Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om jeg 15 år, så irriterer jeg meg veldig over andre bortskjemte og late ungdommer. Mange har null interesse for intellektuelle temaer og bryr seg ikke om annet enn Justin Bieber og oppdatering av Facebook hvert minutt. Kinesiske ungdommer har en mye bedre holdning og framstår som mye mer intelligente.

Du møter sikkert mer interessante personer når du begynner på videregående.
Lenke til kommentar

Selv om jeg 15 år, så irriterer jeg meg veldig over andre bortskjemte og late ungdommer. Mange har null interesse for intellektuelle temaer og bryr seg ikke om annet enn Justin Bieber og oppdatering av Facebook hvert minutt. Kinesiske ungdommer har en mye bedre holdning og framstår som mye mer intelligente.

 

15 år og skriver korrekt. Det ser man ikke ofte på nettet. Gratulerer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du gikk sikkert salg & service på bjørgvin, virker ikke som en årstad-type :p

Har gått på begge skolene ;) På bjørgvin gikk jeg almenn.

 

Kunne ikke vært mer enig. Kun et fåtall av mine venner er villige til å diskutere ting som går dypere enn populærkultur.

Jeg snakker mye om litteratur & annen kultur og filosofi med mine venner. Ofte politikk også.
Lenke til kommentar

Selv om jeg 15 år, så irriterer jeg meg veldig over andre bortskjemte og late ungdommer. Mange har null interesse for intellektuelle temaer og bryr seg ikke om annet enn Justin Bieber og oppdatering av Facebook hvert minutt. Kinesiske ungdommer har en mye bedre holdning og framstår som mye mer intelligente.

Haha, wow!

 

Tror du det var bedre for tja, 30-40-50 år siden? Neppe. De hadde sine idoler da også, enten det er Justin Bieber, Elvis Presley eller The Beatles. Eneste grunnen til at det er mer synlig i dag er nok internett. Før var det kun plakater på gutte- og jente-rommet, nå kommuniseres det mer åpent på sosiale medier.

 

Er det forventet at en 14-15 åring skal diskutere Prossesen eller Forbrytelse og Straff? Jeg mener nei.

 

Kan du også kartlegge hva som er intellektuelle og hva som er ikke er intellektuelle temaer mens du er i gang? Vil ikke tråkke i salaten neste gang jeg skal snakke med noen.

Endret av Mchansern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, wow!

 

Tror du det var bedre for tja, 30-40-50 år siden? Neppe. De hadde sine idoler da også, enten det er Justin Bieber, Elvis Presley eller The Beatles. Eneste grunnen til at det er mer synlig i dag er nok internett. Før var det kun plakater på gutte- og jente-rommet, nå kommuniseres det mer åpent på sosiale medier.

 

Er det forventet at en 14-15 åring skal diskutere Prossesen eller Forbrytelse og Straff? Jeg mener nei.

 

Kan du også kartlegge hva som er intellektuelle og hva som er ikke er intellektuelle temaer mens du er i gang? Vil ikke tråkke i salaten neste gang jeg skal snakke med noen.

Det jeg kritiserte var i hovedsak ikke populærkulturen i dag, men heller ungdoms manglende interesse for Realfag, Politikk, Samfunnsfag osv. Personlig bruker jeg mye av fritiden min på å lese om disse temaene fordi jeg syntes de er interessante, men føler at jeg har ingen å diskutere det med. Jeg vet selvfølgelig at dette er vanlig for ungdommer og jeg klandrer ingen, men jeg føler at mange ungdommer generelt i andre land har en mye bedre holdning til skolefag. I sammenligning til Kina og mange andre land ligger jo Norge også langt tilbake når det kommer til realfag og matematikk. Vil også nevne at jeg beklager hvis jeg virket arrogant eller "skrytete" i innlegg mitt, jeg ville bare få frem at jeg var misfornøyd med folk på min egen alder sine holdninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg kritiserte var i hovedsak ikke populærkulturen i dag, men heller ungdoms manglende interesse for Realfag, Politikk, Samfunnsfag osv.

 

Det har aldri vært flere søkere til realfagslinjer til høyere utdanning, og ungdomspartiene har sett en enorm vekst det siste året.

 

Personlig bruker jeg mye av fritiden min på å lese om disse temaene fordi jeg syntes de er interessante, men føler at jeg har ingen å diskutere det med.

 

Meld deg inn i et ungdomsparti da vel. (Ikke at et ungdomsparti noensinne har gjort noe som helst, men der får du jo snakket med noen som har de samme synspunktene og tankene som deg).

 

I sammenligning til Kina og mange andre land ligger jo Norge også langt tilbake når det kommer til realfag og matematikk.

 

Kina er et diktatur og et u-land på flere områder og jeg forstår ikke helt hvorfor du elsker det. Sammenlign heller med f.eks Finland som vi også ligger langt bak. Og ja, jeg er enig i at vi er langt bak mange land. Det kan jo ikke bestrides.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...