Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det irriterer at vi fortsatt holder på med pass, visum, oppholdstillatelse, og alt det andre pisset vi må forholde oss til for å forflytte oss. Vi lever alle på den samme planeten. Irriterer meg grønn at jeg må forbeholde meg til papirarbeid for å forflytte meg. Ingen nasjon eller regjering har noe med hvor jeg vil dra. Som en person som har flyttet ut av Norge, og som skal gifte seg med en person av annen nasjonalitet, så er jeg så drittlei av alt som skal klassifisere oss som forskjellige.

 

Jeg synes det hadde vært best om alle land i verden ble enige om å ha 100% fri inn- og utvandring. Legg ned grensene! Grensenes eneste formål er å holde noen land rike, mens andre forblir fattige. Det er ikke riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror du har skrevet om det noen ganger før.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1267766&page=2940&do=findComment&comment=23621257

Det kommer selvfølgelig ikke på tale, av åpenbare grunner. Hvordan skulle det gå med samfunnet når flere hundre tusen afrikanere og asietere kom hit på bare noen uker kanskje? Flere miliioner i året? For det ville nok skjedd da.
Tenk litt..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tenk litt..

Litt? Jeg har tenkt mye.

 

Kanskje ikke det beste for nordmenn på kort sikt, men det bryr jeg meg ikke om. Det er det rette å gjøre. Og det er best for alle, på lang sikt. Landegrenser ble funnet opp av egoistiske og grådige mennesker.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du får ikke bort "egositiske og grådige" mennesker(maktmennesker) ved å fjerne landegrenser.
De vil bare opprette nye. Du har ikke tenkt nok. Det der vil bare medføre en runde med store problemer og lidelser, og så er vi ikke tilbake der vi var igjen før om 100, kanskje flere 100 år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du får ikke bort "egositiske og grådige" mennesker(maktmennesker) ved å fjerne landegrenser.

De vil bare opprette nye. Du har ikke tenkt nok. Det der vil bare medføre en runde med store problemer og lidelser, og så er vi ikke tilbake der vi var igjen før om 100, kanskje flere 100 år.

Helt riktig. Det som oppstår etter et landefall kalles "maktvakuum", der ingen har makten. Vips, så tar de mest brutale makten.

 

Skurupu, du ignorerer også behovet for lokal lovgivning. Inne i en by må det f.eks. være støygrenser for bygningsprosjekter, mens det trenger det ikke å være på landet. I et land med kystlinje eller innsjøfiske, må det være fiskekvoter for å hindre overfiske, mens dette er helt uaktuelt i en ørken. I et land med fjell og regn, må vannkraft reguleres så vi ikke bygger ut hele naturen. I en ørken må man heller tenke på å spare på vannet. I områder med isolert dyreliv, som f.eks. Australia, må man ha strengt forbud mot å ta med nye arter inn i landet, så ikke de nye artene ødelegger alt. På Svalbard er derimot dette ikke et stort problem - nye arter dør bare.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det irriterer at vi fortsatt holder på med pass, visum, oppholdstillatelse, og alt det andre pisset vi må forholde oss til for å forflytte oss. Vi lever alle på den samme planeten. Irriterer meg grønn at jeg må forbeholde meg til papirarbeid for å forflytte meg. Ingen nasjon eller regjering har noe med hvor jeg vil dra. Som en person som har flyttet ut av Norge, og som skal gifte seg med en person av annen nasjonalitet, så er jeg så drittlei av alt som skal klassifisere oss som forskjellige.

 

Jeg synes det hadde vært best om alle land i verden ble enige om å ha 100% fri inn- og utvandring. Legg ned grensene! Grensenes eneste formål er å holde noen land rike, mens andre forblir fattige. Det er ikke riktig.

Da dømmer du de svakeste i samfunnet til å leve på nåden av de mest brutale. Trodde hva som definerte ett samfunn var hvordan man behandlet sine svakeste? 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Du får ikke bort "egositiske og grådige" mennesker(maktmennesker) ved å fjerne landegrenser.

De vil bare opprette nye. Du har ikke tenkt nok. Det der vil bare medføre en runde med store problemer og lidelser, og så er vi ikke tilbake der vi var igjen før om 100, kanskje flere 100 år.

Helt riktig. Det som oppstår etter et landefall kalles "maktvakuum", der ingen har makten. Vips, så tar de mest brutale makten.

 

Skurupu, du ignorerer også behovet for lokal lovgivning. Inne i en by må det f.eks. være støygrenser for bygningsprosjekter, mens det trenger det ikke å være på landet. I et land med kystlinje eller innsjøfiske, må det være fiskekvoter for å hindre overfiske, mens dette er helt uaktuelt i en ørken. I et land med fjell og regn, må vannkraft reguleres så vi ikke bygger ut hele naturen. I en ørken må man heller tenke på å spare på vannet. I områder med isolert dyreliv, som f.eks. Australia, må man ha strengt forbud mot å ta med nye arter inn i landet, så ikke de nye artene ødelegger alt. På Svalbard er derimot dette ikke et stort problem - nye arter dør bare.

Kan da ha alt det der uten landegrenser? Ser ikke problemet.

Lenke til kommentar

 

Det irriterer at vi fortsatt holder på med pass, visum, oppholdstillatelse, og alt det andre pisset vi må forholde oss til for å forflytte oss. Vi lever alle på den samme planeten. Irriterer meg grønn at jeg må forbeholde meg til papirarbeid for å forflytte meg. Ingen nasjon eller regjering har noe med hvor jeg vil dra. Som en person som har flyttet ut av Norge, og som skal gifte seg med en person av annen nasjonalitet, så er jeg så drittlei av alt som skal klassifisere oss som forskjellige.

 

Jeg synes det hadde vært best om alle land i verden ble enige om å ha 100% fri inn- og utvandring. Legg ned grensene! Grensenes eneste formål er å holde noen land rike, mens andre forblir fattige. Det er ikke riktig.

Da dømmer du de svakeste i samfunnet til å leve på nåden av de mest brutale. Trodde hva som definerte ett samfunn var hvordan man behandlet sine svakeste?

Den ser jeg ikke helt. Det du beskriver er dagens system.

Lenke til kommentar

Tror ikke man skal kimse av den nasjonalistiske tankegangen mange har, i positiv forstand. Mange er stolte av å være Nordmenn f.eks, og uten den følelsen av tilhørighet til fedrelandet tror jeg mange bare hadde gitt f. Tror helt ærlig ikke verden hadde fungert uten landegrenser. Mennesket har kjempet om territorier siden vi ble til, og det er en trang som best håndheves ved at man har ulike land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det irriterer at vi fortsatt holder på med pass, visum, oppholdstillatelse, og alt det andre pisset vi må forholde oss til for å forflytte oss. Vi lever alle på den samme planeten. Irriterer meg grønn at jeg må forbeholde meg til papirarbeid for å forflytte meg. Ingen nasjon eller regjering har noe med hvor jeg vil dra. Som en person som har flyttet ut av Norge, og som skal gifte seg med en person av annen nasjonalitet, så er jeg så drittlei av alt som skal klassifisere oss som forskjellige.

 

Jeg synes det hadde vært best om alle land i verden ble enige om å ha 100% fri inn- og utvandring. Legg ned grensene! Grensenes eneste formål er å holde noen land rike, mens andre forblir fattige. Det er ikke riktig.

Da dømmer du de svakeste i samfunnet til å leve på nåden av de mest brutale. Trodde hva som definerte ett samfunn var hvordan man behandlet sine svakeste?

Den ser jeg ikke helt. Det du beskriver er dagens system.

 

Du vet like godt som meg at de svakeste vil bli rævpult i en verden uten grenser. Våre uføre og eldre kunne drømt lenge om tilstrekkelig omsorg når vi sliter med å dekke kostnadene til alle de nye NAVklientene. Du vet like godt som meg at fri innvandring hadde ødelagt norge som vi kjenner det, og det er ærlig talt, selv med alle sine feil, ett av landene som helt tydelig tar best vare på sine svake. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du får tro hva du vil, men sett i forhold til resten av verden så gjør norge en jævla god jobb. Vi rehabiliterer fanger, asylsøkere kan få oppholdstillatelse på humanitært grunnlag (som betyr at hvis det er fare for deres liv hvis de vender tilbake), vi har NAV - ja NAV er ett byråkratihelvete uten like, spesielt etter den jævla sammenspleisingen som skulle gjøre ting så mye bedre, men tenk bare ett øyeblikk på alle landene du ikke hadde fått en dritt i hjelp, hvor du må bokstavelig talt leve på folks nåde, som i USA feks. Snakket med en amerikaner engang online som prøvde å forklare at alle disse frivillige organisasjonene skulle hjelpe på og det holdt. De svakeste i norge har faktiske rettigheter, som tak over hodet, mat på bordet og penger til livsopphold og strøm, det er langt mer enn det du hadde fått noe annet sted. Når man snakker om fattigdom i norge så er det alltid relativ fattigdom, ikke faktisk fattigdom relativt til resten av kloden vi bor på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...