Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Folk som klager på at andre folk har et godt hjerte og i det minste gjør noe for og hjelpe sultrammede barn eller andre saker. Om det så er å stå i byen og dele ut informasjon, eller sende tv reklamer.

Lenke til kommentar

Folk som klager på at andre folk har et godt hjerte og i det minste gjør noe for og hjelpe sultrammede barn eller andre saker. Om det så er å stå i byen og dele ut informasjon, eller sende tv reklamer.

 

Hallo? Aner du hvordan reklamering fungerer?

 

Organisasjonen betaler noen reklame-designere for å lage en reklame som trekker folk. Ja, betaler (implies money, a lot of money).

 

De frivillige på gaten skulle jeg ønske jeg ikke hadde noe imot, men fleste av de er jo så jævla innpåsliten med bøssen sin at det får meg til å overse alle som har bøsser automatisk.

 

Likevel har du "veldedighetsorganisasjoner" som spiller på din samvittighet for å snike til seg 70-80% av pengene. Jeg synes det er rimelig umoralsk.

Endret av Kaymeerah
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg tror innerst inne er det deres dårlige samvittighet for å ikke bidra, som får dere til å angripe på den måten. Men dere ser det ikke selv.

Lenke til kommentar

Kall meg gjerne usympatisk, men jeg bor ikke i Afrika, jeg bor i Norge.

Har gitt noen småkroner til noen bøssebærere, men egentlig bryr jeg meg ikke. Det er ikke vår feil at de har det elendig.

 

Det er sant, problemet er england, frankrike osv, som tok over landene med kolonier.

 

Men hvorfor bare ikke gi dem muligheten til å avslutte livet sitt uten problemer, for hvis du ser så lager de flere enn de kan ta vare på.

Og hvis du gir 100kr redder du kansje 1 barn i 4måneder så må de ha penger på nytt.

Hvis du da har over 40millioner som trenger penger og flere på vei, da har du et endeløst problem.

Lenke til kommentar

Jeg tror innerst inne er det deres dårlige samvittighet for å ikke bidra, som får dere til å angripe på den måten. Men dere ser det ikke selv.

 

Nei, jeg får ikke dårlig samvittighet av dårlige reklamer eller innpåslitene bøsse-folk. Jeg har det veldig bra med meg selv. Jeg har selv vært med på innsamlingsaksjon (skal innrømme at de ikke var frivillig, men jeg hadde ihvertfall ikke noe imot det).

 

Kall meg gjerne usympatisk, men jeg bor ikke i Afrika, jeg bor i Norge.

Har gitt noen småkroner til noen bøssebærere, men egentlig bryr jeg meg ikke. Det er ikke vår feil at de har det elendig.

 

Det er faktisk kolonistene til Amerika sin feil.. eller dvs. de spiller ihvertfall skyldig.

Lenke til kommentar

Kall meg gjerne usympatisk, men jeg bor ikke i Afrika, jeg bor i Norge.

Har gitt noen småkroner til noen bøssebærere, men egentlig bryr jeg meg ikke. Det er ikke vår feil at de har det elendig.

Det er heller ikke din feil om en på gata skader seg og havner i livstruende fare. Skal du bare drite i det også?

 

Blir så provosert av slike egoistiske holdninger. "Jeg bor i Norge. Jeg har det bra. Hvorfor hjelpe andre?"

 

Fy faen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror innerst inne er det deres dårlige samvittighet for å ikke bidra, som får dere til å angripe på den måten. Men dere ser det ikke selv.

Bidra? På hvilken måte snakker du om her? Pumpe penger inn i hjelpeorganisasjoner aka administrative papirmøller hvor omtrent ingen av pengene dine kommer frem. Jeg ser ingen grunn til å brødfø kontor-rotter for disse "hjelpe"organisasjonene.

 

Forresten har jeg sikkert bidratt mer enn deg, så dårlig samvittighet har jeg ikke. :cool:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kall meg gjerne usympatisk, men jeg bor ikke i Afrika, jeg bor i Norge.

Har gitt noen småkroner til noen bøssebærere, men egentlig bryr jeg meg ikke. Det er ikke vår feil at de har det elendig.

Det er heller ikke din feil om en på gata skader seg og havner i livstruende fare. Skal du bare drite i det også?

 

Blir så provosert av slike egoistiske holdninger. "Jeg bor i Norge. Jeg har det bra. Hvorfor hjelpe andre?"

 

Fy faen.

 

Det hjelper ikke om alle i norge gir penger, pga. det vil alltid komme flere nedi afrika.

Uansett vet du aldri hva pengene går til, om det går til toppene i rødekors eller dopprodusenter nedi pakistan.

 

 

Norge gir bort flere milliarder i året til veldedighet, men de vet ikke hva pengene går til.

Lenke til kommentar

Hva med å fikse ting her hjemme før man skal redde resten av verden?

 

Enig der!

Når det er bedre i norske fengsel en på et pleie/syke hjem da er det no galt.

 

Norges største gull ran (40mill), får fengsel i 6år...(utenlandske statsborgere, uten asyl/ulovelige innvandre)

Pengene er ikke funnet.

Er det noe galt eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å fikse ting her hjemme før man skal redde resten av verden?

 

Hva er din definisjon av fikset? Man kan ikke sammenligne ting som er galt her med fattigdom og elendigheten som er i den tredje verden.

 

Norge har nok av penger, problemet er bare at nordmenn er så bortskjemte at de aldri kan få nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er heller ikke din feil om en på gata skader seg og havner i livstruende fare. Skal du bare drite i det også?

 

Blir så provosert av slike egoistiske holdninger. "Jeg bor i Norge. Jeg har det bra. Hvorfor hjelpe andre?"

 

Fy faen.

 

Nei, jeg hadde ikke stått å sett på om en mann hadde skadet seg og havnet i livstruende fare. Kanskje i ett par sekunder, litt sjokkert blir man vel om man ikke har sett slikt før. Om jeg ser ett barn lider av sult på TV, skulle jeg tatt på meg min magiske kappe og flydd ned med provianter til han og hans familie, eller donert en hundrelapp som går til sjefene i toppselskapet på disse selskapene?

 

Jeg har gitt penger til bøssebærere, og gått med bøsse selv, så ikke kom her å si at jeg har en egoistisk holdning.

Lykke til med å brødfø ett helt kontinent.

 

Hansern har ett bra poeng her.

 

Bidra? På hvilken måte snakker du om her? Pumpe penger inn i hjelpeorganisasjoner aka administrative papirmøller hvor omtrent ingen av pengene dine kommer frem. Jeg ser ingen grunn til å brødfø kontor-rotter for disse "hjelpe"organisasjonene.

 

Forresten har jeg sikkert bidratt mer enn deg, så dårlig samvittighet har jeg ikke. :cool:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...