Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det argumentet sluttet jeg å bruke seriøst på videregående etter jeg flyttet fra nynorskland til bokmålland.

 

Byrja du skriva bokmål når du flytta til "bokmålland"? Hehe, kan eg spørja kvifor? Er litt merkeleg at folk som tidlegare tok nytta av nynorsk "konverterte" til bokmål etter at dei flytta. Eg har alltid budd i Skien og difor skreiv eg på bokmål når eg berre var ein liten kvalp men eg tok nytta av nynorsk etter at eg las dei gamle kongesagaene og etter at ein frå Færøyene sagde at eg var flink til å skriva dansk. :omg:

Lenke til kommentar

Livet begynner når man har råd til noe annet enn spagetti og sånn.

Nei, det gjør bare ting litt lettere. Alt blir mer ekte og bunnsolid når man har jobbet seg opp til ting. Noens komfortsone går bare til det punktet at de faktisk må slite litt for å oppnå noe. Når man da først har tynet seg selv bare der (jobbe hardt og lenge) og så kunne bruke penger på noe for å sette seg på prøve har man god samvittighet og selvtilfredshet som ikke kan kjøpes for penger.

 

(Mens jeg "har deg her"; har nettopp lest Blåmann. Faens bok, gjør meg deprimert og nedstemt og trollbundet og inspirert og innsiktsfull på en gang.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det gjør bare ting litt lettere. Alt blir mer ekte og bunnsolid når man har jobbet seg opp til ting. Noens komfortsone går bare til det punktet at de faktisk må slite litt for å oppnå noe. Når man da først har tynet seg selv bare der (jobbe hardt og lenge) og så kunne bruke penger på noe for å sette seg på prøve har man god samvittighet og selvtilfredshet som ikke kan kjøpes for penger.

 

(Mens jeg "har deg her"; har nettopp lest Blåmann. Faens bok, gjør meg deprimert og nedstemt og trollbundet og inspirert og innsiktsfull på en gang.)

Jeg skjønner ikke helt denne mentaliteten. Jeg får større glede av å finne 10 000 kr. liggende i postkassa helt uten grunn, enn å bruke flere uker på å jobbe opp samme sum. Etter at disse 10 000 kronene plutselig har blitt brukt opp tenker jeg; "Var det virkelig verdt å bruke så mye tid på å tjene opp disse pengene?"

Lenke til kommentar

Kompis som sier at det eneste som er god musikk her i verden er metall (han symger selv i et metallband..), og hiphop/pop bare har 3 akkorder og er drittmusikk... Teksten er vræl osv... Jeez..

Det er tydelig at han har lite peiling på musikk, ja. Kan med ganske stor sikkerhet si at alle som forkaster hele, såpass store sjangre på alle områder, lyrisk og musikalsk, ikke har peiling.

Lenke til kommentar

Nei, det gjør bare ting litt lettere. Alt blir mer ekte og bunnsolid når man har jobbet seg opp til ting. Noens komfortsone går bare til det punktet at de faktisk må slite litt for å oppnå noe. Når man da først har tynet seg selv bare der (jobbe hardt og lenge) og så kunne bruke penger på noe for å sette seg på prøve har man god samvittighet og selvtilfredshet som ikke kan kjøpes for penger.

 

(Mens jeg "har deg her"; har nettopp lest Blåmann. Faens bok, gjør meg deprimert og nedstemt og trollbundet og inspirert og innsiktsfull på en gang.)

Jeg tror jeg tolket bildet litt for bokstavelig, Hyperio.

Man kan selvfølgelig vandre ut av komfortsonen sin på utallige måter.

 

Det bare plagde meg litt om folk tror at det er kun komfortsonen som står mellom sofalivet og det man ser i det bildet. Det er mange års erfaring og jobbing for å komme seg dit. Kanskje jeg befinner meg i komfortsonen min når det gjelder sosiale ting, men jeg, som sikkert mange andre, hadde lett reist til fjerne strøk om det var midler til det. Det gjelder jo bare å jobbe seg opp til det, som du sier. Det er vel da man starter ferden.

 

Når det er sagt så er inspirerende bilder på facebook-veggen ikke akkurat den beste kilden til opplysning, og folk som liker slike bilder(meg inkludert) har gjerne et øyeblikks inspirasjon før man browser videre og glemmer det.

Inspirasjon er akkurat som "Inception", man må selv oppleve en slags "epiphany" som man føler et produkt av sin egen psyke, som slår spirer fra langt inne i dypet en plass.

Endret av coyotemannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja servicen er elendig nå. Må drive å kvervulere hver gang jeg har noe som skal returneres. De har jo skrevet hver gang at jeg skal får likt eller bedre produkt i retur, men hver gang skal de drive å gi meg produkter som er både dårligere og flere hundre kroner billigere en produktet jeg kjøpte.

 

Før fikk jeg nytt produkt med en gang og de holdt va de lovet, nå bruker de 2-3 uker bare på å finne feil for så å bruke en uke til på å få sendt nytt produkt. Når jeg i tillegg må drive å kontakte de når de leverer dårligere produkt tar det jo fort over en måned med venting.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Sender en kjapp formel liten klage da så får vi se om det gir noen reaksjon. Anbefaler da at alle som har hatt en dårlig opplevelse hos en nettbutikk gjør det samme. En klage gjør dem ingenting, men en skokk med klager vil de nok gjøre noe med.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...