Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

I følge ham selv gjorde han det som en kommentar på hvordan aktor la frem påstandene sine. Altså at aktor f.eks. var ekstremt spydig, og ble så etterlignet for å vise hvor spydig han var.

En mer givende metode ville da kanskje vært å påpeke at man synes aktor opptrer spydig, og så fortsette på et saklig nivå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens vi er inne på rettsaker;

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2233425.ece

 

"En pressefotograf fra tv-stasjonen BTV, som er eid av Bergens Tidende, ble tatt med en mindre mengde hasj da han skulle dekke en rettssak i Gulating lagmannsrett torsdag.

..

- Han har erkjent og får et forelegg som jeg forstår han har vedtatt, sier politioverbetjent Jan Martin Skulstad, leder for allmennseksjonen ved Bergen sentrum politistasjon til Bergens Tidende.

- Hva synes du om at en pressefotograf på jobb har med hasj i retten?

- Jeg er ikke overrasket, men det er jo litt talentløst, sier han."

 

Det er altså ikke overraskende at pressefotografer går rundt med hasj?

 

:p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Er det det?

 

Nei, det er kanskje allmennkunnskap at pressefotografer er en gjeng med hasjknarker..? :)

 

 

Nå kunne jeg spurt om hvor intelligent "hasjknarkere" egentlig er!? Men så kan det jo hende at jeg "lurer" litt, i ettertid, så hva da?

:)

 

Skal ikke si jeg akkurat hoppa i stolen da jeg leste det ...

 

Sier du det ... :whistle:

Lenke til kommentar

"Svartskalle" er ikke et passende uttrykk for mennesker med annen hudfarge her på forumet, om enn i ellers positive ordelag. Et innlegg og svar på dette er slettet. Jeg benyttet samtidig anledningen til å redigere vekk noen unødvendig lange sitater. Når originalen står i posten rett over er det ikke no poeng å sitere hele...

 

Reaksjoner på moderering tas som vanlig på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
"I Guangzhou var fortsatt ufattelige 400.000 personer strandet på togstasjonen fredag.."

 

Om ikke annet så får det ihvertfall de rutinemessige 5 minutters forsinkelsene NSB gir meg hver morgen til å virke en smule mindre. Kanskje.

 

Hvor mange toalett er det på den stasjonen?

Om vi antar at alle trenger 5 minutter i døgnet på toalettet, så kan de fylle 1388 toaletter kontinuerlig døgnet rundt. Vil egentlig anta at området rundt ikke lukter som fioler om dagen ;)

Lenke til kommentar

Ingen sortlandskoler er godkjent i henhold til forskriften om miljørettet helsevern

blv.noI desember i fjor ble det gjennomført en undersøkelse ved samtlige skoler i Sortland, med hensyn til status for godkjenning etter forskriften om miljørettet helsevern. Denne gjennomgangen viste at ingen av skolene har gyldig godkjenning.

 

Dette kom fram da rådmann Leif Hovden skulle orientere formannskapet sist uke, om vedlikeholdsbehov ved Holmstad skole.

 

Har jobbet fram nytt kontrollprogram

Etter gjennomgangen av skolene ble det iverksatt et arbeid for å oppdatere kontrollprogrammet for godkjenning i henhold til lovverket.

 

– Det skal nå foreligge et nytt kontrollprogram, og dette vil bli tatt i bruk med sikte på å fremme søknad om godkjenning, sa rådmannen i møtet.

 

Har ventet fire år på svar

Høyres Grete Ellingsen reagerte på at ingen av skolene er godkjent.

 

– Hvor lenge har, for eksempel, Holmstad skole ikke vært godkjent, spurte hun.

 

– Kommunelegen har sagt at skolen fikk en midlertidig godkjenning i 1999. Det ble fremmet søknad om ny godkjenning i 2004, men denne søknaden har man ikke fått noe svar på ennå. Kommunelegen vurderer det slik at det ikke er nødvendig å stenge skolen, sa Hovden.

 

– Man har altså ventet på å få denne skolen godkjent i flere år. Vi kan ikke ha en sånn uavklart situasjon. Vi som politikere kan heller ikke fraskrive oss denne ansvaret. Det er på tide at det settes trøkk på denne saken, sa Ellingsen.

 

Bruker 57 kroner mindre en resten av landet

Hun ba også om at denne saken tas opp i utvalget for næring og infrastruktur, i tillegg til utvalget for oppvekst, kultur og fritid.

 

Det kom ellers fram i rådmannens saksframlegg at Sortland bruker kun 18 kroner per kvadratmeter til vedlikehold av skoler, mens landsgjennomsnittet ligger på 75 kroner per kvadratmeter.

Jeg må si at jeg er rystet egentlig. Ikke blir de skolene mediemessig kontrollert og de rapportene som ligger er mange år gamle og midlertidig!

 

Er det noe rart at skolenorge blir kritisert når f.eks Sortland kommunen klarer å prestere 18kr pr. kvm på vedlikehold?

Står riktig ikke nok om de 18kr pr.kvm er en langsiktig statistikk men det er alt og alt for lite.

Lenke til kommentar
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2237163.ece

 

Tysklands naziproblem blir tydeligvis bare verre og verre.

 

:(

Hvis jeg ikke tar feil så er Tysklan det landet med strengeste lover mot nazisme/rasisme.

Viser jo at det å inskrende ytringsfriheten ikke funker til sin hensikt.

Heller ha diskusjon der nazistene blir knust i fillebiter(bildelig sett) med tunge argumenter åpenhet.

Ikke at jeg skal si det er en endelig løsning heller, er jo en vanskelig problemstilling dette.

Lenke til kommentar
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2237163.ece

 

Tysklands naziproblem blir tydeligvis bare verre og verre.

 

:(

En av menneskets største styrker må være sin kjennskap til historien, men en av dets største svakheter er at de aldri klarer å lære noe av den. Jeg blir helt matt. Har man ikke nok dritt i verden allerede til at man kunne ha spart seg å resirkulere den?

Lenke til kommentar
Ikke annet en bare en tilfeldig tragisk hendelse. Slett ikke et bevis for at nazismen er på fremmarsj. Kort sagt synes jeg aftenposten tok seg en "VG" nå!

 

:)

 

Kommer jo litt an på hva enn ligger i fremmarsj. Når de går hen og svir av en boligblokk så er jo det en noe mer progresiv(!) handling enn på lenge og vil jo kunne tyde på at miljøet utagerer mer, altså på fremmarsj.

Muligens dradd noe langt, så kanskje en liten "VG"

Lenke til kommentar

PRIVACY is a thorny issue. And the level of intrusion by the state in the private lives of its citizens differs from country to country. In recent years terrorist threats have driven many governments to enact laws that erode privacy. Technological advances have made this job all the easier. Countries with fewer enemies, or less cash, tend to afford their citizens more privacy. The result is that the world is becoming a less private place, though not necessarily any safer.

 

Privacy.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...