Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå spilt Jedi Guardian til lvl 17, og lar meg irritere av noen få, men betydelige ting:

 

- Uansett hvor mange onde handlinger du gjør som Jedi, om du så er helt nede på rødt (ondeste av det onde), så har det ikke noe særlig å si for historien din. Jupp, du hørte meg... Ikke kan du skifte side til Imperiet, ikke kan du angripe Republikk-spillere - du blir ikke en gang sparket ut av Jediordenen.

 

- Jedi Guardian er ikke så god dmg & tank som man skulle tro og blir lurt til å tro, ihvertfall ikke i lvl 10-20. Håper dette bedrer seg, hvis ikke anbefaler jeg heller folket å bli Jedi Sentinel istedenfor.

 

- Levling går ganske sakte som Jedi Warrior/Guardian. Jeg kan gjøre omtrent 20 quests, drepe fullt av elite-fiender og det er allikevel ikke sikkert at jeg har lvlet.

 

Alt i alt et meget godt spill, men om du vil lvle fort ville jeg ikke gått Jedi Warrior. Hvis du vil drepe Republikk og bli/være ond, så må du dessverre nok være Sith.

 

Eg veit ikkje kor mirrored Jedi Guardian og Sith Jaugg er, men eg synes hvertfall i PVP at sith Jaugg er mye bedre etter lvl 30.

 

Spiller Sage selv, men det virker som dei blir bedre etter 30.

Lenke til kommentar

Henrikrox:

 

"If you have picked up a copy of the game already and did not pre-order (for example, from most European retailers), you will not be able to access the game until December 20th, but you will be able to redeem your product registration code now. This should have been explained by your retailer, and was noted on European packaging."

 

Kilde: http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=38674

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til IA-sniper? Sliter en del med vanlige quests til tider, er level 26.

En pack på 4 mobs som hverken er elite eller strong kan fint kverke companionen min før jeg har drept dem.

1 strong mob alene tar companion til 50% før den er død.

2 strong mobs samtidig blir et seriøst problem om ikke både jeg og companion er på 100% health, sleng på 1 eller fler normale mobs og jeg er nesten garantert død uten å bruke opptil flere cds.

 

Solo elites krever nøye planlegging av cd-bruk og ender alltid med død companion og meg selv på så lite som 50-10% hp.

 

Til sammenligning spiller kompisen min en sith marauder med healer companion og kan ta elites solo med 80% hp igjen etter fighten.

 

Jeg føler meg kort sagt svak, og i tillegg udugelig lite mobil da cover er nødvendig for å gjøre anstendig damage.

Endret av tmg
Lenke til kommentar

Jeg er veldig imponert over SWTOR så langt thumbup.gif

 

Jeg har prøvd såkalte MMORPG-spill tidligere (WOW og AOC), men de klarte aldri å fange interessen min og jeg la spillene på hylla etter bare noen timers spilletid.

 

Jeg har ca. 15-18 timers spilletid (estimert) bak meg så langt og jeg blir mer og mer imponert over spillet. Grunnen til at SWTOR faller i smak hos meg skyldes nok flere ting:

 

  • En del av spillmekanikken minner mye om RPG-spillene som BioWare har utviklet tidligere, og særlig Star Wars: Knights of the Old Republic (som var et knallbra RPG-spill). Denne spillmekanikken synes jeg fungerer veldig bra.
  • Handlingen finner sted i SW-universet og dette appellerer spesielt til en gammel SW-fan som meg... (i motsetning til f.eks. WOW, som presenterte et univers som jeg ikke hadde noe særlig forhold til).
  • Det virker veldig finpolert og gjennomtenkt. Nå har jeg ikke mye erfaring med MMORPG-spill, men jeg liker måten som BioWare har gjort ting på. Selv om noen aspekter ved spillmekanikken kan være komplisert, er det mye som man lett finner ut av selv. Dersom man lurer på noe er det alltid andre spillere som er villige til å gi råd.

 

Jeg håper SWTOR blir en større suksess, selv om det kan bli tøft å hamle opp med WOW. Det finnes sikkert drøssevis med WOW-spillere som har visse oppfatninger om hvordan ting bør være basert på deres egne erfaringer fra WOW. Men for meg er dette nypløyd mark, så jeg stiller meg nok litt mer åpen i forhold til hvordan ting er lagt opp.

 

Her er noen bilder som jeg har tatt fra mine egne reiser i SWTOR (jeg synes grafikken ser helt grei ut, selv om den naturligvis ikke er på f.eks. BF3-nivå):

 

Her står jeg inne i romskipet mitt:

post-33346-0-54663100-1324325406_thumb.jpg

 

Romskipet mitt:

post-33346-0-36088500-1324325405_thumb.jpg

 

post-33346-0-28936400-1324325404_thumb.jpg

 

post-33346-0-16540300-1324325403_thumb.jpg

 

post-33346-0-05058500-1324325402_thumb.jpg

 

post-33346-0-12134500-1324325401_thumb.jpg

 

post-33346-0-01943200-1324325400_thumb.jpg

 

post-33346-0-91034500-1324325398_thumb.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå spilt Jedi Guardian til lvl 17, og lar meg irritere av noen få, men betydelige ting:

 

- Uansett hvor mange onde handlinger du gjør som Jedi, om du så er helt nede på rødt (ondeste av det onde), så har det ikke noe særlig å si for historien din. Jupp, du hørte meg... Ikke kan du skifte side til Imperiet, ikke kan du angripe Republikk-spillere - du blir ikke en gang sparket ut av Jediordenen.

 

Det kan godt hende det stemmer, men om ikke annet så kan det påvirke hva slags utstyr du får lov til å bruke.

 

Jeg drasset med meg et kraftig lyssverd som jeg trodde jeg kanskje ville få nytte av senere, bare for å oppdage at det kun kunne brukes av folk som hadde gått over til den "mørke" siden (jeg hadde status som "Light I" og forsøker stort sett å holde meg til den "lyse" siden). Men i praksis var det ikke noe stort problem: Jeg solgte sverdet for et bra beløp istedet.

 

Lenke til kommentar

*

 

Hvordan får man de på siden av skjermen?

 

Du må velge Preferences, velge Interface (kan hende det het noe annet, jeg har ikke skjermen foran meg akkurat nå) og krysse av for at du vil se quickslot'er på venstre og/eller høyre side av skjermen.

 

Jeg synes dette oppsettet er bedre enn med bare en quickslot nederst, det blir fort lite plass der. Jeg har også organisert quickslot'ene i ulike typer handlinger (offensive handlinger er f.eks. samlet i den midterste linjen nederst).

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Urk.

 

Jeg sliter så sinnsykt med å velge allegiance at det er nesten blir flaut. Har levlet et håndful characters opp til lvl 10-15 nå, men blir ikke særlig klokere. Hadde i utgangspunktet lyst til å spille SI, men jeg synes dark side-valgene legger det opp til at alt skal være så overdrevent ondt. All denne engelske aksenten synes jeg også er en smule overdreven. Jeg tenker som så, det er ikke noe poeng (for meg selv) å spille light side om jeg først skal spille for the empire.

 

Såeh...

Er det noen her på Basilisk Droid eller Bloodsworthy som er interessert i å teame opp - eventuelt kan anbefale en god, engelskspråkelig server?

 

 

Står egentlig bare å holder døra åpen for en gjeng med slasker som valgte å ikke forhåndsbestille.

 

 

Utrolig rotete post dette, i grunn.

 

 

EDIT:

Noen som vet hvordan man skrur av profanity filteret? Jeg finner ingen valgmuligheter i preference => chat, eller noen andre steder.

Endret av Helmrik
Lenke til kommentar

merker jeg blir litt sint rett før jeg skulle teste spillet så er det ikke mulig å kjøpe spillet på origin/swtor.com

 

noen som kan tippe hvor langt det er "midlertidig utilgjenglig"

 

Har virkelig ikke lyst å ta en kjøretur til komplett i morra

 

sitter i samma vogna som deg, regner og håper på at de åpner for digitalt salg klokken 0000, men veit ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...