Gå til innhold

Civilization 5 - Tråden


Anbefalte innlegg

Hvordan er difficulty i gods and kings i forhold til vanlige utgaven? Jeg begynner å gå lei av det er så enkelt...selv å vanskeligste grad ligger jeg alltid langt før AI, spesielt på det teknologiske, Det er liksom ikke noe gøy å bare vinne uten noen reel motstand.

 

Spiller du på King eller høyere? Bare øk på til høyeste så cheater ai hardt hahaha

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe uting å bruke steam. Kan spilles i både offline og online så er det samme som å ikke ha det (ish)

 

If you are interested, go for it. Men kjøp gods and kings også, gjør spillet myyyee bedre.

 

Though Civ 4 er fortsatt et bedre spill, men civ 5 med gods and kings er veldig bra spill også ^^

 

Så du liker unit stacks med 100+ units? :p er enig i mye men unit stacksa savner jeg virkelig ikke

Lenke til kommentar
vel du kan glemme det hvis du ikke stjeler arbeidere fra bystater og misbruker diplomati. Prøv å spille "fair" mot pcen så ser du nok hva jeg mener :p

Jeg pleier å kjøpe meg til allianse med bystater, for å ha backup ved en eventuell krig. Når det gjelder strategi så pleier jeg å satse på science victory, eller å utrydde fiender.

Jeg pleier å spille mot random Civ, og jeg spiller selv det jeg har mest lyst til der og da, om det er England, Aztekere, Russland osv spiller ikke så mye rolle.

 

Jeg satser ofte tungt på på sjøforsvar, da det er veldig mobilt. Spørsmålet mitt er om AI er smartere etter at G&K kom?

Lenke til kommentar

Jeg pleier å kjøpe meg til allianse med bystater, for å ha backup ved en eventuell krig. Når det gjelder strategi så pleier jeg å satse på science victory, eller å utrydde fiender.

Jeg pleier å spille mot random Civ, og jeg spiller selv det jeg har mest lyst til der og da, om det er England, Aztekere, Russland osv spiller ikke så mye rolle.

 

Jeg satser ofte tungt på på sjøforsvar, da det er veldig mobilt. Spørsmålet mitt er om AI er smartere etter at G&K kom?

 

Hmm vel spillet ble mer vanskelig på grunn av litt andre faktorer og forandringen i units og hp og det virker osm om ai er flinkere til å bruke disse nå enn før.

 

Jeg skjønner ikke hvordan du får til å både være forran AI-en på science samtidig som du ikke blir zerget i senk tidlig i spillet. Kan du utdype om hvordan du gjør det?

 

Han følger en viss sti på tech tree og visse wonders. Det går fint men du har null valgfrihet.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan du får til å både være forran AI-en på science samtidig som du ikke blir zerget i senk tidlig i spillet. Kan du utdype om hvordan du gjør det?

Jeg legger alt i Science og produksjons -bygninger, happiness kommer av seg selv :p

Jeg passer hele tiden på å ha litt forsvar, men ikke så veldig mye, derimot liker jeg å ha litt pengeresserver jeg kan bruke dersom AI angriper. Jeg pleier å utvikle meg mot Battleship, deretter tar jeg enten Nuke eller Apollo program, spørs hvordan jeg vil vinne. Samtidig tenker jeg på hvilke sånn kultur branch ting jeg velger, men free tech er alltid greit i starten ;)

 

AI er bedre oi GaK, og man får anta at BNW blir enda bedre. Om du spiller med vanligste kan det ikke sammenlignes.

Gleder meg til BNW, må vell nesten kjøpe det :p Vet du om jeg må ha G&K for å spille det?

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Har et irriterende problem. Etter at jeg tok ut alle byene og unitene til Genghis i Into the Renesance-scenarioet, ble han tydeligvis ikke utslettet. Jeg tok hovedstaden hans, og det kom opp en popup om det, men han er fortsatt med i spillet, bare utenfor kartet og spammer meg med denouncing og erklærer krig mot city states. Utrolig irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...