller "de fleste som støtter KKK er moderate"?

 

Kom også gjerne med kildehenvisninger til "moderate muslimer" som tar avstand fra Muhammeds mange overgrep. :whistle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
så du sidestiller islam med nazisme og KKK ved å generalisere all islam?
Ideologien bak Islam, nasismen og KKK er like ille og overgrepene til de som startet disse livssynene er også like ille.

 

Ville du også brukt bortforklaringer som "Ikke alle nazister følger nasizmen bokstavelig" eller "de fleste som støtter KKK er moderate"?

 

Kom også gjerne med kildehenvisninger til "moderate muslimer" som tar avstand fra Muhammeds mange overgrep. :whistle:

 

:roll: hva er ideologien til islam hvis den er like ille som de to andre da? kan du og forklare hvordan i huleste de bortforklaringene har noe som helst ¨gjøre med islam? Hva Muhammeds overgrep?

Lenke til kommentar

Step_up, spørsmålene dine avslører at du er fullstendig uvitende hva gjelder Islam. Det er en ærlig sak, og det gjør deg ikke til et dårligere menneske. Likevel må jeg spørre, hvorfor bruker du tiden din på å fortelle oss om hva Islam er når du ikke har den minste forståelse for dette selv?

 

Her er en webside som har tatt på seg jobben med å avlive en rekke populære løgner myter om Islam, ved å henvise til Islams egne skrifter. Les dette, så vil du bli litt klokere.

 

http://www.thereligionofpeace.com/Pages/Myths-of-Islam.htm

Lenke til kommentar

Les dette, så vil du bli litt klokere.

Jeg vil si det bare er fordummene gammelt fjas :)

 

På hvilken måte er det fordummende? De refererer jo til Islams hellige tekster. Hvordan kan det være fordummende å lese om disse, dersom man ønsker å forstå Islam? Er det noe som står på den siden som er feil?

 

Bedre å se hvordan gjennomsnitt/majoriteten lever i nå-tid

 

Hvordan hvem lever i nå-tid? Islamister?

Lenke til kommentar

Step_up, spørsmålene dine avslører at du er fullstendig uvitende hva gjelder Islam. Det er en ærlig sak, og det gjør deg ikke til et dårligere menneske. Likevel må jeg spørre, hvorfor bruker du tiden din på å fortelle oss om hva Islam er når du ikke har den minste forståelse for dette selv?

 

Her er en webside som har tatt på seg jobben med å avlive en rekke populære løgner myter om Islam, ved å henvise til Islams egne skrifter. Les dette, så vil du bli litt klokere.

 

http://www.thereligionofpeace.com/Pages/Myths-of-Islam.htm

 

jeg orker ikke å gå inn der og lese. er det noe i disse punktene du skriver så kan du godt skrive de her inne. de punktene som forklarer seg selv høres bare ikke realistisk ut og tviler og på at islam faktisk er som du skriver. men man vet aldri med denne Verden så ville ikke blitt forundret...

Lenke til kommentar

Step_up, hvis du ikke "orker å gå inn der og lese" så vil du heller ikke få kunnskap som er helt elementær, og du vil fortsette å tro og anta. Alternativet er å bruke en time på å lese det jeg gav deg, og så vil du forstå hvorfor Islamister holder på som de gjør. Jeg kan garantere deg at dette bare vil bli mer og mer aktuellt for hver uke som går her i Europa.

Endret av Huggslangen
Lenke til kommentar
Forøvrig kan dette ikke engang klassifiserers som "terrortrussel" men er et teoretisk scenario (uttalt av et medlem av amerikanske Muslim Btothers) om at Islam er superior vs kristendom og at nærværet av Islam vil få opp øynene våres slik at vi forkaster dagens system. Lurer på om ikke samme fyr'n uttalte at "en dag vil det Islamske flagget vaie over Det Hvite Hus"

 

Man kan like eller mislike det, men trussler/terror? Nei

 

Du har ikke peiling på dette.

Jeg prøver ikke være ekkel, jeg prøver å opplyse, derfor:

 

registrer deg på denne websiden:

http://www.audible.com/

 

Der får du 2 credits som startbonus.

Bruk en credit på denne boken:

http://www.audible.com/pd/ref=sr_1_1?asin=B002V8KR0W&qid=1293656286&sr=1-1

 

Da vil du forstå hva jeg snakker om.

Mye arbeid synes du?

Du kan jo bare gi faen. Det er ikke ditt problem. Du bare bor her. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...