Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

 

At jeg ikke besto teoriprøven for bil i sted, særlig irriterende fordi jeg trodde jeg hadde bestått helt til meldinga om "Ikke bestått" og "10 feil" dukka opp på skjermen. Jeg trodde jeg hadde tre, og at jeg kunne dette godt nok. ><

 

Det irriterer meg særdeles at jeg var for selvgod og følte at å lese og ta testen på prove.no i en uke holdt. Senest en halvtime før jeg tok testen, besto jeg med glans på nettprøven. 560 kr rett i dass.

Om du noen sinne skulle stryke på førerprøven vil du innse at 560 kr bare er småtterier. :p

 

Om du noensinne består førerprøven og får deg bil, vil du innse at 560 kr ikke holder til å fylle opp tanken engang...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting som irriterer: Når en bensinstasjon bestemmer seg for å sette ned drivstoffprisen med 2 kr en dag for å skape blest.

Dette skjedde i går, midt i verste julerushet inn mot byen.

 

Folk mister totalt forstanden, vrenger over i motgående for å snike i kø inn til pumpene og gjør at en allerede stillestående kø proppes fullstendig.

 

Hva folk gjør når de har sjansen til spare en femtilapp eller to...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fett. Kobla fiberen til en router, nå, for å få stabilt trådløst nett til laptop, mobil, zune, og xbox-ene. Hastigheten gikk fra 212 til 89 ned, og fra 369 til 93 opp.

Evt. så har pappa fucka opp noe da han fiksa innstillingene på routeren i sted, og oppretta et eget nett for meg, som nå har strupa nettet mitt, og stengt meg ute fra deres nett. Nada kontakt med Sonos, som i all hovedsak inneholder 65k av sangene mine, som jeg benytter når jeg er på kjøkkenet og kokkelerer. ><

Og presto, jeg blir nødt til å ta med meg CD-spiller og brenne ut CD-er for å få musikken jeg vil høre på (og som jeg ikke har på mobil eller zune) når jeg befinner meg borte fra PC-en. Null lounging på verandaen mens jeg blaster Banana Airlines eller smårasistisk musikk.

 

Jeg kan enten ha stabilt, men tregere wifi enn jeg hadde før vi fikk fiber, eller jeg kan ha svært ustabilt, men definitivt raskere wifi.

Så for øyeblikket har jeg kobla ut routeren på rommet mitt, og fjerna wifi-en her nede, så jeg får ikke kobla meg på med xbox, laptop, mobil, eller zune, men jeg kan bruke hoved-PC-en uten problem.

 

Ballesvor!

Lenke til kommentar

At man må til utlandet for å få kompetente leger. Eksisterer nesten bare inkompetent leger her I Norge. 2 forskjellige leger som ikke fant hvorfor jeg verket I øya. Sendte meg bare hjem og ble sur hvergang jeg kom og klagde.

 

Tilslutt dro jeg til utlandet og vips, så fant de problemet. Viste det til de legene og de bare :åja, det stemmer."

 

På en annen side så kan jeg godt skjønne hvorfor de ikke fant ut problemet, med tanke på den teknologien Norge har I dag. Takket være en ræva regjering.

 

Får man ikke hjelp: dra til utlandet, spesielt Asia, hvor teknologien har kommet langt lengre enn kommunist orge

Endret av REALITET
Lenke til kommentar

Er det ikke Norge som har den beste teknologien a :/

Nope. Hvertfall ikke innenfor det medisinske. Når rikshospitalet bruker gammel teknologi, så har nok resten av landet den samme. Sier jo veldig mye når rimi-hagen går inn for å donere flere hundre tusen til f.eks radiumsykehuset for at de skal få den samme teknologien som brukes ellers rundt om I verden. Spesielt usa/asia

Lenke til kommentar

 

Er det ikke Norge som har den beste teknologien a :/

Nope. Hvertfall ikke innenfor det medisinske. Når rikshospitalet bruker gammel teknologi, så har nok resten av landet den samme. Sier jo veldig mye når rimi-hagen går inn for å donere flere hundre tusen til f.eks radiumsykehuset for at de skal få den samme teknologien som brukes ellers rundt om I verden. Spesielt usa/asia

 

Du har nok bare vært uheldig med behandlingen. Jeg har alltid fått ypperlig behandling, om det er pga angst, depresjon, tvillingcyste som måtte operes bort, kneskål som gikk ut av ledd, operasjon mot skjeling av et øye, kirurgisk fjerning av ei tann (ikke det samme som bedøvelse og trekke), sying av et åpent dypt kutt (som skjedde for over 10 år siden). Oppfølging av lege etter operasjonen for å fjerne tvillingcysten var også eksemplarisk (hadde oppfølging og kontroller på et sykehus gjevnlig liøpet av 1 år), var et åpent operasjonsår som måtte gros "fra bånn", å lukke operasjonssåret kunne ha resultert i en ny cyste, som måtte da også ha blitt operert bort.

Fastlegen min har nesten alltid funnet hva som har vært galt, og har ikke han funnet ut av det, så har alltid spesialisten (som jeg fikk hendvendelse til) funnet det ut, ganske raskt også.

 

Norge kunne kanskje ha hatt den "beste" teknologien (som USA), hvis en konsultasjon hadde kostet pasienten for over 10 000,- eller hvis kun bruk av en MR(I?) maskin hadde kostet pasienten 25 000,- per gang. Jeg har veldig glad for at vi slipper å bli gjeldsslaver i Norge for livet, bare fordi man måtte operere en liten ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At folk flest tror at det er butikkjeder som kjøper melken, når det egentlig er tine/Q de kjøper fra. Så alle bond er som klager, klag på tine/Q. Hvorfor ikke bare selge SELV? Ja, sant det, for dere klarer ikke å eksponere det selv eller har nok råd. Tapere

Hvis butikkene ikke hadde kjøpt melka fra TINE eller Q så hadde dem kanskje ikke solgt melk fra TINE eller Q, tenkt på det? ;):p.

Hvis butikkene hadde kjøpt direkte fra en gård, så hadde det sikkkert stått noe sånt som "Olsen Gårdsmelk" istedenfor TINE eller Q. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

At folk flest tror at det er butikkjeder som kjøper melken, når det egentlig er tine/Q de kjøper fra. Så alle bond er som klager, klag på tine/Q. Hvorfor ikke bare selge SELV? Ja, sant det, for dere klarer ikke å eksponere det selv eller har nok råd. Tapere

 

Hvis butikkene ikke hadde kjøpt melka fra TINE eller Q så hadde dem kanskje ikke solgt melk fra TINE eller Q, tenkt på det? ;):p.

Hvis butikkene hadde kjøpt direkte fra en gård, så hadde det sikkkert stått noe sånt som "Olsen Gårdsmelk" istedenfor TINE eller Q. :)

Ja, men her er det du som misforstår. Tine/Q(som har avtaler med flere hundre bonder)kjøper fra bonden og butikkjeder kjøper fra Tine/Q. det sier seg selv..

 

Tine/Q har en innpris-avtale med bonden og selger det dyrere til butikkjeder.butikkkjedene har en innpris med tine/Q og selger det dyrere til allmennheten. Det er lettere å kjøpe fra 2 aktører enn å kjøpe fra flere hundre aktører.

 

Akkurat på lik linje som film/musikk/klær bransjen gjør. Man velger en distribusjonør som kan formidle deres produkter som igjen videre formidler deres produkter til forbrukere.

Lenke til kommentar

 

 

At folk flest tror at det er butikkjeder som kjøper melken, når det egentlig er tine/Q de kjøper fra. Så alle bond er som klager, klag på tine/Q. Hvorfor ikke bare selge SELV? Ja, sant det, for dere klarer ikke å eksponere det selv eller har nok råd. Tapere

 

Hvis butikkene ikke hadde kjøpt melka fra TINE eller Q så hadde dem kanskje ikke solgt melk fra TINE eller Q, tenkt på det? ;):p.

Hvis butikkene hadde kjøpt direkte fra en gård, så hadde det sikkkert stått noe sånt som "Olsen Gårdsmelk" istedenfor TINE eller Q. :)

Ja, men her er det du som misforstår. Tine/Q(som har avtaler med flere hundre bonder)kjøper fra bonden og butikkjeder kjøper fra Tine/Q. det sier seg selv..

 

Tine/Q har en innpris-avtale med bonden og selger det dyrere til butikkjeder.butikkkjedene har en innpris med tine/Q og selger det dyrere til allmennheten. Det er lettere å kjøpe fra 2 aktører enn å kjøpe fra flere hundre aktører.

 

Akkurat på lik linje som film/musikk/klær bransjen gjør. Man velger en distribusjonør som kan formidle deres produkter som igjen videre formidler deres produkter til forbrukere.

Og du hadde kjøpt "Olsens gårdsmelk" selv om den var mye dyrere pga at bonden selv måtte stå for foredling, oppbevaring, frakt og alt det andre som tine og Q meieriene gjør?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

At folk flest tror at det er butikkjeder som kjøper melken, når det egentlig er tine/Q de kjøper fra. Så alle bond er som klager, klag på tine/Q. Hvorfor ikke bare selge SELV? Ja, sant det, for dere klarer ikke å eksponere det selv eller har nok råd. Tapere

Hvis butikkene ikke hadde kjøpt melka fra TINE eller Q så hadde dem kanskje ikke solgt melk fra TINE eller Q, tenkt på det? ;):p.

Hvis butikkene hadde kjøpt direkte fra en gård, så hadde det sikkkert stått noe sånt som "Olsen Gårdsmelk" istedenfor TINE eller Q. :)

Ja, men her er det du som misforstår. Tine/Q(som har avtaler med flere hundre bonder)kjøper fra bonden og butikkjeder kjøper fra Tine/Q. det sier seg selv..

 

Tine/Q har en innpris-avtale med bonden og selger det dyrere til butikkjeder.butikkkjedene har en innpris med tine/Q og selger det dyrere til allmennheten. Det er lettere å kjøpe fra 2 aktører enn å kjøpe fra flere hundre aktører.

 

Akkurat på lik linje som film/musikk/klær bransjen gjør. Man velger en distribusjonør som kan formidle deres produkter som igjen videre formidler deres produkter til forbrukere.

 

Det er jo nettopp sånn salg og videresalg faktisk fungerer. A produserer vare X, B kjøper vare X fra A, lagrer varen for videresalg, transporterer til butikk og tar seg av markedsføringen av vare X, butikk C kjøper vare X fra B som blir transport av B. A, som produserer varen, sparer penger på å ikke måtte lagre (over lengre tid), transportere, selge (selv om de selger til B, men det er som regel da B som legger inn en direkte bestilling for produksjon) og markedsføre.

 

"Videresalg, generelt det fenomen innen næringsvirksomhet at et selskap selger videre varer eller tjenester som er produsert av andre."

Lenke til kommentar

Og du hadde kjøpt "Olsens gårdsmelk" selv om den var mye dyrere pga at bonden selv måtte stå for foredling, oppbevaring, frakt og alt det andre som tine og Q meieriene gjør?

Nei, hvorfor skulle jeg det? Det er ikke prisen jeg klager på. Det er folk som klager på kun den ene aktøren og ikke den andre. Generelt forståelsen om å profitt og fortjeneste.

 

Hovedsakelig er det andre og tredjeparts etc..som er hovedgrunnen til at prisene er som de er, nettopp pga hver av partene vil tjene på det.

 

Så sånn sett er det ikke bare norgesgruppen eller reitan som skal få skylden, men også Tine/Q. Tydeligvis skjønner ikke bønder dette her.

Endret av REALITET
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...