Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

 

skjønner ikke bønder dette her.

 

Først nå skjønte jeg at "bond er" i det første innlegget skulle bety bønder. Du formulerer seg på en sånn måte at det er umulig å forstå poenget.

Gratulerer

 

 

Til noe annet: folk som skal absolutt blande seg opp I hva andre bruker økonomien sin på. La nå folk bruke det de ønsker å bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

At det er pålagt søndagstengte butikker. Ja til og bestemme selv herreminfred! Og folk som sutrer om det. Gud forby om butikkene kan ha åpen på søndag da detter himmelen ned i hodet og alt går til helsike med Norge, jadda.

Lenke til kommentar

At det er pålagt søndagstengte butikker. Ja til og bestemme selv herreminfred! Og folk som sutrer om det. Gud forby om butikkene kan ha åpen på søndag da detter himmelen ned i hodet og alt går til helsike med Norge, jadda.

Jeg bor på Øyer, som er en søndagsåpen kommune (butikkene, altså). Jeg var innom Kiwi i dag. Eller, jeg skulle på Kiwi. Det var ikke en eneste ledig parkeringsplass utenfor verken Kiwi eller Mega/Prix, og det var kø inn til parkeringsplassene til alle tre.

På vanlige søndager er det ofte masse folk på Kiwi, nok til at de har konstant folk i to kasser mellom 12 og 18.

 

Og de ansatte digger søndagsarbeid. De får dobbellønn.

 

Disse løgnene nei-folka har om at ingen vil ha søndagsåpne butikker, er rent pisspreik uten noen form for rot i virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøper inn alt jeg trenger på Fredag, eventuelt noe på Lørdag, hvis det er noe jeg har glemt. Er det noe jeg har glemt når Søndag kommer, så overlever jeg én dag uten å måtte være i butikken. Hvorfor folk skal stresse for å rekke de få butikkene som er åpne på Søndager skjønner jeg virkelig ikke. Er det virkelig så vanskelig å planlegge og kjøpe inn det man trenger for 2 dager??!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og du hadde kjøpt "Olsens gårdsmelk" selv om den var mye dyrere pga at bonden selv måtte stå for foredling, oppbevaring, frakt og alt det andre som tine og Q meieriene gjør?

Nei, hvorfor skulle jeg det? Det er ikke prisen jeg klager på. Det er folk som klager på kun den ene aktøren og ikke den andre. Generelt forståelsen om å profitt og fortjeneste.

 

Hovedsakelig er det andre og tredjeparts etc..som er hovedgrunnen til at prisene er som de er, nettopp pga hver av partene vil tjene på det.

 

Så sånn sett er det ikke bare norgesgruppen eller reitan som skal få skylden, men også Tine/Q. Tydeligvis skjønner ikke bønder dette her.

 

Så fint at du har funnet en løsning da. Kanskje prøve å få bøndene i nærområdet ditt på de samme tankene? Eller kanskje bli politisk aktiv? (å krangle med folk på forum teller ikke :p )

Lenke til kommentar

 

 

Og du hadde kjøpt "Olsens gårdsmelk" selv om den var mye dyrere pga at bonden selv måtte stå for foredling, oppbevaring, frakt og alt det andre som tine og Q meieriene gjør?

 

Nei, hvorfor skulle jeg det? Det er ikke prisen jeg klager på. Det er folk som klager på kun den ene aktøren og ikke den andre. Generelt forståelsen om å profitt og fortjeneste.

Hovedsakelig er det andre og tredjeparts etc..som er hovedgrunnen til at prisene er som de er, nettopp pga hver av partene vil tjene på det.

Så sånn sett er det ikke bare norgesgruppen eller reitan som skal få skylden, men også Tine/Q. Tydeligvis skjønner ikke bønder dette her.

Så fint at du har funnet en løsning da. Kanskje prøve å få bøndene i nærområdet ditt på de samme tankene? Eller kanskje bli politisk aktiv? (å krangle med folk på forum teller ikke :p )
Funnet en løsning, hvor er det du ser at jeg har kommet med e løsning? Er ikke noe løsning det, bare en enkel forståelse om hvorfor b og c gjør som de gjør. Endret av REALITET
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...