Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Det går for eksempel an å være ærlig nok til å bare si ting rett ut.

 

Ment at jeg må imøtekomme dine realiteter for at du skal si at dette var ærlig og forståelig for deg ...? :)

 

Hva var uforståelig med essensen av innlegget vi startet med?

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=510679

 

^^ Og ytringsfriheten forsøkes å begrenses atter en gang.

 

Jeg tror noen ikke helt ser forskjellen mellom å rakke ned på folks oppførsel og deres etnisitet (VG har med overskriften allerede vist at de ikke forstår forskjellen). Rasismekortet kommer til å bli spilt her også, vil jeg tro.

 

Hvor mange ganger har ikke både min mor, min lærer og mange andre sagt "Dere ter dere som små drittunger!" eller liknende? Jeg ser ingen rettsak av den grunn.

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=510679

 

^^ Og ytringsfriheten forsøkes å begrenses atter en gang.

 

Jeg tror noen ikke helt ser forskjellen mellom å rakke ned på folks oppførsel og deres etnisitet (VG har med overskriften allerede vist at de ikke forstår forskjellen). Rasismekortet kommer til å bli spilt her også, vil jeg tro.

 

Hvor mange ganger har ikke både min mor, min lærer og mange andre sagt "Dere ter dere som små drittunger!" eller liknende? Jeg ser ingen rettsak av den grunn.

 

Om dette er rasisme eller ikke burde vel vurderes opp mot afrikanerens oppførsel, og hvorvidt oppførselen kvalifiserer til å kalles "monkeyboy-ish". Muligens denne afrikaneren oppførte seg like lite/mye "monketboy-ish" som andre arrestanter; hvis så vil jeg nok ilegge bruk av ordet "monkeyboy" som rasistisk ja. Ser absolutt for meg at rasismekortet her kan bli spilt med korrekthet.

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger har ikke både min mor, min lærer og mange andre sagt "Dere ter dere som små drittunger!" eller liknende? Jeg ser ingen rettsak av den grunn.

Hadde du hatt masse utvekster som så ut som bais i ansikte hadde kanskje ikke vært en så ok betegnelse? ;)

 

Med overnevnte uttalelse så innrømmer jeg kanskje at jeg har en assosiasjon mellom monkey og neger. Til mitt forsvar så finner jeg den ubegrunnet.

Lenke til kommentar
Utvalget i velklingende skjellsord helt uten potensielle rasistiske konnotasjoner er ganske rikholdig, så jeg skjønner godt at noen reagerer.
Hvilken løsning foreslår du til fremtidige episoder der fanger ikke kan å oppføre seg da? Skrive ei ordbok over lovlige (etnisk nøytrale) skjellsord ?
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Litt søkt sammenmligning, synes jeg, fordi man vet vel ikke om noen er "pedoseksuell", uten at vedkommende har forbrutt seg først, og hvis vedkommende hadde gjort det, så ville en eventuell adopsjon så klart bli stoppet.

 

Dessuten handlet saken om kjøp av hundevalp.

 

:)

 

Utvalget i velklingende skjellsord helt uten potensielle rasistiske konnotasjoner er ganske rikholdig, så jeg skjønner godt at noen reagerer.
Hvilken løsning foreslår du til fremtidige episoder der fanger ikke kan å oppføre seg da? Skrive ei ordbok over lovlige (etnisk nøytrale) skjellsord ?

 

Litt mere profesjonalitet fra den annsattes side, kanskje!?

:)

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/12/526612.html

Hvorfor skal man ikke selv kunne bestemme hvem man selger ting til, samme hvilken grunn man måtte ha? Dessuten er det merkelig at man ikke skal kunne få diskriminere på bakgrunn av seksualitet, skal ikke jeg få lov til å nekte å adoptere bort sønnen min til en pedoseksuell person da?

Det går så vidt jeg kan se på ærekrenkende oppførsel og ikke retten til å kunne velge å takke nei til kjøper.

 

Kenneleieren kunne nok trengt seg psykisk terapi for sin surrealistiske homofobi, men selvsagt ikke under tvang.

 

PS. Håper noen engasjerte tar initiativ, kjøper valpen og selger den videre til det lesbiske paret.

Lenke til kommentar
Utvalget i velklingende skjellsord helt uten potensielle rasistiske konnotasjoner er ganske rikholdig, så jeg skjønner godt at noen reagerer.
Hvilken løsning foreslår du til fremtidige episoder der fanger ikke kan å oppføre seg da? Skrive ei ordbok over lovlige (etnisk nøytrale) skjellsord ?

Dust, tosk, idiot, fjomp, nisse, drittsekk, kødd, rasshøl, the list goes on, og så satser vi på at vi ikke trenger å lage et eget system for at folk som får betalt for å bruke hodet skal få slippe.

Lenke til kommentar
Om dette er rasisme eller ikke burde vel vurderes opp mot afrikanerens oppførsel, og hvorvidt oppførselen kvalifiserer til å kalles "monkeyboy-ish".

Jeg driter i å spekulere i om dette er rasisme eller ikke. Det blird et bare bråk av, og fører bare til tåpelige sidediskusjoner. En mer interessant diskusjon er om det er greit at politiet fornærmer folk de har brakt inn. DET er kritikkverdig her - at politimannen ikke holdt tankene sine for seg selv. Men på den annen side kan han ha vært svært stresset, el.l.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Titter på frokosttv levert av vårt alles kjære NRK. Her serveres alskens nyhetsender, i skjønn forening med noe matsøl, litt passende raddismusikk, og sist men ikke minst den interaktive biten hvor oss fåreskaller skal bidra, eller heller bedras ...

 

Følgende hodebry er dagens utfordring:

 

Hvor kommer Pandabjørnen fra?

Alt1: China

Alt2: Sibir

Alt3: Canada

 

Noen som har den fjerneste anelse?

 

:)

Lenke til kommentar
Bygger Norges største enebolig.

Kjære vene, når du først skal svi av et par millioner på kåk, kan du ikke prøve å få det til å se ut som noe annet enn et seksjonsbygg for HVPU-klienter? Eller for den saks skyld et kjøpesenter på bygda, det får være måte på handelsbaron.

 

Synes ikke det så så ille ut, men om jeg hadde kunnet, hadde jeg utvilsomt heller kjøpt et skotsk slott og fått det fløyet over hit/flyttet dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...