Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Ja, desverre har han rett i det han sier ^

 

Sett i lys av dagens problemer med stabile demokratier som over natten har blitt kuppet av populistiske partier med gråsone-idéer. Hvorfor har man ikke obligatorisk stemmerett, og hva er de historiske grunnene? Ikke at dette skal gjøre alt så mye bedre, men det kunne kanskje ført til en større interesse blant folk, hva vet jeg.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at jeg undrer meg over holdningene til partiet de grønne

Først klager de over at det er for mange som kjører bil på landet

Samtidig som de gjør lite for få frem andre transport alternativer der

kommer man skikkelig ute på landet så  har man i ralitet  ikke noe anne alternativ en bilen

er man heldig så går det en bus 3 ganger om dagen og da dger det ikek aå bruk den om man skal en tur til butikken

 

Nå maser de også om at folk jobber for mye .

Man skal altså gå fra 27.5 timers arbeidsuke til 30 timer

Og det begrunner de med forbruk

Hvor er samenhengen hen ?

jeg er overbevist om at de ikke aner konskvnasen av dette

 

Folk som har mindre arbeidstid vil salvsagt beholde den samme lønna og i prktis går time lønne opp

Da må arbeidsplassen ansett flere

Som gjør at produkten de lager går opp i pris nå lønna sjak dekkes inn

siden løningen er økt så må man nok betale litt mer i skat , men ejg er usikekr på hvordan man regner det

da blir det nok en skatte kompensajon opp den løningen også som igjen med føre et dyrer produkt

 

Det kan også medføre at fler må jobber overtid for at man skal bli ferdig i tide

Da her man ette hva jeg ser det svekket konkurnasen med utlandet

 

For min del og sikekr andre også som ikke ar så alt  for mange alterntiver om de skulle forsatt å bruke bussen til og fra jobben så kan det medfør  til at man kjøre selv .

det komemr slavsgt hel ann på hvordan det blir

men om man skal begnyye til samme tid , men slutte tidligerere hver dag  så må jeg kjøre selv for å slippe å vente så fryktelig lenge før det går en buss

 

At flere begynner å kjøre selv er ihverfall ikke det NDG ønsker , så da kan man lure på hvorfor de komemr med den iden

Man kan selvsagt håpe på at bustilbudet blir juster , men jeg har mine tvil

 

Hvord de ender hen er det ingen som vet

Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/urix/tysk-avis_-eu-vil-innfore-euro-i-alle-medlemsland-innen-2025-1.13527617

 

Nå jobber denne overnasjonale institusjonen med å tvinge seg til enda mer kontroll over medlemslandenes økonomi.

Tro om ikke tanken bak Euro er for gjøre det enklerer for de som driver butikk ?

Samtidig så vil det jo bli lettere å øke prisen for matche Euro valurene

 

Norge r neesten medlem gjennom  EØS  og da kan man spekulere på om ikk også vi ettetver blir tvunget til bruke Euro som våres penger , ikke bare et alternativ for de som ønsker å betale med Euro

 

Hvis det er på den måten hvorfor sier man da at EU er så bra ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil bare si at jeg undrer meg over holdningene til partiet de grønne

Først klager de over at det er for mange som kjører bil på landet

Samtidig som de gjør lite for få frem andre transport alternativer der

kommer man skikkelig ute på landet så har man i ralitet ikke noe anne alternativ en bilen

er man heldig så går det en bus 3 ganger om dagen og da dger det ikek aå bruk den om man skal en tur til butikken

 

Nå maser de også om at folk jobber for mye .

Man skal altså gå fra 27.5 timers arbeidsuke til 30 timer

Og det begrunner de med forbruk

Hvor er samenhengen hen ?

jeg er overbevist om at de ikke aner konskvnasen av dette

 

Folk som har mindre arbeidstid vil salvsagt beholde den samme lønna og i prktis går time lønne opp

Da må arbeidsplassen ansett flere

Som gjør at produkten de lager går opp i pris nå lønna sjak dekkes inn

siden løningen er økt så må man nok betale litt mer i skat , men ejg er usikekr på hvordan man regner det

da blir det nok en skatte kompensajon opp den løningen også som igjen med føre et dyrer produkt

 

Det kan også medføre at fler må jobber overtid for at man skal bli ferdig i tide

Da her man ette hva jeg ser det svekket konkurnasen med utlandet

 

For min del og sikekr andre også som ikke ar så alt for mange alterntiver om de skulle forsatt å bruke bussen til og fra jobben så kan det medfør til at man kjøre selv .

det komemr slavsgt hel ann på hvordan det blir

men om man skal begnyye til samme tid , men slutte tidligerere hver dag så må jeg kjøre selv for å slippe å vente så fryktelig lenge før det går en buss

 

At flere begynner å kjøre selv er ihverfall ikke det NDG ønsker , så da kan man lure på hvorfor de komemr med den iden

Man kan selvsagt håpe på at bustilbudet blir juster , men jeg har mine tvil

 

Hvord de ender hen er det ingen som vet

De er idioter uten bakkekontakt, end of.

Lenke til kommentar

http://www.nettavisen.no/arabisk/---------/3423347652.html

 

Nå informeres man på arabisk at AP vil kjempe for å beholde ordningen der innvandrere har bedre sosiale goder enn nordmenn.

Hva faen er det for land vi bor i?

Hva skal man si , egentlig ?

Man har AP på den ene siden som i tilegg vil tilbake føre skattenivået slik det var for noen år siden , for at stat og komune skal løse vekk enda flere milioner på bare tull

og Høyre på den andre siden som som vil tvinge sammen flere kommuner mot deres vilje

Enda bra at man har  FRP som forsøker å begrense invandringen

 

Jeg lurer bare på hva høyre ville si om de ble tvunget til å slå seg sammen med FRP

Endret av sinnaelgen
Lenke til kommentar

At en privat nettaktør velger å ha sider hvor de publiserer nyhetsaker på arabisk (og forøvrig også på polsk) slik nettavisen gjør kan jeg ikke skjønne skulle si spesielt mye om 'hva faen for land vi bor i'.

 

Ihvertfall ikke utover at private aktører får lov å publisere ting på egne nettsider på det språket de ønsker men det burde vel være en selvfølge.

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Riktig. Hva syntes du om ting som dette da? Kan det være bedre å argumentere imot istedenfor å bare slenge dritt kanskje? Forstår du at man undergraver demokratiet ved å være ett slikt rasshøl?

 

MDG-Anna (21) ble truet med lynsjing

MDG ønsker å å bruke trusler om vold for å forhindre folk i å utvinne olje, og springer til politiet når de selv blir utsatt for trusler om vold for å forhindre at de setter ut i livet MDGs voldstrusler? Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

Riktig. Hva syntes du om ting som dette da? Kan det være bedre å argumentere imot istedenfor å bare slenge dritt kanskje? Forstår du at man undergraver demokratiet ved å være ett slikt rasshøl?

 

MDG-Anna (21) ble truet med lynsjing

MDG ønsker å å bruke trusler om vold for å forhindre folk i å utvinne olje, og springer til politiet når de selv blir utsatt for trusler om vold of å forhindre at de setter ut i livet MDGs voldstrusler?

 

 

Kilder på trusler om vold?

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

Kilder på trusler om vold?

Desverre oppgir ikke din kilde linker hverken til truslene som MDG ønsker å fremsette, eller de som det hevdes å ha blitt fremsatt mot MDG.

 

 

Da får du se på TV2 nyhetene, der fikk vi se de framlagte trusler som kom tikkende inn ifra disse oljeinfiserte bibelbelte desperadoene. 

 

At MDG skal ha framsatt trusler kan derimot virke til å være tatt ut av tynn luft ifra din side her igjen? :)

Lenke til kommentar

At MDG skal ha framsatt trusler kan derimot virke til å være tatt ut av tynn luft ifra din side her igjen? :)

Om du leser igjen vil du se at de ønsker, og jobber for, å fremsette trusler for å få slutt på oljeutvinningen så fort som bare mulig, ikke at de har fått til å få disse truslene fremsatt enda.

 

At staten (og MDG) kaller sine trusler for "lover og regler" endrer ikke at dette er en type trusler. ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

At MDG skal ha framsatt trusler kan derimot virke til å være tatt ut av tynn luft ifra din side her igjen? :)

Om du leser igjen vil du se at de ønsker, og jobber for, å fremsette trusler for å få slutt på oljeutvinningen så fort som bare mulig, ikke at de har fått til å få disse truslene fremsatt enda.

 

At staten (og MDG) kaller sine trusler for "lover og regler" endrer ikke at dette er en type trusler. ;)

 

 

Ahhh vi var selvfølgelig der igjen ja, statsmonsterets voldelige tentakler i form av styresmaktene som uavbrutt truer oss alle her... hehe. Jeg anbefaler ett stort glass melk og en god nattsøvn for det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...