Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Toll er samme tankegangen som å forby norske webshops fordi det legger press på fysiske utsalg, så kan man igjen forby fysiske utsalg da det legger press på dørselgere, så kan man forby dørselgere fordi det hindrer handel med naboen, osv. "Beklager kjære nabo, jeg skal ikke ha noen egg i dag, har allerede kjøpt av en selger som rekte fra dør til dør."

 

I praksis er det kun snakk om å tappe verdier fra folk i skattefarmen slik at de må stå på hardere (mer profitt til holderne av slaver) for å realisere sine mål. For hver krone en nordmann bruker går 7-9 kroner til holderne av slaver.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Toll er samme tankegangen som å forby norske webshops fordi det legger press på fysiske utsalg, så kan man igjen forby fysiske utsalg da det legger press på dørselgere, så kan man forby dørselgere fordi det hindrer handel med naboen, osv. "Beklager kjære nabo, jeg skal ikke ha noen egg i dag, har allerede kjøpt av en selger som rekte fra dør til dør."

 

I praksis er det kun snakk om å tappe verdier fra folk i skattefarmen slik at de må stå på hardere (mer profitt til holderne av slaver) for å realisere sine mål. For hver krone en nordmann bruker går 7-9 kroner til holderne av slaver.

Innlegget ditt mangler tankegang helt. Toll, eller rettere sagt merverdigavgift, som det diskuteres over her, er noe man må betale om handler i Norge, så hvorfor skal utenlandske butikker ha et ekstra fortrinn? Er det greit at vi bare sender pengenenut av landet?

 

Andre del av innlegget som omhandler slaver er så dumt at jeg ikke gidder å kommentere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Toll er samme tankegangen som å forby norske webshops fordi det legger press på fysiske utsalg, så kan man igjen forby fysiske utsalg da det legger press på dørselgere, så kan man forby dørselgere fordi det hindrer handel med naboen, osv. "Beklager kjære nabo, jeg skal ikke ha noen egg i dag, har allerede kjøpt av en selger som rekte fra dør til dør."

 

I praksis er det kun snakk om å tappe verdier fra folk i skattefarmen slik at de må stå på hardere (mer profitt til holderne av slaver) for å realisere sine mål. For hver krone en nordmann bruker går 7-9 kroner til holderne av slaver.

Innlegget ditt mangler tankegang helt. Toll, eller rettere sagt merverdigavgift, som det diskuteres over her, er noe man må betale om handler i Norge, så hvorfor skal utenlandske butikker ha et ekstra fortrinn? Er det greit at vi bare sender pengenenut av landet?

 

Andre del av innlegget som omhandler slaver er så dumt at jeg ikke gidder å kommentere det.

 

Når jeg sa toll, så mente jeg toll, ikke mva.

 

Lenke til kommentar

Nettsteder som ikke respekterer sin egen "unsubscribe"-knapp nederst i nyhetsbrev/tilbudsbrev, samt de som sender deg tilbud, enda du har krysset av for at du ikke ønsker å motta noen tilbud. Særlig irriterende når det er butikker der du har handlet 1 vare 1 gang og deres sortiment er ikke noe du pleier å handle til vanlig.

 

"Du er nå fjernet fra vår nyhetsliste". *4 dager senere* "SUPERTILBUD PÅ STEKEPANNER! KJØP STEKEPANNER E.C.!!!!!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...