Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Skjønte ikke hvorfor han absolutt skulle ha kjempereker hvis han ikke hadde penger. Helt til jeg innså at han skrev på bullshit..

 

Det sto "rekning" der, ikkje "reker" vel? Når du er for dum til å sjå forskjell på G og K, ligg feilen då med dei som skriv det du ikkje forstår? Fin logikk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som det ligger ett stort fremmedhat angående nynorsk blant dagens ungdom, er så latterlig når enkelte blåser det så jævlig opp.

 

Jeg mener nå hvertfall at jeg har lite bruk for å lære det. Spesielt når det skal være et eget fag på skolen, hvor du får en karakter som vil følge deg resten av livet.

Det er et språk som aldri blir brukt hvor jeg bor uansett, så ser absolutt ikke noe poeng i å lære det. Jeg greier å lese det uten problemer, men å lære å skrive det korrekt selv, er unødvendig.

Lenke til kommentar

Var ute å kasta shit loads med søppel nå og borettslaget har fått seg nytt søppelsystem. Ikke bare er de nye søppeldunkene lenger unna døra mi enn før, men den nye papirdunken er nærmest ubrukelig i tillegg. En smal jævla luke så man må ta en og en kartong/eske/whatever av gangen i tillegg til at det er en liten vegg/dør i luka som trenger litt press for at søpla skal dette nedi. Vel, den veggen/døra får man ikke åpna med løse ark/brev/regninger fordi arkene naturligvis bøyer seg av motstanden i stedet for at døra åpner seg av motstanden fra arket. Så da må man holde luka oppe med en hånd, mens man kaster søpla med den andre, og luka blir bare enda mindre fordi man nå står med hånda si inni den. Hvor vanskelig hadde det vært å lage et svært høl så man bare kunne helt papirsøpla rett nedi som det var på de gamle? Makan til ubrukelig design :wallbash:

Lenke til kommentar

Virker som det ligger ett stort fremmedhat angående nynorsk blant dagens ungdom, er så latterlig når enkelte blåser det så jævlig opp.

 

Jeg mener nå hvertfall at jeg har lite bruk for å lære det. Spesielt når det skal være et eget fag på skolen, hvor du får en karakter som vil følge deg resten av livet.

Det er et språk som aldri blir brukt hvor jeg bor uansett, så ser absolutt ikke noe poeng i å lære det. Jeg greier å lese det uten problemer, men å lære å skrive det korrekt selv, er unødvendig.

 

Ja, flott, jeg er enig med deg og greier. Vi skulle hatt en eneste målform her i landet, nynorsk, bokmål, samnorsk eller hva faen folk ville hatt.

 

MEN, nå er det ikke slik, og vil må forholde oss til to målformer, og da er det jo rimelig latterlig at enkelte personer skal klikke helt og oppføre seg som idioter fordi vi desverre må lære nynorsk ... Man har faktisk et problem om man ikke en gang klarer å forstå enkel nynorsk, selv om man har bokmål som sin målform og man har et enda større problem om man skal oppføre seg totalt idiotisk på grunn av dette. Å boikotte eller å blåse seg opp pga. nynorsk var kult når man gikk i 8. klasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår greit folk som snakker enkel nynorsk. Det er skrivingen jeg har problemer med. Når jeg kommer på forumet forventer jeg å lese bokmål, til tross for at nynorsk er tillatt.

Å da lese nynorsk blir som å drikke eplejuice når man er helt overbevist om at man skal til å drikke appelsinjuice.

Endret av NothinDoin™
Lenke til kommentar

Forstår greit folk som snakker enkel nynorsk. Det er skrivingen jeg har problemer med. Når jeg kommer på forumet forventer jeg å lese bokmål, til tross for at nynorsk er tillatt.

 

Synd, for dette er eit NORSK forum, ikkje eit bokmålsk forum. Norsk er både bokmål og nynorsk. Om vi skal pirke litt ekstra på det, så er nynorsk mykje "norskare" enn bokmål.

Skal du klage over å lese engelsk på eit engelsk forum, kanskje?

 

Og ein kan ikkje snakke eit skriftspråk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forstår greit folk som snakker enkel nynorsk. Det er skrivingen jeg har problemer med. Når jeg kommer på forumet forventer jeg å lese bokmål, til tross for at nynorsk er tillatt.

 

Synd, for dette er eit NORSK forum, ikkje eit bokmålsk forum. Norsk er både bokmål og nynorsk. Om vi skal pirke litt ekstra på det, så er nynorsk mykje "norskare" enn bokmål.

Skal du klage over å lese engelsk på eit engelsk forum, kanskje?

 

Og ein kan ikkje snakke eit skriftspråk.

 

For meg er nynorsk nærmere svensk, men meg om det.

 

Tror du skjønner fint hva jeg mener når jeg sier snakke nynorsk. Vet det ikke går an å snakke rent nynorsk, men tipper de fleste forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Det finnes èn årsak til at norske ungdommer klager over nynorsk: Latskap.

 

Enig.

 

Men så er jo nynorsk helt ufattelig unødvendig, så jeg skjønner at man klager over det.

 

Hva er unødvendig med nynorsk? Som svelemoe sier, så er det mye "norskere" enn bokmål! Det er ikke unødvendig nei. Like unødvendig som at det finnes både britisk og amerikanske dialekter. Greit, ikke veldig sammenlignbart, men litt. Nynorsk er mer norsk.

Lenke til kommentar

Forstår greit folk som snakker enkel nynorsk. Det er skrivingen jeg har problemer med. Når jeg kommer på forumet forventer jeg å lese bokmål, til tross for at nynorsk er tillatt.

Å da lese nynorsk blir som å drikke eplejuice når man er helt overbevist om at man skal til å drikke appelsinjuice.

 

Javel, da er det ditt problem at du ikke forstår nynorsk. Now gtfo.

 

Btw, det at du forventer å kun lese bokmål på et forum som tillater både nynorsk og bokmål blir mer som om at du åpner en kartong appelsinjuice, forventer å drikke eplejuice, for så å likevel få appelsinjuice, akkurat som kartongen sier. Problemer ligger altså hos deg.

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Forstår greit folk som snakker enkel nynorsk. Det er skrivingen jeg har problemer med. Når jeg kommer på forumet forventer jeg å lese bokmål, til tross for at nynorsk er tillatt.

Å da lese nynorsk blir som å drikke eplejuice når man er helt overbevist om at man skal til å drikke appelsinjuice.

 

 

Hvorfor i himmelens navn skal noen bry seg om hva du forventer på et nettforum?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...