Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Kristendommen er bare tullball. Egentlig er all religion tullball, og alle deres tilhengere skulle vært lagt inn på avdelingen for sinnssyke. Da hadde verden sitte igjen med en knipe personer, inkludert meg selv, som bare hadde laget fryd og gammen for alle på jord.

 

Noen folk trenger å tro på noe for å være lykkelig eller føle seg vel.

 

 

Xbox vs Playstation

 

Den der er allerede avgjort på hardware siden, PS3 er absolutt bedre enn X360 på hardware, software kan diskuteres (da mener jeg dårlig optimaliserte spill for en PPC maskin).

 

Ellers er jeg enig med deg, diskutere hva som er best innenfor ett subjektivt emne er idiotisk.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. Folk som diskuterer ateisme vs religion. Disse diskusjonene har det med å være like saklige som "Xbox vs Playstation", "Metallica vs Megadeth", "Metal vs annen musikk", "Cola vs Pepsi", "Øl eller vin?" og så videre.

Tja. Eksemplene dine er jo rett og slett en smakssak. Religion vs Ateisme er litt større, da det påvirker alle rundt deg, og derfor svært relevant å diskutere.

Lenke til kommentar

Laul, I didn't miss the point, I just pointed out an error in your point. ;)

 

Godt mulig at diskusjonen er "avgjort" - men det er fortsatt en diskusjon som tas opp i det uendelige. Det samme gjelder Ateisme vs Religion. Man har strengt tatt bevist at ateistene har "rett" (pga mangel på bevis fra religion) - men fortsatt. Diskusjoner som gjelder folk personlige oppfatning om et emne er rimelig tåpelige.

 

2. Folk som diskuterer ateisme vs religion. Disse diskusjonene har det med å være like saklige som "Xbox vs Playstation", "Metallica vs Megadeth", "Metal vs annen musikk", "Cola vs Pepsi", "Øl eller vin?" og så videre.

Tja. Eksemplene dine er jo rett og slett en smakssak. Religion vs Ateisme er litt større, da det påvirker alle rundt deg, og derfor svært relevant å diskutere.

 

Religion vs Ateisme er som allerede nevnt i tilsvaret til Kaymeraah også en diskusjon som gjelder folks personlige mening. Det finnes et godt gammel forslitt uttrykk som heter "Smaken er som baken - delt midt på" - og det jeg ramser opp er andre diskusjoner som aldri vil bli avgjort grunnet folks personlige preferanser.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

@ NothinDoin™: Hvorfor i helvete skal ikke religiøse få lov til å tro på religionen sin dersom det gjør de lykkelige i livet? Å prakke ateisme på folk som er religiøse er like ille som religiøse som prakker religionen sin på andre.

 

Fordi det er like tullete som å tro på troll. Hadde jeg fått en kid hadde jeg fint klart å overbevist han/henne om at troll finnes i skogen, og at man ikke under noen omstendigheter må gå i skogen. Kommer jeg til å gjøre det? Nei, fordi om den ungen virkelig skal tro på troll skal den troen komme av seg selv, den skal ikke oppstå fordi foreldrene er koko!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi det er like tullete som å tro på troll. Hadde jeg fått en kid hadde jeg fint klart å overbevist han/henne om at troll finnes i skogen, og at man ikke under noen omstendigheter må gå i skogen. Kommer jeg til å gjøre det? Nei, fordi om den ungen virkelig skal tro på troll skal den troen komme av seg selv, den skal ikke oppstå fordi foreldrene er koko!

 

Hei på deg! Jeg var for bare en kort stund siden super-ateist! Jeg ville ikke assosiere meg med religion på noen som helst måte, Gud var ikke-eksisterende og han var i hvertfall ikke godsinnet! Jeg hatet alt som var av religion, det var opphav til alt vondt i verden, men en dag bestemte jeg meg for å be. Jeg ba til Gud, og for et øyeblikk virket det som om han faktisk hadde hørt og svart bønnene mine.

 

Jeg tror de fleste som er religiøse i dag er det fordi de trenger noe sterkere å tro på enn bare dagens mas og kaos. Det gir dem en trygghet å søke varme og kjærlighet hos en person som liksom skal være "overhodet" våres :) Jeg vet at det kan minne om autisme, men jeg tror det er viktig at man har noe å søke trøst hos.

 

Takk for meg!

 

Jeg er forresten ikke noen super-kristen nå, har fortsatt mine tvil og skepsis, men jeg liker å be i blandt ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei på deg! Jeg var for bare en kort stund siden super-ateist! Jeg ville ikke assosiere meg med hekseri på noen som helst måte, Trollmannen var ikke-eksisterende og han var i hvertfall ikke godsinnet! Jeg hatet alt som var av hekseri, det var opphav til alt vondt i verden, men en dag bestemte jeg meg for å be. Jeg ba til Trollmannen, og for et øyeblikk virket det som om han faktisk hadde hørt og svart bønnene mine, noe som absolutt ikke er noen placebo og rent psykotisk, helt sant.

 

Jeg tror de fleste som er hekser i dag er det fordi de trenger noe sterkere å tro på enn bare dagens realitet. Det gir dem en falsk trygghet, og å søke varme og kjærlighet hos en gal religion som vanner ut din egen kritiske evne. Jeg vet at jeg er tilbakestående, men jeg tror det er viktig at man har noe å søke trøst hos når man er desperat. Jeg kan finne trøst i alt jeg! Selv et eple. Jeg kalle det et magisk eple, og jeg ber til det hver dag, fordi det føles ut som eplet hører bønnene mine.

 

Takk for meg!

 

Jeg er forresten ikke noen super-trollmann enda, har fortsatt mine tvil og skepsis til at jeg klarer å fullføre Galtvort, men jeg liker å be til frukt av og til.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger i en yngre alder bedd til Gud i håp om et svar, om hjelp eller rett og slett beskyttelse fra mobbingen jeg opplevde som yngre. Jeg fikk aldri noe svar. Så om han er der, så er ikke han verdt min tid.

 

Kort fortalt:

 

Regigiøse mennesker og religion irriterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi det er like tullete som å tro på troll. Hadde jeg fått en kid hadde jeg fint klart å overbevist han/henne om at troll finnes i skogen, og at man ikke under noen omstendigheter må gå i skogen. Kommer jeg til å gjøre det? Nei, fordi om den ungen virkelig skal tro på troll skal den troen komme av seg selv, den skal ikke oppstå fordi foreldrene er koko!

 

Hei på deg! Jeg var for bare en kort stund siden super-ateist! Jeg ville ikke assosiere meg med religion på noen som helst måte, Gud var ikke-eksisterende og han var i hvertfall ikke godsinnet! Jeg hatet alt som var av religion, det var opphav til alt vondt i verden, men en dag bestemte jeg meg for å be. Jeg ba til Gud, og for et øyeblikk virket det som om han faktisk hadde hørt og svart bønnene mine.

 

Jeg tror de fleste som er religiøse i dag er det fordi de trenger noe sterkere å tro på enn bare dagens mas og kaos. Det gir dem en trygghet å søke varme og kjærlighet hos en person som liksom skal være "overhodet" våres :) Jeg vet at det kan minne om autisme, men jeg tror det er viktig at man har noe å søke trøst hos.

 

Takk for meg!

 

Jeg er forresten ikke noen super-kristen nå, har fortsatt mine tvil og skepsis, men jeg liker å be i blandt ;)

 

Hei på deg! Du er gal..

Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste som er religiøse i dag er det fordi de trenger noe sterkere å tro på enn bare dagens mas og kaos. Det gir dem en trygghet å søke varme og kjærlighet hos en person som liksom skal være "overhodet" våres :) Jeg vet at det kan minne om autisme, men jeg tror det er viktig at man har noe å søke trøst hos.

 

Nettopp, de fleste religiøse må bare ha noe å tro på. Det har jeg ingenting i mot, og hvis de må tro på noe for å være lykkelig så har jeg ikke noe i mot det.

 

Det er en helt annen historie med religiøse som skal prakke religionen over på andre. Ekstremister er heller ikke favorittfolkene mine her i verden.

 

Morsomt. Dette innlegget er vel kun for å få plusser, for du er vel ikke så dømmende når du møter noen.

 

Det kalles humor, din nisse.

Lenke til kommentar

Hei på deg! Du er gal..

 

Det virker som om flesteparten på dette forumet her er svette 14-åringer som spiller skytespill på PC'en og tror de har stor forståelse på verden om. Og det er skremmende.

 

Jeg prøver ikke å prakke på deg noe, det kommer jeg aldri til å gjøre heller. Jeg har aldri sagt at du vil gå til helvette fordi du ikke tror på noe. Jeg forklarte deg nettopp om mitt tidligere syn og likevel er jeg gal.

 

Internett-generasjonene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...