Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Ladere og denslags...

 

Hvorden er det med ladere nå om dagen - f.eks Xperia 10 Mini har samme ladeplugg som Hd'en, kan jeg da lade HD'en med Xperia laderen eller er det spenningsforskjellerer eller annet??

Hvis begge telefonene har micro-usb så kan du bruke samme lader

 

 

Ja dette går helt fint, jeg lader selv med en Xperia Lader, jeg gjør dette da jeg den dagen kommer til å selge telefonen så er det kun telefonen som har blitt brukt, alt annet vil være som nytt (Forhåpentligvis telefonen ogs)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ladere og denslags...

 

Hvorden er det med ladere nå om dagen - f.eks Xperia 10 Mini har samme ladeplugg som Hd'en, kan jeg da lade HD'en med Xperia laderen eller er det spenningsforskjellerer eller annet??

Hvis begge telefonene har micro-usb så kan du bruke samme lader

 

 

Ja dette går helt fint, jeg lader selv med en Xperia Lader, jeg gjør dette da jeg den dagen kommer til å selge telefonen så er det kun telefonen som har blitt brukt, alt annet vil være som nytt (Forhåpentligvis telefonen ogs)

 

Flote greier - takk for svar!

Lenke til kommentar

HTC gjør en stor tabbe ved å ikke anerkjenne dette problemet (init). Om dette hadde vært gjort, samt at kundebasen hadde fått bedre informasjon om dette, kunne HTC spart seg for mange returnerte telefoner (@b-bert) og andre henvendelser som sikkert er svært ressurskrevende for dem å holde styr på.

 

 

Dette er vel strengt ikke et htc/dhd problem, men Froyo problem.

 

Det stemmer. HTC er prisgitt en programvareoppdatering slik jeg forstår det. Og den kommer i form av gingerbread om noen uker. Når gingerbread kommer til DHD er vanskelig å si, men det burde vel ikke drøye alt for lenge.

Lenke til kommentar

Jeg synes du har mange gode og saklige innlegg, jeg synes du er en ressurs for dette forumet, der om ingen tvil.. jeg anser ikke meg selv så god at jeg ikke trenger å spørre om andres erfaring når jeg skal gå til anskaffelse av noe nytt og spesielt et helt nytt OS.. Som sagt Hayward, du gjør en god jobb og jeg tar til meg det du sier :roll:

 

 

Gega

 

 

Takk for det. Det var hyggelig sagt av deg. Jeg forsøker etter beste evne å være en ressurs. Og etter flere år i bransjen med erfaring fra alle de store leverandørene så føler jeg at jeg har litt erfaring å skilte med.

Lenke til kommentar

 

 

Har ingen kontakter på mobilen. Har ingen muligheter for å flytte de over fra den gamle sony ericsonnen. Hvordan er det best/lettest å legge inn kontakter?

Du må nesten fortelle hva slags SE tlf du har. Kan du eksportere kontaktene dine til en csv fil er importering meget lett.

Av en eller annen grunn er alle facebook-kontakter med nummer lagret på telefonen. Det vil jeg helst ikke. Har også sett det nevnt her før, men finner ikke. Hvordan kan jeg fjerne de før jeg legger inn bare de kontaktene jeg vil ha?

[/Quote]

Gå inn på kontakter, trykk menu, View, huk AV for å vise Facebookkontakter.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor du ikke kan kopiere dem fra din sony ericsson telefon (er jo vanligvis bare å kopiere de til simkortet), men da jeg gikk fra iphone4, som krever microsim, og til DHD, benyttet jeg meg av å gjøre alle kontakter på 4ern om til googlekontakter. Da var det ganske enkelt å importere dem over til DHD :)

Lenke til kommentar

 

 

Har ingen kontakter på mobilen. Har ingen muligheter for å flytte de over fra den gamle sony ericsonnen. Hvordan er det best/lettest å legge inn kontakter?

Du må nesten fortelle hva slags SE tlf du har. Kan du eksportere kontaktene dine til en csv fil er importering meget lett.

Av en eller annen grunn er alle facebook-kontakter med nummer lagret på telefonen. Det vil jeg helst ikke. Har også sett det nevnt her før, men finner ikke. Hvordan kan jeg fjerne de før jeg legger inn bare de kontaktene jeg vil ha?

[/Quote]

Gå inn på kontakter, trykk menu, View, huk AV for å vise Facebookkontakter.

 

Har en SE K530i.

 

Prøvde å fjerne facebook fra listen der. I kontakter vises det ikke lenger, men under telefon (den store knappen på hovedskjermen) vises de enda..

Lenke til kommentar

noen andre her som har problemer med wifi, min holder seg for det meste bare på en strek. på iPaden så har jeg full styrke, hadde ingen problemer med desire heller...

 

forresten noen som vet om det er mulig å bruke desire batteri på DHD?

Endret av SuLT4X
Lenke til kommentar

 

 

Har ingen kontakter på mobilen. Har ingen muligheter for å flytte de over fra den gamle sony ericsonnen. Hvordan er det best/lettest å legge inn kontakter?

Du må nesten fortelle hva slags SE tlf du har. Kan du eksportere kontaktene dine til en csv fil er importering meget lett.

Av en eller annen grunn er alle facebook-kontakter med nummer lagret på telefonen. Det vil jeg helst ikke. Har også sett det nevnt her før, men finner ikke. Hvordan kan jeg fjerne de før jeg legger inn bare de kontaktene jeg vil ha?

[/Quote]

Gå inn på kontakter, trykk menu, View, huk AV for å vise Facebookkontakter.

 

Har en SE K530i.

 

Prøvde å fjerne facebook fra listen der. I kontakter vises det ikke lenger, men under telefon (den store knappen på hovedskjermen) vises de enda..

 

 

Jeg har i lang tid brukt outlook til dette og det har fungeret veldig fint, den tar med seg kontakter, gjøremål og notater.

 

Først synker du din SE med outlook og så synker du din nye telefon etterpå.. har alltid fungert for meg:-)

 

Gega

Lenke til kommentar

noen andre her som har problemer med wifi, min holder seg for det meste bare på en strek. på iPaden så har jeg full styrke, hadde ingen problemer med desire heller...

 

 

Har også lagt merke til at eg ofte har litt dårligere WiFi-dekning enn eg hadde på Desire.

 

Samme erfaring her, det jeg ser er at den er mer følsom for signalutslag når jeg holder i telefonen, legger jeg den fra meg på bordet spretter signalet opp. Jeg har kontor i en del av bygget hvor det er dårlig dekning, men utslagene er større med DHD. Med telefonen liggende på kontorpulten viser den et høyere signal enn Hero. Når jeg holder den i hånda mister jeg ofte forbindelsen til wlan, det gjorde jeg ikke på Hero.

 

Sammenlignet med Ipad har jeg også bedre utslag på wifi på Ipad, men det er jo en større enhet med plass til bedre innvendig antenne så det overrasker meg ikke, tilsvarende med bærbar pc.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer egentlig htcsense.com? Står pålogginsinformasjon osv der, men ikke registrer ny bruker. Og så står det "Ny i HTC Sende?", men ingen JA knapp eller lignende. Men husker jeg laget en gmail konto når je slo på tlf for første gang. Er det denne som skal brukes? Isåfall så funket det ikke. :/

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer egentlig htcsense.com? Står pålogginsinformasjon osv der, men ikke registrer ny bruker. Og så står det "Ny i HTC Sende?", men ingen JA knapp eller lignende. Men husker jeg laget en gmail konto når je slo på tlf for første gang. Er det denne som skal brukes? Isåfall så funket det ikke. :/

 

 

Jeg gikk inn på Htc Club ikonet på telefonen og fikk laget meg en konto via den, etterpå kunne jeg logge på Htcsense.com

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer egentlig htcsense.com? Står pålogginsinformasjon osv der, men ikke registrer ny bruker. Og så står det "Ny i HTC Sense?", men ingen JA knapp eller lignende. Men husker jeg laget en gmail konto når je slo på tlf for første gang. Er det denne som skal brukes? Isåfall så funket det ikke. :/

 

Den norske siden er litt mangelfull ved registrering ja. For det første så finnes det ingen "Lag konto", kun login som du sier. Du kan da enten registrere deg via hvilken som helst språk eller enkelt bytte ut EN (for engelsk) med NO (for norsk) i adressen. Da kommer du til denne siden: https://www.htcsense.com/no#account/create

 

Da vil du merke at øverst står det HOME og ikke epost som det gjør på den engelske. Du må uansett gjøre ferdig registreringen på telefonen, så du kan like så godt gjøre alt på den til å begynne med. Ikke minst fordi "captcha"-en på nettet kan være vrien å få til! Da mener jeg de to ordene som blir tilfeldig generert og som du må skrive inn i boksen under bildet av dem.

 

Gmail har ingenting med htcsense.com å gjøre. Siden Android (som er det mobile operativsystemet på DHD) er tett knyttet opp mot Google og deres tjenester, må du ha en Google konto for å bruke bl.a. Market. Du får også tilgang til epost, kalender, docs etc. Men du kan også velge å benytte andre tjenester. F.eks. Windows Live (Hotmail) eller Exchange via jobben. Ev. videresende all mail fra disse til Gmail som mange velger å gjøre.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...