Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nikon D800 til 14700. Tror det er en god pris da, men må innrømme at jeg ikke er helt sikker.

 

https://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=220266

 

Ikke så aller verst. Billigste brukte D800 jeg har sett hadde gått 2-3 tusen eksponeringer og blr solgt for 13.500 inklusive en fjernkontroll, noen uoriginale batterier og et par CF-kort.

 

Jeg kjøpte nettopp et nytt D800 på tilbud på Elkjøp for kr 15.588, sånn til sammenligning.

 

Hva skjer egentlig her, er det virkelig noen som kjøper et 2 år gammelt kamera til nesten samme pris man får et nytt for? Ser netonnet selger det for 17559,-, hadde lett lagt på de tusenlappene for å få et helt nytt kamera.

Elkjøp og Expert har begge hatt kampanjer nede på ca 15500,-

Har siklet litt på D800 selv, men bruktprisene må ned mot 10-12 for et 2 år gammelt kamera før det er aktuelt i mine øyne.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke et voldsomt kupp, men tror det er et greit kjøp.

 

For 7500 kroner:

 

Canon 5D
Canon EF 24-105mm med UV filter(alltid vært på)
Canon RS80N3 trådutløser
Canon Vertkalgrep
2 stk orginale batterier
4gb Lexar minnekort
Speedlight 580EX blitz
Lowepro veske med bryst og skulderfeste samt regntrekk.
Lowepro rompetaske som kan gjøres om til sekk.
MASSE Uåpnet linserenseutstyr fra visibledust.
Cokin filtersett str L med adapterringer til diverse linser(også 24-105mm), samt flere filter samt polariseringsfilter i glass.

Lenke til kommentar

Synd :hm:

Disse objektivene er som regel banket og slitt når de selges under 3000,-

 

Når det er sagt, så sto det ingenting om bud i annonsen!

Men men, man kommer ingen vei med å klage på det....

Nei, men budrunder innlater jeg meg av prinsipp ikke på - og spesielt ikke dersom det ikke er nevnt noe om bud i annonsen.

Lenke til kommentar

 

Nei, men budrunder innlater jeg meg av prinsipp ikke på - og spesielt ikke dersom det ikke er nevnt noe om bud i annonsen.

 

Du skulle sendt en mail hvor du skriver "jeg har overført 1200.- + 99.- til fraktkostnadene og du vil motta et postutbetaling i morgen, da kan du sende objektivet til meg". siden det ikke står noe angående høystbydende/auksjon kan du i prinsippet forlange og få objektivet for 1200.-

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

 

 

Nei, men budrunder innlater jeg meg av prinsipp ikke på - og spesielt ikke dersom det ikke er nevnt noe om bud i annonsen.

 

Du skulle sendt en mail hvor du skriver "jeg har overført 1200.- + 99.- til fraktkostnadene og du vil motta et postutbetaling i morgen, da kan du sende objektivet til meg". siden det ikke står noe angående høystbydende/auksjon kan du i prinsippet forlange og få objektivet for 1200.-

 

 

Hadde ikke oppnådd noe med det annet enn at selger kanskje ville ha litt for å tilbakeføre pengene...

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, men budrunder innlater jeg meg av prinsipp ikke på - og spesielt ikke dersom det ikke er nevnt noe om bud i annonsen.

 

Du skulle sendt en mail hvor du skriver "jeg har overført 1200.- + 99.- til fraktkostnadene og du vil motta et postutbetaling i morgen, da kan du sende objektivet til meg". siden det ikke står noe angående høystbydende/auksjon kan du i prinsippet forlange og få objektivet for 1200.-

 

 

Hadde ikke oppnådd noe med det annet enn at selger kanskje ville ha litt for å tilbakeføre pengene...

 

Jeg skrev "sende en mail" ville nok ikke sendt pengene :p

 

Det ville nok ha satt en støkk i selgeren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nei, men budrunder innlater jeg meg av prinsipp ikke på - og spesielt ikke dersom det ikke er nevnt noe om bud i annonsen.

 

Du skulle sendt en mail hvor du skriver "jeg har overført 1200.- + 99.- til fraktkostnadene og du vil motta et postutbetaling i morgen, da kan du sende objektivet til meg". siden det ikke står noe angående høystbydende/auksjon kan du i prinsippet forlange og få objektivet for 1200.-

 

 

Hadde ikke oppnådd noe med det annet enn at selger kanskje ville ha litt for å tilbakeføre pengene...

 

Jeg skrev "sende en mail" ville nok ikke sendt pengene :p

 

Det ville nok ha satt en støkk i selgeren.

 

 

Litt OT men du kan vel lage en ny tråd om hvorfor det skulle sette ett "støkk" i selgeren...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...